Hieno facebook, tein ilmiannon...

  • Viestiketjun aloittaja kfkfkf
  • Ensimmäinen viesti
kfkfkf
koska joku oli tehnyt lapseni nimellä facebook tilin (toista samannimistä ei ole olemassa)

Päätös; profiilia ei poistettu, koska se ei ole yhteisönormit vastainen, liitteenä linkki noihin yhteisönormeihin
:headwall:

Laitoin vielä uudelleen palautetta ja löysin jopa kohdan mihin sai itse kirjoittaa tyytymättömyydestään tähän päätökseen. Selostin ettei samannimistä ole olemassa. Näinkö voi tehdä toiselle kiusaa luomalla faceprofiilin ja ilmiannon kautta sitä ei saa edes poistettua?
 
identiteetti varkaus
koska joku oli tehnyt lapseni nimellä facebook tilin (toista samannimistä ei ole olemassa)

Päätös; profiilia ei poistettu, koska se ei ole yhteisönormit vastainen, liitteenä linkki noihin yhteisönormeihin
:headwall:

Laitoin vielä uudelleen palautetta ja löysin jopa kohdan mihin sai itse kirjoittaa tyytymättömyydestään tähän päätökseen. Selostin ettei samannimistä ole olemassa. Näinkö voi tehdä toiselle kiusaa luomalla faceprofiilin ja ilmiannon kautta sitä ei saa edes poistettua?
laita säpöä siihen proffaan, uhkaat rikosilmoitukselle jos ei poistu?
 
kfkfkf
laita säpöä siihen proffaan, uhkaat rikosilmoitukselle jos ei poistu?
Olen laittanut viestiä siihen omalla tunnuksellani- ei vastausta..

Eräälle toiselle poikani luokkakaverille oli tehty myös samoin (99% varmasti sama tekijä) ja laitoin tähän profiiliin viestiä koska, johon yllättäen vastasi "asia selvä", mutta ei kuitenkaan koskaan poistanut tuota poikain profiilia, tämän luokkakaverin profiilin oli kuitenkin poistanut.

Tää poikani feikkiprofiili on tehty kuukausia sitten, ehkei vain muistanut että on tehnyt sellaisenkin..

Ihmettelen vain facen toimintaa :O
 
"lasipää edellä"
Ootko nettipoliisia koittanut.
Sellainen systeemin on ainakin, että Poliisi menee omalla profiilillaan sinne tekemään sen poistopyynnön ja se yleensä auttaa heti - noi on ollut muuten Ruotsissa yleisiä ja tosi pahojakin noi kiusaamisjutut.
 
kysymys
Ja mä en edes tiedä, että onko tää profiili käytössä, vai onko se siellä vain tehtynä ja kukaan ei ikinä kirjaudu sisään...
Mitä haittaa siitä sitten on? En ole itse facebookissa, joten en tiedä. Onhan paljon samannimisiä ihmisiä ja heillä omat profiilit, kyllähän tutut tietää, kuka on se Matti Meikäläinen, kenet itse tuntee. Kai. Saa siis selittää, mitä haittaa sellaisesta voi olla, jos sitä ei käytetäkään.
 
kfkfkf
Saisko mitenkään tietää tuon profiilin mailiosoitetta? Jos menen unohdin salasanani kohtaan, niin siihen tulee mailin alku ja loppu jos kirjoitan vaikka oman nimeni ja yritän sitä kautta hakea "kadonnutta käyttäjätunnusta tai salasanaa".
Jos laitan poikani nimen, niin tulee vain hänen oikea profiilinsa :O ei siis ollenkaan tätä feikkiprofiilia.
ja hänen oikean profiilinsa mailiosoitteen alku ja loppu (muut kirjaimet tähtinä)
Jos taas laitan jonkun nimen mitä on monta, esim ville virtanen, niin se pyytää vielä kaverin nimeä lisäksi.

Miksei siis tähän feikkiprofiiliin pysty hakemaan kadonnutta käyttäjätunnusta tai salasanaa nimen perusteella? Tosi tosi outoa mun mielestä
 
kfkfkf
Mitä haittaa siitä sitten on? En ole itse facebookissa, joten en tiedä. Onhan paljon samannimisiä ihmisiä ja heillä omat profiilit, kyllähän tutut tietää, kuka on se Matti Meikäläinen, kenet itse tuntee. Kai. Saa siis selittää, mitä haittaa sellaisesta voi olla, jos sitä ei käytetäkään.
Kun en voi tietää että käytetäänkö sitä vai ei. Se voi pyydellä kavereiksi ihan ketä tahansa ja esiintyä poikanani.
 
Rollolainen
voitko olla ihan varma että poikasi ei ole sitä tosita itse tehnyt. sähköpostiosoite voi olla ihan mikä vaan.....
ja voitko olla aivna varma että toista samannimistä ei oel olamassa. maistratin sivuilla ei näy kaikien nimiä. Facebookkiin voi kirjautua millä nimellä vaan, oletko varma että s eei ole jonkun hnekilön lempinimi. Mullakin yks tuttu joka facebookissa on eri nimellä mikä on hänen ritimänimensä. Nimeki voi laittaa vaikka kakkahousu jos haluaa
 
  • Tykkää
Reactions: Porho
kfkfkf
[QUOTE="nainen";29376671]Mistä ihmeesä sä tiedät, ettei toista samannimistä ole olemassa? Ei ole mitään sellaista palvelua.[/QUOTE]

No tiedän siitä, koska sukunimi on sellainen, ettei sitä ole muilla kuin meidän sukulaisilla :whistle:
 
Rollolainen
No voin olla IHAN varma.
sinuna en oliis, voi joskus yllättyä =)
vaikka sukunimi olis suojatu voi myös silti löytyä

minäkin luulin että mun tyttönimi on niiin erikoinen että niitä ei paljoa suomes aole, mutta kppas vaan olikin niitä.
katsos kun nimi on alunperin tullut muualta kuin suomesta, se löytyy monelta ihmiseltä. tai siis tää nimi voi olla suomennettu venäjän kielestä, kun ei vaikuta venäläiseltä, mun pappa kun on tullut koivistolta
 
kfkfkf
sinuna en oliis, voi joskus yllättyä =)
vaikka sukunimi olis suojatu voi myös silti löytyä

minäkin luulin että mun tyttönimi on niiin erikoinen että niitä ei paljoa suomes aole, mutta kppas vaan olikin niitä.
katsos kun nimi on alunperin tullut muualta kuin suomesta, se löytyy monelta ihmiseltä. tai siis tää nimi voi olla suomennettu venäjän kielestä, kun ei vaikuta venäläiseltä, mun pappa kun on tullut koivistolta
No sulla voi olla noin, mutta meidän sukunimeä ei ole muilla. On kyllä sukututkimus tehty ja tiedetään nimen alkuperä :)
On eri asia vain "luulla" ettei nimeä ole kovin monella, kuin tietää kuinka monella se on :)
 
Keittiönoita
No sulla voi olla noin, mutta meidän sukunimeä ei ole muilla. On kyllä sukututkimus tehty ja tiedetään nimen alkuperä :)
On eri asia vain "luulla" ettei nimeä ole kovin monella, kuin tietää kuinka monella se on :)
Facebookissa on paljon ihmisiä, jotka ovat siellä muulla kuin omalla nimellään (omissa kavereissanikin heitä on ainakin 10). Siitäkin huolimatta, että ovat saattaneet valita itselleen Facebook-nimen, joka on jonkun toisen oikea, uniikki nimi. Ei siis kannata ottaa itselleen asiasta stressiä, mutta hyvä tehdä pojan kavereille ja teidän muille tutuille selväksi, kumpi XX:istä on sinun poikasi.
 

Yhteistyössä