Hiivatin afta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auts
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

auts

Vieras
Mulla on taas afta suussa, just kun entinen ehti parantua kun kesti "vain" 2 kk niin nyt on sellainen 5*6 mm alue kauheen kipeä ja vähän koholla ja kielessä siis. Pikkaisen syöminen sattuu! Kärsiikö kukaan muu aftoista?

:wave: Säännöllisesti suussa aftoja, etenkin flunssan jälkeen ja useimmiten pari kerralla :o Suurin tähän mennessä on ollut läpimitaltaan melkein sentin kokoinen ja tuossa alahuulessa viihtyi monta päivää. Jäi syöminen melko vähälle :$

Aftabia apteekista, suosittelen...

Mulla oli kans aiemmin tosi usein aftoja...pelkkä hammastahnan merkin vaihto helpotti tilannetta. Eli mun kohdalla hammastahnoissa käytettävä vaahdotusaine aiheutti kipeät aftat.

Lopettakaa vaahtoavien hammastahnojen käyttö. JOko apteekista tai jostai muualta. Aloclair geeli tekee aftan päälle hyvän kerroksen ja paljon edullisempii kuin tuo aftab

Mä käytän apteekista ostettua hammastahnaa. eikä nyt kahteen kuukauteen tullut uusia, paitsi et se edellinen kesti tosi kauan. Eli auttoi kyllä vähäsen.. Mulla afta yleensä aina kielessä ja puhuminenkin sattuu.

Mulla oli aftaongelma ja niitä oli ihan säännöllisesti 1-2kk välein ja kun paraneminen kesti aina 2vk, niin niitä oli käytännössä koko ajan. Ja niitä oli aina 4-7 samaan aikaan!!

Joku jo mainitsikin, että ei saa käyttää vaahtoavia hammastahnoja. Esim. Elmex on sellanen.

Syötkö tomaattia?? Mulla se aiheuttaa heti aftoja, sekä myös ketsuppi, jos syön päivittäin.
Ja tomaatti kun on niin ihanaa :p .
Välillä sitä syön ja sitten taas kärsin..

Itsellänikin juuri tällä hetkellä pieni afta, huulen sisäpuolella. Kun kielellä koskee, niin tuntuu että ois jokin näppylä, eli koholla on. Todella ärsyttäviä ovat! Syömistä ei hirveästi haittaa, koska on melko pieni. Voimia niille jotka kärsivät aftoista! :)

Mulla on, saattaa olla 8 samaan aikaan :(

Hyvä apu on oralmedic-niminen tuote apteekista.
Se sisältää rikkiä ja sattuu niin pirkaleesti mutta sen jälkeen ei satu enää ollenkaan.
Huono puoli siinä on, että pakkauksessa on vain 2 hoitotikkua ja pakkaus maksaa n. 10e.
Käytänkin vain sellaisiin aftoihin, mitkä on sellaisessa paikassa, että hankautuvat esim. hampaisiin ja ovat todella kipeitä.

Ja tosiaan tavallinen vaahtoava hammastahna voi 7-kertaistaa aftojen määrän.
Eli esim. Elmex on hyvää.
Tomaatti, ketsuppi pois.
Näillä vaihdoksilla mulla on enää pari aftaa suussa silloin tällöin.

Alkuperäinen kirjoittaja Bones:
Mulla oli aftaongelma ja niitä oli ihan säännöllisesti 1-2kk välein ja kun paraneminen kesti aina 2vk, niin niitä oli käytännössä koko ajan. Ja niitä oli aina 4-7 samaan aikaan!!

Joku jo mainitsikin, että ei saa käyttää vaahtoavia hammastahnoja. Esim. Elmex on sellanen.

Syötkö tomaattia?? Mulla se aiheuttaa heti aftoja, sekä myös ketsuppi, jos syön päivittäin.
Ja tomaatti kun on niin ihanaa :p .
Välillä sitä syön ja sitten taas kärsin..

Vanheneeko joskus aiemmin käytössä ollut nikki (rekisteröity) jossain vaiheessa?
Mulla ollut n. vuosi sitten käytössä mustana Bones :D

Yhteistyössä