Herra100: vuoden luuseri

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Herra100
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Herra100

Vieras

Kehotuksesta avaan uuden ketjun. Että en ole sitten sotkemassa teidän muita keskustelujanne.

Tähän ketjuun saa haukkua ja kehua jne niin paljon kuin lystäätte.

Kerään ensin tähän kaikki keskustelut mihin olen tyhmyyttäni osallistunut ja jos joku haluaa jatkaa siitä niin sitten jatketaan siitä. Muista ketjuista yritän pysyä ulkona.

Kiitän ja kumarran.

Alkuperäinen kirjoittaja Aargh!:
Nyt ymmärsin. Sä et olekaan todellinen. Oletkin tosi hauska provo. Onnea sittenkin sen johdosta.

T. Menin jo lankaan :)

Valitettavasti olen ihan todellinen... Enkä provo. Siis tilanteeni tuo 17 vuotta jne on ihan todellinen ja kaiken sen olen maksanut mitä viesteissäni on ja edelleen maksan kaiken ja vaimoni käy töissä josta ei työssäkäyntikustannusten jälkeen jää edes itselleen ruoka- ja vaaterahaa jne. Se kaikki on ihan täyttä totta. Ei provo. Joskus ihan oikeesti tosissaan toivon että tämä on unta ja herään tästä painajaisesta ja huomaan olevani parikymppinen opiskelija jolla on elämä edessä... Mutta taitaa olla turha toivo...

Mutta että jos haluat asiasta keskustella niin tässä ketjussa. Kiitos.

Ja anteeksi että sotkin tuota tämänpäiväistä ketjua. Olin tavanomaistakin huonommalla tuulella...

Alkuperäinen kirjoittaja maanantainen:
Mitähän mä nyt olen missannut?

*ei jaksa lukea*

Et mitään. Mutta vastasit juuri avattuun aiheeseen "Rahakysymys". Johon tekisin kovasti mieleni vastata mutta en kiusallakaan sotke enää sitä ketjua että saatte rauhassa keskustella. Mutta jos jaksta lukea nuo mketjut niin voit viesteistäni rivien välistä ja vähän suorempaankin lukea mitä mieltä minä olen asiasta...

Alkuperäinen kirjoittaja Herra100:
Mitähän mä nyt olen missannut?

*ei jaksa lukea*

Et mitään. Mutta vastasit juuri avattuun aiheeseen "Rahakysymys". Johon tekisin kovasti mieleni vastata mutta en kiusallakaan sotke enää sitä ketjua että saatte rauhassa keskustella. Mutta jos jaksta lukea nuo mketjut niin voit viesteistäni rivien välistä ja vähän suorempaankin lukea mitä mieltä minä olen asiasta...

No vastaa mulle tähän, muistan kyllä mitä kirjoitin.

(ja omassa ketjussasi saat vaihtaa vaikka aihetta)

Minusta ihan hyvin.

Etenkin jos toinen ei osaa hillitä rahankäyttöään.

(meillä moinen ei ollut tarpeen, kun kumpikin ostamme vain tarvittavat)

Tarkoitin aihetta kokonaisuutena, en niinkään yksittäistä viestiäsi. Mutta tietysti tuo "toinen ei osaa hillitä rahankäyttöään" osuus aika hyvin kyllä meikäläiseen. Osui ja upposi...

jos nyt sitten edelleenkin oletetaan sinun olevan ihan todellinen...

Miten sinun kanssasi keskustellaan? olet ihan tajuton jankuttaja ilman minkäänlaista kykyä kuunnella. Yritetään nyt vielä;

1. Miksi oletat, että monilla muillakin on kaltaisesi tilanne? Miksi leimaat lähes kaikki naiset törsäileviksi ja rahanahneiksi, jos vaimosi on sellainen? (tai sitten vaimosi on epätyydyttävässä parisuhteessa ja yrittää hyvittää sen itselleen ostelemalla? Voisiko olla näin?)

2. Etkö usko, että suurin osa parisuhteista voisi oikeasti toimia niin, että nainen ja mies sopivat yhdessä järjestelyistä? Että rahat voivat oikeasti olla yhteisiä ja toinen osapuoli (joko mies tain nainen) ihan molempien yhteisellä päätöksellä sen LAPSEN ETUA (jota tuolla tekosyyksikin mainittiin??!) ajatellen kotona?

3. Että tästä maasta löytyy pareja, joilla suhde rahaan sellainen, ettei sen vuoksi edes voisi katkeroitua? Koska se on vain rahaa!! Kun sitä on vähemmän, niin ostellaan vähemmän, kun sitä on enemmän, niin eletään leveämmin.

No, tuossa päällimäiset.

Ps. Oletteko parisuhdeterapeutilla käyneet? 17 vuotta? Kyllä; se tekee sinusta ja vaimostasi molemmista hieman saamattomia, jos tuon ajan epätyydyttävässä parisuhteessa.

Nyt ymmärsin. Sä et olekaan todellinen. Oletkin tosi hauska provo. Onnea sittenkin sen johdosta.

Valitettavasti olen ihan todellinen... Enkä provo. Siis tilanteeni tuo 17 vuotta jne on ihan todellinen ja kaiken sen olen maksanut mitä viesteissäni on ja edelleen maksan kaiken ja vaimoni käy töissä josta ei työssäkäyntikustannusten jälkeen jää edes itselleen ruoka- ja vaaterahaa jne. Se kaikki on ihan täyttä totta. Ei provo. Joskus ihan oikeesti tosissaan toivon että tämä on unta ja herään tästä painajaisesta ja huomaan olevani parikymppinen opiskelija jolla on elämä edessä... Mutta taitaa olla turha toivo...

Ja anteeksi että sotkin tuota tämänpäiväistä ketjua. Olin tavanomaistakin huonommalla tuulella...

No joo. Pikaselailulla pääsin jyvälle.

Mä olen se päinvastainen nainen, paitsi että mä olen kyllä hoitanut lapset kotona.

Mutta tuhlaamatta.

Ja mä olen nyt siinä tilanteessa, että lähden tästä saamatta yhtään mitään. Sinne menivät ne vuodet, joina olisin voinut kerryttää itselleni eläkettä. Meni myös talo missä kuvittelin asuvani vanhuudenpäivinä edullisesti.

Mutta. Se on rahaa vaan. Viimeinen mikä mulle merkitsee. Ja ehkä siis lopulta sitä mieltä on myös Herra100, koska yhä naisensa kanssa elää?

Alkuperäinen kirjoittaja totatota:
jos nyt sitten edelleenkin oletetaan sinun olevan ihan todellinen...

Ihan todellinen olen, valitettavasti...

Miten sinun kanssasi keskustellaan? olet ihan tajuton jankuttaja ilman minkäänlaista kykyä kuunnella. Yritetään nyt vielä;

Myönnetään, oma tilanteeni on niin päällimmäisenä että on vähän jäänyt "levy päälle".

1. Miksi oletat, että monilla muillakin on kaltaisesi tilanne? Miksi leimaat lähes kaikki naiset törsäileviksi ja rahanahneiksi, jos vaimosi on sellainen? (tai sitten vaimosi on epätyydyttävässä parisuhteessa ja yrittää hyvittää sen itselleen ostelemalla? Voisiko olla näin?)

Osallistuin joku kerta Vauva-lehden keskusteluun ennen sivuuudistusta kun sivut vielä toimivat. Ja heti löytyi muistaakseni kaksi muuta samassa tilanteessa olevaa miestä. Jos oletetaan että he myös ovat todellisia ja kun näillä alueilla ei jokamies kuitenkaan vieraile niin en kuitenkaan ole yksi ja ainoa? Mitä taas tuohon muuhun tulee, leimaan jne. Niin kyllä täääkin palstalla aika monessa keskustelussa painaa päälle asenne että "Mies maksakaan. Ja paljon!". Varsinkin kun elatusavuista kyse mutta myös muuten. Että ei vaimoni varmaan myöskään ainoa rahanahne nainen ole? OK, yleistän liikaa mutta silti. Vaimoni parisuhde voi hyvinkin olla epätyydyttävä. Minä omalla tavallani yritän tietysti häntä huomioida. Ostan kukkia yleensä kerran viikossa edelleen ja merkkipäivinä vaikka tilanne on tämä. Järjestän yllätyksiä, mm kahdenkeskisiä pikalomia ilman lapsia. Pariisiin ei ole kyllä varaa viedä mutta vuokramökille tms pientä. Yritän huomioida arjessakin. Sen mukaan mitä jaksan. Enää ei meinaa jaksaa.

2. Etkö usko, että suurin osa parisuhteista voisi oikeasti toimia niin, että nainen ja mies sopivat yhdessä järjestelyistä? Että rahat voivat oikeasti olla yhteisiä ja toinen osapuoli (joko mies tain nainen) ihan molempien yhteisellä päätöksellä sen LAPSEN ETUA (jota tuolla tekosyyksikin mainittiin??!) ajatellen kotona?

Uskon. Osa varmaan voi. Tosin tämän palstan seuraaminen vähän horjuttaa sitäkin uskoa...

3. Että tästä maasta löytyy pareja, joilla suhde rahaan sellainen, ettei sen vuoksi edes voisi katkeroitua? Koska se on vain rahaa!! Kun sitä on vähemmän, niin ostellaan vähemmän, kun sitä on enemmän, niin eletään leveämmin.

Jos olisikin noin. Mutta kun eletään leveämmin vaikka sitä rahaa ei kerta kaikkiaan ole.

miksi ihmeessä herra100 ei pistä vaimoa ulkoruokintaan?
Etkö pysty elämään yksin vai mistä kiikastaa? Ja vaimon selän takana haukutaan minkä ehditään, ei sekään kovin reilulta vaikuta :whistle:

Mutta. Se on rahaa vaan. Viimeinen mikä mulle merkitsee. Ja ehkä siis lopulta sitä mieltä on myös Herra100, koska yhä naisensa kanssa elää?

Ehkä. Ei minulle raha sinällään merkitse sitään. Minä voin elää varsin vaatimatonta elämää aivan onnellisena. Mutta se että toinen ottaa ja tuhlaa rahat mitkä mkinä ansaitsen jo ennen kuin olen niitä ansainnut niin se "joskus" ottaa päähän...

Hei haloo! En ihan kaikkia sun vastauksia tämän päiväiseen juttuun lukenut mutta.. Olisin jotenkin aatellu että sulta ois riittänyt sympatiaa naiselle joka on samassa tilanteessa miehensä kanssa kuin sinä vaimosi kanssa. Mutta ei suinkaan vaan SINULLA on asiat miljoona kertaa huonommin. Ja koska sinun vaimosi tuhlaa teidän rahat niin KUKAAN nainen ei voi olla miehensä alistama taloudellisesti. Marttyyrifiilis tuli sinun jutuista, myötätuntoa tunsin kun lueskelin joskus sun ketjuja mitä tässäkin on laitettu. Surullinenkin olin siitä että jotkut ihmiset ei ajattele perhettään ollenkaan vaan sinun kertomuksesi on mahdollinen näiden ihmisten takia.

Sinun tuntema kärsimys ei kuitenkaan nosta sinua muiden yläpuolelle tai tee muiden kärsimyksistä vähempiä.

Hittoon kukkaset ja pikalomat. Vaimosi ehkä haluaisi miehen, jota voisi kunnioittaa. katkeraa ihmistä on vaikeaa kunnioittaa. Et tunnu itseäsi juurikaan arvostavan tai rakastavan. Olet mahdoton arvostettava tai rakastettava. Se on suurin ongelmasi. Vaihda levyä ja yritä muuttaa suhdettasi rahaan.

Ehkä. Ei minulle raha sinällään merkitse sitään. Minä voin elää varsin vaatimatonta elämää aivan onnellisena. Mutta se että toinen ottaa ja tuhlaa rahat mitkä mkinä ansaitsen jo ennen kuin olen niitä ansainnut niin se "joskus" ottaa päähän...

Perheenpään pitäisi varmaan selvittää mikä todellinen talouden tila on, ettei OLE VARAA uusia sisustuksia jne joka vuosi. Sen sijaan että valittaa netissä minkä ehtii tilannettaan.

En käsitä, en sitten millään miten joku alistuu noin, tai sitten vaimon täytyy olla todella erityinen ja ihana ihminen ja miehellä heikko itsetunto, ja pelko siitä että tulee hylätyksi jos rahavirta katkeaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Bree:
miksi ihmeessä herra100 ei pistä vaimoa ulkoruokintaan?
Etkö pysty elämään yksin vai mistä kiikastaa? Ja vaimon selän takana haukutaan minkä ehditään, ei sekään kovin reilulta vaikuta :whistle:

Pystyn elämään yksin. Minuahan pidetään erakkoluonteena. Yksinolo ei ole minulle ongelma. Ja en tarvitse pyykkäriä enkä ruoanlaittajaa. Lapsista kiikastaa ja siitä että jos lapset menevät vaimolle niin minun taloudellinen tilanteeni voi entisestään heikentyä.

Ja ei ole reilua haukkua vaimoa selän takana, myönnetään. Tämä on minulle vähän sellaista terapiaa kun lähipiirissä ei oikein ole ketään kelle pystyisin tai kehtaisin kertoa miten ikävä tilanne meillä on.

Aika rankkaa palautetta saat täällä. Harmi, koska tilanteesi voi kääntää milloin vain toisinpäin, eli mies tuhlaa yli varojen ja nainen koittaa saada homman aisoihin. No tuo kuuluu palstan luonteeseen, ei ole siis vika vaan ominaisuus.

Mietippäs sitä avioeroa ihan oikeana vaihtoehtona. Sitähän olen jo pari kertaa esittänytkin, kun jo pelkkä 1. vaiheen hakemus saattaa aiheuttaa tarvittavan reaktion.

Alkuperäinen kirjoittaja EH:
Olisin jotenkin aatellu että sulta ois riittänyt sympatiaa naiselle joka on samassa tilanteessa miehensä kanssa kuin sinä vaimosi kanssa. Mutta ei suinkaan vaan SINULLA on asiat miljoona kertaa huonommin. Ja koska sinun vaimosi tuhlaa teidän rahat niin KUKAAN nainen ei voi olla miehensä alistama taloudellisesti. Marttyyrifiilis tuli sinun jutuista, myötätuntoa tunsin kun lueskelin joskus sun ketjuja mitä tässäkin on laitettu. Surullinenkin olin siitä että jotkut ihmiset ei ajattele perhettään ollenkaan vaan sinun kertomuksesi on mahdollinen näiden ihmisten takia.

Sinun tuntema kärsimys ei kuitenkaan nosta sinua muiden yläpuolelle tai tee muiden kärsimyksistä vähempiä.

Totta joka sana. Pystyn kyllä tuntemaan sympatiaa mutta tämän palstan asenne joskus saa vähän ylilyönnin puolelle. Kun mieheltä edellytetään vaikka mitä vaikka nainen tekee päätökset. Kuten vaikka meillä. Jos minä en ajattele perhettäni ja varsinkin lapsiani niin kuka sitten?

Yhteistyössä