Äh,
Sadana, ihan harmittaa puolestasi, että sattui tuommoinen nurisija lääkäriksi. Luulisi kyllä, että neuvolassa olisi sanottu, jos pitäisi oikeasti olla huolissaan jostain, hehän siinä useammin lasta näkevät. Vatsa voi toimia äidinmaitolapsilla toooosi vaihtelevasti, ja jos poika ei itse tunnu kärsivän tuosta kakkausvälistä, niin mikäs siinä. Perusteliko lääkäri noita mielipiteitään mitenkään vai totesiko vaan, että joo pitäis sitä ja pitäis tätä? Ja hei, se kääntyminen... Voi herranjestas sentään. Ainahan se menee niin, että toiselle puolelle ensin ja toiselle sitten joskus jos koskaan.
Oli vissiin nipo päivä joo.
Meillä 3kk neuvola (vähän myöhässä) tänään ja kokoa hepulla oli 63,4cm sekä 7230g. Siltä se kyllä tuntuukin. Neuvolantäti taisi vähän pistää omiaan, kun kortissa lukee, että kääntyy vatsalleen. Poika pyörähtää kyllä melkein sinne, muttei ihan. Kyljelleen siis vaan toistaiseksi ja punkeaa pystyasentoon heti, kun pääpuolta vähän kohottaa. Ns. pikkuvauvasyliasennossa ei sitten enää viihdytä ollenkaan, vaan istumaan pyrkii hän, vaikkei kroppa vielä ole semmoiseen alkuunkaan valmis. No kunhan aikansa jumppaa niin sitten tämäkin vaihe ohitetaan ja saa alkaa luvan kanssa istua.
Mä luulen, että me ei vielä aleta kiirehtiä niiden kiinteiden kanssa, kun syömisvälit on ihan siedettävät (3t ja alkuyöstä 5-6t eka väli) ja poika kasvaa noin hirveetä tahtia. Ei mitenkään jaksais alkaa soseiden kanssa pelaamaan. Jos nyt toinen oppis istumaan sen verran, että voi syöttötuoliin laittaa tuettuna, niin sitten. Ja jos osottaa ylipäänsä kiinnostusta ruokaa kohtaan, niinkuin siskonsa teki 4,5kk iässä - otti lusikan mun kädestä ja yritti laittaa omaan suuhunsa
Totesin, että valmis taitaa olla.
Rokotuksia tuli rotavahvistus ja sitten se, missä on jäykkäkouristus mukana. Katsotaan nouseeko kuume illemmalla. Pneumokokkirokotteen antoa lykättiin mun toiveesta tuohon 4kk käynnille, ettei tartte kahden rokotteen sivuvaikutuksista kärsiä samana iltana. En tiiä, onko sillä väliä, mutta näin me nyt saatiin toivottua ja toive läpi.
Isosisarus sai paikan leikkitoiminnan kerhosta lähipuistosta alkaen 1.9. ja sitten meillä on vauvan kanssa "omaa aikaa" kahtena päivänä viikossa 2,5t kerrallaan. On niin tomera ja valmis tuo parivuotias, että mukavaa kun pääsee tekemään ikäistensä kanssa juttuja vähitellen. Äitiään ei ees huomaa, kun ollaan käyty perhekerhossa. Katsotaan kuinka mammanpoika tästä kuopuksesta tulee sitten, tuo isosisko on ihan kauhean itsenäinen ollut aina.
Ihanaa vauva-aikaa on eletty kyllä, nyt just tuntuu siltä, että voi kun saisi nauttia tästä pitempään, mutta aika aikaa kutakin. Kesäkin edessä ja kaikki uudet kehitysvaiheet
PH ja pötkömies 3,5kk