Helsingissä hakattu bussikuski

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Akaatti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="klovni75";24733038]Aivovamman oireita:

Aivovamman seuraukset riippuvat mm. vammamekanismista, vamman vaikeusasteesta sekä hoitotoimenpiteiden onnistumisesta.

Aivovamman aiheuttamia oireita voivat olla:

•epänormaali väsymys ja rasituksen sietokyky
•tarkkaavuuden ylläpidon ja keskittymisen heikentyminen
•muistitoimintojen häiriöt, erityisesti lähimuistin heikentyminen
•aloite- ja suunnittelukyvyn heikentyminen
•toiminnan ja ajattelun hidastuminen ja juuttuminen
•sanojen löytämisen ja sanattoman viestinnän ymmärtämisen vaikeus
•vaikeus itse tunnistaa vamman aiheuttamia oireita ja muutoksia
•toimintojen, tunteiden ja käyttäytymisen hallinnan vaikeudet, kuten ärsykeherkkyys, äkkipikaisuus, ärtyneisyys, arvaamattomuus, korostuneet mielialan vaihtelut
•luonteen muutokset, luonteenpiirteiden korostuminen tai latistuminen
•arviointikyvyn ja kriittisyyden heikentyminen
•ajattelun muuttuminen konkreettiseksi ja lapsenomaiseksi
•erilaiset fyysiset oireet, kuten halvaukset, tasapainohäiriöt, päänsärky, epilepsia, unihäiriöt, näkökenttäpuutokset, puheen vaikeudet
Aivovamma ei useinkaan näy päällepäin. Tämän vuoksi vammautuneen ja ympäristön on vaikea tulkita ja ymmärtää oireita. Oireet voivat kuitenkin merkittävästi haitata selviytymistä päivittäisissä toimissa, työssä ja sosiaalisissa suhteissa.

Lähde:
Aivovamman oireita - Aivovammaliitto ry[/QUOTE]

Hirveitä vammoja nuo mamut aiheuttivat.:(

[QUOTE="vieras";24732702]Et kai odota Hesarin huutavan kurkku suorana potkijakuritsjahakkaajamamujen olevan mamuja? Jos mamut olisivat uhreina, niin silloin HS toisi isoin otsikoin esiin mamujen joutuneen rasistisen hyökkäyksen uhriksi.

Oikeuden viralliset asiakirjat ovat kaikkien halukkaiden saatavilla ja ne ovat julkista tietoa jonka sinä voit julkaista jopa täällä kasplussalla.[/QUOTE]

Mitähän luulet mun työnantajan pitävän asiasta jossa rikon vaitiolovelvollisuutta, vaikka vain sivutenkin asiaa. Kommentoin täällä ihan julkisten tietojen pohjalta enkä missään nimessä lähde mitään virallisia asiakirjoja penkomaan ja niiltä tietoja levittämään, olkoonkin vaan julkisia, mutta silloin joku muu palstalainen saa sen tiedon käydä onkimassa.
Mua ei kiinnosta yhtään kuka tämän teki, uhri saa päähuomion ja kaikki sympatiat, ei tekijät. Ei käännetä nyt tätä(kin) asiaa maahanmuuttokeskusteluksi.

Mitähän luulet mun työnantajan pitävän asiasta jossa rikon vaitiolovelvollisuutta, vaikka vain sivutenkin asiaa. Kommentoin täällä ihan julkisten tietojen pohjalta enkä missään nimessä lähde mitään virallisia asiakirjoja penkomaan ja niiltä tietoja levittämään, olkoonkin vaan julkisia, mutta silloin joku muu palstalainen saa sen tiedon käydä onkimassa.
Mua ei kiinnosta yhtään kuka tämän teki, uhri saa päähuomion ja kaikki sympatiat, ei tekijät. Ei käännetä nyt tätä(kin) asiaa maahanmuuttokeskusteluksi.

Sulla on erikoinen homma kun joudut pitämään julksetkin asiat salaisina.:xmas:

Miksi huonosta maahanmuuttopolitiikasta ei saa puhua?

[QUOTE="vieras";24732684]Eli tämä sun "virallisuus" on sun oma keksintö ja annat piutpaut sille miksi ihminen itsensä itse tuntee.

Huvitti oikein kerran kun telkkarissa toimittaja haastatteli Suomen kansalaista nimeltä Alexei Eremenko Junioria joka pelaa fudista Suomen maajoukkueessa. Toimittaja mainitsi YLEn monikulttuuripropagandapolitiikan mukaisesti Eremenkon olevan suomalainen, mutta Eremenko korjasi nopeasti olevansa venäläinen, ja siitäkös nousi naistoimittajan naamalle söpö puna.:D[/QUOTE]

Minä en puhunut siitä miksi ihmiset itse itsensä tuntevat. Kirjoitin vain, että virallisten määritelmien mukaan ihminen on suomalainen jos hänellä on suomalainen syntyperä tai jos hänellä on Suomen kansalaisuus. Ei se poista sitä etteikö voisi tuntea itsensä myös toisen maalaiseksi ihmiseksi. Mutta jos ihmisellä on Suomen kansalaisuus niin hänestä voidaan käyttää nimitystä SUOMALAINEN sen jälkeen, mutta jos on maahanmuuttajataustainen niin hän ei ole silloin syntyperäinen suomalainen vaan pelkkä suomalainen.

Esimerkiksi Nico Rosbergia en osaa pitää suomalaisena, mutta silti hänestä voidaan käyttää nimitystä suomalainen sillä hänellä on Suomen kansalaisuus ja hän on myös suomalaissukuinen suomalaisen isänsä puolelta.

No jos heidän kansalaisuus on Suomen kansalaisuus niin silloin he ovat suomalaisia. Maahanmuuttajataustainen-sanaa ei saa käyttää suomenkansalaisesta. Onhan minunkin sukuni alunperin ulkomailta eikä minusta käytetä sanaa maahanmuuttajataustainen jos äitini on syntynyt muualla kuin Suomessa. Sama asia heillä. Suomessa on paljonkin nuoria aikuisia ja lapsia jotka ovat Suomen kansalaisia koska ovat syntyneet Suomessa. Ja eiköhän tästä iso juttu ole tehty, itse saisin kyllä tästä tarkkoja taustoja tietooni mutta silloin en voisi siitä täällä enää kirjoitella joten siksi luotan nyt vain siihen mitä lehdistä on saanut lukea. Ikävä tapaus joka tapauksessa, ihan yhtä ikävä oli toinenkin keväällä sattunut bussikuskin pahoinpitely josta ei ole paljon kuulunut julkisuuteen, siinäkin vammat olivat pahoja. Siinä vain bussikuskin ihonväri oli toinen.

Toinen pojista on syntynyt Irakissa vuonna 1993 ja muuttanut Suomeen 2-vuotiaana. Hän on siis maahanmuuttajataustainen vaikka hänellä olisikin Suomen kansalaisuus, en tiedä onko hän Suomen kansalainen. Mikä tuo kyseinen poika mielestäsi on jos kerran hänestä ei saa puhua maahanmuuttajataustaisena? Ei hän missään tapauksessa ole syntyperäinen suomalainenkaan.

Äitisi on myös maahanmuuttajataustainen, sinä taas et ole jos olet syntynyt Suomessa.

Toinen pojista on syntynyt Irakissa vuonna 1993 ja muuttanut Suomeen 2-vuotiaana. Hän on siis maahanmuuttajataustainen vaikka hänellä olisikin Suomen kansalaisuus, en tiedä onko hän Suomen kansalainen. Mikä tuo kyseinen poika mielestäsi on jos kerran hänestä ei saa puhua maahanmuuttajataustaisena? Ei hän missään tapauksessa ole syntyperäinen suomalainenkaan.

Äitisi on myös maahanmuuttajataustainen, sinä taas et ole jos olet syntynyt Suomessa.

Mistä nämä tiedot siis ovat peräisin? Sitä vaan kyseenalaistin.

Yhteistyössä