help me

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jami

Vieras
naurakaa jos tahdotte, mutta minä olen aivan liemessä! :attn:
kun aloin odottaa esikoista, painoin 54kg (olen 170cm) eli aivan ihanan hoikka!!! =) paino nousi 10kg mutta niistä tippu 9kg. meni kolme vuotta ja minä aloin odottaa kuopusta ja lihoin taas sen 10kg MUTTA sepä ei enää paino tippunutkaan!!! vaan tuli lisää! :'( nyt kun kuopus on 9kk minä painan 63kg!! kamala makean himo, myönnän. en vain kertakaikkiaan voi olla ostamatta suklaata kun käyn kaupassa! :whistle: miten minä saisin itsehillintää? miten pino tippuis nopeaa?? kertokaa vinkkejä, kaikki otetaan vastaan! minä olen jo mieheltäni saanu kuulla tästä liian paljon! :/
muistakaa huumori! :laugh:

Sinähän oot ihan hyvissä mitoissa siltikin =)
Niin.. täälläkin on yks suklaa hirmu.. pitäiskö suklaan himoisillekkin olla oma foorumi? :laugh: Käsi ylös joka kannattaa ideaa :D :wave: :wave: :wave:

Mä alan ihantosissani roikkua täällä loppiaisen jälkeen kun on joulut ja ristiäiset vietetty... 9 kiloa jäi täälläkin ylimääräistä, tosin synnytyksestä vasta 3,5 viikkoa ja imetän.

Mutta älä sä hätäile. =) Oot hoikka noinkin =)

mie painan suunnilleen saman (iloisimmillaan 61) ja olen 158 pitkä. muhkeimmillani olin 90 kg ja viime raskaudessa paino kävi 83,6:ssa kilossa. nyt koen olevani siis vallan hoikka. tää oli kokonaan sitä huumoria. :D

Minusta sinun painosi on ihan ok. Jos itse et ole tyytyväinen, niin sitten asialle voi tehdä jotain. Syötkö tasapainoisia aterioita; hiilareita, proteineja, kasviksia/salaatteja ja rasvaa? Itselläni auttoi hiilareiden vähentäminen (vaalea leipä pois, silti syön perunoita, pastaa, riisiä) ja proteiinin sekä rasvan (kalaöljy) lisääminen. Ei ole ollut makeanhimoakaan enää pahasti. Suklaanhimosta pääsee kyllä eroon, kun jaksat sinnitellä muutaman päivän, sen jälkeen ei tee enää niin mielikään! Tee vaikka viikon ostokset kerrallaan, joten kauppaan ei ole asiaa useammin!

Mielestäni miehesi on erittäin epäasiallinen kommenteineen, tokihan vartalo muuttuu lapsien myötä. Hoikkuuden (laihuuden) ihannointi on mennyt jo liiallisuuksiin, pitäisi elää realistisessa maailmassa eikä leffatähtien ihannoinnissa. Eivät ne kilot ihmistä tee sen paremmaksi tai huonommaksi.

kiitos kannustuksesta! minulla on ne kakki ylimääräiset kilot tasan vatsan seudulla!!! ei paljon muualle ole tullu mutta se vatsa!!!! iiiiihhhhaaaaannnn hirveee!!!!! mulla ei vatsalihas liikkeet paljon auta! teen säännöllisesti mutta tuloksia ei tule! :'(

tässä on jo itsellä huumori kaukana... "sinähän lihot silmissä..." " milloin sinä tuon vararenkaan olet kasvattanu..." oletko monellakin kuulla...."!!!! :p

Lantionpohjalihasten vahvistaminen ennen "varsinaisia" vatsalihasliikkeitä on tärkeää. Joku kertoi, että Hgin aluella perinteiset vatsikset kielletään puoleksi vuodeksi synnytyksen jälkeen, kertoivat syyksi sen, että lihakset saavat vetäytyä oikeaan muotoonsa ennen jumpan aloittamista tms. Olivat peloitelleet ns. ranskanleipävatsalla. Onkohan kukaan muu kuullut tästä?!?

seinäjoella sanoivat samaa, että jos alottaa liian aikasin tulee pömpöttävä maha.mulla kesti 8vkoa ennen ku mhalihakset oli "oikeilla" paikoilla, testi: makaa seläälläs polvet koukus ja jännitä mahalihaksia samalla työnnät parikolme sormea keskelle mahaa navan alapuolelle, jos tuntuu "aukile" ja sormet uppoovan odottele viikko ja tee testi uudelleen jos ei tunnu "aukiletta" voit tehä vatsalihaksia, näin sanoi mulle kätilö mutta varmasti mielipiteitä riittää..... ite noudatin ´tarkalleen kätilön ohjeita ja mulla alkaa oleen aika tiukat mahalihakset (ja löysä nahka...) :flower:

Suklaahimo voi johtua myös B-vitamiinin puutteesta. Taisi tarkalleen olla B12 vitamiini. Minulla ainakin tehosi suklaahimoon. Minkäänlaista suklaahimoa ei ollut vaikka oli suklaata silmien edessä ja riitti yksi pala suklaalevystä.
Vitamiinipurkissakin taidettiin mainita odottavat ja imettävät niinä joilla saattaa olla lisääntynyt B-vitamiinin tarve.

kiitos kaikille, te olette ihania! niin ehkä minä en vain ole sopeutunu tähä nykyiseen "ulkonäköö" kun olen ollu ennen sen verran hoikka vaikka ei sitä kyllä sillonkaan ollu tyytyväinen kaikkeen itsessä, paino ei vain ollu se mikä silloin häiritsi... :laugh:
ehkä mieheni on jotenkin nyt vain enemmän kiinittäny huomiota minun painoon kun itse se vain laihtuu!!! :kieh:
täytyypä kokeilla sitä B12 vitamiiniä! ois mahtavaa jos sais ton suklaa himon hemmettiin.... :saint:
edelleenkin otan vinkkejä vastaan!!! :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.12.2005 klo 19:32 jami kirjoitti:
kiitos kannustuksesta! minulla on ne kakki ylimääräiset kilot tasan vatsan seudulla!!! ei paljon muualle ole tullu mutta se vatsa!!!! iiiiihhhhaaaaannnn hirveee!!!!! mulla ei vatsalihas liikkeet paljon auta! teen säännöllisesti mutta tuloksia ei tule! :'(

tässä on jo itsellä huumori kaukana... "sinähän lihot silmissä..." " milloin sinä tuon vararenkaan olet kasvattanu..." oletko monellakin kuulla...."!!!! :p

Mulla synnytyksestä vähän reilu 4kk ja kiloja tuli ruhtinaalliset 82 (pituutta 168cm). Tältä toiselta näyttää kilot hitaammin lähtevän. Painoa nyt 67kg ja vielä täytyis ainakin 7kg saada poies. Kuntosalilla käyn, mutta täytyy ottaa ens vuonna kuvioihin myös aerobista liikuntaa. Kaikki ylimääräiset kilot kertyneet juuri tuohon vatsan alueella. Vaikka menenkin ns. normaaleissa mitoissa niin kyllä ahdistaa tää röllö.

Tsemppiä!

Olen kuullut että KROMI vie makeanhimoa pois...

Oletko aloittaja kokeillut dieettisuklaita? Nutrilettella on hyviä makuja, mm. choko-crisp ja joku pähkinämaku. Naturdietillä ihana vanilja. =)

voi teitä... mulla on syynytyksestä 8kk ja edelleen ainakin 10kg ylimäärästä roikkuu mukana. En ole yksinkertaisesti saanut kiloja tippumaan (en tosin ole mikään himoliikkuja ikinä ollutkaan). Muakin harmittaa kun miehen sukulaiset päivittelee, että mies ei varmaan saa ruokaa kun on laihtunut (tosin saakin laihtua kun ei niitä hoikempia ja urheilullisimpia uroita oo :laugh: ) Itsellä on siis ylipainoa, koska oon 175 pitkä ja painoa on vielä 95kg!!!! Ennen raskautta oli siis 10 kiloo vähemmän kannettavaa, joka oli mulle hyvä, koska oon jo luonnostaankin runsasmuotoinen :p En kuitenkaan ota asiasta ressiä, sillä ukko ei onneks oo moksiskaan... sanoo, että on vaan kiva kun saa kiinni. Halu laihtumaan olis kova, mutta kipinä puuttuu. Sitä odotellessa, älkää surko. Ei se paino ihmistä tee!!!! :heart:

Yhteistyössä