Minä annan kiinteitä pojalle tällä hetkellä vain kerran päivässä (lounaaksi) ja loppuaika mennään maidolla. Tuo aika sopii treeneihini. Menen aamulla treeneihin ja pojan vatsa on täpöten täysi aamuyön syöntisessioista, joten mies voi sitten antaa bataattia pojalle lounasaikaan ja kun itse pääsen taas kotiin niin poika saa heti vielä maitoakin ruoaksi.
Kerra annoin myös iltasella pojalle bataattia ja vaikka hän nukahti normaaliin aikaan tissille illalla niin heräsi kuitenkin jo kello 3 syömään ensimmäisen kerran. Tämän vuoksi olen yrittänyt pitää illat pelkällä maidolla. Tuntuu poika tulevan enemmän täyteen silloin.
Tosin tässä yhtenä iltana pääsin juhlimaan kavereiden kanssa ja tuolloin mies antoi pojalle bataattia niin paljon kuin vain kaverin vatsaan mahtui. Illan kokonaismääräksi taisi tulla reilusti yli 2 dl ja päälle vielä maitoa. Tuo riitti pitämään pojan tyytyväisenä kello 5 asti (6 tuntia).
Maidolla poika jaksaa nukkua tällä hetkellä 6 tuntia heräämättä.
Iso plussa miehelle että hän sai pojan nukkumaan. Nämä 4,5 kuukautta olen minä laittanut pojan aina iltaunille.
Eilen lisäsin ruokavalioon myös hieman porkkanaa. Poika söi bataatti+porkkana+maito-sekoitusta vähäsen, mutta sitten sai sellaiset itkupotkuraivarit että päädyin siirtymään suoraan maito-osuuteen. Tänään eilinen ruoka meni oikein nätisti kurkusta alas.
Kiinteät kerran päivässä ja loppuaika maidolla mennään niin kauan kun vain maitoa riittää ja poika on halukas rintaa imemään. Loppuvuodesta minullakin on edessä töihin meno, joten sitten pitää rajoittaa maidon nauttiminen iltaan jos imemispuuhat ovat mielessä vielä silloinkin.
Meillä kiinteät ovat nopeuttaneet vatsan toimintaa. Entisen kerran viikossa tilalle on tullut kerran päivässä. Ja tuotos on niin kiinteää että pudotan sen vessanpönttöön haisemasta.
Ai niin, kiinteiden aloitus vähensi pulauttelua huomattavasti.
Epäilen hyvin vahvasti että poika osaisi kääntyä, jos vain haluaisi. Mutta kun hänen kiinnostuksensa on ylöspäin ei sivuille. Aiemminhan hän nousi istumaan, jos vain joku tarjosi sormia. Nyt hän nousee istumaan ja kampeaa siitä vielä seisomaan, jos vain sormet ovat tarjolla.
Olen harkinnut itsekin pomppukeinun hankkimista. Meinaa kädet väsyä erityisesti treenien jälkeen pojan halutessa pomppia. Tosin ei meillä oikein ole sille sopivaa paikkaa asunnossa.
Raskauskilot lähti minulla silloin ensimmäisen kuukauden aikana, mutta hormonihoidoista johtuvat kilot ovat edelleen tiukasti kiinni. Olen yrittänyt aloittaa normaalia vähähiilihydraattista ruokavaliotani, mutta mies tuhoaa yritykseni säännöllisesti joko tuomalla pizzaa/vastaavaa ruoaksi tai sitten syömällä ruokavalioon kuuluvat aamupala-ainekset öisin. Masentavaa herätä aamuisin nälkäisenä ja todeta että jääkaapissa on ainoastaan leipää. Tätä samaa ongelmaa esiintyi jo myös raskauden aikanakin, jolloin minun olisi pitänyt pitää ruokavalioni hyvinkin kurissa.
Toivonkin että treenauksen aloitus aktivoi rasvan sulamisen kehossa.