Henkisistä/hengellisistä kyvyistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pönttö sekaisin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pönttö sekaisin

Vieras
Mä oon nykyisin kovasti kiinnostunut kaikista hengellisistä ja henkisistä jutuista. Olen lueskellut nyt muutamia Diana Cooperin enkelikirjoja, ja netistäkin lueskellut aiheesta. Astrologiakin kiinnostaa. Tässä nyt sitten kaiken pohdiskelun keskellä olen itsekseni miettinyt sellaista asiaa, että jos jollakin on todella jokin hengellisyyteen tai henkisyyteen perustuva kyky nähdä tai kokea asioita, niin miksi niitä ei tuoda enemmän esille? Jos minä oikeasti näkisin esim. enkelin, tai kokisin voimakkaasti enkelin läsnäolon, niin johan siitä iloissani kaikille ystävilleni rientäisin kertomaan.

Kirjoista olen lukenut mm. että enkelit antavat vastauksia kysymyksiin. Netistä sitten olen löytänyt ihmisiä, jotka maksua vastaan kertovat ihmiselle tämän tulevaisuudesta tai kysyvät enkeleiltä neuvoa toisten ongelmiin. Tässä kohtaa herää minulla suuri epäilys: Jos minä saisin kyvyn tietää asioita ennalta, tai saisin toimia enkelten viestinviejänä, niin rahastaisinko sillä? Eipä kyllä tulisi mieleeni.

Pointtini siis on, että jos ihmiselle on annettu kykyjä joiden avulla hän voi esim. parantaa sairaita, niin ei kai kukaan ole niin röyhkeä, että niillä rahastaa? Voiko aidon, ja epäaidon näkijän/kokijan tunnistaa siitä, että aito tekee työtä hyvästä sydämestään, eikä rahan vuoksi?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mutta eivätkö ne enkelit ole Jumalan sanansaattajia? Gabrielhan se Raamatussakin on ilmoittanut niitä asioita ihmisille...

Juu, mutta näissä enkeliuskonnoissa on yleistä se, että enkeliä palvotaan. Enkeli on luotu, luotua ei pitäisi ikinä palvoa. Ja Jumalan sanansaattaja enkelit eivät koskaan olisi kenenkään palvottavina, koska heillä ei ole siihen oikeutta. He ovat SANANSAATTAJIA, ei palvontakohteita.

Jollainhan niitten näkijöittenkin on elettävä. Ei miusta ole väärin, että ottavat rahaa palveluksistaan. Tekisitkö itse työtä ilmaiseksi?

Ja voinpa sanoa, että aika äkkiä leimautuisit "vähän" sekopääksi, jos enkelin nähtyäsi rientäisit kertomaan siitä kaikille ja niitten tutuille. Valitettavasti näin on.

Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
No en mä tässä ainakaan ole puhunut mitään palvomisesta...

Mutta miksi se enkeliasia aina painottuu, jos he ovat vain sanansaattajia ja luotuja? Miksi ei Jeesus kiinnosta?

Tottahan Jeesuskin kiinnostaa, ja olen hänestä jo vuosia lukenut Raamatusta :) Enkelitkin kuuluvat osana uskonnollisuuteen ja kristinuskoon, joten niistäkin tahtoisin tietää enemmän :)

Mutta miksi se enkeliasia aina painottuu, jos he ovat vain sanansaattajia ja luotuja? Miksi ei Jeesus kiinnosta?

Tottahan Jeesuskin kiinnostaa, ja olen hänestä jo vuosia lukenut Raamatusta :) Enkelitkin kuuluvat osana uskonnollisuuteen ja kristinuskoon, joten niistäkin tahtoisin tietää enemmän :)

Kuitenkin sä puhut astologiasta ja vähän kaikesta.

kai nyt ap:lla on oikeus ihan itse valita miten hän haluaa omaa uskoaan toteuttaa. ei siihen pitäisi muilla uskovaisilla olla nokan koputtamista jos joku muu ei noudata samoja oppeja

Kyllähän sitä saa olla kiinostunut kaikesta, vai mitä? Maailmankuva ja tietämys laajenee, kun oppii tietämään ja tuntemaan erilaisia asioita. Se, että lukee jostakin asiasta, tai on kiinnostunut jostakin, ei ainakaan minun kohdallani tarkoita sitä, että uskoisin siihen.

Alkuperäinen kirjoittaja v:

kai nyt ap:lla on oikeus ihan itse valita miten hän haluaa omaa uskoaan toteuttaa. ei siihen pitäisi muilla uskovaisilla olla nokan koputtamista jos joku muu ei noudata samoja oppeja

joo, saa, ihan vapaasti, anteeksi että sekaannuin.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Ja voinpa sanoa, että aika äkkiä leimautuisit "vähän" sekopääksi, jos enkelin nähtyäsi rientäisit kertomaan siitä kaikille ja niitten tutuille. Valitettavasti näin on.

Jos oikeasti vakaasti uskoisin nähneeni enkelin, niin ihan tasan varmasti kertoisin asiasta kaikille jotka viitsii kuunnella. Musta se ois niin tärkeä asia että kaikkien pitäis saada tietää, vaikkeivät alkuun uskoiskaan.

Mut jos en itekään oikeen ois varma niin sit en tietenkään kertois, en haluis leimautua turhaan vouhkaajaks.

Sama koskee niitä jotka näkevät menninkäisiä, puiden henkiä tai avaruusolentoja.

Alkuperäinen kirjoittaja Niin:
Ei pidä enkeleiltä kysyä neuvoa vaan Jeesukselta Kristukselta.

Samaa mieltä. Enkelit ovat Jumala palvelevia henkiä, mutta niiltä meidän ei tule kysyä neuvoa, palvoa tai muutenkaan hankkiutua niiden kanssa tekemisiin. Toisaalta on olemassa enkeleitä, joka haluavat palvontaa, mutta ne ovat demonisia henkiä :(.

Eihän sitä voi hehkuttaa, koska sitä pidetään mielenvikaisena.

Jos mulla olis lahja vaikka just parantaa, en ottais maksua (toisaalta en mainostaiskaan itseäni, vaan auttaisin vastaan tulevia avun tarvitsijoita). Vapaaehtoisen maksun ottaisin kyllä vastaan, mutta en pyytäis erikseen. Ei silti orjaksi tarvitse itseään myydä tässäkään asiassa. Omaa kykyään, lahjaa täytyy arvostaa, ei tarvitse ilmaiseksi antaa. Siitä voi tehdä itselleen leipätyön. Mun mielestä siis aito parantaja/näkijä tm voi ottaa rahaa vastaan, se on ihan jokaisen omassa harkinnassa.

Joillaki on lahja vaikka maalata hienoja tauluja, tai tehdä huonekaluja, loihtia upeita vaatteita... Ei heidänkään tarvitse ilmaiseksi niitä töitään antaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Just:

Jos oikeasti vakaasti uskoisin nähneeni enkelin, niin ihan tasan varmasti kertoisin asiasta kaikille jotka viitsii kuunnella. Musta se ois niin tärkeä asia että kaikkien pitäis saada tietää, vaikkeivät alkuun uskoiskaan.

Mut jos en itekään oikeen ois varma niin sit en tietenkään kertois, en haluis leimautua turhaan vouhkaajaks.

Niin, jokaisen oma päätöshän se on, mitä kertoo toisille. Itse en pitäisi enkelin näkemisestä kertovaa hulluna, mutta jos minä näkisin enkelin, kertoisin siitä vain harvoille ja valituille. Ja siis todella harvoille ja tarkkaan valituille.

Alkuperäinen kirjoittaja v:

Uskovana en halua tulla "koputtamaan kenenkään nokkaa", vaan syyni, miksi tungin tähän ketjuun on se, että haluan varoittaa. Henkivallat on todellisia ja niiden kans ei kannata alkaa leikkimään. Toisaalta haluan olla ohjaamassa ap:ta siihen suuntaan, minkä koen oikeaksi. Olen ollut tekemisissä noiden henkivaltojen kanssa ennen uskoon tuloani.

Mutta eivätkö ne enkelit ole Jumalan sanansaattajia? Gabrielhan se Raamatussakin on ilmoittanut niitä asioita ihmisille...

Juu, mutta näissä enkeliuskonnoissa on yleistä se, että enkeliä palvotaan. Enkeli on luotu, luotua ei pitäisi ikinä palvoa. Ja Jumalan sanansaattaja enkelit eivät koskaan olisi kenenkään palvottavina, koska heillä ei ole siihen oikeutta. He ovat SANANSAATTAJIA, ei palvontakohteita.

Enkelit on yhtä luotuja kuin Jeesuskin ja kaikki ihmiset. Ketään ei tarvitse palvoa. Kunnioitus/arvostus sen sijaan on hyvä juttu. Me ihmiset ollaan enkeleitä, ei tosin täydessä voimassa täälä maan päällä ollessa (paitsi Jeesus oli, ainaki lähes, poikkeuksellisen voimakas enkeli maan päällä ).

Alkuperäinen kirjoittaja Orion-:

Enkelit on yhtä luotuja kuin Jeesuskin ja kaikki ihmiset. Ketään ei tarvitse palvoa. Kunnioitus/arvostus sen sijaan on hyvä juttu. Me ihmiset ollaan enkeleitä, ei tosin täydessä voimassa täälä maan päällä ollessa.

Me ihmiset ei olla enkeleitä, ellei sitten tietolähteenä käytetä jotain ihan muuta kuin raamattua. Tätä mä just enkeliuskonnoilla tarkoitin.

Miksi meidän tulis totella jotakuta vain siksi että tämä on tehnyt meidät? Mielestäni Jumala ei ole osoittautunut kovinkaan moraaliseksi, ainakaan tekojensa valossa. Kaikilla olennoilla on oikeus päättää toimistaan itse ja kääntyä tekijäänsä vastaan. Tämä pitää ihmisenkin muistaa jos joskus tekee älykkäitä robotteja.

Yhteistyössä