Herra100: vuoden luuseri

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Herra100
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Herra10:
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minäkään en noista asioista tiedä, kun meillä myös mies korjaa auton (ja on merkkihuollossa töissäkin), mutta eikö noilla hinnoilla tulisi kannattavammaksi sellainen vanha autoromu. Olen oikeasti luullut, että uusi auto kannattaa ostaa senkin takia, että siihen huoltoon ei uppoa niin paljoa rahaa kuin vanhoihin rotiskoihin.

Niin, juuri tuossahan on koko villakoiran ydin.

Kyllä joskus huomaa että miehen logiikka on miehen logiikka... Tajuaa mitä toinen mies ajaa takaa. Ja villakoiran ydin vielä kun lisätään että vaimo halusi nimenomaisesti tällaisen uuden kalliin auton. Jos tietäisitte mikä tappelu syntyi asiasta kun ehdotin halvempaa "sinä haluat minun kuolevan maantiellä työmatkalla".

:laugh: :laugh:
Mä voin kuvitella vaan sellasen itkusen äänen sävyn tohon mukaan. "Mies ei välitä vaik mä kuolisin tollasen romun rattiin"

Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Mutta meneekö ihan oikeasti upouuden auton merkkihuoltoon vuodessa 2400e? Voiko tää olla edes totta...?

Kun itse olet sanonut, ettet ymmärrä näistä asioista mitään, niin miksi nyt sitten jumitat tähän asiaan?

No siis haluan tietää, voiko aikuisen oikeasti noin rahaa mennä? :o

Jos tosiaan menee, niin pitää kyllä mennä suukotteleen miestä vähän useammin kun värjöttelee siellä auton alla vaikka sataisi kun korjaa pakoputkea... '

Tuo summa meinaan on 4 kertaa enemmän kuin mitä meidän koko auto on maksanut....

Kyllä voi mennä noin paljon rahaa, ja miehesi on sen edestä noita suukkojasi ansainnut.

Alkuperäinen kirjoittaja toisessakin ketjussa...:
Alkuperäinen kirjoittaja Herra100:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Turhaan täällä aloittajaa arvostellaan. Kyllä ne vaimon luottokorttivelatkin jo kertovat, että yli varojen elellään...

Niin myönnän että laitoin tämän osittain siksi että täällä on aina sellainen henki että "mies on sika" ja jssap jne jne. Tämä vain tosielämän osoituksena että ei se ole sukupuolikysymys, kyllä naisetkin osaavat. Eikä se nykyään edes ole automaattisesti nainen joka perheessä ajattelee lasten parasta kaikissa tilanteissa.

Miten sinä itse tässä tilanteessa ajattelet lasten parasta?? Vaimosikin voi kokea tietysti ajattelevansa lasten etua, niin oikeastaan voisi kysyä, että miten itse toimit konkreettisesti lasten edun mukaan??

Huolehdin siitä että lapsilla on joka päivä ruokaa. Jos vaimon haltuun antaisin raha-asiat niin rahat loppuisivat jo puolesta kuusta ja loppukuu elettäisiin kaurapuurolla... Eikö se ole minkään arvoista?

Alkuperäinen kirjoittaja toisessakin ketjussa..:
Sinä taas peesasit sitä, ettei aloittajaa sovi arvostella, ja jaksat laittaa villankoiran ytimiä joka väliin. Nytkö siis mielesi muuttui? ja jos luit viestini, niin siinä esitin kysymyksen sinulle ja toiselle vieraalle, eli olisiko esimerkkitapaukseni mukaista rouva1000 lupa arvostella? Tähän et ilmeisesti kykene vastaamaan.

No eikös nuo villakoiran ytimet ole myös ap:n arvostelua taholtani? Täsmälleen samaa mieltä olen kanssasi tuosta juopottelu-esimerkistäsi. Moneen kertaanhan tässä on tehty herra100:lle selväksi, että hän on aika pahastikkin syypää tilanteeseensa - ja hän tuntuu sen myös ymmärtävän.

Eli ap:tä sopii arvostella, muutit siis mielesi siitä jossain kohtaa. Kiitos selvennyksestä :)

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
mikälaiseen autoon renkaat maksaa 50e/kk?

Niin tekee sekin jo 600e...

Vähänki "statushakuisempi" auto, niin tuolla rahalla ei saa edes yhtä rengasparia/vuosi.

Siis ei kai niitä rengas pareja vuodessa useampaa tarvitse ostaa???

Meillä ajettu jo kolmatta vuotta samoilla renkoilla, eikä vieläkään oo miksikään mennyt ja kilometrejä tulee helposti tuo 30000km/vuodessa. (tai sitten mies on ne vaihtanut kertomatta mulle mtn..)

Kyllä jos turvallisesti haluaa ajaa niin se 30.000 on aika lähellä mitä voi ajaa yksillä renkailla, max 40.000. Eli näillä kilometreilla yhdet renkaat keä tai talvi per vuosi uusintaan.

En ole sanonut että minua tai miehiä yleensä ei saisi arvostella. Hiukan sitä ajan takaa että täällä aika yksioikoisesti mies on arvostelun kohteena. Kyllä joskus ihan pikku hiukkasen siinä naisessakin voi olla vikaa?

Sun kannattaisi nyt miettiä hieman oletko päänsisällä alkanut vetään tätä nais-mies ajatusta.

Kyllä täällä ketjuissa juuri monenmonta kertaa on naisille sanottu, että älä suostu tollaseen ja tee näin ja näin, mutta kun sulle sanotaan sama niin otat sen vaan sorsimisena.

Sää taas taidat nähdä vain ja pelkästään, että kaikki naiset kuvittelee että "mies on sika", koska itse näet itsesi ja muut miehet pelkästään "uhreina".

Et muuten olisi alkanut tuota naista sorsimaan joka yritti ostaa ruokaa+maksaa maksuja tuolla kotihoidontuella 300e/kk, kun miehelle jäi tiliin 1500e. Näit itsesi tilanteessa, että voi kun nainen vie sun rahaa, että kyllä tälläkin miehellä tulisi olla oikeus pitää nuo 1500e/kk. Mutta et edes tajua, että jos toisen netto kuussa on se 300e (josta ei ole miinustettu kuljetuskuluja yms.) ja sulla sentään se 3500e jo yksinään, niin et voi edes VERRATA tilanteita keskenään.

Vaimos ei vaan osaa käyttää rahaa ollenkaan. Sitten kun osittain on saanut vielä pihin oloisen miehen vierelle, niin ei synkkää raha asiat ollenkaan yks yhteen. (Tarkoitan kitsaalla sitä, että tyytyy lenkkimakkaraan, vaikka voisi saada rapuakin, koska rahaa kerta on).

olet saanut paljon neuvoja. Mitä itse ajattelit tehdä tilanteelle? Vai kerrotko vielä vuodenkin päästä ihan samaa ja kysyt ihan samoja neuvoja?

Tuo kuvaus kyllä voisi päteä minuun, olen siis kitsas. Sanotaan näin että varautuisin joskus vähän tulevaisuuteenkin enkä heittäisi kaikkea saman tien ikkunasta ulos.

Jottain tarttis tilanteelle tehdä...

Sinä taas peesasit sitä, ettei aloittajaa sovi arvostella, ja jaksat laittaa villankoiran ytimiä joka väliin. Nytkö siis mielesi muuttui? ja jos luit viestini, niin siinä esitin kysymyksen sinulle ja toiselle vieraalle, eli olisiko esimerkkitapaukseni mukaista rouva1000 lupa arvostella? Tähän et ilmeisesti kykene vastaamaan.

No eikös nuo villakoiran ytimet ole myös ap:n arvostelua taholtani? Täsmälleen samaa mieltä olen kanssasi tuosta juopottelu-esimerkistäsi. Moneen kertaanhan tässä on tehty herra100:lle selväksi, että hän on aika pahastikkin syypää tilanteeseensa - ja hän tuntuu sen myös ymmärtävän.

Eli ap:tä sopii arvostella, muutit siis mielesi siitä jossain kohtaa. Kiitos selvennyksestä :)

Ah, nyt taisin hokata mistä puhut. Peesasin sitä kommenttia, että ne luottokorttilaskut kertovat että yli varojen eletään. Siihen liittyvä "ei saa arvostella" juttu oli sitä, että kun väännettiin jälleen kerran hirmusti sitä, että elääkö ap:n perhe yli varojensa vai eikö elä.

Pahoittelen, että ilmaisin itseäni huonosti.

tuota.. oletko vaan yksinkertaisesti sanonut että ei ja pitäytynyt siinä? eihän vaimo opi ikinä ettei kaikkeen ole varaa jos sinä aina vaan suostut (sama kuin lasten kanssa). olisit vaikka sitten ilmoittanut summan mikä autoon saa mennä ja sen mukaan olisitte sen katsonut..

:attn:

Sanonut. Kyllä. Pitäytynyt. Valitettavasti en. Sitä kun esimerkiksi auton suhteen saa päällen syytökset että haluan vaimon kuoevan huonossa autossa maantiellä niin mitäpä siinä sitten?

Kyllä jos turvallisesti haluaa ajaa niin se 30.000 on aika lähellä mitä voi ajaa yksillä renkailla, max 40.000. Eli näillä kilometreilla yhdet renkaat keä tai talvi per vuosi uusintaan.

HUI! Mun mies meinaa sitten tappaa itsensä (ja pahassa lykyssä vielä meidät mukana)!! Olenkin aina murissut, kun isäni sanoo miehelleni, että on muuten alla sakkorenkaat...

Pitääkin ottaa puheeksi, ettei renkaat ole säästön paikka...

Alkuperäinen kirjoittaja Minerva McGarmiwa:
Mutta taitaa sua hieman ärsyttää kun vaimo ajelee paremmalla koslalla kun sää...?

Mikä oletus tää on?
Moni mies (ainaki mun tutuista) antaa enemmin vaimolle paremman auton koska sillä kuskataan yleensä ne lapset joka paikkaan ja yleensä mies osaa paremmin tehdä autolle jotain jos se tilttaa tien varteen.

Tämä pätee minuunkin. Jos on kaksi autoa ja lapset menossa äidin kanssa niin mieluummin se parempi auto siihen kyytiin kuurikin noista syistä.

HUI! Mun mies meinaa sitten tappaa itsensä (ja pahassa lykyssä vielä meidät mukana)!! Olenkin aina murissut, kun isäni sanoo miehelleni, että on muuten alla sakkorenkaat...

Pitääkin ottaa puheeksi, ettei renkaat ole säästön paikka...

Eikä ne renkaat o järin häävit jos ostaa halvimmat tai käytetyt...

Niin.. Olisiko paha, jos alat tekemään excel taulukkoo hieman kuluista ja menoista.

Laitat sen sitten jääkaapin eteen niin huomaa vaimokin mihin ne perheen rahat hupenee.

Mutta pääasia on se, että kerrot vaimollesi, miksi esim. haluat säästää sitä rahaa. Kerrot omia asioita mitä SÄÄ haluat jne. Jos nainen ei näe mitään syytä säästämiseen, niin ei halua semmoiseen tulla mukaankaan..

Tietäisit montako taulukkoa on vuosien mittaan väännetty...

tuota.. oletko vaan yksinkertaisesti sanonut että ei ja pitäytynyt siinä? eihän vaimo opi ikinä ettei kaikkeen ole varaa jos sinä aina vaan suostut (sama kuin lasten kanssa). olisit vaikka sitten ilmoittanut summan mikä autoon saa mennä ja sen mukaan olisitte sen katsonut..

:attn:

Sanonut. Kyllä. Pitäytynyt. Valitettavasti en. Sitä kun esimerkiksi auton suhteen saa päällen syytökset että haluan vaimon kuoevan huonossa autossa maantiellä niin mitäpä siinä sitten?

Olisit kysynyt vastapainoisesti, että haluaako vaimo, että sää kuolet sillä romullasi millä nyt ajalet?

Sitten kun katsotte kahta samanlaista kallista autoa, niin vaimokin olisi tajunnut, että ei ole sellaiseen varaa.

Niin.. Olisiko paha, jos alat tekemään excel taulukkoo hieman kuluista ja menoista.

Laitat sen sitten jääkaapin eteen niin huomaa vaimokin mihin ne perheen rahat hupenee.

Mutta pääasia on se, että kerrot vaimollesi, miksi esim. haluat säästää sitä rahaa. Kerrot omia asioita mitä SÄÄ haluat jne. Jos nainen ei näe mitään syytä säästämiseen, niin ei halua semmoiseen tulla mukaankaan..

Tietäisit montako taulukkoa on vuosien mittaan väännetty...

Mitä vaimosi on näistä sanonut? Todennut, että hyvin rahat on riittänyt, vaikka on ostoksia tehnytkin?

Mä voin kuvitella vaan sellasen itkusen äänen sävyn tohon mukaan. "Mies ei välitä vaik mä kuolisin tollasen romun rattiin"

Tajusit ilmeisesti pointin? Sävyjä kyllä oli montaa ja koko sukukin mukana jne jne. Että kivaa oli...

Tajusit ilmeisesti pointin? Sävyjä kyllä oli montaa ja koko sukukin mukana jne jne. Että kivaa oli...

Eli vei kun pässiä narussa... :p (eikä tarkoitus ole olla ilkeä, mutta ei niitä naisten päähän pistoihin tarvi aina mennä mukaan)

(lue edellinen viestini)

Et muuten olisi alkanut tuota naista sorsimaan joka yritti ostaa ruokaa+maksaa maksuja tuolla kotihoidontuella 300e/kk, kun miehelle jäi tiliin 1500e. Näit itsesi tilanteessa, että voi kun nainen vie sun rahaa, että kyllä tälläkin miehellä tulisi olla oikeus pitää nuo 1500e/kk. Mutta et edes tajua, että jos toisen netto kuussa on se 300e (josta ei ole miinustettu kuljetuskuluja yms.) ja sulla sentään se 3500e jo yksinään, niin et voi edes VERRATA tilanteita keskenään.

Alkanut sorsimaan? Tajuan hänen tilanteensa eikä se ollut oikeudenmukainen mutta ei ole kyllä tämä meidänkään. Kohtuus kaikessa, pullo (kossua) päivässä.

Juu juu, vaimos siis osaa käyttää tilanteita hyvin hyödykseen - pelinainen.
Alkaa vähän vaikuttamaan et sua pissitään linssiin oikein huolel.
Varsinki ku se "romu" johon varmasti heittää henkensä olis kuitenki uus/uudehko auto?

Alkanut sorsimaan? Tajuan hänen tilanteensa eikä se ollut oikeudenmukainen mutta ei ole kyllä tämä meidänkään. Kohtuus kaikessa, pullo (kossua) päivässä.

Kyllä. Sorsimista on todellakin se, kun verrastat omaa tilannettasi, että naiset on röyhkeitä kun menee miehen pussille ja jopa sellaiseen tilanteeseen, jossa toinen saa vähemmän rahaa kuin sinä maksat hevonpieruna vaimollesi kerran kenkiin.

Varsinki ku se "romu" johon varmasti heittää henkensä olis kuitenki uus/uudehko auto?

Jos kolme vuotta vanha Ford Focus on romu niin se on sitten romu...

Minustakin samaistut oikeastaan aika paljon tuohon kyseiseen naiseen, joka elää taloudellisesti epäreilussa tilanteessa. Tosin, poikkeuksena se että ao. nainen oli tehnyt itsensä kannalta typerän sopimuksen - jota tietysti pitää muuttaa- ja sinä et pääse minkääntason sopimukseen asiasta.

Jos kolme vuotta vanha Ford Focus on romu niin se on sitten romu...

Voi apua :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:
Juu romu mikä romu :laugh: :laugh:

Tätä moitetta en nyt kyllä ota itseeni. Olen saattanut kärjistää muutaman kerran näissä keskusteluissa mutta pointti on siinä että rahojenkin kanssa pitää olla oikeudenmukainen ja kohtuullinen suuntaan ja toiseen. Nainen ei saa ehdoin tahdoin heittäytyä miehen elätettäväksi ja maksattaa kaikkea miehellä mutta ei mieskään voi tehdä kuten poikamies ja käyttää mielin määrin rahaa juhlimiseen tai usein miesten kalliisiin harrastuksiin. Tasapuolisuutta haen. Enkä sen takia tästä ota kyllä nyt itselleni tätä moitetta.

Kyllä. Sorsimista on todellakin se, kun verrastat omaa tilannettasi, että naiset on röyhkeitä kun menee miehen pussille ja jopa sellaiseen tilanteeseen, jossa toinen saa vähemmän rahaa kuin sinä maksat hevonpieruna vaimollesi kerran kenkiin.

Yhteistyössä