Joo, ei ois pitänyt nuolaista ennen kuin tipahtaa. Ällötys saapui iltapäivällä takaisin. Örh. No, ei sitä ikuisesti kestä kuitenkaan!
Sokerirasituksesta - Neuvolassa esitin toiveeni, että voitaisiinko jättää väliin nuo rasitukset, kun viimeksi kävin sekä 12 että 26 viikoilla eikä tosissaan mitään ongelmaa ole ollut, lapset ja raskaudet ovat olleet normaaleja, ei pelkoakaan isokokoisuudesta vauvoilla. Ja siitä edellisestä on vasta 9kk aikaa. Toki tämä on taas uusi raskaus ja uudet tilanteet, mutten silti usko, että kroppa olisi ihan heittänyt häränpyllyä tässä välissä. Terkkari sanoi, että tottakai, voin jättää väliin, mutta hänen täytyy kirjoittaa muistiinpanoihin, että äiti itse halusi kieltäytyä. Ja että menisin sitten, jos pissassa sokerit plussalla tai sf-mitta kasvaa isoksi. Tottakai menen, jos noita tulee, mutta itselle se paastosokereiden ottaminen 12h syömättömyyden ja juomattomuuden jälkeen, ja perään pari desiä makeaa paksua sokerilientä ja sitten vielä kaksi tuntia odottelua ilman oikeaa ruokaa on vaan kertakaikkiaan niin epämiellyttävä kokonaisuus, että jätän väliin jos vaan voi, kun ei kerran ongelmia ole tähänkään mennessä ollut. Mulla menee vatsa tosi sekaisin siitä liemestä ja olo on kamala ensin niiden alhaisten sokereiden takia, ja sitten sen takia, kun ei saa kunnon ruokaa. En ainakaan kahta kertaa per raskaus halua turhaan tuota käydä läpi. Eli siinä ne mun perustelut, vaikka kyllä, olen "ikäneito", olen lievästi ylipainoinen BMI 27 ja äidilläni on D2 ja radi ollut. Muuten olen kyllä sitä mieltä, että erittäin hyvä, että seurataan, mutta se, että äidilläni on ollut jotain ei tarkoita, että mulla olisi ja se on todettu jo edellisessä raskaudessa.