Jos on ns liian kiltti ja ikinä ei tahtoisi pahaa toiselle niin nokilleen saa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taitaa olla niin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

taitaa olla niin

Vieras
Ihan omassa perheessäkin,puhumatta muualla.
Jos olet kiltti ja haluat tehdä asioita niin, että kaikilla olisi kiva olla ja helpottaisi toisten elämää ja tekemisiä niin silloin herkästi saa nokilleen. Sille kiltille ihmiselle on ilmeisen helppo olla kettumainen ja petää luottamus.
Joutuu ns hyväksikäytetyksi

itse olen karvaasti saanut tuon kokea ja mietin,että miten kovetan itseni ja miten voisin alkaa itsekkäämmäksi ja olla ajattelematta ensiksi muita.

Auttakaa,hukun tähän tilanteeseni

Ei hyväntahtoinen saa nokilleen. Eikä se jos on kiltti. Liian kiltillä viitataan yleensä sellaiseen joka tekee kilttejä tekoja vastoin tahtoaan, silloin tilanne on eri.

Ei mene mielestäni noin. Jokaisen velvollisuus on huolehtia ettei joudu kenenkään kynnysmatoksi. Normaalisti kyllä voi olla kiltti ja kiva kaikkia kohtaan, mutta itseään pitää osata puolustaa. Lisäksi kannattaa valita puolisokseen sellainen joka ei edes yritä tallata alleen.

ei tuollainen typeryys ja puolustuskyvyttomyys ole kiltteytta vaan pakonomaista miellyttamisenhalua. miksi sellaisesta tulisi jotenkin palkita. ikavassa perheessa kasvaneista tulee usein katkeria, koska ei tajuta edes niita ylikiltteyden aiheuttajia lopettaa palvelemasta.

Niin no, omasta mielestä mä en ole mitenkään väkisin kiltti ja sano kyllä takaisinkin.
Meillä vaan on niin,että vaikka kuinka yrittää puhua,että toimitaisiin näin ja näin niin kaikilla olisi kivaa,niin se ei toteudu. Selkänsä kun kääntää niin kaikki on toisin ja puukkoa tulee.

En tiedä millainen minun pitäisi olla. Suutu välillä,mutta en ole pitkävihainen,mutta joskus menee sen verta yli ja kuormistus ollu suurta,et olen hiljakseen omissa oloissani pari päivää.

Toisin kadun kovasti sitä jos olen jollekkin jotain sanonut ikävästi. Minun ikävästi snaominen on ilmeisesti ihan toista kuin mitä prheenjäseneni kokee koska paljon pahempaa minulle sanotaan.

Yhteistyössä