Helsinkiläiset huom! Mikä on lapsiystävällisin asuinalue??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kohta kolmen äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Malminkartanossa on kuitenkin vain yksi vai kaksi kapakkaa, monissa lähiöissä on paljon enemmän ja ne tuovat mukanaan niitä järjestyshäiriöitä. Mielestäni ostarin seudulla on yllättävän vähän epämääräistä porukkaa! Suurempiin joukkoihin törmää mihin tahansa muualle mennessä. Olen ollut oikein tyytyväinen, todellakin mainettaan parempi paikka. Varmasti viidessä vuodessakin muuttunut huomattavasti parempaan suuntaan. Ja täällä vihdintien puolella etenkin on rauhallista ja luonto ympärillä.

Alkuperäinen kirjoittaja Asuja:
Malminkartanossa on kuitenkin vain yksi vai kaksi kapakkaa, monissa lähiöissä on paljon enemmän ja ne tuovat mukanaan niitä järjestyshäiriöitä. Mielestäni ostarin seudulla on yllättävän vähän epämääräistä porukkaa! Suurempiin joukkoihin törmää mihin tahansa muualle mennessä. Olen ollut oikein tyytyväinen, todellakin mainettaan parempi paikka. Varmasti viidessä vuodessakin muuttunut huomattavasti parempaan suuntaan. Ja täällä vihdintien puolella etenkin on rauhallista ja luonto ympärillä.

Niin mun arvioni tietysti perustuu siihen viiden vuoden takaiseen ja kouluistakaan en mitään tiedä. Ja ulkoilumahdollisuuksiahan tuolla on vaikka kuinka!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Asuja:
Malminkartanossa on rauhallista ja hyvin toimivat koulut. Paljon lapsiperheitä ja mahdollisuus junalla liikkumiseen. Malminkartanon konalan puoleinen osa rauhallisempaa asua kuin radanvarsi.

Olen asunut Malminkartanossa reilu viisi vuotta sitten ja mun mielestäni se ostarin seutu oli vähintäänkin arveluttavaa... Siis onhan tuollaisia nyt jonkun verran joka paikassa mutta siellä se jotenkin oikein kulminoitui. En uskaltaisi päästää vielä kouluikäistäkään lasta sinne ostarille yksinään oli se sen verran täynnä juoppoja oli vuorokaudenaika mikä tahansa. Se jätemäki vierustoineen oli kyllä viihtyisää seutua.

Konala-Reimarla-Pitäjänmäki osittain-Pajamäki
ihan kivoja kaikki ja aika rauhallistakin. Pajamäessä ei tosin ole paljon isoja asuntoja.

Minä suosittelisin Puotilaa tai Vartsikkaa.
Puotilan a-a ainakin saa meidän perheen pisteet (esikko menee nyt neljännelle luokalle) .
Itiksen palvelut vieressä ja keskustaan 20 min metrolla..;)
Muutenkin rauhallista seutua, meillä alkaa asunto käydä ahtaaksi, mutta ollaan päädytty "sopu sijaa antaa"-ratkaisuun kun ei haluttais täältä pois muuttaa.. :D

Alkuperäinen kirjoittaja at:
Minä suosittelisin Puotilaa tai Vartsikkaa.
Puotilan a-a ainakin saa meidän perheen pisteet (esikko menee nyt neljännelle luokalle) .
Itiksen palvelut vieressä ja keskustaan 20 min metrolla..;)
Muutenkin rauhallista seutua, meillä alkaa asunto käydä ahtaaksi, mutta ollaan päädytty "sopu sijaa antaa"-ratkaisuun kun ei haluttais täältä pois muuttaa.. :D

Nyt täytyy sanoa, etten ole Puotilaa edes harkinnut vaikka se on tässäkin ihan vieressä eikä siis aivan tuntematonta aluetta. Jotenkin ajattelin, että Rastilaan en halua, mutta Puotilaa en tajunnut miettiä ollenkaan... Mites siellä lähikaupat ja päiväkodit? Oliskos siellä joku ostari?

Me asumme Vallilassa, kantakaupunkialue mielestäni muutenkin kivempaa kuin lähiöt radan-ja metron varrella. Lapset menossa Vallilan ala-asteelle, jossa on jo pitkään ollut koulukiusaamisen vastainen projekti, nimeä en muista :)
Itse en siis muuttaisi lähiöihin, mutta varmasti sieltäkin voi kivoja paikkoja löytyä.

Alkuperäinen kirjoittaja hhmmm:
onko sillä ulkomaalaisten määrällä väliä kalliilla alueella? jos ovat diplomaatteja tai johtohenkilöstöä tms. niin haittaako se silmien, hiusten, ihon tai passin väri jotain?

Ei mutta kaupunginvuokratalossa asuva ulkomaalainen on yleensä ongelma. Liikaa aikaa ja töissä ei tarvitse käydä= häiriköintiä, yleistä levottomuutta ja teinejä ahdistelevia tummahipiäisiä uroksia.

Kun mainitsin vähän ulkomaalaisia ja kaupunginasuntoja, puhuin Suutarilasta en Ullanlinnasta.

Anteeksi suurkaupunkilaisuuteni, mutta miksi metsää pitäisi olla urbaanissa ympäristössä lähellä? Eikös sitä varten ole kaupungin laitamilla arveluttavat metsälähiöt ja hiukan paremmat pientaloalueet? Joku sanoi että Töölön lähellä ei ole metsää. Töölön vieressä on keskuspuisto joka on hoitamatonta metsää jatkuen Vantaan rajalle saakka.

Helsingistä puuttuu valitettavasti NYC:n kaltainen hoidettu keskuspuisto (Kaivopuisto pääsee lähimmäksi) ja muut edustavat puistot. Nykyisellään virkistysalueet rajoittuvat joku pieniin puistikoihin tai keskuspuiston kaltaisiin täysin turhiin kaupunkimetsiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Minä vain:
Itse ehdottaisin Suutarila-Siltamäkeä jos lapset pieniä. Turvallista ja rauhallista, edulliset asunnot, ei kaupunginasuntoja ja ulkomaalaisia hyvin vähän. Kaikki palvelut lähellä.

Huono puoli on että liikkuminen yhden bussilinjan varassa, oma auto tarpeen.

Mä asuin Siltamäessä opiskelija-asunnossa ja yksi tuttavaperhe (ovat muuten ulkomaalaisia, apua!) asuu siellä myöskin KAUPUNGIN asunnossa. Et ei ihan pidä toikaan paikkaansa, ettei ole kaupungin asuntoja.

Ja Töölönlahden ympäri ylettyvä puistoko ei ole puisto? Kaivopuisto on vastaavaa kokoluokkaa. Ja pienet kaupunginosat ovat täynnä erikokoisia puistoja. Töölössä ei metsää välttämättä ole, mutta sieltä pääsee kävelemään vaikka 200 kilometriä puistoalueita ja merenrantapolkuja pitkin.

Alkuperäinen kirjoittaja pihpuu:
Ja Töölönlahden ympäri ylettyvä puistoko ei ole puisto? Kaivopuisto on vastaavaa kokoluokkaa. Ja pienet kaupunginosat ovat täynnä erikokoisia puistoja. Töölössä ei metsää välttämättä ole, mutta sieltä pääsee kävelemään vaikka 200 kilometriä puistoalueita ja merenrantapolkuja pitkin.

En ole huomannut että kukaan olisi valittanut missään vaiheessa siitä ettei Töölössä ole metsää... Itse ainakin kehuin Töölöä kauniina alueena keskeisellä paikalla, liian kallis vaan meidän budjetille. Autottomalle toki erinomainen sijainti.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Rautatieaseman seutu on mukavaa ja lapsille piisaa tekemistä.

Tietääkseni Kaivokadulla ei ole asuntoja. Mikonkadulla kai lähimmät?

Veikkaan ettei ollut ihan tosissaan heitetty ehdotus... ;)

olipa provo tai ei, kyllä helsingin rautatieasemalla on enemmän virikkeitä kuin jossain nurmijärveläisellä pellolla mihin kapinaperheen ok-talo on velkarahalla lykätty pystyyn.

olipa provo tai ei, kyllä helsingin rautatieasemalla on enemmän virikkeitä kuin jossain nurmijärveläisellä pellolla mihin kapinaperheen ok-talo on velkarahalla lykätty pystyyn.

Varmasti niin. Sitä saa huokaista helpotuksesta jos ei tule mamujen raiskaamaksi tai ryöstämäksi kävellessä steissin läpi.

Varmasti niin. Sitä saa huokaista helpotuksesta jos ei tule mamujen raiskaamaksi tai ryöstämäksi kävellessä steissin läpi.
eikös noi ole vähän ysärijuttuja? vaikka mamuja hengailee esim. asematunnelissa siellä hengailee myös tiheimmin järjestyksenvalvojia koko helsingin keskustan alueella.

voihan metsästäkin tulla karhu esiin =)

Alkuperäinen kirjoittaja Fantaihana:
Asutaan Reimarlassa ja tää on mun mielestä aivan ihanan rauhallista aluetta. Täällä on luonto lähellä ja julkinen liikenne toimii hyvin. Meillä on poika ruotsinkielisessä pk:ssa ja siihen olen ollu tosi tyytyväinen, täältä löytyy ainakin kaks suomenkielistä pk:ta.
Hei fantaihana
heh, ollaan sit naapureita, mekin asutaan Reimarlassa/Pitskussa ja myös mun muksu sit samassa tarhassa sun lapses kanssa.

Yhteistyössä