Ei voi olla totta (erilaista nimiasiaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meillä on kahdella ensimmäisellä lapsella J:llä alkava etunimi. Tosin kakkoselle ei haettu tarkoituksella sillä alkavaa, mutta se nyt vain oli paras. Ehdolla oli kaksi muutakin ja ne ei alkaneet J:llä. Nyt kolmannelle tulee eri kirjaimella alkava nimi. Olen sanonut sen etukäteen, että ei ala samalla, koska niin moni olettaa niin ja ajattelin että parempi sitten tietää etukäteen ettei tarvi pällistellä ristiäisissä asiaa. Nimeä en ole kertonut kuitenkaan siis enkä alkukirjainta edes.

Mutta nyt äitini oli puhunut veljeni avovaimolle jotain sellaista, että kun nyt vaan antaisivat samalla alkavan ja oli siis sitä mieltä, että pitäisi alkaa samalla kuin kahdella ekalla.

Siis mitä? Pitäiskö muka väkisin antaa jollain tietyllä kirjaimella alkava, jos ei meidän mielestä hyvää ole? Hieman omituinen ajattelutapa.

Nyt surettaa, että mitäs jos äitini ei edes tykkää siitä nimestä minkä annamme niin purnaako minullekin asiaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:
Ootko sä Juulian ja Joonaksen äiti?
Jos olet, niin ei pahalla mutta miten yhden nimen keksiminen voi olla niin hiton hankalaa :snotty: :ashamed:

Siis meillä on nimi jo valmiina kyllä, mutta tänään kuulin että äitini oli purnannut asiaa veljeni avovaimolle. Siis sitä hiton alkukirjainta. Aivan kuin sillä nyt ois väliä ja vielä vähemmän ainakin äidilleni pitäisi olla. Mehän sen nimen päätämme.

Ja onhan se nimen keksiminen joskus vaikeaakin. Kyllä minä ainakin koen vastuuta siitä, että päätän nimen, jota toinen käyttää koko elämänsä.

Itse sen päätätte :hug:
Miulla oli aina ennen ajatuksena etten halua samoilla kirjaimilla alkavia, mutta kun tässä vauvakuumeen kourissa olen (ja olen vielä monta vuotta... ) niin mulla on päässä samalla kirjaimella alkava nimi kun pikkusellakin, tytölle meinaa, pojalle tulis taas erikirjain...

Ootko sä Juulian ja Joonaksen äiti?
Jos olet, niin ei pahalla mutta miten yhden nimen keksiminen voi olla niin hiton hankalaa :snotty: :ashamed:

kyllä se vaan voi olla vai väitätkö että sulle tuli heti mieleen minkä nimen annat ja sen saman nimen annoit.

Joo, onhan se nimen miettiminen hankalaa (tosin meillä oli nimet valmiina jo raskausviikolla 20) mutta kun tää on noin miljoonas avaus samasta asiasta. Joo joo, ei oo pakko lukea, tiedän...:ashamed:. Anteeksi :ashamed:

Ap. Olivia on hieno nimi (ettekö te päätyneet Oliviaan?) eikä lapsi tule siitä nimestä kärsimään =). Eikä siitä, että nimi ei ala J:llä. Jos äitisi kärsii, niin hyvä puoli on se että nimi ei tule hänelle vaan lapsellenne :D. Eikä kaikkia voi koskaan miellyttää, nimiasioissakaan. Ei edes tarvitse miellyttää. Pääasia että te tykkäätte, ei kannata liikaa miettiä että tykkääkö ihan kaikki muutkin :hug:

*muoks* Äitisi kutsukoon vauvaa Joliviaksi, jos se hänen oloaan helpottaa :D

Eihän se äitilles kuulu mikä nimi teidän lapselle tulee.
Meillä nuoremmalla on vähä erikoisempi nimi niin siitä oli sitten meidän sukulais täti vähä sanonu että miks me sellanen nimi annettiin. En mä ainakaa rupee koko suvulta kyselee että kelpaakohan nimi =)

Joo, onhan se nimen miettiminen hankalaa (tosin meillä oli nimet valmiina jo raskausviikolla 20) mutta kun tää on noin miljoonas avaus samasta asiasta. Joo joo, ei oo pakko lukea, tiedän...:ashamed:. Anteeksi :ashamed:

Ap. Olivia on hieno nimi (ettekö te päätyneet Oliviaan?) eikä lapsi tule siitä nimestä kärsimään =). Eikä siitä, että nimi ei ala J:llä. Jos äitisi kärsii, niin hyvä puoli on se että nimi ei tule hänelle vaan lapsellenne :D. Eikä kaikkia voi koskaan miellyttää, nimiasioissakaan. Ei edes tarvitse miellyttää. Pääasia että te tykkäätte, ei kannata liikaa miettiä että tykkääkö ihan kaikki muutkin :hug:

NO niin no minusta tämä ei ollut samasta asiasta, kun en pohtinut enää mitään nimeä vaan ihan närästää tuo äitini että on puhunut tuollaisia.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
NO niin no minusta tämä ei ollut samasta asiasta, kun en pohtinut enää mitään nimeä vaan ihan närästää tuo äitini että on puhunut tuollaisia.

Ymmärrettävää, kyllä muakin saattaisi häiritä jos äitini arvostelisi lasteni nimiä. Muttei se uskalla :kieh: :D
Mutta eihän äitisi voi olla tykkäämättä Oliviasta =)

Ymmärrettävää, kyllä muakin saattaisi häiritä jos äitini arvostelisi lasteni nimiä. Muttei se uskalla :kieh: :D
Mutta eihän äitisi voi olla tykkäämättä Oliviasta =)

Toivotaan niin. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Miili:
No ompas taas suuret murheet :laugh: .

Ei tää oo murhe. Tää on vitutus. :D

Elähän ota liian vakavasti äitisi jupinoita. Vittuunnu vasta sitten, jos hän alkaa ristiäisissä voivottelemaan miksi vauva raasu ei saanut J-nimeä :D . Erään kaverini anoppi on heidän kahden lapsensa ristiäisissä suunnilleen parkunut kovaan ääneen että kamala nimi :o :laugh: . Uskomatonta. Eikä ne nimet edes ole kamalat, vaan tyyliä Elias ja Noora. Yllättävää kyllä, anoppia ei kutsuttu kolmannen lapsen ristiäisiin lainkaan :whistle: B)

Meidän esikoisen nimi alkaa M:llä ja kaikki olivat sitä mieltä että toisenkin lapsen nimi alkaisi sillä.
Mutta eipä laitettu toisen lapsen nimi alkaa S:llä.

Minusta te saatte itse päättää lapsellenne nimen ja millä kirjaimella se alkaa.
Ei se kuulu kenellekkään muille kuin teille vanhemmille.

aika olematon murhe, mutta murhe kuitenkin. Se on sama asia kun sun naapuris sanois sulle että tosta sun pojasta pitää tulla kalle eikä mikään sun ehottama petteri. Naurettavaa toisaalta.

etkai sinä nyt äitisi mielipiteen perusteella anna nimeä? Meilläkin oli todella vaikeaa keksiä tytölle nimeä,ristiäiset olikin vasta 3kk päästä,en tiedä miksi tytölle nimen keksiminen olikin niin hankalaa, eillä oli silloin PINJA, NEA, NIA, NITA, EMMA, LISA, JULIE, MIA, OLIVIA, LUMINA vaihtoehtoina, kaiken pohdinnan jälkeen päädyimme nimeen AAVA vaikka kaikki olivat sitä mieltä että se on huono nimi, mutta kuitenkin itse halusimme antaa sen,enkä itsekään pidä lähes kenenkään muiden lasten nimistä,tai siis sillain pidä että oikein jäis mieleen että olipa hieno nimi..

Tulee mieleen mun äiti =)

Mun siskon tyttöjen nimet alkaa E:llä ja veljen tytön kans.
Mun äiti sit ristiäisissä koitti arvailla että mikäs mein tytön nimeksi tulee, eikä meinannut uskoa että se nimi ei ihan aikuisten oikeesti ala E:llä.

Yhteistyössä