Herra100: vuoden luuseri

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Herra100
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tajuan kyllä nämä esimerkit, mutta miksei siinä vaiheessa voi sanoa, että kipin kapin takaisin kauppaan palauttamaan tavarat tai sitten rouva maksaa seuraavasta palkastaan ne laskut? Ei kai vaimo ymmärrä että olet tosissasi ja että kärsit tilanteesta, jos aina annat periksi. Etkö voi vaikka valehdella, että sinulla ei rahaa ole, kun piti käydä huollattamassa auto tms? Oikeasti, miten vaimosi ei ymmärrä, ei aukene minulle?

Ei kai sitä valehdellakaan tarvitse. Pitäisi riittää se ettet halua, että rahaa tuhlataan tuohon ja maksimissaan tuon voi ostaa..

Jos mää olisin ollut autokaupassa ja olisin vongunut autoa ja mies sen sitten loppujen lopuksi olisi hyväksynyt (olettaen, että mies tienaisi enemmän) niin kyllä mää sitä kakarana pidän jos sen jälkeen alkaa jupiseen ostoksesta. Jos mies ei sitä olisi halunnut, niin satavarmaan olisi vienyt mut auton luota pois ja sanonut, että älä unta nää.

Eli jos kannattaa mennä peilin eteen katsomaan itseään, jos ostoksien aikana annoit vaimosi sen ostaa. Jos taas on ostanut sen sulta "salaa" niin sitten tajuan jupinat.

Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Ei kai sitä valehdellakaan tarvitse. Pitäisi riittää se ettet halua, että rahaa tuhlataan tuohon ja maksimissaan tuon voi ostaa..

Eli jos kannattaa mennä peilin eteen katsomaan itseään, jos ostoksien aikana annoit vaimosi sen ostaa. Jos taas on ostanut sen sulta "salaa" niin sitten tajuan jupinat.

Tässähän näitä villakoiran ytimiä pari kappaletta lisää.

Mutta taitaa sua hieman ärsyttää kun vaimo ajelee paremmalla koslalla kun sää...?

Mikä oletus tää on?
Moni mies (ainaki mun tutuista) antaa enemmin vaimolle paremman auton koska sillä kuskataan yleensä ne lapset joka paikkaan ja yleensä mies osaa paremmin tehdä autolle jotain jos se tilttaa tien varteen.

Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:

Tässähän näitä villakoiran ytimiä pari kappaletta lisää.

Niin, ei luulisi, että aikuiselle ihmiselle pitää valehdella, mutta jos se saisi vaimon edes kerran tajuamaan, ettei aina voi luottaa siihen, että rahaa on käytettävissä (kun ei muuten tunnu menevän perille).. Ja eihän se tavallaan ole valehtelemista, jos laittaa vaikka rahaa sivuun sitä huoltoa varten :)

Alkuperäinen kirjoittaja Minerva McGarmiwa:
Mutta taitaa sua hieman ärsyttää kun vaimo ajelee paremmalla koslalla kun sää...?

Mikä oletus tää on?
Moni mies (ainaki mun tutuista) antaa enemmin vaimolle paremman auton koska sillä kuskataan yleensä ne lapset joka paikkaan ja yleensä mies osaa paremmin tehdä autolle jotain jos se tilttaa tien varteen.

Se on sellainen tyypillinen tyhmä yleistys oletus... :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja toisessakin ketjussa..:
Turhaan täällä aloittajaa arvostellaan. Kyllä ne vaimon luottokorttivelatkin jo kertovat, että yli varojen elellään...

Peesi.

Niinhän se vaimo elää, mutta kyllä sitä ap:täkin voi jo arvostella tilanteen hoitamisesta.

Samaa mieltähän tuo ap:kin on asiasta. Heti tuossa tämän sivun 1. viestissä.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
musta alkaa tuntumaan että se vaimon tuhaus johtuu siitä ettei mies saa rahapussin nyörejä tiukemmalle. nainen kuluttaa kun mies antaa eikä tee mitään konkreettista että kulutus vähenisi.

Niin ja koska nainen on huomannut, että aina kaikki luottovelatkin on saatu maksettua niin kaikki on vielä mennyt hyvin.

Ja koska mieskään ei halua ostaa itselleen mitään, eikä itse halua rahoja säästellä niin onhan sitä varaa ostaa vaikka mitä...

Mutta kyllä tuollainen silti vaikuttaa, että nainen ei oikein hanskaa tuota rahankäyttöä.. Sama kun kaveri poltti joka kk 300e rahaa pelkkään bensaa (ajeli kaupunkia ympäriinsä) vaikka opiskelija ja joutui ottamaan velkaa yms.

tottakai vaikuttaa, mutta kukas sen lopettaa jos ei mies osaa laittaa rahahanoja kiinni. valitettavasti se ruokkii sitä toisen ostohysteriaa ja rahaa ei opi käyttämään jos sitä koko ajan pyynnostä annetaan. on opeteltava sanomaan ei. ja sitten.. tee ne laskelmat tuloista ja menoista. tietyillä tuloilla voi ostaa tietynlaisen auton.

Niin, ei luulisi, että aikuiselle ihmiselle pitää valehdella, mutta jos se saisi vaimon edes kerran tajuamaan, ettei aina voi luottaa siihen, että rahaa on käytettävissä (kun ei muuten tunnu menevän perille).. Ja eihän se tavallaan ole valehtelemista, jos laittaa vaikka rahaa sivuun sitä huoltoa varten :)

Niin ja siis eihän se sitten ole valehtelua jos oikeesti se tili näyttää nollaa.

(on vaan siirtänyt osan rahoista sinne säästötilille)

[tottakai vaikuttaa, mutta kukas sen lopettaa jos ei mies osaa laittaa rahahanoja kiinni. valitettavasti se ruokkii sitä toisen ostohysteriaa ja rahaa ei opi käyttämään jos sitä koko ajan pyynnostä annetaan. on opeteltava sanomaan ei. ja sitten.. tee ne laskelmat tuloista ja menoista. tietyillä tuloilla voi ostaa tietynlaisen auton.

Niin.. Olisiko paha, jos alat tekemään excel taulukkoo hieman kuluista ja menoista.

Laitat sen sitten jääkaapin eteen niin huomaa vaimokin mihin ne perheen rahat hupenee.

Mutta pääasia on se, että kerrot vaimollesi, miksi esim. haluat säästää sitä rahaa. Kerrot omia asioita mitä SÄÄ haluat jne. Jos nainen ei näe mitään syytä säästämiseen, niin ei halua semmoiseen tulla mukaankaan..

Mikä oletus tää on?

Se on sellainen tyypillinen tyhmä yleistys oletus... :ashamed:

Toivotaan et yleistyksen oletusmiehiä ei paljoo ole =) Meillä on mies aina ottanu ittelleen alle ne "pommit" joita on joskus pihaan siunaantunu. Mä oon ajanu niil sit jos se "ykkösauto" on ollu pajal tms.
Ja sillonki mies on ollu huolissaan mun työmatkoista :D Ja mä kuitenki oon mm. ajanu taksia ja nyt joskus kuorkkia et en nyt ihan noviisi auton ratis ole...

minkälaiseen autoon renkaat maksaa 50e/kk?

Sellaiseen johon rengaskerta maksaa 700 euroa. Talvirenkaat tietty vähän kalliimmat. Yhdet sellaiset kun vuodessa joko talvi tai kesä niin tuostahan se jo tulee?

En ymmärrä miten jotkut laskee, että teillä olisi mukamas nettona 3500e. Eihän tuo voi millään pitää paikkaansa jos tienaat bruttona reipas 5000e. Säähän saat jo yksinään nettona tuon 3500e. Kun vaimos neton laskee siihen n. 1500e niin kyllä se yhteis netto oikeasti kapuaa tuonne 5000e pintaan.

Ja matkakustannuksilla (vaimon 1300 + omani joka sekin aikas paljon) vähennetty netto onkin sitten jo luokkaa tuon 3.500 tai itse asiassa alle joka on työssäkäynnin jälkeen muuhun kulutukseen jäävää rahaa.

Mutta meneekö ihan oikeasti upouuden auton merkkihuoltoon vuodessa 2400e? Voiko tää olla edes totta...?

Kun itse olet sanonut, ettet ymmärrä näistä asioista mitään, niin miksi nyt sitten jumitat tähän asiaan?

Mutta eihän nyt miehiä toki arvostella saa, vaikka on
TÄYSIN VERRANNOLLINEN TILANNE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

En ole sanonut että minua tai miehiä yleensä ei saisi arvostella. Hiukan sitä ajan takaa että täällä aika yksioikoisesti mies on arvostelun kohteena. Kyllä joskus ihan pikku hiukkasen siinä naisessakin voi olla vikaa?

Turhaan täällä aloittajaa arvostellaan. Kyllä ne vaimon luottokorttivelatkin jo kertovat, että yli varojen elellään...

Peesi.

Niinhän se vaimo elää, mutta kyllä sitä ap:täkin voi jo arvostella tilanteen hoitamisesta.

Samaa mieltähän tuo ap:kin on asiasta. Heti tuossa tämän sivun 1. viestissä.

No vastaa sinä nyt vaan ihan omasta puolestasi, ap:n viestit kykenen lukemaan itsekin. Ap:lta pyysin kommenttia lasten edun mukaisesta toiminnasta.

Sinä taas peesasit sitä, ettei aloittajaa sovi arvostella, ja jaksat laittaa villankoiran ytimiä joka väliin. Nytkö siis mielesi muuttui? ja jos luit viestini, niin siinä esitin kysymyksen sinulle ja toiselle vieraalle, eli olisiko esimerkkitapaukseni mukaista rouva1000 lupa arvostella? Tähän et ilmeisesti kykene vastaamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Herra100:
En ymmärrä miten jotkut laskee, että teillä olisi mukamas nettona 3500e. Eihän tuo voi millään pitää paikkaansa jos tienaat bruttona reipas 5000e. Säähän saat jo yksinään nettona tuon 3500e. Kun vaimos neton laskee siihen n. 1500e niin kyllä se yhteis netto oikeasti kapuaa tuonne 5000e pintaan.

Ja matkakustannuksilla (vaimon 1300 + omani joka sekin aikas paljon) vähennetty netto onkin sitten jo luokkaa tuon 3.500 tai itse asiassa alle joka on työssäkäynnin jälkeen muuhun kulutukseen jäävää rahaa.

No voi pyhä sylvi. Ei kai niitä matkakuluja heti miinusteta. Kyllä te nettona saatte sen 5000e pintaan. Kyllä meilläkin ajetaan autolla se 130km päivässä +mun bussimatkat+junamatkat, mutta ei tulisi mieleenkään kertoa huijaamalla omia nettotuloja vähemmän, koska menee kuljetuksiin niin paljon. Tuleehan sitä sitten taas verotuksessa hyvitystä noista matkoistakin (yleensä joulukuussa)..

Meneehän tämän lisäksi vielä mm. pakolliset päivähoitomaksut (jotka joutu maksaan kun ei olekaan enää kukaan hoitamassa lapsia kotona). Ei niitäkään netosta vähennetä.

Mutta meneekö ihan oikeasti upouuden auton merkkihuoltoon vuodessa 2400e? Voiko tää olla edes totta...?

Kun itse olet sanonut, ettet ymmärrä näistä asioista mitään, niin miksi nyt sitten jumitat tähän asiaan?

No siis haluan tietää, voiko aikuisen oikeasti noin rahaa mennä? :o

Jos tosiaan menee, niin pitää kyllä mennä suukotteleen miestä vähän useammin kun värjöttelee siellä auton alla vaikka sataisi kun korjaa pakoputkea... '

Tuo summa meinaan on 4 kertaa enemmän kuin mitä meidän koko auto on maksanut....

Alkuperäinen kirjoittaja Herra100:
Mutta eihän nyt miehiä toki arvostella saa, vaikka on
TÄYSIN VERRANNOLLINEN TILANNE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

En ole sanonut että minua tai miehiä yleensä ei saisi arvostella. Hiukan sitä ajan takaa että täällä aika yksioikoisesti mies on arvostelun kohteena. Kyllä joskus ihan pikku hiukkasen siinä naisessakin voi olla vikaa?

et olekaan, mutta muutama muu on. sinulle esitinkin toisen kysymyksen lapsia koskien.

ja lainaukseni, josta poimit vain lopun, vastasikin osaltani tuohon sinun mustavalkoiseen "mies vs nainen"-ajatteluun.

Minäkään en noista asioista tiedä, kun meillä myös mies korjaa auton (ja on merkkihuollossa töissäkin), mutta eikö noilla hinnoilla tulisi kannattavammaksi sellainen vanha autoromu. Olen oikeasti luullut, että uusi auto kannattaa ostaa senkin takia, että siihen huoltoon ei uppoa niin paljoa rahaa kuin vanhoihin rotiskoihin.

Niin, juuri tuossahan on koko villakoiran ydin.

Kyllä joskus huomaa että miehen logiikka on miehen logiikka... Tajuaa mitä toinen mies ajaa takaa. Ja villakoiran ydin vielä kun lisätään että vaimo halusi nimenomaisesti tällaisen uuden kalliin auton. Jos tietäisitte mikä tappelu syntyi asiasta kun ehdotin halvempaa "sinä haluat minun kuolevan maantiellä työmatkalla".

Sinä taas peesasit sitä, ettei aloittajaa sovi arvostella, ja jaksat laittaa villankoiran ytimiä joka väliin. Nytkö siis mielesi muuttui? ja jos luit viestini, niin siinä esitin kysymyksen sinulle ja toiselle vieraalle, eli olisiko esimerkkitapaukseni mukaista rouva1000 lupa arvostella? Tähän et ilmeisesti kykene vastaamaan.

No eikös nuo villakoiran ytimet ole myös ap:n arvostelua taholtani? Täsmälleen samaa mieltä olen kanssasi tuosta juopottelu-esimerkistäsi. Moneen kertaanhan tässä on tehty herra100:lle selväksi, että hän on aika pahastikkin syypää tilanteeseensa - ja hän tuntuu sen myös ymmärtävän.

mikälaiseen autoon renkaat maksaa 50e/kk?

Niin tekee sekin jo 600e...

Toi 50?/kk on varmaan laskettu et ku ostaa yhdet renkaat ja ne maksaa esim 600? ja sen jakaa 12. Ja hyvät kitkat maksaa enemmän.
Mun auton renkaat makso 800? ku mies ei halunnu et mä ja tirppa liikutaan huonoilla renkailla.

Joo, tuo 50 euroa per kk on todennäköisesti alakanttiin mutta elättelen vielä toiveita että saisi jostakin...

Yhteistyössä