Hirveää riitaa rahasta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmittaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmittaa

Vieras
kuinka moni pariskunta riitelee rahasta? vai olemmeko mieheni kanssa ainoita?
Tuntuu että aina kun tulee puheeks jonkun asian hankinta, niin mies haluaa uutta ja hienoo ja minä taas käytettyä ja halvempaa koska en itse tienaa mitään muuta kun äityispäivärahaa.

ja kun mieheni tajuaa todellisuuden että ei rahkeet riitä aina hienoimpaan niin sitten minulle tulee hirveä olo kun en kanna rahaa kotiin ja ole töissä vaan lapsen kanssa kotona. jos tekisin töitä niin ei aina jokaista senttiä tarvisi laskea.

Mitä mun pitäisi tehdä... kun tuntuu että elelen mieheni siivellä :(

Miksi kaiken pitäisi olla aina uusinta hienointa?
Mitä te olette sopineet sun kotna olosta tai lasten hoidosta? Meillä minä olin kotona monta monta vuotta koska se oli meidän kummankin tahto ettälapset hoidetaankotona. Tingittiin sitten esim siitä uusimmasta ja hienoimmasta....

Etkä elele siivellä. Tuo aika on tiukkaa taloudellisesti, vielä tiukempaa kun olet kotihoidon tuella, mutta teet arvokasta työtä hoitaessasi lasta. Mies ei ole tajunnut että lapsen myötä elintaso laskee. Nauti kotonaoloajasta, kyllä te pärjäätte ja töihin ehtii myöhemminkin!

Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Meillä omat taloudet ja omat rahat. Ei tarvitse riidellä. Ei tosin osteta mitään puoliksikaan, eikä aina hyvä sekään.

Meillä ei onnistuisi mikään jos joutuisin vaan eleleen omilla rahoilla. En koskaan voisi ostaa mitään itselleni tai lapselle.... vaippoihin menisi mun rahani ja ruokaan. ei olisi sekään niin hienoa.

Mies haluaa, että meillä olisi hyvä elintaso, vaikka olen koittanut sanoa, että minä en tarvitse hienointa. Kyllä välillä koko raha ottaa vaan niin kovaa päähään. Olisi hienoa jos ei koko ajan huolta rahasta.

Alkuperäinen kirjoittaja ei riidan aihe:
Minulla ja miehelläni on aina ollut(onneksi) samanlainen ajatusmaailma rahan suhteen,joten rahasta tai sen käytöstä meillä ei riidellä.

Hienoa kuulla. Minutkin on opetettu siihen että rahasta riitely on maailman turhinta ja siitä ei ikinä kannata riidellä. Mutta ei ole oppi tainnut olla molemminpuoleista. :(

Alkuperäinen kirjoittaja harmittaa:
Meillä omat taloudet ja omat rahat. Ei tarvitse riidellä. Ei tosin osteta mitään puoliksikaan, eikä aina hyvä sekään.

Meillä ei onnistuisi mikään jos joutuisin vaan eleleen omilla rahoilla. En koskaan voisi ostaa mitään itselleni tai lapselle.... vaippoihin menisi mun rahani ja ruokaan. ei olisi sekään niin hienoa.

Mies haluaa, että meillä olisi hyvä elintaso, vaikka olen koittanut sanoa, että minä en tarvitse hienointa. Kyllä välillä koko raha ottaa vaan niin kovaa päähään. Olisi hienoa jos ei koko ajan huolta rahasta.

Meillä oli sovittu niin, että mies maksoi ruokakauppalaskut, minä kaikki muut (asun omistamassani talossa). Teilläkin voisi yrittää sopia sitä, että mies maksaisi ruuat ja vaipat, joten sinä voisit pienemmillä tuloilla ostaa jotain itsellesi tai lapsille.

Minun kotihoidontuki meni asuntolainan lyhennykseen lähes kokonaan, kun ei haluttu alkaa sumplimaan niiden maksuerien kanssa. Omaa rahaa ei paljon jäänyt, joten miehen tuloilla elettiin. Eikä millään isoilla tuloilla. Miehesi ei nyt näytä ymmärtävän tilannetta. Kuinka vanha lapsi on, ja olisiko sulla haluja itsellä mennä töihin? Jos lapsi on pieni niin en suosittele. :)

Lapsemme on vasta muutaman kk ikäinen. En halua mennä töihin, vaan haluan olla kotona ja ihmetellä vauvan kehitystä. Kaippa joku ratkaisu tähän löytyy... Pitää vaan puhua ja puhua, että miehenikin ymmärtäisi.

Lapsemme on vasta muutaman kk ikäinen. En halua mennä töihin, vaan haluan olla kotona ja ihmetellä vauvan kehitystä. Kaippa joku ratkaisu tähän löytyy... Pitää vaan puhua ja puhua, että miehenikin ymmärtäisi.

Toivotaan näin... Kun lapsi on noin pieni, mielestäni töihin meno ei ole edes vaihtoehto! Tsemppiä! :)

Sympatiani sinulle ap. Meilläkin raha on suurin riidanaihe, koska olemme niin erilaisia rahankäyttäjiä. Miehellä raha polttelee taskussa ja netti on sille kuin suuri lelukuvasto. Mieheni mielestä kodin elektroniikan pitää olla viimeistä huutoa eikä elämä ole mukavaa, jos pitää pihistellä, koska aina sitä rahaa "jostain" tulee ja jos ei tule, onhan luottokortti...

Yhteisten vuosiemme aikana mies on muuttunut hieman vastuullisemmaksi rahankäyttäjäksi. Myös se on auttanut, että hän siirtää palkkapäivänä minulle rahaa kuukauden laskuihin. Mutta siihen on joutunut tottumaan, ettei hän säästä ja hänen rahansa loppuvat ennen palkkapäivää. Ja kun haluan tulevan toisen lapsemme kanssa olla hoitovapaalla, teen sen säästöilläni. Olen säästänyt siitä asti, kun esikoisen jälkeen menin töihin.