Historiaa: mikä aikakausi sinua kiehtoo eniten?

[QUOTE="hih";29675682]Echo sopisi 50-luvun kotirouvaksi.[/QUOTE]

Älä mitä, meinasin kirjoittaa ekaan viestiin että 1950-luvun Jenkkilä ja mä siellä kotirouvana olisi unelma. :D Mies pelmahtaisi töistä puvussaan, lapset olisivat hyvin kammattuja ja sit me ajeltaisiin jollain komealla ameriikanraudalla.
 
  • Tykkää
Reactions: Hilpuri Tilli
Babylonia ja Egypti kultakausinaan eaa.
Suomen muinaishistoria täälläkin. _O/
Renessanssin ajan Italia.
Ranskan, Belgian, Alankomaiden seudut valistuksen ajalla.
Kiina Han-dynastian aikaan.

....

Oivoi, liikaa kiehtovia aikakausia, liian vähän aikakoneita.
 
  • Tykkää
Reactions: Phoebsi
Ken guru
te jotka haaveiletta kaukaisista ajoista niin ootteko aatellu ittenne joksikin linnanneidoiksi vai käykö tavallisen rahvaan osa samalla lailla?
Mä en haaveile, vaan enemmänkin kauhistuttaa niiden puolesta ketkä ovat eläneet "ennenwanhaan". Esim tuollon 1500 luvulla suurimmalla osalla oli erittäin ikävät elinolot, mutta niin myös sillä romanttisemmaksi mielletyllä 1800-luvulla.

Ihan kulta-aikaahan me tässä elellään, enkä itse sitä vaihtaisi mihinkään muuhun.
 
Ken guru
Minä haluaisin vain nähdä, tarkkailla, haistaa, kuulla, maistaa... Ehkä olen nynny? Mutta ei linnanneidon osa sen häävimpi olisi, kuin talonpojan vaimonkaan.
Joisit viiniä lyijymukeista ja saisit lyijymyrkytyksen...ja luultavasti olisit alkkis...ja kuolisit nuorena..ja peseytyisit haaaaaaarvoin..ja kävelisit epämiellyttävillä kengillä.....raapisit täitä päästä ja luteita vaatteista....

Joo, kuka näitä aikoja oikeasti haluaisi elää jos näkisi mitä se on ollut.
 
Ei kai se että jokin kausi kiehtoo, tarkoita sitä että haluaisi elää tuolloin?
Niin, vähän hassu ajatus. En ihan hevillä luopuisi tästä asunnosta, "asemasta"... mahdollisuuksista.

Vaikka tahtoisin kiertää Versaillesin saleissa, kuunnella musiikki- ja teatteriesityksiä, päästä perille etiketistä, kokeilla miltä tuntuu pukeutua renessanssin ajan pukuihin, nähdä vaikka Marie Antoinette aamupalalla... Mutta että oikeasti vaihtaisin tämän siihen, että olen olemassa vain valtiota ja vain jotakin käsittämätöntä etikettiä varten - ei kiitos.
 
Niin, vähän hassu ajatus. En ihan hevillä luopuisi tästä asunnosta, "asemasta"... mahdollisuuksista.

Vaikka tahtoisin kiertää Versaillesin saleissa, kuunnella musiikki- ja teatteriesityksiä, päästä perille etiketistä, kokeilla miltä tuntuu pukeutua renessanssin ajan pukuihin, nähdä vaikka Marie Antoinette aamupalalla... Mutta että oikeasti vaihtaisin tämän siihen, että olen olemassa vain valtiota ja vain jotakin käsittämätöntä etikettiä varten - ei kiitos.
Plus onneton terveydenhoito oikeastaan aina nykyaikaa ennen, ehkä 30-40 vuotta sitten alkoi helpottaa.
 

Yhteistyössä