Helvetillinen kitinä kun on niin kylmä...

Mun on kyllä pakko kommentoida tohon "ei ole liian kylmää säätä, on vain väärää pukeutumista", että mä olen koko nuoruus- ja aikuisikäni yrittänyt opetella pukeutumaan oikein talvisäähän ja ei vieläkään onnistu. Mulla on aina kylmä, vaikka olisi koko vaatekaappi päällä. Sitten kun lähden liikenteeseen niin tulee hiki ja on kuitenkin kylmä, siinäpä vasta mukava yhdistelmä.

Olen kulkenut viime aikoina varustettuna mm. neljällä paidalla, villasukilla ja lämpimällä takilla, jossa on suuri ja ns. lämmin huppu - housuja, pipoa, kaksia hanskoja/lapasia ym. ym. lukuunottamatta ja ai perkele kun on vieläkin kylmä. Ei onnistu ei. Joku edellä jo totesikin, että naamasta jäätyy kaikista pahiten. Jos laitan kasvojen eteen jotain suojaksi, huurtuu rillit niin pahasti ettei kulkemaan pääse.

Kesää odotellessa. En valita lämmöstä. ;)
 
Jos laitan kasvojen eteen jotain suojaksi, huurtuu rillit niin pahasti ettei kulkemaan pääse.
Mua ainakin ahdistaa jos on kasvojen edessä jotaki. Ja kyllä se huivi kastuu hengityksen takia ja sehän onkin kivaa kun se jäätyy.

Silmälasien huurtuminen ottaa välillä ankarasti päähän kun ei meinaa nähdä kunnolla. Pyyhin laseja ja ne pari sekunnin päästä taas huurussa. Silmät vuotaa koko ajan vettä jäädyttäen poskia lisää.

Joo on kaikki vittu ittestä kiinni. Stana.
 
Mua ainakin ahdistaa jos on kasvojen edessä jotaki. Ja kyllä se huivi kastuu hengityksen takia ja sehän onkin kivaa kun se jäätyy.

Silmälasien huurtuminen ottaa välillä ankarasti päähän kun ei meinaa nähdä kunnolla. Pyyhin laseja ja ne pari sekunnin päästä taas huurussa. Silmät vuotaa koko ajan vettä jäädyttäen poskia lisää.

Joo on kaikki vittu ittestä kiinni. Stana.
No näinpä, allekirjoitan tämän! Paras tunne on kyllä just se, kun suun edessä oleva rätti (kaulaliina tai mikä tahansa) on ensin kostea ja sitten jäinen. Siinäpähän reippailet sitten.

No, toisaalta taas mun on "turha ehkä valittaa", kun en omista toppavaatteita. Mä en vaan näe itseäni kävelemässä toppahousuissa - missään. No ehkä laskettelurinteessä. Mutta että ihan tuolla cityssa tsumbailisin toppahaalari päällä, voi morjens... :D Sanokaa pinnalliseksi, mutta näin se vaan on.
 
"shihtzu"
Se on kuule ihan sama miten paljon sitä vaatetta päälle laittaa, mä jäädyn. Tänäänkin on aamulla olkkarin takassa ollut tuli ja täällä on silti viileää sisällä, kun ei tuo ilmalämpöpumppu näillä ilmoilla jaksa lämmittää kunnolla.
 
Se on myös inhottavaa, että on hattu päässä, kaulahuivi kaulalla ja paksun toppatakin kaulus vielä siinä. On oikein kunnon työ saada pää kääntymään, näkökenttä on tosi kapea verrattuna ihmisen normaaliin näkökenttään. Ärsyttävää.
 
ottaa aivoon ja niin perusteellisesti nää yli -25 pakkaset. taloa saa lämmittää yhtenään ja siltikin nurkissa pakkasta. sisälämpötila on siinä 16asteen paikkeilla. tähän kyllä tottuu ja olo on varsin hyvä. sähköä vaan menee mukavasti ja polttopuitakin aivan älyttömästi. koiran jalat jäätyy ja sitä ei voi viedä lenkille. odottelen mukavampia kelejä. niin prkle!!!!
 
ottaa aivoon ja niin perusteellisesti nää yli -25 pakkaset. taloa saa lämmittää yhtenään ja siltikin nurkissa pakkasta. sisälämpötila on siinä 16asteen paikkeilla. tähän kyllä tottuu ja olo on varsin hyvä. sähköä vaan menee mukavasti ja polttopuitakin aivan älyttömästi. koiran jalat jäätyy ja sitä ei voi viedä lenkille. odottelen mukavampia kelejä. niin prkle!!!!
Eikö teillä vesijohdot sitten jäädy talon alla?
Meillä on nytkin +22 sisällä kiitos varaavan takan, ilmanlämpöpumpun ja sähköpatterien. Mutta noi vesijohdot, aamulla saa aina olla tarkistamassa mikä on jäätynyt tiputuksesta huolimatta. Tänään olen imuroinut kolme vesijohtoa auki.
 
"Näin meillä"
Aamulla mittarissa -30. Kävellen mentiin kouluun ja töihin (onneksi työpaikka kävelymatkan päässä). Hyvin tarkeni, kun sekä lapsilla että aikuisilla oli päällä normaalit sisävaatteet, fleecetakit, villasukat, parit lapaset, pipo ja kunnolliset toppavaatteet sekä poskien suojaksi kietaistu vielä kaulaliina. Yhtään ei palellut :)
 
"Kenguru"
Mun ei tule tehtyä niin paljoa asioita näin pakkasella, kun joka paikkaan lähteminen on v-mäistä ton kylmyyden vuoksi. Vaikka miten olis auto, niin silti joutuu jäätymään moneen otteeseen.
Odotan myös sitä, että voi lähteä ulos niin, ettei vaatteiden pukeminen vie 20 minuuttia...

Mua ärsyttää pakkasessa myös se, että hiukset ja kissat menee sähköiseksi, ja natiseva lumi saa sellaisen hampaita vihlovan fiiliksen aikaan, vähän niinkun styrox.
Eli vali vali täältäkin;)

Muina vuodenaikoina en valita, jos se yhtään lieventää:D.
 
Kyllähän vaatetta pystyy laittamaan, mutta naama jäätyy. Lisäksi autolla ajo alkaa pelottaa, että mitä jos se jättää tuonne jonnekin. Täällä susirajan tällä puolen kun ei ole busseja millä kulkea töihin. Plus hommat metsässä seisoo, kun letkurikkojen takia ei koneita voi käyttää paljoa yli kolmenkymmenen pakkasissa. Ja jos koneet seisoo niin pätäkän tulo tilille lakkaa. Että kyllä mä narisen pakkasista.

Joskin olen sitä mieltä, että henk. kohtaisesti pakkanen on helpompi sietää kuin helle. Koskapa vaatetta voi aina laittaa lisää jos palelee, mutta helle ei anna armoa eikä sitä pääse karkuun. Työhommien puolesta taas helle on parempi vaihtoehto kuin pakkanen. Helle ei sentään hajota koneita.

Ja kun juoksemaankaan ei uskalla, kun pakkasta on -36, niin kylläpä kaivelee. Eli valitan ja narisen pakkasista.
 
.
Joka puolella meuhkataan näistä paukkupakkasista, kuinka mistään ei tule mitään kun on niin kylmä. Haloo ihmiset, opetelkaa pukeutumaan oikein!

Ugh, olen puhunut. (Kiitos ja anteeksi.)
Kyllä mä pukea osaan, ei se ole se ongelma. Mutta kun autoon sattuu joka kerta kun sen käynnistää, sen kuulee. Tai kun koko ajan saa pelätä, milloin vesiputket vetää jäähän. Tai kun vtuttaa katsoa, miten lämmitysöljyn pinta laskee silmissä, ja samalla eurot saa siivet ja lentää pois.

Enkä mä silti valita, murehdin vain. Niin että ole sinä kaupunkilaistunut Hetjärven kasvatti hiljaa äläkä kitise siitä, miten sinua ketuttaa kuunnella kun muilla on murheita. Mee vaikka ulos tuulettumaan..
 
juu ei
Säälittää tuo kuopus kun itki, että ei jaksa laittaa toppahousuja. On jo väsynyt pukemiseen. Onhan se koulussa yhtä helvettiä tunnin välein vetää kaikki varusteet. Enpä itsekään jaksaisi enää ja lapsena oli pakko. Suomalaisen elämä on tosi raskasta ja vaikeaa verrattuna johonkin kreikkalaisen tai italialaisen, ja silti me sinne syydetään rahaa. törkeää.

No onneksi sentään ei koululaisen tarvitse syksyllä ja keväällä pitää mitään välikausihousuja. takki riittää
 
Ei ole olemassa liian kylmää säätä, vaan vääränlaista pukeutumista.
Yleensä ne kitisee, joilla vielä on siisti ja mukava sisätyö.
Itse olen tänäänkin ollut tallissa viitisen tuntia ja hyvin pärjää, tulee oikein hiki kun paskaa luo ja hevosten kanssa peuhaa. Jos jostain valittaa pitää, on se jäätynyt vesiputki. Meinaa näin rv 35 tuo 20 vesisangollisen raahaaminen olla hankalaa ja työlästä. Mutta pakkaset on ihan jees.
Ja paskat. Nielen vielä sen, että kysymys on asenteesta, mulla se on huono näillä keleillä.
Pukeutumisesta ei ole kiinni, kyllä on mullakin vermeet viimeisen päälle.
Ja ihan noissa samoissa tallihommissa painanut taas ties kuin monta päivää putkeen.

Vedet jäätyy, hevosia pitää pukea niin prkleesti, tallissa hikoilet ja sitten pitääkin taas vetää kerroksia niskaan ja hakea joku sisään ja viedä joku ulos, ja taas riisut ja hikoilet ja sitten puet ja lähdet heittämään jotain ruokintakeikkaa, tai ottamaan kiinni niitä jotka kolmatta kertaa kirmaavat tarhoista läpi kun niitäkin ottaa keli ohimoon, eikä sähkölangoissa kulje sähkö tai jos kulkee, niin ei ne kantturat niiden toppatakkien läpi niistä tälliä saa.

Aivan syvältä. Olis jo kesä.
 
"huh"
Kyllä mä pukea osaan, ei se ole se ongelma. Mutta kun autoon sattuu joka kerta kun sen käynnistää, sen kuulee. Tai kun koko ajan saa pelätä, milloin vesiputket vetää jäähän. Tai kun vtuttaa katsoa, miten lämmitysöljyn pinta laskee silmissä, ja samalla eurot saa siivet ja lentää pois.

Enkä mä silti valita, murehdin vain. Niin että ole sinä kaupunkilaistunut Hetjärven kasvatti hiljaa äläkä kitise siitä, miten sinua ketuttaa kuunnella kun muilla on murheita. Mee vaikka ulos tuulettumaan..
Tosi epäkohtelasta tekstiä. Mene sinä rikas kitupiikki rahasti kanssa naimisiin. On varmaan mielestäsi hienoa puhua kuten rikkaatt maatalousloiset, jotka teettävät rengeillä työt ja vahtivat itse vaan miten kaikki kasvaa ja miten rahaa tulee papereita täyttämällä. Just.
 
.
[QUOTE="huh";23166869]Tosi epäkohtelasta tekstiä. Mene sinä rikas kitupiikki rahasti kanssa naimisiin. On varmaan mielestäsi hienoa puhua kuten rikkaatt maatalousloiset, jotka teettävät rengeillä työt ja vahtivat itse vaan miten kaikki kasvaa ja miten rahaa tulee papereita täyttämällä. Just.[/QUOTE]

Rikas kitupiikki? Kahden lapsen yh. :D
 
"vieras"
Mua ainakin ahdistaa jos on kasvojen edessä jotaki. Ja kyllä se huivi kastuu hengityksen takia ja sehän onkin kivaa kun se jäätyy.

Silmälasien huurtuminen ottaa välillä ankarasti päähän kun ei meinaa nähdä kunnolla. Pyyhin laseja ja ne pari sekunnin päästä taas huurussa. Silmät vuotaa koko ajan vettä jäädyttäen poskia lisää.

Joo on kaikki vittu ittestä kiinni. Stana.
Niin, ja sitten vielä ne perkeleet joilla on auto ja silti valittavat :D
 
Se on myös inhottavaa, että on hattu päässä, kaulahuivi kaulalla ja paksun toppatakin kaulus vielä siinä. On oikein kunnon työ saada pää kääntymään, näkökenttä on tosi kapea verrattuna ihmisen normaaliin näkökenttään. Ärsyttävää.
Niinpä. Ja tuon lisäksi rillit huurtuu ja se huuru jäätyy niihin. Kyllä kesällä on paljon vapaampaa ja mukavampaa!
 
Ja paskat. Nielen vielä sen, että kysymys on asenteesta, mulla se on huono näillä keleillä.
Pukeutumisesta ei ole kiinni, kyllä on mullakin vermeet viimeisen päälle.
Ja ihan noissa samoissa tallihommissa painanut taas ties kuin monta päivää putkeen.

Vedet jäätyy, hevosia pitää pukea niin prkleesti, tallissa hikoilet ja sitten pitääkin taas vetää kerroksia niskaan ja hakea joku sisään ja viedä joku ulos, ja taas riisut ja hikoilet ja sitten puet ja lähdet heittämään jotain ruokintakeikkaa, tai ottamaan kiinni niitä jotka kolmatta kertaa kirmaavat tarhoista läpi kun niitäkin ottaa keli ohimoon, eikä sähkölangoissa kulje sähkö tai jos kulkee, niin ei ne kantturat niiden toppatakkien läpi niistä tälliä saa.

Aivan syvältä. Olis jo kesä.
Ei se nyt noin kamalaa ole.
 
"vieras"
Ja kesällä samat henkilöt kitisee, kun on liian kuuma.

Toivottavasti saataisiin taas kesällä vähintään yhtä lämpimät säät ja yhtä kovat helteet, kuin mitä oli viime kesänä. :)

Tällaisten pakkasten keskellä sitä vain toivoo aurinkoisia ja helteisiä kesäkelejä. Vähintään +35 asteen helle tänne kiitos. :)
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23166950]Ja kesällä samat henkilöt kitisee, kun on liian kuuma.

Toivottavasti saataisiin taas kesällä vähintään yhtä lämpimät säät ja yhtä kovat helteet, kuin mitä oli viime kesänä. :)

Tällaisten pakkasten keskellä sitä vain toivoo aurinkoisia ja helteisiä kesäkelejä. Vähintään +35 asteen helle tänne kiitos. :)[/QUOTE]

Niin, toivottavasti saadaan samanlaiset helteet, että sairaat ja vanhukset kärsii??...
 

Yhteistyössä