Herättääkö se kysymyksiä ihmisissä jos kahdella ekalla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
lapsella on samalla kirjaimella alkava nimi ja kolmannella sitten eri?

Jotenkin tämä häiritsee ajatuksena itseäni, että pitääkö sitten aina olla sanomassa jotain ihmettelijöille.

Meillä kun ei tosiaan ole pakko olla samalla, mutta kahdella ekalla on sattumalta sama etukirjain.

Enkä tiedä miksi,mutta juuri noin se hämää itseäni... Monilla on ekalla eri kirjaimella ja kahdella seuraavalla samalla enkä minä sitä mielessäni pohdi. Sitten se on ikäänkuin sattumaa selvemmin, että sille kolmannelle nyt tuli sama kirjain kuin toiselle, mutta jos kolmas saa eri kirjaimella kuin kaksi ekaa niin....

Onpas sekavaa

ei ole mun mielestäni mitään väliä millä kirjaimella lapsen nimi alkaa. Jokainen lapsi on yksilö ei vain sisarustensa sisarus, jolle tulee antaa tietynlainen nimi sisarusten nimien mukaan.

Enemmän häiritsee jos kaikilla kolmella alkaa samalla kirjaimella tulee aina mieleen kysyä että MIKSI VITUSSA? Onko se aivan eri nokkelaa ja näppärää vai lisääkö se perheen yhteenkuuluvuutta vai mikä helvetti siinä on. Jotenkin tosi tuulipukumaisen junttimaista.

no en hirveesti mieti asiaa. sitä kyllä hieman harmittaa ku mun lasten nimet ei mee ihan yhteen. eka ja toka vielä muistuttaa toisensa mutta kolmas ei. piti vaan valita nätti nimi enkä ajatellu asiaa sen enempää. :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja l:
Enemmän häiritsee jos kaikilla kolmella alkaa samalla kirjaimella tulee aina mieleen kysyä että MIKSI VITUSSA? Onko se aivan eri nokkelaa ja näppärää vai lisääkö se perheen yhteenkuuluvuutta vai mikä helvetti siinä on. Jotenkin tosi tuulipukumaisen junttimaista.

En ymmärrä, miten tuo kirjoittaman mielestä liittyy vittuun mitenkään, mutta joillakin joka asia tuntuu liittyvän siihen. (Aika kehittymätöntä, ja osoittaa kielitajun ja -taidon köyhyyttä).

Ei minusta siinä ole mitää vikaa tai väliä jos kaikilla alkaa nimet samalla tai eri kirjaimella. Tärkeintä minusta on että lapselle valitaan nimi joka omasta mielestään on hyvä nimi.
Tsemppiä nimen valintaan...mitä ikinä valitsetkin se on varmasti hyvä valinta.
:hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Meillä on kahdella lapsella samalla alkukirjaimella alkava nimi.
Ja yhdellä ihan erityylinen, mutta silti ne muodostavat yhdessä kokonaisuuden B)

No niin tuota minäkin tahtoisin tässä hakea kun Joonaksen ja Juulian siskolle mietin nimeä. Eli Joonas, Juulia ja Lilia ovat minusta kuitenkin se ns. kokonaisuus jota sanot, vaikka kolmannella erikirjain. Vai mitä mieltä olet?

Mun mielestä on ihan sama millä kirjaimella sisarusten nimet alkaa. Muistan kun toiselle lapsellemme sukulaiset arvaili nimeä, melkein kaikki arvailivat samalla kirjaimella alkavia nimiä kuin esikoisellamme on... Mulla on 2 siskoa, ja heillä on keskenään samantyyliset nimet, ei kylläkään ala samalla kirjaimella. Mulla taas on ihan erityylinen nimi kuin heillä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Meillä on kahdella lapsella samalla alkukirjaimella alkava nimi.
Ja yhdellä ihan erityylinen, mutta silti ne muodostavat yhdessä kokonaisuuden B)

No niin tuota minäkin tahtoisin tässä hakea kun Joonaksen ja Juulian siskolle mietin nimeä. Eli Joonas, Juulia ja Lilia ovat minusta kuitenkin se ns. kokonaisuus jota sanot, vaikka kolmannella erikirjain. Vai mitä mieltä olet?

Minusta Joonas, Juulia ja Lilia sointuvat toisiinsa hyvin. =)

Höh, ja jos tää kolmaskin on tyttö, niin meillä tulee sitten ekalle ja kolmannelle samalla kirjaimella alkava nimi... Mitä väliä?!? Se vain tuntui sopivalta nimeltä... Kaikki ovat nimen saaneet jo ennen syntymää. :p

Yhteistyössä