helsingin asuinalueista jälleen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pienenhetken
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Ei itä-Helsingissä kaikki varmaan huonoa seutua tosiaan ole, mutta kyllä mä Kontulan, Vesalan, Mellunmäen yms. jättäisin väliin.
Eli edullisemmat osat huonoja, hyvät kalliita luulisin- niinhän se aina menee.

Mutta ei mua tällä "omallakaan seudulla" huokuttelis esim. Malminkartanoon muuttaa.

Aika pienistä noi erot on kiinni, ei pelkästään jaolla itä- länsi- pohjis-etelä Helsinki.

Juuri näin :)

Ei itä-Helsingissä kaikki varmaan huonoa seutua tosiaan ole, mutta kyllä mä Kontulan, Vesalan, Mellunmäen yms. jättäisin väliin.

Mutta ei mua tällä "omallakaan seudulla" huokuttelis esim. Malminkartanoon muuttaa.

Aika pienistä noi erot on kiinni, ei pelkästään jaolla itä- länsi- pohjis-etelä Helsinki.

pakko kysästä että missä asut? miten määrittelit "omalla seudulla"?

Itä-Helsingissä on. Ei kai toi nyt níin hirveetä aluetta ole. Itse asutaan Länsi-Helsingissä.
Kun kesällä muutettiin, asuttiin aikaisemmin melkein naapuritalossa, mietittiin eri vaihtoehtoja minne päin pitäis hakeutua. Kun yhdelle tuttavalle ehdotin yhtä aluettä Vantaalla niin automaattinen reaktio oli ett "älkää sinne muuttako, siel asuu niin paljon ulkomaalasia"
Mitä siihen voi muuta sanoa kun et mikä tahansa talo mihin meidän perhe muuttaa on automaattisesti ulkomaalaisilla pilattu.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
Alkuperäinen kirjoittaja Neitokainen:
Mie asun itä-helsingissä tässä kivikossa ja tää on rauhallista lapsiperhe aluetta :wave:

onko minkälainen vuokra? :D

oon tosi kiitollinen kaikille vastauksista! :flower: pitäis varmaan lähtä lomalle sinne helsinkiin ja pääsis vähän katteleen että millanen seutu miellyttää...kylläkai sen silmälläkin vähän näkee mihin ei lasten kanssa kannata...? :whistle:

miten pian pitäis asunto saada? oma vai vuokra?

ollaan tulossa sen verran kaukaa että ei nyt omaa ainakaan heti...että jos ensin kateltais että kuin alettais viihtymään =)
en tiedä vielä kuin pian,tarkotus olis laittaa tämä oma talo ihan lähipäivinä myyntiin ja sitten vasta muuttaa...että riippuu miten pian tämä menis kaupaksi ;)

Alkuperäinen kirjoittaja cabi777:

Länsi-Helsinki on "omaa seutua". Oon asunut täällä kohta 38 vuotta :D

Alkuperäinen kirjoittaja cabi777:

Länsi-Helsinki on "omaa seutua". Oon asunut täällä kohta 38 vuotta :D

ok.
ajattelin vaan kun itseänikään ei 8vuotta sitten houkutellut malminkartano (työn puolesta paikkaa nähnyt enempi ja vähempi...) mutta pakon edestä muutin tänne.. asun rauhallisemmalla puolella ja tolle toiselle puolelle mua ei sais muuttamaan kirveelläkään :D
tää rauhallinen puoli on lasten kanssa hyvä asua =)
työn puolesta nähnyt helsinkinkiä ja lähikuntia ja aika moneen paikkaan mua ei kirveelläkään saisi asumaan B)

Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Laru:
Itä-helsinki kannattaa kiertää ja jos varaa länteen päin kannattaa majoittua.

no aurinko lahti on hyvää aluetta mutta edullisuudesta ei voi puhuakkaan.

Eix espoo käy?

meillekö? :)
kävis kait sekin...hyvät kulkumahdollisuudethan siellä on vähän jokasuuntaan :D että silleen kait sama missä asuu...
mikä siellä sitten on sellasta suht hyvää ja edullista aluetta? :D laurinlahti on ainaki tosi tuttua seutua...

Alkuperäinen kirjoittaja Justiina 2004:

Eipäs ku itään vaan!!!! B) :D

just :D eli kumpaa nyt "uskoa"? ;)

Nooh, mulla on reilun 27 vuoden kokemus idästä. :D
Ja ei mua täältä pois saa!!!!!
iDÄSSÄ KASVANUT TAI KAUAN ASUNUT ON ITSE JO NII ITÄ-IHMINEN ETTEI TIETTY TAJUA ET LÄNNESSÄ ON MUKAVAMPAA...

Alkuperäinen kirjoittaja laru:

iDÄSSÄ KASVANUT TAI KAUAN ASUNUT ON ITSE JO NII ITÄ-IHMINEN ETTEI TIETTY TAJUA ET LÄNNESSÄ ON MUKAVAMPAA...

:D Mä uskon, että ei mulla vois olla muualla mukavampaa. :saint:

Missäs sijaitsee tulava työpaikka? Länsihelsinkiin tai Espooseen ai kannata muuttaa jos työmatkaliikenne on itään ja sama päin vastoin. Laitappa tietoa päivittäisestä liikkumisen tarpeesta niin osataan neuvoa tarkempaan.

Alkuperäinen kirjoittaja laru:

No mut eikse just oo hyvä...vai haluukkonää kaik täältä idästä sinne laruun? Mä olen muuten asunut aikoinaan pari kk:tta Larussa eikä kyllä jäänyt lähtemättömästi mieleeni....

Alkuperäinen kirjoittaja pääkaupunkiseutulainen:
Missäs sijaitsee tulava työpaikka? Länsihelsinkiin tai Espooseen ai kannata muuttaa jos työmatkaliikenne on itään ja sama päin vastoin. Laitappa tietoa päivittäisestä liikkumisen tarpeesta niin osataan neuvoa tarkempaan.
Minustakin työpaikan sijainnilla on aika suuri merkitys asuinpaikan valintaan, jos aikoo kulkea julkisilla.

Olen asunut Hesassa;Malmilla,Roihuvuoressa, Myllypurossa, Maunulassa, Malmi ja Roihis tosi kivoja alueita. Espoossa olen asunut Matinkylässä, kauaaaan sitten, silloin kiva paikka nyt en tiedä. Vantaalla olen asustellu Rajakylässä, Länsimäessä ja Hakunilassa, näistä Länsimäki paras.
Se riippuu ihan mitä haluaa; metrolla matkustaminen vaivatonta mutta metroradan lähiöillä on oma "leimansa", jos arvostaa ulkoilureittejä merenrantalähiöt kivoja mutta kalliita.
Julkinen liikennehän pelaa kaikkialla, mutta ei välttis ole helppokäyttöistä

Mä asun idässä ja viihdyn. Hyvät palvelut ja metro on todella kätevä, kätevämpi kuin juna. Ja jokaisella alueella on omat mädät paikkansa. Esim. munkkiniemen hienostoalueella pitää ratikassa olla vartijat kun siellä nuoret tekevät vaikka mitä iltaisin ja itse olen ollut siellä ruotsin kielisellä yläasteella hetken ja ihan kamala paikka. Mä asun vuosaaressa ja viihdyin oikein hyvin. Täällä on hyvä ostari, kirjasto, uimahalli, meri tossa vieressä, luontoa mm. luonnonsuojelualue ja lehmiä ;) Metrolla 20 min ja on keskustassa ja 10 min niin on itiksessä, malmille pääsee yhdellä bussilla... Ja täällä missä asun on hyvin rauhallista.

Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:

no aurinko lahti on hyvää aluetta mutta edullisuudesta ei voi puhuakkaan.

Eix espoo käy?

meillekö? :)
kävis kait sekin...hyvät kulkumahdollisuudethan siellä on vähän jokasuuntaan :D että silleen kait sama missä asuu...
mikä siellä sitten on sellasta suht hyvää ja edullista aluetta? :D laurinlahti on ainaki tosi tuttua seutua...

Mistä Laurinlahden tiedät? :D Ite oon siellä asunut ja vanhemmat asuu edelleen. On aivan ihanaa seutua, kuten muutenkin koko Espoonlahti. Kaupunginvuokrakämppä, kolmio, hintahaarukka täällä semmosta 500-700?, kyllä toki kalliimpaakin löytää :) Me asutaan uudella alueella, meri vieressä, luonto lähellä, metsää ja "luontopolkuja" ihan vieressä. Helsinkiin menee ihan läheltä bussi suoraan, matka kestää semmoset 20-25min. Kolmio on tää meidän ja vuokra alle 600?.

Espooseen ehdottomasti paljon mielummin ku Helsinkiin :D

On se alue sitten täynnä rikkaita tai vähemmän rikkaita niin jokaisella alueella on omat ongelmat. Sun kannattaa etsiä sitä asuntoa siltä suunnalta missä olet töissä ja jos on pk ikäisiä lapsia niin suosittelen nopeasti laittamaan hakemuksen. Helsingissä on ihan kivasti lapsia jonossa ja samoin esim. vantaalla uusilla alueilla on hoitopaikka pula.

Yhteistyössä