Helvetti kun sattuu, mies jätti toisen vuoksi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Elina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"Elina"

Vieras
Miten minä pääsen tästä yli? Joka päivä on yhtä kidutusta, mietin vaan koko ajan sitä sen toisen kanssa. Se on soitellu, muka haluaa varmistaa, että olen ok. Kuulostaa niin iloiselta ja onnelliselta. Minun tekis mieli, en tiedä mitä, tekis mieli vaan käpertyä sänkyyn eikä ikinä nousta ylös. Lasten takia on pakko jaksaa. Pakko jaksaa vastailla kysymyksiin, miksi isi ei enää asu kotona.

Häipyi kotoa ilman sanaa, ja viikko sen jälkeen soitti ja ehdotti eroa. Sitten sanoi, että ero ei ole x:n syytä, hän on täysin syytön. Niinpä, kylläpä se oli valmis hyppäämään sänkyyn naimisissa olevan isän kanssa heti tuosta vaan. Kyllä heillä jotain vipinää oli ennen eroa, koska suoraan mies sen naisen luo muutti. Tuntuu niin paskalta. Ihan kuin minä en olis mitään, niin monen aviovuoden jälkeen joku lumppu vie miehen, ja se on sitten siinä.

Minä en halua tuntea tällasta vihaa ja katkeruutta, en halua itkeä koko ajan. Ihmiset sanoo, että kyllä sinä jonkun löydät, mutta minä en usko. Itsetunto on kyllä ihan maassa...

Kertokaa eronneet, että tämä joskus helpottaa?

:( Todella kurjaa! Tuska laimenee ja menee lopulta ohikin, mutta viehän se aikaa. Lasten vuoksi koita jaksaa tämä raskas aika. Toivon sydämeni pohjasta että löydät joskus rinnallesi jonkun ihanan miehen. Nythän kaikki on mahdollista. Kannattanee kuitenkin keskittyä selviytymään tuosta tuskasta ensin, voi kun sitä aikaa voisi nopeuttaa jotenkin.

[QUOTE="vieras";23738423]Ja minä olen niin säälittävä, että ottasin varmaan takas.[/QUOTE]

No jos olet ni sit pistät miehen kyllä helvetin tiukille! samalla mitalla sitä kärsimystä mitä se sinulle tuottaa/tuotti

Miehissä on paljon sikoja, valitettavasti sinullakin oli sellainen. Vaan usko pois päivä päivältä tuska ja raivo helpottaa ja vielä tulee se päivä jolloin aurinko paistaa ja elämä tuntuu taas mahtavalta. Älä lannistu vaan yritä kaikesta raivosta huolimatta katsoa tulevaisuuteen. Ole tuki ja turva lapsillesi ja muista ettei se "mies" ollut sinun ja perheesi arvoinen. Jos tuska ja katkeruus tuntuu täysin ylivoimaiselta niin hankkiudu terapiaan niin pääset nopeammin taas jaloillesi ja uutta kohti.

[QUOTE="Kenguru";23738449]No eihän nuo useinmiten mitään takaisin tule. Ja joku omantunnon arvo pitää säilyttää. Pää pystyyn ap, surrakkin tosin pitää, mutta tuosta miehestä ei kannata enää "haaveilla".[/QUOTE]

Hahha useimmiten ne persreiät tulee juuri takaisin, ihan tilastollisesti. Sitten kun huomaa kun alkuhuuma on mennyt sen horon kanssa ohi, oma perhe on sen jälkeen timanttia.

• Tykkää
Reactions: riituvaan
[QUOTE="Kenguru";23738449]No eihän nuo useinmiten mitään takaisin tule. Ja joku omantunnon arvo pitää säilyttää. Pää pystyyn ap, surrakkin tosin pitää, mutta tuosta miehestä ei kannata enää "haaveilla".[/QUOTE]

tai sitten oman arvon tunto...

Hahha useimmiten ne persreiät tulee juuri takaisin, ihan tilastollisesti. Sitten kun huomaa kun alkuhuuma on mennyt sen horon kanssa ohi, oma perhe on sen jälkeen timanttia.

Typerää tuommoinen horoksi haukkuminen. Mies siinä on lähtenyt, ei tuo toinen nainen. Tuollainen haukkuminen ei saa mitään hyvää aikaiseksi, ja outoa syyttää jotain vierasta naista kun oma mies pettää!

Ystäväni ovat vastaavanlaisessa tilanteessa "selvinneet" asiasta noin puolen vuoden - vuoden sisällä. Tapahtumista on aikaa nyt reilut pari vuotta ja kumpikin heistä elää nyt onnellisessa suhteessa. Sen vaan sanon, että anna itsellesi aikaa selvitä erosta ennen kuin edes mietit uusia parisuhdekuvioita.

Jaksamisia! :hug:

Voimia sinulle ap! Toivottavasti pian helpottaa. Mä pelkään joka päivä, että joku vie mun miehen tai että mies retkahtaa johonkin toiseen. Siks en uskalla ihan täysillä tunteilla olla mukana vaikka naimisissa ollaan.

Joinain päivinä tuntuu ihan normaalilta, ja pystyn hengittämään. Mutta sit toisina päivinä, niin kuin tänään, herään ahdistuneena, ja tuntuu että ei ole mitään tulevaisuutta. Paha olo vaan ja viha ja katkeruus, ja epätoivo pyörii mielessä. Tuntuu, että en jaksa. Ehkä johtuu siitä, kun tuli niin yllättäen, en yhtään epäillyt mitään. Normaali arki pysähtyy ja kaikki muuttuu.

Uskokaa, minä en järjelläni ajatellen halua sitä takaisin, mutta ihan kuin ruumis huutaisi sitä ihmistä lähelle. Ihan kuin hän olis ollut se ainut oikea jonka menetin. Eihän se varmaan niin ole, mutta siltä tuntuu.

Ja se toivoi, että voitas olla silti ystäviä... Siis en osannut ees sanoa siihen mitään. Varmaan haluaa pitää ovea kotiinkin auki jos vaikka ei sattuisi pitemmän päälle toimimaan uuden kanssa.

[QUOTE="Kenguru";23738470]Typerää tuommoinen horoksi haukkuminen. Mies siinä on lähtenyt, ei tuo toinen nainen. Tuollainen haukkuminen ei saa mitään hyvää aikaiseksi, ja outoa syyttää jotain vierasta naista kun oma mies pettää![/QUOTE]

No kyllä mun mielestä kertoo naisesta ihan tarpeksi jos lähtee varattua ja perheellistä miestä panemaan. Alinta kastia sellaiset naiset. odottais ees että ero on selvä. Ja ap:lla on täysi oikeus kyllä se nainenkin haukkua ja purkaa vihaa
Kenguru ei vissiin ole rumaa eroa kokenut?

Kyllä tuo helpottaa - aikanaan. Sure pois vaan. Muista että syy ei ole sinussa, eikä siinä toisessa naisessakaan. Syy on miehessäsi, joka sinut petti ja jätti.

Suojele itseäsi ja lapsiasi. Sinun ei tarvitse olla juuri missään tekemisissä petturimiehesi kanssa. Lapsia koskevat elatus- ja huoktosopinukset kannattaa tehdä mahdollisimman nopeasti, jotta tiedät millaiset raamit sinun elämälläsi on tulevaisuudessa - niin taloudellisesti kuin perheenäkin. Kun sopimukset on tehty, toimit niiden mukaan - enempää exäsi ei silloin voi sinulta vaatia ja enempään sinun ei kannata ryhtyäkään ennen kuin olet käynyt oman järkytyksesi ja surusi läpi. Ja miksikö? Siksi, että eronneiden ihmisten katkeruus kumpuaa kokemukseni mukaan siitä, että olettaa toisen huomaavan ja olen vastavuoroinen silloin kun itse tekee myönnytyksiä ja joustaa. Sitten huomaa, että eihän se toinen enää jousta muuten kuin uuden perheensä tai seurustelukumppaninsa suuntaan. Odota ja katso miten ex toimii. Jos hän joustaa ja sinulle jousto sopii, sitten voit joustaa sinäkin.

Ja tämä on mysö tärkeä: älä vastaa petturin soittoihin ja tekstareihin. Miksi ei? Hän on tietenkin oman onnensa, rakastumisen ja uuden seksin hekumoissa. Miksi sinun pitäisi ottaa sellaista viestä vastaan edes äänen painoissa? Ei tarvitse. Jos hänellä on käytännön järjestelyistä asiaa, voit ihan hyvin pyytää, että hän lähettää sinulle sähköpostin. Jos hän sitten lurittelee siellä muita asioita, deletoi sp tai jos joukossa on asiaa, vastaat vain asiakysymyksiin (kuten, koska voin hakea lapset viikonlopuksi vierailulle/ koska haetaan avioeroa ja miten/ kuinka jaamme omaisuuden/ koska voin hakea henkilökohtaiset tavarani).

Nyt vaan suojelet itseäsi ja lapsiasi. Alat elämään lasten kanssa uutta yheteistä elämää. Hoidat käytännön asiat exän kanssa kuntoon - muusta sinun ei ole pakko, eikä aina hyväkään tässä akuutissa vaiheessa keskustella. Hanki itsellesi onat sosiaaliset kuviot. Kun olet tarpeeksi vahva itse, voit silloin keskustella enemmän exäsi kanssa. Tällä hetkellä sinun kannattaa suojata integriteettiäsi ja tunteitasi. Voit vain toivoa, että pettäjäexäsi tekee samoin.

Jaksuja ap:lle. Kurja tilanne.

Mä kanssa aina ihmettelen, kun niitä toisia naisia haukutaan. Tekeehän ne väärin, en puolustele, mutta pahin pettäjä on se mies, joka lähtee ja jättää perheensä. Ja jos mies on lähteäkseen, aina löytyy joku nainen.

[QUOTE="Kenguru";23738470]Typerää tuommoinen horoksi haukkuminen. Mies siinä on lähtenyt, ei tuo toinen nainen. Tuollainen haukkuminen ei saa mitään hyvää aikaiseksi, ja outoa syyttää jotain vierasta naista kun oma mies pettää![/QUOTE]

Oon samaa mieltä, että miehen vika se on, jos se lähtee toisen mukaan. Mies ei vaan pystynyt tai halunnut vastustaa houkutusta tutustua toiseen naiseen paremmin ja kattoo, mitä se tuo tullessaan. Kyllä niitä houkutuksia tulee aina ja melkeinpä kaikille. Silloin se vaan on omasta itsestä kiinni, et miten jatkossa käy.

No kyllä mun mielestä kertoo naisesta ihan tarpeksi jos lähtee varattua ja perheellistä miestä panemaan. Alinta kastia sellaiset naiset. odottais ees että ero on selvä. Ja ap:lla on täysi oikeus kyllä se nainenkin haukkua ja purkaa vihaa
Kenguru ei vissiin ole rumaa eroa kokenut?

Kyllä niitä sellaisia naisia ja miehiäkin löytyy yllättävän paljon, joille kelpaa vain varatut. Ne kun haluavat vain seksiä, ei mitään elinikäistä riippaa.

Joo, se nainen on minua nuorempi, ja varmasti vähän hoikempi. Taitaa olla vähän yli parikymppinen ja mieheni on melkein 40... En tiedä mitä ajatella.

Järkeä puhut eronnut äiti, kyllä minä olen viralliset asiat laittanut jo rullaamaan. Soittelee joka ilta ja puhuu lapsilleen, ja se tietysti on sellainen kohta päivässä, jota sekä pelkään että odotan. En hänelle itse soita ollenkaan. Tapaamisia ei ole monta ollut, on tehnyt muutamia ohareita lasten tapaamisten suhteen kun ei sopinutkaan aikatauluun.

Yhteistyössä