hirveä tupakanhimo, tsempatkaa kiltit!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lekmaya
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lekmaya

Vieras
olen lopettanut polttamisen rv 5 ja nyt on rv 16 menossa. Ensimmäistä kertaa koko raskauden aikana on ihan älytön himo polttaa yksi tupakka. Olen todella stressaantunut ja haluaisinkin vaan ajaa lähimmälle huoltoasemalle, ostaa tupakka-askin ja kahvin ja polttaa vain sen yhden tupakan. samaan aikaan tiedän että se yksi tupakka ei tee pienelle hyvää.. help, saisinko apua teiltä

Mene pitkään kuumaan suihkuun nyt ihan aluksi, jos on sauna niin lämmitä sauna ja tee vaikka kuorinta päästä varpaisiin ja hoida hiukset kauniiksi. Hyvänä äitinä ajattelet lastasi, etkä ole itsekäs kuspää.

Kokemuksesta voin sanoa, että oltuasi noin kauan polttamatta sulle tulis siitä tupakasta ihan hirveä, oksettava olo, joten tuohon himoon ei tupakka edes toisi helpotusta. Se himo tulee ja menee aaltoina, pian se laantuu :)

anim_smokelots.gif

kiitti tsempistä, mä olen ollut tapatupakoitaija ja varsinkin just stressaantuneena on se tupakka ollut parhaana kaverina. Miehen kanssa hirveet riidat kokoajan ja jatkuvasti sähistään toisillemme, siitä tää stressi. Kävin äsken jääkaapilla syömässä pientä suolaista mutta edelleen se tupakka houkuttelee vaikka kehitän muuta ajateltavaa. Äääk.

kiitti tsempistä, mä olen ollut tapatupakoitaija ja varsinkin just stressaantuneena on se tupakka ollut parhaana kaverina. Miehen kanssa hirveet riidat kokoajan ja jatkuvasti sähistään toisillemme, siitä tää stressi. Kävin äsken jääkaapilla syömässä pientä suolaista mutta edelleen se tupakka houkuttelee vaikka kehitän muuta ajateltavaa. Äääk.

Mee vaikka reippaalle lenkille sen myrkyn sijaan. Etsi niitä keinoja auttaa stressiä. Mahtavaa että olet kyenny tonki ajan olemaan ilman, kykenet siihe vastaisuudessakin.

Käy hakemassa karkkia vaikka ja kato joku leffa. Järkikin sanoo et kadut sen yhden röökin jälkeen, jopa muutaman ekan henkosen jälkeen ja tiedät miten se savu, häkä yms. kuristaa vauvaa ja saa sen voimaan pahoin. Olet tulossa äidiksi ja ajattelet lapsen parasta, etkä anna periksi omille himoillesi.
Itse olen kuudetta päivää polttamatta koska tein positiivisen raskaustestin vajaa viikko sitten. Mulla ei onneksi ole tehnyt sillain ollenkaan röökiä mieli mutta välillä tullut sellainen jotain-puuttuu-tyhjä-fiilis mutta polttaa en aio, ei tulisi mieleenkään vaikka kuinka alkaisi myöhemmin mieli tekemään sauhuja.
Tsemppiä, pärjäät kyllä ja oot sitä vahvempi kun nyt et anna periksi =)

Faktahan on, että sua stressaa/vituttaa, koska olet tupakoitsija, ei siksi, ettet juuri nyt ole tupakalla. Se yksi tupakka ei auta, vaan pahentaa. Teet elämästäsi nyt ja vastaisuudessakin helpompaa ja hemoistasi kestävämmät, kun et nyt sorru tupakoimaan. Mihin edes tarvitset tupakkaa? Se maistuu paskalle, haisee paskalle, tulee paska fiilis pidemmälläkin tähtäimellä, vie rahat ja vie terveyden. Sama kun löisit itseäsi vasaralla polveen.. helpottaako se johonkin, no ei, joten järkeä päähän nyt.

Suosittelen opettelee jotain muita stressin purkamiskeinoja. Vauvankaan kanssa et pääse tupakalle ei aina pääse just sillon kun huvittais.
Lisäksi uusimmat tutkimukset kertoo, että kotona olijat altistuu röökin myrkyille vaikka tupakoitsija kävis ulkonakin.

olen lopettanut polttamisen rv 5 ja nyt on rv 16 menossa. Ensimmäistä kertaa koko raskauden aikana on ihan älytön himo polttaa yksi tupakka. Olen todella stressaantunut ja haluaisinkin vaan ajaa lähimmälle huoltoasemalle, ostaa tupakka-askin ja kahvin ja polttaa vain sen yhden tupakan. samaan aikaan tiedän että se yksi tupakka ei tee pienelle hyvää.. help, saisinko apua teiltä

Tupakassa on noin 4000 ainesosaa, joista noin 50 aiheuttaa syöpää ja vähintään 250 on terveydelle haitallisia.

Tupakansavu sisältää myös muun muassa arseenia ja syanidia (myrkkyjä), asetonia (kynsilakan poistoaineessa ja maalin ohenteissa), metanolia (polttoaine, joka sokeuttaa ja tappaa), kadmiumia, lyijyä ja elohopeaa (myrkyllisiä metalleja), DDT:tä (tuholaismyrkky) ja radioaktiivisia aineita, kuten polonium 210:ä (maailman myrkyllisin aine).

Tässä lista tunnetuimmista aineista:

Ammoniakki Tunnetaan pesuaineen ainesosana. Muuttaa hengitysteiden pH:ta ja lisää näin nikotiinin imeytymistä elimistöön. Lisätty tätä nimenomaista tarkoitusta varten tupakkatuotteisiin.

Asetoni Tunnetaan maalinpoistoaineista eli on liuotin.

Arseeni tuholaismyrkky

Bentseeni Aromaattinen, herkästi haihtuva neste, joka korkeina pitoisuuksina lisää ihmisen syöpään, yleisimmin leukemiaan, sairastumisen riskiä. Sitä käytetään räjähteiden, synteettisen kumin ja kankaan sekä pesuaineiden valmistukseen.

Bentsopyreeni Syöpää aiheuttava aine, jota syntyy epätäydellisessä palamisessa, esimerkiksi avotulella grillatessa (makkarassa mustuneet kohdat sisältävät), liikenteessä ja metsäpaloissa.

Butaani Sytytysneste, jota käytetään muun muassa retkikeittimissä ja kaasuhelloissa nestekaasun muodossa.

Cadmium Alkuaine, jota on auton akuissa.

DDT Hyönteismyrkkynä tunnettu, joka on nykyään useimmissa maissa kielletty. Tappaa hitaasti, koska se kertyy maksaan ja munuaisiin ja pikkuhiljaa vaikuttaa hormonitoimintaan.

Formaldehydi ruumiiden säilöntäaine

Häkä Muodostuu esimerkiksi puun palaessa takassa epätäydellisesti ja tällöin muodostuu myrkyllistä hiilimonoksidia eli häkää.

Metanoli Rakettien polttoaineissa

Naftaliini Koipalloissa käytetty myrkky, jolle pitkäaikainen altistuminen aiheuttaa syöpää ja anemiaa. Se myös imeytyy ihon läpi.

Nikkeli Terveydelle haitallinen aine, joka allergisoi herkästi ja siksi sen käyttöä onkin rajoitettu esimerkiksi napeissa ja koruissa. Nikkelin kaasumainen yhdiste on tappava pieninäkin annoksina ja sen pölyn hengittämiselle altistuminen aiheuttaa hengitysteiden syöpää.

Titaani Lentokoneiden valmistuksessa käytetty aine.

Tolueeni Liuotusaineiden aineosa, joka on ärsyttävä ja helposti syttyvä. Käytetään esimerkiksi painomusteissa, liimoissa, tinnereissä ja lakoissa.

Vetysyanidi Tunnetaan Hitlerin Auscwitchin kaasukammioissa käytettynä tappavana kaasuna.

Kun et nyt enää ole fyysisesti koukussa, niin kokeile että teeskentelet tupakoivasi. Yritä päästä siihen tunnelmaan. Miltä se tuntuu. Saatat saada samat kiksit pelkästä tupakoinnin muistosta mutta myrkytä itseäsi.