Herne rinnassa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tikkukaramelli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tikkukaramelli

Vieras

Helmikuussa tunsin kovan herneen kokoisen patin rinnassa. Pelästyin, syöpä !
Lääkäriin ja hän laittoi lähetteen rintojen uä:hän. Varasin ajan ja sen ultran teki kandi vaikka halusin jonkun kokeneemman, enemmän nähneen. Hää sanoi että ei voi sanoa mikä on, kun on niin pieni ettei tuu kaikua kunnolla, mutta ei se mitään vakavaa oo. Olin ihan et mitä, ku lähin himaan...ei siis vakavaa, mut ei silti tiedä.
No, tilasin uuden uä:n muutaman päivän päästä. Kun odottelin odotustilassa tuli sh pyytämään mua yhteen toimistohuoneeseen. Ihmettelin että mikä nyt on. Istuuduin ja sh kysy pokkana miksi tuun tutkimuksiin ku olen juuri käynyt...vastasin vaan että oma asiani.

Uuden ultran teki kokeneempi lääkäri, hänkään ei osannut sanoa mikä se patti on, ei näkynyt kunnolla, liian pieni vielä. Odotetaan 3-6 kk ja uudelleen. Mammografiaan ei kannata mennä kuulemma ku oon 28-vuotias ja ei se sielkän näkyis. Nyt sit odottelen, patti edelleen rinnassa, en tiedä onko kasvanut, rintaa särkee ja kihelmöi, kuten ennenkin.

Ihmettelen sh ja lääkärinkin käytöstä; ihmettelyä, vähättelyä ja lääkärin sanoja: kantsii sit vasta tulla ku tuntee kunnon patin, siis what ??!!! oon aina kuvitellut et tälläset pitää tutkia ja hoitaa aina jos muutoksia ! kuulemma mun ikä jo kertoo ettei voi olla syöpää....todella harvinaista. ja kipu ei oo syövän oire, oon kyl kuullu siitäkin muut.

Nyt vaan mielessä kummittelee gynen sanat noin 2 vuotta sitten. jos rinnoissa tuntee sellaisen herneen tuntuisen kovan patin, niin sitten on syytä mennä tutkituttamaan rinnat ja hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
liikkuuko patti sormien välissä? itselläni on tuollaisia patteja ja ne kuvattiin ja olivat tiiviinpää rintakudosta.

Se on tossa nännin alla ja on kiinni jossakin, kun ei mulju. Ei kuulemma koepalaa tms. voi ottaa kun on niin pieni. Ei ollut tiivistä rintakudosta. Kystastakin puhuivat, vaikka ei nestettä nähnytkään. Enemmän mua raivostuttaa hoitohenkilökunnan vähättely ja ihmetys tyyliin, et miksi ees tulin tutkimuksiin ja olin yksityisellä molemmilla kerroilla ja senkin takia outoa että sh tulee kyselee multa miksi tuun !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kuule ap, mulla oli kans parikymppisenä tuollainen herne nännin yläpuolella. Se oli tullut melkein jo ihosta läpi. Leikattiin pois ja koepala. Tulos oli, että koteloitunut rasvapatti. Ei vaarallinen.

Pitihän sitä sairaanhoitajan udella, että onko uusintatutkimukseen tulemisen syy psyykkinen. Muuten yksityistä laitosta alettaisiin arvostella, että se nyhtää vähiä rahoja mielenterveyspotilailta.

Yhteistyössä