Uskovaiset: eikö ole itsekästä pyytää itselle apua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oikein vai väärin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

oikein vai väärin

Vieras
Jos vaikka rukoilee että saisi jonkin työpaikan (tai vaikka sotilaat rukoilee, että maa voittaa sodan), niin silloinhan joltakin muulta jää se työpaikka saamatta (tai toinen maa häviää sodan), jos siis rukous tehoaa. Minä en uskaltaisi rukoilla tällaisia asioita, koska kokisin sen itsekkääksi, jos saisin toisen nenän edestä työpaikan sen takia.

Sen takia rukoillaankin siihen tyyliin, että "Isä sinä tiedät, että haluaisin tähän ja tähän työpaikkaan, mutta koska tiedät, mikä on minulle parasta, niin järjestä asiat siten, kuin tahdot."

Alkuperäinen kirjoittaja Huumekoira:
Sen takia rukoillaankin siihen tyyliin, että "Isä sinä tiedät, että haluaisin tähän ja tähän työpaikkaan, mutta koska tiedät, mikä on minulle parasta, niin järjestä asiat siten, kuin tahdot."

No onko koko tuossa rukouksessa sitten miteään järkeä, koska asiat järjestyy kuitenkin niin kuin hän tahtoo?

Alkuperäinen kirjoittaja oikein vai väärin:

No onko koko tuossa rukouksessa sitten miteään järkeä, koska asiat järjestyy kuitenkin niin kuin hän tahtoo?

Öö siis sä et vissiin oikeesti tajua tota uskossa olon käsitettä että mitä siihen kuuluu?Ensinnäkin rukoillaan että oltaisiin Jumalan kanssa yhteydessä ja usko vahvistuis.Mä oon ihan hämilläni miks joku kysyy mitä järkeä rukoilussa on jos kerta asia on jo päätetty.

No jos sulla on ystävä, niin sillon sä puhut sille sun haaveita ja toiveita.

Ja muuten, voi olla, että Jumalan tahto on että joku tietty ihminen saa jonkun työpaikan. Jos ei rukoile, että Jumalan tahto toteutuu, niin kyllä sen työpaikan voi sillon joku muukin saada. Ei Jumala esimerkiksi yleensä niin järjestä, että kotoa tultas töihin hakemaan.

Kyllä se on juuri se oikea mieli rukoilla, nöyrästi. Sellainen aina kuullaan.
Onko järkeä? Aika turha kysymys, kun puhutaan uskosta.

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Ja ajatella että molemmin puolin rintamaa rukoillaan voiton puolesta! Ja aina toisen rukouksiin vastataan, toisen ei... :laugh:

No näinhän se menee. Aika jännää se, että kyllä sillon rukoillaan niiin kovasti, kun ollaan jonkun tarpeessa. Anna anna anna. Vaikka tärkeintä ei ole se, että kuka voittaa sodan ta saa työpaikan, vaan se, että onko Jeesus sydämessä.

Ja ajatella että molemmin puolin rintamaa rukoillaan voiton puolesta! Ja aina toisen rukouksiin vastataan, toisen ei... :laugh:

Se on elämää ettei aina saa mitä tahtoo,eiks sun iässä pitäis se olla jo opittuna.. :whistle:
Jotkut asiat mitä ei saa mitä halus voi olla parempi ettei ylipäätään saanutkaan

"Tapahtukoon sinun tahtosi,
myös maan päällä niin kuin taivaassa.
Anna meille tänä päivänä
meidän jokapäiväinen leipämme. "

Saa sitä itsensäkin puolesta rukoilla, mutta "tapahtukoon sinun tahtosi". Ja tuo jokapäiväiväinen leipä, se on vähän niinku työt. tavallaan.

En ole kyllä koskaan ajatellut asiaa noin kun ap.
Jokaisella on se oma paikkansa ja aikansa ja asiat menee niin kuin ne on tarkoitettu.
Mä etsin juuri töitä ja olen rukoillut että Jumala antaa sen työpaikan joka on se minun työpaikka se työ jossa tykkään olla ja olen "omalla paikallani "
Uskovana tiedän, että ilman rukoustakin Jumala mua johdattaa, mutta jotenkin se vaan kun rukoilee niin se auttaa jotenkin heittäytymään siihen johdatukseen ja antaa levollisen mielen.

Ja tietysti teen hakemukset ja menen haastatteluun, mutta pääsen tai en niin se on Jumalan kädessä.

Alkuperäinen kirjoittaja ina:
Anna meille tänä päivänä

Saa sitä itsensäkin puolesta rukoilla, mutta "tapahtukoon sinun tahtosi". Ja tuo jokapäiväiväinen leipä, se on vähän niinku työt. tavallaan.

Mitä palstaa lukee niin pikemminkin sossu kuin työ...

Alkuperäinen kirjoittaja ina:
Anna meille tänä päivänä

Mitä palstaa lukee niin pikemminkin sossu kuin työ...

Jollekin se voi olla vaikka se sossu sitten.

Yhteistyössä