~ Helmivauvat 2015 ~

toivotaan hookoo parasta, peikut ovat pystyssä! <3
vihlaisuja tulee ja vattaa jomottaa kauin menkat olisivat tulossa :/
kohta lähden kätilön pääsykokeisiin joten pitäkää peukut pystyssä että onnistun ja pääsen kätilökouluun :)
 
Huomenta. HooKoo, mulla oli kans noin viime raskaudessa, yhdellä vesakäynnillä tuli paperiin veriviiru, sen jälkeen ei mitään ja raskaus jatkui normaalisti viikoille 35+1 :) Toivotaan parasta!

Yön aikana oli naamaan puhjennu kamalan kipeitä hormoonifinnejä. Ja tää palelu on ihan mahdotonta! En oo aikasemmin palellu näin. Nukuin kahden täkin alla ja aamusta heti villatakkia päälle ja villasukkaa jalkaan, hullua :)
Aamukahvi maistuu edelleen.
 
Kiitos kannustavista sanoistanne :) mutta aamupissa+ ja kunnon veret :ashamed: että eiköhän se tässä ollu tämäkin.. itku..

minut voi poistaa listalta, en halua menetys "palkin" allekkaan..!

Onnea muille teille raskauden alku taipaleelle :)
 
Joo. Nyt on kyllä jo aamumahakin. Mitähän tästä tulee... On varmaan niin venyneet paikat jo valmiiksi, kun edellinen on vasta 9kk vanha, että alkaa heti näkyä sen takia :LOL: Tänään rv4+6 ja illalla en meinannut saada unta, kun tuli pieniä huonon olon aaltoja. Suolasta tekee mieli, makea ällöttää. Jännä miten eilen oli käytännössä oireenton päivä ja tänään heti aamusta ihan selkeesti raskaanaoleva olo. Reilu kaksi viikkoa varhaisultraan. Tulee piiiiitkät viikot :)

MUOKS: Voi HooKoo :( Suuret pahoittelut.
 
Viimeksi muokattu:
HooKoo, olen niin pahoillani!!! Kovasti tsemppiä ja voimia sinulle ja miehellesi!!!

Helmi78, olen myös palellut todella paljon. En muista kahdesta edellisestä mitään tällaista. Muut hikoilee, niin minä haen villatakkia ja peittoa päälle. Lisäksi rinnat ovat todella kipeät!!! Melkein tekisi mieli ottaa särkylääkettä. Kahdesta edellisestä en tuntenut rinnoissa mitään oireita. Ihmettelin vain, että miksi muut puhuvat rintojen oireiluista, kun minulla ei ollut mitään. Mieskin ihmetteli, että rintani näyttävät paljon suuremmilta. Tuntuu että pari kuppikokoa on tullut lisää. Todella erilaiset oireet kuin kahdesta edellisestä. Toivottavasti masussa on silti kaikki hyvin!! Tai sitten on kaksoset ;)

Raskaudesta kerroin heti plussan jälkeen parhaalle ystävälleni ja parin päivän jälkeen myös omille vanhemmilleni. Nyt viikonloppuna kyllä jännitti, että paljastun isommallekin tuttavaporukalle. Olimme viikonloppuna perinteisesti yhden kaverin mökillä. Sinne kokoontuu joka kesä iso joukko. Nytkin siellä oli paljon ystäviäni ja myös puolituttuja. Etukäteen jännitti, että kaikki saavat heti tietää raskausdestani, kun en voi mitenkään selittää sitä, etten juo lasillistakaan. Otin mukaani alkoholitonta viiniä ja kävin salaa kaatamassa sitä lasiini. Jossain vaiheessa paras ystäväni (jolle olin siis etukäteen kertonut) tuli kysymään, onko raskaus mennyt kesken, kun juon. Täydestä siis meni ;)

Pippurihäntä, täällä myös jo kunnon pömppö! Äitini totesi viime viikolla kun kerroin raskaudesta, että johan se vähän jo näkyy :LOL: Toivottavasti tämä turvotus siis laskee pian!!
 
Täällä uusi mama ilmottautuu helmivauvojen ketjuun :) Esikoinen jo 7-vuotias ja nyt sitten jos tärppi käynyt omien laskujen mukaan la 7.2.2015.
Täti myöhässä 3 päivää, viime viikolla testi näytti vielä negaa. Toivottavasti tällä viikolla plussaillaan jo :)

Oviksesta noin viikko eteenpäin alkoi vatsakipuilut, järjetön väsymys ja muutaman päivän oli sellanen etova olo. Viime viikon alussa oireet hävisi täysin ja lauantaina kun tädin piti tulla kylään, oli menkkamaisia kipuja koko illan mutta ne hävisivät eilen.

En ole koko ketjua vielä kerennyt lukemaan mutta onkohan täällä muita jotka plussanneet vasta sen jälkeen kun menkkojen pitäisi loppua?
 
Viimeksi muokattu:
hienoa seawind että lähtenyt vahvistumaan!

Tibt
tuo alku ultra suositellaan tuossa rv 7 kohdilla. Aikaisemmin ei kannata, sillä rv 7 kin voi olla ettei vielä sykettä näy. Eli vaikka pari päivääkin yli.

Heilanga
Täälläkin viiltelee ja menkkajomoja oli enemmän ihan alussa, nyt tulee satunnaisesti. Olen ymmärtänyt että johtuu kohdun kasvamisesta. Ihan rauhassa kannattaa katsella. Meinaa jos noita kiopuja ei olisi niin yhtä huolissaan sitä olisi.

HooKoo voi ei, olen pahoillani! Mutta toivotaan että asia kääntyy vielä parhain päin. Jaksamisia!

s4nnn toivotaan että plussa tulee! Onhan noita jotka plussaa vasta kun on myöhässä ja jotkut paljon myöhemmin. RIippuu miten nuo pitoisuudet lähtee erittymään. TOivotaan siis parasta!

Täälläkin pömpöttää vatsa, ihan kun olis pidemmälläkin jo. voi taivas. Ei tätä kyllä kauaa peitetä on niin turvonnut ettei vatsaa saa edes sisäänpäin vedettyä! :O
Enkä edes syö makeisia, viljoja tms jotka ylensä turvottaa. No josko se vatsa vielä laskis ettei tarttis näin aikaisin kertoilla. EN halua antaa turhia toiveita jos ar ultrassa ei näykkään mitään.

Ja juhannus on tulossa niin olen miettinyt hätävalheita miksi en juo. Joko niin että mulla on antibioottikuuri, tai sitten mulla ei ole rahaa eikä kiinnostusta. TÄytyy vielä miettiä näitä selityksiä..
 
hienoa seawind että lähtenyt vahvistumaan!

Tibt
tuo alku ultra suositellaan tuossa rv 7 kohdilla. Aikaisemmin ei kannata, sillä rv 7 kin voi olla ettei vielä sykettä näy. Eli vaikka pari päivääkin yli.

Heilanga
Täälläkin viiltelee ja menkkajomoja oli enemmän ihan alussa, nyt tulee satunnaisesti. Olen ymmärtänyt että johtuu kohdun kasvamisesta. Ihan rauhassa kannattaa katsella. Meinaa jos noita kiopuja ei olisi niin yhtä huolissaan sitä olisi.

HooKoo voi ei, olen pahoillani! Mutta toivotaan että asia kääntyy vielä parhain päin. Jaksamisia!

s4nnn toivotaan että plussa tulee! Onhan noita jotka plussaa vasta kun on myöhässä ja jotkut paljon myöhemmin. RIippuu miten nuo pitoisuudet lähtee erittymään. TOivotaan siis parasta!

Täälläkin pömpöttää vatsa, ihan kun olis pidemmälläkin jo. voi taivas. Ei tätä kyllä kauaa peitetä on niin turvonnut ettei vatsaa saa edes sisäänpäin vedettyä! :O
Enkä edes syö makeisia, viljoja tms jotka ylensä turvottaa. No josko se vatsa vielä laskis ettei tarttis näin aikaisin kertoilla. EN halua antaa turhia toiveita jos ar ultrassa ei näykkään mitään.

Ja juhannus on tulossa niin olen miettinyt hätävalheita miksi en juo. Joko niin että mulla on antibioottikuuri, tai sitten mulla ei ole rahaa eikä kiinnostusta. TÄytyy vielä miettiä näitä selityksiä..

Muistakaa nauttia joka päivästä kun olette raskaana, murheditaan ja surraan vasta kun on aihetta! ELämä on liian lyhyt murehdittavaksi selllaisesta mitä ei välttämättä edes tapahdu!
 
Meillä tämä tosiaan on kymppivauva :) vain paras ystäväni tietää ja ajattelin että niskapoimun jälkeen kerrottaisiin muille läheisille, on aina vaan ihanampaa pitää asia omana pikku salaisuutena. Edellisellä kerralla kerrotiin isovanhemmille rv 33 :) ja vauva syntyi rv 35+1. Mies sanoikin että kyllä kai ne sitten huoma että meille on syntynyt vauva. Kun lapsia on näin monta onnentoivotukset eivät ole itsestäänselvyys, valitettavasti :( mutta sehän ei ole minun häpeä. Lapsille on kerrottu vasta rakenneultran jälkeen, kun on tiedetty vauvan sukupuoli. Lasten odotus on kuitenkin niiiiiin pitkä :) sitä hermostuu itsekkin jos tyyliin kymppi viikolta joutuu kuuntelemaan "koska?koska?koska?" :)
 
Ja täällä tuli pyykiessä myös kirkasta verta... aiemmissa tullut vaan vaaleanpunaista, joten eiköhän se munkin helmiodotus oo tainnu kesken mennä... mutta ilmoon jos/kun kunnon vuoto alkaa. Itkettää ja tekisi mieli hautautua sänkyyn peiton alle mut lasten takia puren hammasta. Digi näytti raskaana 2-3 mut eihän se sitä sano...
 
rouva kampiakseli
Voi räkä! :( mutta tuo ei kuitenkaan vielä tarkoita mitään, eli älä heitä kirvestä kaivoon ennenkuin tosiaan vuoto alkaa. Ja kyllähän ystävällänikin vuotelee välillä vaikka oli jo lähemmäs rv 20! EIkäs se tarkoittanut mitään. Ja onhan näitä joilla kiinnitys pitää menkkojenkin läpi ja sen jälkeen vasta huomataan että olikin raskaana vaikka menkat oli..
Eli nyt peukut pystyyn että kaikki menee hyvin ja on väärä hälytys!
 
Rouva kampiakseli, voi ei :( Olen niin pahoillani!!! Toivottavasti kaikki on kuitenkin kunnossa!! Älä vielä vaivu epätoivoon. Eihän se välttämättä tarkoita keskenmenoa. Täältä kovasti tsemppiä sinne ja peukut sille, että kaikki on hyvin!!
 
Hei taas.
Hoo-koo82 pahoitteluni. :hug:
Rouva Kampiakseli Jos se olis ihan harmitonta kuitenkin. :)

Mulla on nyt sellaiset tunnumyrskyt käynnissä, et ei oo tosikaan. Hirvee kiukku ja välillä taas itkettää ihan hirveästi. Inhottavaa.
Soittelin neuvolaan ja ensikäynti on nyt sitten 30.6 sain myös lähetteen polille sinne varhaisultraan kun kuulemma on noita lääkkeitä. Soittelen sinne huomenna ja katotaan missä vaiheessa meinaavat jo ultrata.
Mua kiinnostais mun hcg arvo, mut kuulemma neuvolassa heil ei oo sellasia laitteita mistä näkee muutkun kun et onks raskaana vai ei. Aika hassua. ehkä kysyn sielt polilt sitä.
 
Kävin tk:ssa tän flunssan takia ja löyty poskiontelontulehdus. Samalla kerroin tiputtelusta. Nyt seurataan hcg:tä verestä ja naistentaudeille ultraan sain lähetteen niin näkee sit et onko mitä meneillään. Jos ei muuta niin ainakin et onko kohtu tyhjentynyt. Vieläkin tuli pyyhkiessä hieman. Vatsakipuja...
 
Täällä DPO 17. Söin reilu viikko sitten sunnuntaina viimeisen terolutin, ja kp 22 veren progesteroni pitoisuus oli 43,3 eli ovulaatio todistetusti on tapahtunut. Joten kuukautiset olisivat kyllä 99% varmasti alkaneet jo jos en olisi raskaana. Pakko varmaan alkaa jo uskoa? Viimeisimmästä terostakin on kulunut 8 vuorokautta eikä ole kuukautisista tietoakaan. Aavistus vaalean punaista limaa (kiinnittymisvuotoa) tuli DPO 9, ja DPO 11 tein haamujen haamun, ja DPO 13 digiin plussa. Nyt kokoajan haaleita viivoja, mutta plussia kuitenkin, ei enää haamuja. Oireita on mutta vähänlaisesti.

DPO 12-15 oli tosi kovia vatsakipuja, lähes sietämättömiä, kohtausmaisesti. Kipu tuli 4-7 kertaa vuorokaudessa, ja kesti n. 5-15min kerrallaan, heräsin siihen öisinkin. Nyt kipu on kuitenkin helpottanut huomattavasti, tulee ehkä 1-2 kertaa päivässä ja kipu paljon lievempää, eli sen kestää. Olisiko kiinnittymis/kohdun kasvu kipuja?

Pelkään noita keskenmenoja kuollakseni.. Yritän kovasti ajatella niin että joka aamu herätessäni olen yhtä päivää lähempänä tuota RV 12 rajaa, jolloin keskenmeno riski pienenee. Olispa joku keino valaa itseen uskoa että kaikki menee hyvin, muttakun ikävä ja pelottava tosiasia on se että n. 20% kaikista raskauksista päättyy keskenmenoon.. ):

Tämä lapsi on niin toivottu! Ensimmäistä kertaa olen raskaana, odottaen esikoistamme. Voi kunpa helmikuussa äiti ja isä saisi kaipaamansa silmäterän! <3
 
Viimeksi muokattu:
Ja Hookoo: olen niin pahoillani! <3 Tuleeko ihan hyytymiä, ja tuleeko verta paljonkin?

Rouva kampiakseli: ei kannata heittää vielä kirvestä kaivoon, kun vuotoa ei tule niin paljoa! Peukut pystyssä että saat ultrasta positiivisia uutisia! <3
 
Rouva Kampiakseli: Voi harmitus. Hyvä, että ultrataan niin selviää tilanne!

seawind: Mä niin koen sun ahdistuksen täältä etänä. Ymmärrän, että odotukset ja paineet tähän raskauteen ovat erityisen suuret, kun on hoidettu ja toivottu. Itsesi takia jotenkin toivoisin, että pystyisit antautumaan tähän "prosessiin" sillä tavalla, että asiat menevät meidän hermoilusta huolimatta juuri niin kuin ne menevät. Meidän kontrollointimahdollisuudet ovat hyvin hyvin rajalliset, ja se voi olla hirvittävän ahdistavaa, mutta myös opettavaista. Odotusajasta tulee hirvittävän pitkä, jos velloo peloissa koko ajan, koska niitä pelonaiheita tulee matkan varrella koko ajan lisää ja sen jälkeenkin kun lapsi on syntynyt :) Tervetuloa kasvamaan äidiksi siis :heart:!
 
Täällä vuoto muuttui rusehtavaksi jota tulee pyyhkiessä. Mutta alavatsalla pahaenteinen painon tunne ja ikäviä joskus koviakin vihlaisuja sekä jomotusta. Aika huonolta näyttää siltä osin. Mutta parin päivän sisään se sitten selviää. Huomenna tosiaan ekoihin verikokeisiin ja sitten tällä viikolla pitäisi toivon mukaan tulla se kutsu sinne naistentaudeille. Kivasti tässä kuumeessa ja tykyttelee niin olo on ihan kamala niin fyysisesti kun henkisesti. Mutta ei tässä muuta kuin odotellaan ja katsellaan pelko persiissä. :headwall:

Hienoa, että muilla on viivat vahvistuneet. :) Koettakaa työ muut nyt pitää vauvat masussa ilman ongelmia!

Seawind, se voi olla et oot liian vähän aikaa pidätellyt pissaa. :) Esim. 3h pidätyksen jälkeen ois voinu näyttää jo 2-3.
 
Viimeksi muokattu:
Voi HooKoo, olen tosi pahoillani!

Rouva Kampiakseli tsemppiä, toivotaan että on vaan normivuotoa!

Tervetuloa uudet! Heimi tuntuu varmasti pahalta kohdata negatiivista suhtautumista, kun itselle raskaus on onnellinen asia.
Sunflower hurjasti tarrasukkia sinulle, että pysyisi pieni nyt matkassa!

Täälläkin alkoi maha tänään pömpöttää. Nivusiin särkee ja lievää menkkakipua, mutta ei enää niin kivuliasta kuin aiemmin. Huomenna poksahtaa uusi viikko
 
Tervehdys ja hyvää huomenta!

Näyttää tämä jännitys nyt valvottavan meikäläistä sekä illasta että aamusta - nukahtaminen venyy pitkälle yöhön kaikkia ajatuksia pyöritellessä. Ja tänään heräsin sitten näköjään kuudelta kun uni loppui :O

Sunnuntain hailakasta plussasta saakka olen täällä uusista helmivauvoista käynyt lukemassa, mutta päätin tulla mukaan vasta nyt, kun sain digitestissä lukemat 2-3. Laskettuaika olisi laskurien mukaan 4.2. Ikää minulla on 28 vuotta ja lapsi on meille toinen. Synnärinä Oys. Esikoinen täyttää tässä piakkoin jo 3 vuotta. Lapsettomuushoidot ovat tulleet meillekin valitettavan tutuiksi. Esikoista tekemällä tehtiin 4 vuotta ja 2 ivf:ää ehdittiin tekemään. Toisen ja kolmannen hoidon välissä sain sitten sen ihka ensimmäisen plussan. Nytkin ollaan ivf-jonossa ja syksyllä alkaisi hoito,mutta toivottavasti kyytiläinen pysyy mukana <3 Tasan vuosi sitten koimme varhaisen keskenmenon eli jänniä aikoja elellään :popcorn:

Täytyy varmaan tässä aamusella kunhan kaikki muutkin herää, soitella oysiin ja mankua varhaisultraa. Tavallisesti kellontarkka 28päiväinen kierto on hiettäny häränpyllä koko kevään. Toivottavasti suostuvat mulle sen ajan antamaan. Yksityiselle joutuu kuitenkin ainakin sen satalappusen kantamaan ja luulen että mielenrauhani vaatii varhaisuä:n
Miljoonia negatestejä vuosien aikana tehneenä oli melkoisen jännä tunne testata tällä kertaa - olin ihan varma jo etukäteen että olen raskaana =)

Voimia kaikille vuotojen kanssa painiville :flower: Itselläkin se on vielä muistissa. Toivottavasti kaikki pääsevät nyt jatkamaan odotusta loppuun saakka yhdessä!

Pelkäsin ja stressasin koko esikoisen odotusajan. Nyt olen päättänyt nauttia! Pessimisti ei pety, mutta ei se taida vauvaa mukana pitää jos on mennäkseen kesken.

Sarah85 ja nuppunen 4+6 ( työnimi taitaa elää tässä matkanvarrella vielä jos pikkuinen vaan pysyy mukana)
 

Yhteistyössä