Hermostuttaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aurinkokunta

Aktiivinen jäsen
01.11.2006
11 030
1
36
Kouvolan peräkylä
Mitä pidemmälle tää raskaus etenee, sitä enemmän mua hermostuttaa tuleva synnytys.
Mie tiiän, ettei se miettimällä ja vatvomalla miksikään muutu, se synnytys tulee olemaan sellainen kun sit onkaan... mutta silti.
Päässä pyörii vaan jos, jos ja jos...

- Jos tämäkin päättää syntyä ns. etuajassa (siiis ennen la:a ), kuten suurin osa meidän lapsista on tehnyt...
- Jos tämäkin synnytys on kovin nopea...
- Jos mie oon kaupassa tai jossain kun synnytys käynnistyy...
- Jos mies ei oo kotona kun se käynnistyy...
- Jos vaikka sovitaankin sairaalaan käynnistysaika, niin jos tämä syntyykin ennen sitä...
- Jos...
- Jos...
- Jos...

Miehän sekoan ennen synnytystä, kun mietin näin paljon näitä jo nyt, vaikka raskaus on vasta menossa rv 21 :/
Ja sitäpaitsi, mie kyllästytän täällä palstalla kaikki, kun mie pohdin näitä. :ashamed:

Taitais olla viisainta unohtaa koko palsta, ja palata vasta sit kun tulokas on syntynyt :whistle:

Ihan ensin :hug: :hug:

Sie oot muuten jokaisen kohdalla miettinyt nuita samoja asioita ja kaikki on aina järjestynyt ystävä hyvä =)
Kyllä se nytkin sujuu =) eikös vaan =)

Alkuperäinen kirjoittaja ronttonen:

Sie oot muuten jokaisen kohdalla miettinyt nuita samoja asioita ja kaikki on aina järjestynyt ystävä hyvä =)

Kyllä mie sen tiiän, mutta kun sitä miettii sellaisiakin, että kauanko nää onnenkantamoiset voi kantaa? :ashamed:
Mie jo yks yö unissani, luoja paratkoon!, synnytyin kotiin kolmoset :o ja sit se uni päättyi siihen, että mies lähti ostamaan uutta autoa ja lisää kaukaloita, että hän saa vietyä mut ja vauvat synnärille :snotty: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Alkuperäinen kirjoittaja ronttonen:

Kyllä mie sen tiiän, mutta kun sitä miettii sellaisiakin, että kauanko nää onnenkantamoiset voi kantaa? :ashamed:
Mie jo yks yö unissani, luoja paratkoon!, synnytyin kotiin kolmoset :o ja sit se uni päättyi siihen, että mies lähti ostamaan uutta autoa ja lisää kaukaloita, että hän saa vietyä mut ja vauvat synnärille :snotty: :laugh:

Sulla on hiukan vilkas mielikuvitus :laugh: :hug:

Mutta mutta, eiköhän se onni tule matkassa kuitenkin =)

Tuo alkulitania kuulosti niin samalta, kuin mitä itelläkin pyöri mielessä ennen lapsen syntymää. Vaikka on jo ennestään käyny sen läpi ei se helpota, vaan mulla melkein lisäs sen listan pituutta kun tuli uusia kysymyksiä.

Meillä miehellä meinas lähtee jo järki loppua kohti, kun aloin olla kai niin rasittava noiden jossittelujen ja hermoilujen kanssa :laugh:

Ei kun kestämisiä ja jaksamisia vähän kaikille asian osaisille :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja kangasajuruoho:
Miten mulle tuli olo, että valittelit samaa viimeksikin samoihin aikoihin.

Ja hyvin se sujui. Eikö? =)

Taisinpa valitella juu... :ashamed: , mutta siksihän tää tuntuukin niin tyhmälle.
Mutta viimeks oli jo aika hilkulla... :/ , siks mie kai mietin ja mietin... ja mietin, vaikka mie sata kertaa päätin jo itsekkin, että kyllä se syntyy sit ku syntyy... olin mie sit kotona, saunassa, kaupassa tai synnärillä.
Ja samaten mies. Tai lapset. (Siis oli niidenkin olinpaikka sillähetkellä mikä tahansa.)

Alkuperäinen kirjoittaja Perfekta:
millä raskausviikoilla sinulla sitten on edelliset lapset syntyneet? ihan spontaanistiko?

Yks rv 36, kaks rv 37, kaks rv 38, kaks rv 39 ja kaks rv 40+3.
Viimeks tyttö syntyi rv 37+1 tiistaiaamuna, kun perjantaina piti olla lääkäri ja sopia käynnistys seuraavalle viikolle, jolloin ois ollut rv 38 täynnä.

Ja ei mua niinkään huoleta se, että ne syntyis liian ajoissa, kun se, viimeks synnytys kesti 59min, ja ehdin olla minuutin sairaalassa ennen tytön syntymää... ja muutenkin nää on olleet nopeita synnytyksiä (kuulemma ) kaikki... Esikoinen syntyi ekasta supistuksesta 3,5h... ja se on ollut pisin synnytys.

noh kyllä se siitä järkkääntyy :heart: jos tunnet että et kerkiä sairaalaan, niin voithan kotiin laittaa jonnekin valmiiksi tarvikkeita jos kerkee kotiin syntymään, puhtaita pyyhkeitä yms. mut kaikki menee hyvin ja sinä kerkeet kyllä sairaalaan :hug:

Mua myös mietityttää ihan samat asiat....takana kun on kaksi erittäin nopeaa synnytystä... esikoisen synnytys kesti 2h 5min ja kakkosesta olin 8cm auki synnärille mennessä, puoli tuntia siitä oli vauva sylissä... ja nyt matka kodin ja sairaalan välillä tuplasti enemmän :ashamed:
ja viikolla 37+0 mennään nyt...

Alkuperäinen kirjoittaja äippä 84:
Mua myös mietityttää ihan samat asiat....takana kun on kaksi erittäin nopeaa synnytystä... esikoisen synnytys kesti 2h 5min ja kakkosesta olin 8cm auki synnärille mennessä, puoli tuntia siitä oli vauva sylissä... ja nyt matka kodin ja sairaalan välillä tuplasti enemmän :ashamed:
ja viikolla 37+0 mennään nyt...

:hug: Sovitaan, että meillä molemmilla kaikki menee hyvin :)
Ei muakaan mietityttäis ihan näin paljoa, jos sairaala olis lähempänä, mutta kun mullakin on sairaalaan matkaa reilu 50km... :/

Viimeks menin ambulanssilla, onneks mies oli kotona, että ei tarvinnut odotella isommille lapsillekkaan vahtijaa, vaan päästiin heti lähtemään, kun se lanssi tuli.

Yhteistyössä