Antoisa keskustelu tänään neuvolassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aurinkokunta

Aktiivinen jäsen
01.11.2006
11 030
1
36
Kouvolan peräkylä
Olun tänään terkkarinkäynnillä neuvolassa ja siellä purin mieltäni siitä tulevasta synnytyksestä.
Neuvolantäti lupasi laittaa synnärille "info-paketin" (= jonkinmoisen esitiedotteen) ennen ensi käyntiäni sinne, joka on kesäkuussa.

Neuvolantäti kallistui samalla kannalle, että ehkä synnytys olisi kuitenkin kaikkein paras käynnistää, ettei seuraus olisi syöksysynnytys kotiin / autoon, kun nuo synnytykset tuppaa olemaan niin nopeita.

Ensin kyllä puheltiin, että jos ambulanssilla menis vaan, mutta kun pitäs lähteä heti ekasta "kunnon supistuksesta", niin onko järkeä soittaa ambulanssia, että "Nyt tuli supistus, saanko lanssin tänne kiitos, lähdettäis synnyttämään" JOS siinä käviskin sit niin, että supistuksia ei enää tuliskaan... Eli että se oiskin vaan ns. yksittänharjoitus tmv. suppari... kun sit ei kuitenkaan ois oikeen varaa varmistella, ja odotella sitäkään, että tuleeko niitä lisää vai ei.

Mutta sit kesäkuussa kun mie meen synnärille lääkärikäynnille, niin sit varmaan siellä osataan jo jotain kantaa ottaa johonkin. Mie oon vaan kuullut, että nihkeästi aletaan täälläpäin kuulemma käynnistämään... varsinkin, kun pitäs käynnistää jonkun verran ennen la:a, kun on vielä tapana meiän lapsilla ollut syntyä ns. etuajassa... :/

Kuulostaa niin tutulta, meillä on synnytty sairaalan eteiseen. No silloin oli 10min matka. Nyt muutettu ja matkaa olis puol tuntia paitsi että synnäri on kiinni kun mulla on la aika ja matkaan menee ainakin tunti lisää. Mua ei naurata ja neuvolatäti vaan levittelee käsiään. Meillä jo yks hapenpuute lapsi enkä tahtois yhtään lisää. Ja joka synnytyksellä on tapana nopeutua, pää ei jumahda paikalleen eikä supistukset säännöllisiä. Ja just pari viikkoa ennen aikaa ja kaks myöhästä vasta laskettuna päivänä. Neuvolatäti ehdotti että meen vaan sairaalan lähelle kytikselle-ihan tosissaan :D

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Ensin kyllä puheltiin, että jos ambulanssilla menis vaan, mutta kun pitäs lähteä heti ekasta "kunnon supistuksesta", niin onko järkeä soittaa ambulanssia, että "Nyt tuli supistus, saanko lanssin tänne kiitos, lähdettäis synnyttämään" JOS siinä käviskin sit niin, että supistuksia ei enää tuliskaan... Eli että se oiskin vaan ns. yksittänharjoitus tmv. suppari... kun sit ei kuitenkaan ois oikeen varaa varmistella, ja odotella sitäkään, että tuleeko niitä lisää vai ei.

:laugh: :laugh: voin kuvitella että ku soittaa lanssia,niin sieltä toisesta päästä kysytään että kauanko on säännöllisiä supistuksia tullu, ja ap vastaa että yks supistus on tullu :laugh: siellä sit naureskelevat ku kuvittelevat että ensisynnyttäjänä hermoilee :D

Alkuperäinen kirjoittaja yhden miehen nainen:
Heips!
Jokos teillä on vatsataudista parannuttu? Joku ketju pisti silmään jossa oli hullun mylly parasta aikaa menossa :/
Sullahan alkaa "kohta" sitten lähenemään tuo synnytys...koskas se la oiskaan?

Moi!
Tauti voitettu... lähes kokonaan. "Veivi" ja "Huuppa" (jos muistat? ;) ) vielä satunnaisesti ripuloi :/
La ois joko 2.9 (kuuklautisista ) tai 7.9. (np-ultran mukaan), nyt ois viikkoja 22+3, kuulemma, en mie niitä muista, mutta neuvolassa tänään sanoivat :whistle:

Mä en osaa sanoa kysymykseesi oikein mitään,mutta halusin sanoa:Paljon onnea!! :flower: Mulla on menny taas ihan ohi :ashamed: Mutta tosiaan,paljon onnea tulevasta pikku-kiertolaisesta :heart: =)

Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
:laugh: :laugh: voin kuvitella että ku soittaa lanssia,niin sieltä toisesta päästä kysytään että kauanko on säännöllisiä supistuksia tullu, ja ap vastaa että yks supistus on tullu :laugh: siellä sit naureskelevat ku kuvittelevat että ensisynnyttäjänä hermoilee :D

No arvaa, kun viimeks kuopuksesta soitin ambulanssia, niin en meinannut saada koko kyytiä, vaikka mie vuosin lapsivettä ja verta solkenaan :/
Siellä se mies vaan hoki, että se on vaan limatulppaa, ei oo mitään hätää kun ei kerran edes supistele.
Sit mie karjaisin sinne luuriin, että tää on jo 9. synnytys ja mie tiedän kyllä mikä on limatulppa, ja tää ei oo sitä!!! niin lopulta lupas lähettää auton.
Tulos oli sit se, että 1min ennen tytön syntymää oltiin perillä sairaalassa...

Alkuperäinen kirjoittaja Pikku Mii:
Mä en osaa sanoa kysymykseesi oikein mitään,mutta halusin sanoa:Paljon onnea!! :flower: Mulla on menny taas ihan ohi :ashamed: Mutta tosiaan,paljon onnea tulevasta pikku-kiertolaisesta :heart: =)

Kiertolaisesta?

voi,pikaisia paranemisia pikkuisille! Jokos veivi kävelee?

Oliko vielä mitään arvailuja että millä viikolla ne ehkä mahdollisesti käynnistäisivät? Vaikka siis eihän se neuvolantäti sitä päätä
:snotty:

Ne varmaan seuraisivat sitä kasvua ja sit siitä päätettäis... 36-37 ois ihan sellaiset "ihanneviikot" ehkä.

Veivikö jaloillaan... Ei ikinä :laugh: Tai no joo, 2metriä kävelee, ja sit huomaa että "HEI, tää ei oo yhtään mun juttu, ja heittäytyy kontilleen... ja jatkaa matkaa joko kontaten tai sit polvillaan "kävellen".

Mites teillä, joko teillä mennään kovaa?

ei,edes sitä kahta metriä :D jos on kovakin kiire niin kontataan ja kovaa. EHKÄ mahdollisesti askel tai kaksi tulee,mutta ei juurikaan enempään. Konttaakohan se kouluunkin? :whistle:

MINÄKÖ MALTTAMATON? juu,kyllä alan olla. :D

:hug:
Kyllä se siitä, usko pois... Loppukesästä sie vielä toivot takaisin aikaa, jolloin vielä pysyi perässä... *uskon kokemuksesta*

Meiän lapset muuten vieläkin muistelee sitä, kun meillä oli "toinen Veivi, mutta vaan poika" :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
ei,edes sitä kahta metriä :D jos on kovakin kiire niin kontataan ja kovaa. EHKÄ mahdollisesti askel tai kaksi tulee,mutta ei juurikaan enempään. Konttaakohan se kouluunkin? :whistle:

MINÄKÖ MALTTAMATON? juu,kyllä alan olla. :D

:hug:
Kyllä se siitä, usko pois... Loppukesästä sie vielä toivot takaisin aikaa, jolloin vielä pysyi perässä... *uskon kokemuksesta*

Meiän lapset muuten vieläkin muistelee sitä, kun meillä oli "toinen Veivi, mutta vaan poika" :laugh:

:laugh: :laugh: me voitais kutsua itse itsemme teille joskus käymään,kunhan sinne naapuriin ennätämme

Yhteistyössä