Nyt en muista mutta mistäs syystä potkittiin sieltä pois?Mitä asiaa sulla olis sille opettajalle joka potkaisi Josif Vissarionovits Dzugasvilin pihalle pappisseminaarista?
Nyt en muista mutta mistäs syystä potkittiin sieltä pois?Mitä asiaa sulla olis sille opettajalle joka potkaisi Josif Vissarionovits Dzugasvilin pihalle pappisseminaarista?
Sähän joutuisit uuniin!:OMinä lähtisin 30-40-lukujen taitteelle ja Eurooppaan.
Luotan mun vaaleaan ukomuotooni sen verran, että en pelkäisi.Sähän joutuisit uuniin!:O
Sulta puuttuu pitkä klyyvari, arjalaisilla oli oikein mittatikut jolla porukkaa arvioitiin.Luotan mun vaaleaan ukomuotooni sen verran, että en pelkäisi.
Sähän joutuisit uuniin!:O
Joku sun perskärpäsistäsi paljastaisi sut.Luotan mun vaaleaan ukomuotooni sen verran, että en pelkäisi.
Tuosta tuli mieleen Revolutionary road...on muuten hyvä leffa.Älä mitä, meinasin kirjoittaa ekaan viestiin että 1950-luvun Jenkkilä ja mä siellä kotirouvana olisi unelma. Mies pelmahtaisi töistä puvussaan, lapset olisivat hyvin kammattuja ja sit me ajeltaisiin jollain komealla ameriikanraudalla.
Tuolloin oli meneillään eka sortokausi eli routavuodet, jolloin ryssä yritti venäläistää Suomea kaikin tavoin.Niitä on monta...jotenkin 1900-luvun alku ja sen valokuvat saa aina fiiliksiä aikaan. Mietin aina että silloin ei ollut kahta maailmansotaa vielä.
Jotkut valokuvat 1900-luvun alun Helsingistä tms. on ihania.
Mä en haaveile, vaan enemmänkin kauhistuttaa niiden puolesta ketkä ovat eläneet "ennenwanhaan". Esim tuollon 1500 luvulla suurimmalla osalla oli erittäin ikävät elinolot, mutta niin myös sillä romanttisemmaksi mielletyllä 1800-luvulla.te jotka haaveiletta kaukaisista ajoista niin ootteko aatellu ittenne joksikin linnanneidoiksi vai käykö tavallisen rahvaan osa samalla lailla?
Pitää katsoa tuo joskus.Tuosta tuli mieleen Revolutionary road...on muuten hyvä leffa.
Minä haluaisin vain nähdä, tarkkailla, haistaa, kuulla, maistaa... Ehkä olen nynny? Mutta ei linnanneidon osa sen häävimpi olisi, kuin talonpojan vaimonkaan.te jotka haaveiletta kaukaisista ajoista niin ootteko aatellu ittenne joksikin linnanneidoiksi vai käykö tavallisen rahvaan osa samalla lailla?
Se pyörii telkkarissakin nykyään "usein". Kannattaa katsoa. Tosi hyvät näyttelijäsuoritukset kummaltakin pääosan näyttelijältä, ja muutenkin on hyvä leffa .Pitää katsoa tuo joskus.
Joisit viiniä lyijymukeista ja saisit lyijymyrkytyksen...ja luultavasti olisit alkkis...ja kuolisit nuorena..ja peseytyisit haaaaaaarvoin..ja kävelisit epämiellyttävillä kengillä.....raapisit täitä päästä ja luteita vaatteista....Minä haluaisin vain nähdä, tarkkailla, haistaa, kuulla, maistaa... Ehkä olen nynny? Mutta ei linnanneidon osa sen häävimpi olisi, kuin talonpojan vaimonkaan.
Niin, vähän hassu ajatus. En ihan hevillä luopuisi tästä asunnosta, "asemasta"... mahdollisuuksista.Ei kai se että jokin kausi kiehtoo, tarkoita sitä että haluaisi elää tuolloin?
Plus onneton terveydenhoito oikeastaan aina nykyaikaa ennen, ehkä 30-40 vuotta sitten alkoi helpottaa.Niin, vähän hassu ajatus. En ihan hevillä luopuisi tästä asunnosta, "asemasta"... mahdollisuuksista.
Vaikka tahtoisin kiertää Versaillesin saleissa, kuunnella musiikki- ja teatteriesityksiä, päästä perille etiketistä, kokeilla miltä tuntuu pukeutua renessanssin ajan pukuihin, nähdä vaikka Marie Antoinette aamupalalla... Mutta että oikeasti vaihtaisin tämän siihen, että olen olemassa vain valtiota ja vain jotakin käsittämätöntä etikettiä varten - ei kiitos.
Doctor, DOCTOR!!!!!Periaatteessa ratkaisu olisi
Niinpä!! Ja lapsilla pidettiin joskus korsetteja joissa oli piikit sisällä että oppisivat istumaan selkä suorassa. Kaikkea tosi mukavaa on kyllä ollut. Ettei lapsuuskaan ole ollut se "aika kultainen"....Plus onneton terveydenhoito oikeastaan aina nykyaikaa ennen, ehkä 30-40 vuotta sitten alkoi helpottaa.