Helppo kysely,mikä sinusta sattuu enemmän kuin synnyttäminen?

• Viestiketjun aloittaja sormi sinisenä
  • Ensimmäinen viesti
En tiä mitään kivuliaampaa kun synnytys. Pahin kipu oli siinä vaiheessa, kun supistukset tuntu reisissä ja selässä. Ei ollu kaukana, ettei lähteny taju ihan vaan kivusta.

Mutta mutta.. Välillä kun on migreeni tai oikein paha hammassärky, niin huomaan ajattelevani, että mielummin olisin synnyttämässä kun tässä.

tällaisia
Ei pahempia kuin synnytyskipu, mutta kuitenkin yhtä pahoja:

1) kipu nielurisaleikkauksen jälkeen, söin jogurttia ja itkin joka kerta kun piti nielaista, vaikka oli vahva lääkitys.
2) se kipu kun polvilumpio menee sijoiltaan, tärisin kauttaaltaan ihan holtittomasti.
3) imetyskipu kun rinnassa oli tukos ja vauvalla surkea imuote, itku pääsi.

Päänsärky, paha lihasjumi, nivelten kivut.. Hammassärky jne jne. Ei se synnytys niin kamalan kivuliasta ole kun tietää että sillä kivulla on loppu..

Pahin kipu mitä tiedän on päänsärky, kun koko mieli sumenee ei voi kuin itkeä ja huutaa ja se ei lopu vaikka söis mitä lääkkeitä tai tekis mitä vaan..

"ounou"
Munuais/virtsatiekivet siinä vaiheessa kun ne tukkii reitit niin ettei kusi pääse huilaamaan ja alkaa kertyä munuaisaltaaseen. Helvetin tuskallista. Voisin synnyttää useamman kerran peräkkäin ennenkuin kokisin tuon. Tosin valitettava tosiasia o se että synnytyksiä ei enää tule mutta noita kivikohtauksia on luvassa jatkossakin :/
Sama mulla. En voi kuvitella kauheampaa kipua kuin munuaiskivikohtaukset ja juuri se vaihe, kun munuaisallas alkaa laajentua. Voi kauheaa, mullakin niitä on vielä edessä. Sappikivikohtauksetkin jäävät kirkkaasti toiseksi niitten rinnalla, vaikka kauheita nekin on. Synnytyskivut on mun listalla vasta kolmantena.

"Äityli"
Migreenikohtaukset nuorena olivat todella kivuliaita, ei voinut kuin olla sängyssä tuntikausia ja välillä oksentaa. Sitten multa poistettiin kahdesti tulehtunut viisaudenhammas alhaalta molemmilta puolilta ja se kipu oli pahempi kuin synnytyskipu, koska kesti päiväkausia ennen ja jälkeen poiston. Posket oli turvoksissa eikä voinut oikein edes syödä.

"lucky"
Kun ei ole mitään ihmeellistä sattunut niin kyllä synnytyskipu oli kauhein kokemani kipu. Ensimmäisellä kerralla kuvittelin voivani selvitä ilman epiduraalia, mutta 9 kunnon suppareitten tunnin jälkeen toivoin, että minut ammuttaisiin. Itse ponnistusvaihe ei ollutkaan niin kamala kuin edeltävät supistukset.

Toisella kerralla meni onneksi nopeammin, mutta epiduraalin otin silti. Aika lopussa olin kipujen vuoksi jo melkein transsissa, "näin" puoli senttiä seinän sisään ja tajusin vasta leukoja avatessa, että olin kivusta johtuen purrut vieressä seisonutta puolisoa käsivarteen. Mistä en ollut edes pahoillani, jotain hän sakini mielestäni kärsiä koska en ollut yksin syypää tilaani.

"vieras"
Pahin kipu mitä olen kokenut on ollu spinaalipäänsärky. Sen jälkeen tulee häntäluun murtuminen (makasin viikon) ja munuaistulehdus. olen synnyttänyt 6 kertaa että 2 noista synnytyksistä voi laittaa tuon murtuman ja tulehduksen kans samalle viivalle. Loput on ollu helpompia.

-----
Synnytyskivut (ponnistusvaiheessa luulin että repeän halki) on lastenleikkiä. Pahempi oli onnettomuuden jälkeen kun luita meni poikki (lantio, jalat ja kädet) ja siltikin pysyi tajuissaan. Semmosta kipua en enää ikinä halua kokea.

"silakka"
[QUOTE="vieras";26013642]Pahin kipu mitä olen kokenut on ollu spinaalipäänsärky. Sen jälkeen tulee häntäluun murtuminen (makasin viikon) ja munuaistulehdus. olen synnyttänyt 6 kertaa että 2 noista synnytyksistä voi laittaa tuon murtuman ja tulehduksen kans samalle viivalle. Loput on ollu helpompia.[/QUOTE]
Mulla ollut myös spinaalipäänsärky ja sitä voisi jokseenkin verrata synnytykseen, mutta siinä en se ero että kipu on KOKONAAN poissa kun on makuultaan. Synnytyksessä sitä ei kyllä pääse karkuun.

"vieras"
[QUOTE="silakka";26013896]Mulla ollut myös spinaalipäänsärky ja sitä voisi jokseenkin verrata synnytykseen, mutta siinä en se ero että kipu on KOKONAAN poissa kun on makuultaan. Synnytyksessä sitä ei kyllä pääse karkuun.[/QUOTE]

Oli mulla makuullaankin huono olo vaikkei se kipu tuntunut. Mutta kait mulla jäi painajaisia tuosta ajasta muutenkin kun yritin viiden lapsen kans selvitä kivusta huolimatta.

Munuaiskivien kanssa kärvistely. Tuntuu että koko elimistö keskittyy vaan siihen kipuun.. Ja tämä elävä helvetti kun pitää näköjään kokea vähintään kerran vuodessa... (tälläkin hetkellä odottelen kivien ulos tuloa, tuntuvat olevan jo liike kannalla...) Eilen lupasin juhalllisesti että kun saan nämä perhanat murikat pihalle laihdutan 20kg ja lopetan tupakanpolton, jos musta on tähän rääkkiin kerran vuodessa luulis sitä sisua löytyvän noihinkin..

"Riksu"
Kokonaisuutena käynnistetty, pitkittynyt ja hätäsektioon päätynyt synnytys on ollut pahin kokemus.

Jos ajattelee ihan yksittäistä kipua, oli välilevynpullistuma ihan kauhea sillä hetkellä kun se repesi ja alkoi jotenkin vuotaa. Se kipu kuitenkin helpotti kun makasi paikallaan liikkumatta. Kuten myös spinaalipäänsärky, joka oli kipuna ihan järjettömän kova (lekalla päähän), mutta helpotti makuulla.

[QUOTE="Minttu";26012273]Kyllä minäkin sanoisin, että hampaan paikkaaminen/juurihoito huonolla puudutuksella. Mun synnytys on varmaan (?) ollu sitte melko helppo ja kivuton tai sitte mulla on vaan korkea kipukynnys, mutta synnyttää voisin millon vaan, hammaslääkäriin taas menen ihan ehdottoman pakon edestä![/QUOTE] Komppaan!! Kaks synnytystä takana, viimeisin ilman kivunlievitystä ja paljon mielummin synnyttäisin kun menisin hammaslääkäriin.

"minä"
Esikoisen synnytystä kovempaa kipua en ole eläessäni kokenut. Jotenkin esikoisen jälken avautuminen synnytyksissä ei enää ole ollut aivan NIIN kivuliasta.

Esim. hammaslääkärissä en puudutuksia kaipaa ja muutenkin koen omaavani aika korkean kipukynnyksen. Synnytytykseenkin menin ilman muuta sillä mielellä, että ei mitään puudutuksia. Ilman puudutuksia olenkin kaikki synnyttänyt, mutta täytyy myöntää, että esikoisen kohdalla minunkin kivunsietokykyni oli koetuksilla. Toki synnytyskipuun auttaa kovasti se, että kokemus on muuten milessä positiivinen ja hyvä toisin kuin esim. luun muurtuma tai hermoon poraus hammaslääkärillä.

Yhteistyössä