No nih, nyt se sama pelko joka meni jo pois, on taas ajankohtainen :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Mankell:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikö sulla ollut lapsista jo pari teiniä? Eivätkö he voi hoitaa pieniä sen aikaa kunhan miehesi pääsee paikalle?

Vois, jos hyö eivät sattuisi olemaan päivällä koulussa. Kun toisella on vielä koulumatka 34km ja toisella kylläkin vaan 10km, mutta ei sieltäkään noin vaan hetkessä tulla, jos kiire tulee.

Jos täysin mahdoton tilanne miehelläsi pitää vapaata ma-ke, niin silloin pidät vanhimman lapsen pois koulusta 3 päivää hätätapauksen varalta. Opiskelkoon kotona. Eihän tuo nyt voi olla niinkään että sä jätän lapset yksin kun lähdet synnyttämään...

Mä tekisin ehkä myös noin. ET sinä ihan itseksesikään voi olla, varsinkaan jos synnytykset olleet nopeita.

Mä mietin tätä myös itse... ja tää on ehkä paras vaihtoehto, ainakin toistaiseksi.
Nyt meen saunaan... jos siellä sais uusia ajatuksia. :wave:

jännä että sulla ei tossa tilanteessa käynnistetty.
mä sain käynnistys-ajan rv 38+1 "vaan" synnytyspelon takia. ei siis mitään muuta ollut. ja muilla sitten siirtävät ja siirtävät kun olis syytäkin käynnistää. kummaa toimintaa :hug:

Ystävä kallis. Itsekin olen synnyttänyt tunnissa ja se meno on niin hurjaa, että sinuna kävelisin hyvin päättäväisenä synnärille aamutuimaan ja sanoisin, että pois en lähde kuin vauvan kanssa. Eivät ne silloin kehtaa poiskaan panna.

Mitäs jos sulle tulee istukkaverenvuoto tai joku muu kompleksi jossain hevonjeerassa ja tarvisit hoitoa heti? Riskeillä mennään ja lujaa, jos syöksysynnyttäjä ei ole sairaalassa, kun homma alkaa.

Itselleni olisi noutaja tullut kahdessa synnytyksessä, jos en olisi ollut sairaalassa.

:hug: Tiedän tunteen paremmin kuin hyvin.. Mulla oli sama tilanne eessä viime syksynä, kun ootin neljättä. Mulla oli kaks edellista syntyny tuntiin ja toinen heistä ambulanssiin. Lisäksi kaikki on syntyneet etuajassa 2-3vkoa. Käynnistys luvattiin vasta rv38 jälkeen, ei missään tapauksessa aikaisemmin, jos vauvalla ei oo hätää. Hyi että pelkäsin, et syntyy kotiin lasten nähden tai matkalle, vaikka meiltä ei oo onneksi sairaalaan ku 30km. :x
37+4 kävin äitipolilla ja siellä sano lääkäri, et ei tää aivan heti synny, et ihan rauhassa voit kotiin mennä. No synty samana iltana, mut onneksi oli 3h:n synnytys, eikä kamalan nopea ja lapset saatiin hoitoon helposti ja mieskin ehti mukaan. Kaikki meni siis paremmin kuin hyvin. Mutta kyllä pelkäsin etukäteen, et miten käy! :x Koko loppuraskaus meni murehtiessa synnytystä ja se ei oo mukavaa.

No tämä mun juttu ei tietenkään sinua auta, mut hengessä olen mukana ja tiedän tuon pelon. :/

Kiitos myötäelämisestä.

Kyllä tää toivottavasti kääntyy parhainpäin, kuten viimeksikin... vaikka pelotti silloinkin.
Jos mie en keksi muuta, niin esikoinen (15½v.) saa jäädä koulusta pois noiksi päiviksi... ihan varoiksi, että jos tulee kiirus lähtö, niin ainakin on joku katsomassa pienten perään, kunnes ehtii joku aikuinen paikalle.
Ei se oo niin helppoa ajatella noita lapsiakaan mukaan ottaa.

Ja senkin mie päätin, että jos yhtään tuntuu siltä että nyt vois jotain tapahtua, niin menen sinne sairaalaan, ja kieltäydyn lähtemästä pois ennenkun vauva on syntynyt.
Vaikka se sit tietäis makoilua osastolla... mikä ei sekään kyllä oo herkkua, mutta silti.

Mikä vaikeus siinä on, että samalla kun tilaan ambulanssin, tilaat lapsille taksin? Ja sitten soitto isälle, että lähtee ajelemaan kohti sairaalaa ja ottaa lapset kyytiin ja ajelee kotiin.

no huh...minä olisin ihan paniikissa...pelotti sekin, et miten itellä onnistuu, ku mies töissä n.tunnin matkan päässä ja 2 lasta kotona!!onneks tytsy syntyi vkoloppuna ja lapsilleki saatii hoitopaikka!! :heart:

Mä en ymmärrä, miksi eivät voineet eilen käynnistää :(
Oma kolmas synnytykseni käynnistettiin noilla viikoilla juuri nopean synnytyksen pelossa. Ja hyvä kun käynnistettiin. En olisi sillä vauhdilla sairaalaan ehtinyt.
Tsemppiä sinulle! Jos asuttaisiin lähempänä, lupautuisin ilman muuta lapsenvahdiksi.

Joo, ota vaan esikoinen kotiin niiksi päiviksi, varuilta.
Mullakin tytär 15v hoiti kuopusta päivän kun sain yllättäen peruutusajan sterilisaatioon enkä saanut ketään muuta hoitamaan.
Hyvin pärjäsivät kun oli jo kokemusta, paljon hoitanut omasta halusta.
Toivotaan että kaikki menee parhainpäin ja kymmenes lapsesi näkee päivänvalon:)

Aihe on tuttu,mies ei voinut pitää vapaata,vauva uhkas syntyä koska vaan ja lastenvahtia ei mailla halmeilla. Sairaalaan lähtö tuli kun mies oli toisella puolella Suomea töissä ja minä yksin lasten kanssa. Ei auttanut kuin ottaa lapset mukaan. Joltain toiselta osastolta tuli opiskelija heidän kanssaan siksi aikaa leikkimään.

En lukenu koko ketjua, mut etkö sais apua vaikka MLL:ltä tai kunnalta perhetyöntekijän? Kyllähän yhteiskunnalla pitää olla joku hätäapu tollasta tapahtumaa varten. Mulla oli vähän sama ongelma reilu kaks vuotta sitten tosin vaan "pienemmässä muodossa". Tyttö synty sit lauantai aamuna ja ongelma poistu. Kyllä asioilla on tapana järjestyä. Minkä ikäsiä sun isommat on? Pärjäiskö ne sen hetken keskenään jos on pakko et isi ehtis kotiin? Voi olla että ehdottelen ihan hassuja kun omat on vielä ihan pieniä ;), itsehän sen parhaiten tiedät. Ajattelin et jos isoimmille puhuisit asiasta ja kertoisit et isi tulee (esim.) puolessa tunnissa kotiin, teillä ei oo mitään hätää. Jos on yö nukutte jos päivä katotte videolta lempparielokuvaa.

Yhteistyössä