helsingin asuinalueista jälleen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pienenhetken
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Silvia Logo:
Mä asun idässä ja viihdyn. Hyvät palvelut ja metro on todella kätevä, kätevämpi kuin juna. Ja jokaisella alueella on omat mädät paikkansa. Esim. munkkiniemen hienostoalueella pitää ratikassa olla vartijat kun siellä nuoret tekevät vaikka mitä iltaisin ja itse olen ollut siellä ruotsin kielisellä yläasteella hetken ja ihan kamala paikka. Mä asun vuosaaressa ja viihdyin oikein hyvin. Täällä on hyvä ostari, kirjasto, uimahalli, meri tossa vieressä, luontoa mm. luonnonsuojelualue ja lehmiä ;) Metrolla 20 min ja on keskustassa ja 10 min niin on itiksessä, malmille pääsee yhdellä bussilla... Ja täällä missä asun on hyvin rauhallista.

totta puhut

Ikäni idässä asunut, 17 vuotta Myllypurossa kaupungin vuokra-asunnossa :o JÄRKYTTÄVÄÄ! Jos pois haluisin, niin kai oisin jo lähteny. Se riippuu niin paljon minkälaiset naapuritkin on, ei se pelkkä alue kaikkea ratkaise.

Mua ei itään sais vaikka maksettais.Viihdyn Espoossa loistavasti.Riippuu tietty paljon asuinalueesta,jos Helsingissä olisi pakko asua niin Viikki vois olla ok paikka.Mutta mihinkään kaupungin vuokrakämppiin en lähtis.....never.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppinäkharm:
Mistä Laurinlahden tiedät? :D Ite oon siellä asunut ja vanhemmat asuu edelleen. On aivan ihanaa seutua, kuten muutenkin koko Espoonlahti. Kaupunginvuokrakämppä, kolmio, hintahaarukka täällä semmosta 500-700?, kyllä toki kalliimpaakin löytää :) Me asutaan uudella alueella, meri vieressä, luonto lähellä, metsää ja "luontopolkuja" ihan vieressä. Helsinkiin menee ihan läheltä bussi suoraan, matka kestää semmoset 20-25min. Kolmio on tää meidän ja vuokra alle 600?.

Espooseen ehdottomasti paljon mielummin ku Helsinkiin :D

no laurinlahdessa oon nuoruuskesiä viettäny ;) siellä asuu sukulaisia...tuttua seutua.
ja tämä kaikki sun kertoma kuullostais just siltä hyvältä :p

auto on,jolla nyt voi töissä kulkea mistä vaan...
jostain syystä mua kiehtoo tuo helsinki, ja nimenomaan aivan keskustan tuntuma,mutta mies taas haluaa "laidalta" ja tämä espoo on nyt harkinnassa vahvasti...ja voihan sieltä sitten muuttaa helsinkiin jos se edelleen enemmän kiehtoo...

Alueen hintataso kertoo jotain, mutta ei kaikkea. Idässä edullisempaa, mutta ei välttämättä villimpää; ja luontoa on paljon enemmän kuin kantakaupungissa. Asumme Punavuoressa mikä on mielletty hyväksi alueeksi (ja toki sitä onkin, meri vieressä, upeita vanhoja taloja ja kilometri ytimeen) mutta niinpä vain näin läheisen karaokebaarin takapihalla kesällä kaksi täysin sekavaa naista ruiskuineen...:(

Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppinäkharm:
Mistä Laurinlahden tiedät? :D Ite oon siellä asunut ja vanhemmat asuu edelleen. On aivan ihanaa seutua, kuten muutenkin koko Espoonlahti. Kaupunginvuokrakämppä, kolmio, hintahaarukka täällä semmosta 500-700?, kyllä toki kalliimpaakin löytää :) Me asutaan uudella alueella, meri vieressä, luonto lähellä, metsää ja "luontopolkuja" ihan vieressä. Helsinkiin menee ihan läheltä bussi suoraan, matka kestää semmoset 20-25min. Kolmio on tää meidän ja vuokra alle 600?.

Espooseen ehdottomasti paljon mielummin ku Helsinkiin :D

no laurinlahdessa oon nuoruuskesiä viettäny ;) siellä asuu sukulaisia...tuttua seutua.
ja tämä kaikki sun kertoma kuullostais just siltä hyvältä :p

auto on,jolla nyt voi töissä kulkea mistä vaan...
jostain syystä mua kiehtoo tuo helsinki, ja nimenomaan aivan keskustan tuntuma,mutta mies taas haluaa "laidalta" ja tämä espoo on nyt harkinnassa vahvasti...ja voihan sieltä sitten muuttaa helsinkiin jos se edelleen enemmän kiehtoo...

Ai oot?? Missä täällä, millä porukalla? Ikäni täällä asunut ja nuoruuteni viettänyt :D Tiedä vaikka olis sun sukulaiset jotain tuttuja :D

Noi länsiväylän ruuhkat on vissiin aamuisin aikamoisia, tiettynä aikana. Bussilla mun mielestä melkeen kannattais kulkea...

Kyllä tää on ehdottomasti lapsiystävällisempää aluetta kuin Helsingin keskusta :D Ja tää on vaan mun mielipide, kenenkään ei tarvi ottaa siitä nokkiinsa :)

Muuttakaa tänne!! :D

onko teillä työpaikkoja tiedossa? sen sijainnista riippuen kannattaa alkaa katsomaan alueita, autokaan ei ole niin kätevä jos joka aamu pitää esim kehä1 ruuhkassa istua....

Yleensä se kai on niin, että jos alue on just rakennettu, niin on vähän levottomampaa kunnes asiat asettuu uomiinsa. Monilla paikoilla Hesassa on huono maine vanhojen asioiden takia, vaikka nykyään paikat saattavat olla OK. Kaikkien pikkulähiöiden ostareita aina kauhistellaan, mutta en tajua miksi - ympärillä saattaa istua joitain vanhoja puliukkoja, mutta eivät he kenellekään mitään pysty tekemään. Toisaalta, ehkä ei kannata minnekään ihan ostarin liepeille asettua.
Suutarila, Tapanila, Pakila ja Viikki vaikuttaa suht OK alueilta, Latokartanoa ainakin rakennetaan kovasti, Kivikkokin voi olla mukava. Itse en ikinä muuttaisi Espooseen - tosi sisäsiittoista kuppikuntaa, jotka haluaa vain ajella omilla autoillaan ja p*t mistään ilmastonmuutoksista. Mutta rahalla saa ja bemari vie.

Lapsiperheille ei Helsingin keskustassa mitään kohtuuhintaisia kämppiä ole, ainakaan mukavia sellaisia... Että ellei pätäkkää ole rutkasti, suosittelen lähiöitä, vars. Espoota ja Vantaata.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mua ei itään sais vaikka maksettais.Viihdyn Espoossa loistavasti.Riippuu tietty paljon asuinalueesta,jos Helsingissä olisi pakko asua niin Viikki vois olla ok paikka.Mutta mihinkään kaupungin vuokrakämppiin en lähtis.....never.

Ja mua taas ei sais Espooseen vaikka maksettais :D

Eipä sitä vissiin voi ku kokeilemalla selvittää mikä on mieluisa paikka asua. Joka alueelle löytyy niitä jotka tykkää asua, ja sellaisia jotka ei muuttais sinne mistään hinnasta, eivätkä kyllä ole ikinä asuneetkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamukatse:
Lapsiperheille ei Helsingin keskustassa mitään kohtuuhintaisia kämppiä ole, ainakaan mukavia sellaisia... Että ellei pätäkkää ole rutkasti, suosittelen lähiöitä, vars. Espoota ja Vantaata.

ihan normaali lapsiperhe mekin ollaan ja asutaan keskustan tuntumassa =)

Alkuperäinen kirjoittaja VanHelsing:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamukatse:

ihan normaali lapsiperhe mekin ollaan ja asutaan keskustan tuntumassa =)
Vuokralla? Minkälainen vuokra ja kämppä ja missä? (Nim. utelias:) ) Oon ollut kattovinani, että kaksiot on enimmäkseen jotain alkaen 700 ?, pieni hissi saattaa joskus löytyä.. itekin ennen asuin keskustassa,vanhassa jugend-talossa tosin joten saattaa vaikuttaa hiukan mielikuviin - saattaahan sitä tietysti kaikenlaista löytyä jos onni käy.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppi85 harm:
Ai oot?? Missä täällä, millä porukalla? Ikäni täällä asunut ja nuoruuteni viettänyt :D Tiedä vaikka olis sun sukulaiset jotain tuttuja :D

Noi länsiväylän ruuhkat on vissiin aamuisin aikamoisia, tiettynä aikana. Bussilla mun mielestä melkeen kannattais kulkea...

Kyllä tää on ehdottomasti lapsiystävällisempää aluetta kuin Helsingin keskusta :D Ja tää on vaan mun mielipide, kenenkään ei tarvi ottaa siitä nokkiinsa :)

Muuttakaa tänne!! :D

miten mä sen tarkemmin sanoisin? :D siis soukassa,laurinlahdessa,latokaskessa (vai -kaskella?miten taivutetaankaan) sekä onks sellanen paikka ku sunankallio? vai onko se pelkästään kadunnimi...no siellä asuu mun täti.

mun sukulaisia asuu tosi paljon espoossa ja sitten helsingissä,vantaalla yks serkku =)

Yhteistyössä