HIIVATULEHDUS

Kävin elokuussa papakokeessa. Tulos oli II luokka ja hiivatulehdus. Hain apteekista lääkärin ohjeesta canesten kuurin. Nyt on viime päivien aikana tuntunut ,että auttoikohan kuuri ollenkaan. Kutinaa ja pientä kirvelyä on esiintynyt, sekä ruskahtavaa vuotoa. Tässä parina päivänä. Kuukautiset loppuivat viime perjantaina. Ennen papassa käyntiä minulla ei ollut hiivan oireita, paitsi ruskahtavaa vuotoa oli parina kuukautena ollut muutama päivä menkkojen loppumisen jälkeen. Pitäisiköhän uusia kuuri vai kävisinkö tk.ssa ottamassa hiiva näytteen. Papakontrolli on vuodenvaihteessa.Onko siis kenelläkään ollu niin että "hiivalääke " ei olekaan heti tehonnut ?
 
käytin hiljan canesten kuurin jota terkkarissa suositeltiin, ei tehonnu täysin joten soitin lääkäriajan ja sain gyno-daktarin voidetta ainakaa viel ei oo oireet täysin hävinneet kuuri viel päällä. sitkeetä näkyy hiiva joskus olevan nujertaa!!
 
Flagyl-kuurista
Mullakin papa:n puhtausaste oli luokka II. Papa otettiin alkuraskaudesta ja nyt jälkitarkastuksessa lääkäri määräsi minulle Flagyl kuurin. Ohjeissa kyllä sanotaan, että ei saisi käyttää imetyksen aikana (imeytyy osittain äidinmaitoon). Miten on, uskallanko syödä nyt viikon mittaisen kuurin vai jätänkö odottamaan, että imetyskausi on ohi?? Lääkärin mielestä uskaltaa...tosin hieman itseä hirvittää, että jos siitä aiheutuu vauvalle jotakin ja se selviääkin vasta myöhemmin. Onko muilla kokemuksia kyseisestä lääkkeestä imetyksen aikana???
 
Mulla tulehtui esikoisen aikana sektiohaava. Jouduin sairaalaan tiputukseen, mutta sain vielä kotiin päästyäni kahta eri lääkettä ja muistaakseni toinen oli juuri tuo Flagyl. En nyt ainakaan yhtäkkiseltään osaa sanoa mitää haittaa lääkkeestä olleen. Enempi haittaa varmaan oli tiputettavasta antibiootista. Suussakin maistui aivan kauhealta. Tilanteessa ei kuitenkaan ollut hirveesti vaihtoehtoja ,koska tulehdusarvoni huitelivat 200.
 
yksi äiti
:) Heippa typsyt... On olemassa myös emätintulehdus, jolla on samanlaiset oireet kuin hiivalla... Lääkäri ottaa yhden testin ja siihen saa kolmen päivän kuurin!!!!
 
harmaapöllö
Gefilus-piimä on hyvä ensiapu! Sivele sitä alapäähän!

Mulla loppui hiivat kuukautiskupin hankintaan. Nykyään tulee vain antibioottikuurin yhteydessä, siihen tehoaa tuo piimä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.10.2006 klo 11:27 ragdoll kirjoitti:
Mulla joskus ollu luokka II, ja olen saanu suorilta Flagyl -emätinpuikkokuurin (resepti). Se on auttanu, kurjaa vaan jos sille kuurille joutuu. Sottaista puuhaa!
joo, sottaista on mutta auttaa kyllä hyvin.itsellä tuo lääke annettiin oireiden mukaan.tod.näk.mulla oli sekä hiiva että bakteeritulehdus.n.s sekafloora
 

Yhteistyössä