// Helmivauvat 2015 - kesäkuu //

Ihania uutisia ultrasta Sissinen, onnittelut :)
Ja tsemppiä Heilanga huomiseen ultraan.

Painosta ensimmäisessä raskaudessa painoa kertyi 24 kg. Olin silloin hoikka, nyt ihan normaalipainoinen. Yhdeksän kiloa on vielä jäänyt. Nyt yritän todella pitää painon jollain lailla kurissa, koska kiloista on ollut todella vaikea päästä eroon. Viimeksi söin tosiaan lähes päivittäin Tupla-suklaapatukoita, eipä ole ihme että kiloja kertyi :)

Kävin tänään neuvolassa. Olin äimistynyt siitä, että seuraava perus neuvolakäynti on vasta viikolla 20. Esikoisesta kävin kerran kuussa. Toki tässä on lääkärin tarkastus ja np-ultra välissä, mutta tuntuu aika vähältä. Onko muualla näin? En vielä saanut tietää miten sairastumisriskiäni seurataan, mutta tämä on se peruskaava.

Pahoinvointi hiukan nostaa päätään. Tänään oli lounaalla tosi vaikea saada ruokaa alas ja aamulla yökin muutaman kerran.
 
Mitähän niihin Tupla-patukoihin on oikein laitettu ?!? Minä nimittäin ahmin niitä synnytyksen jälkeen ainaki kuukauden, patukka per päivä.

Oirelistaan: Mua väsyttää aivan sairaasti!!!! Kiva olla kotona tuon hyperaktiivisen 3-vuotiaan kanssa kun isukilla on iltaviikko |O Joko saa mennä nukkumaan ?!?
 
Rva_Koo: Helsingissä käyntejä on näköjään lisätty viimevuotisesta, silloin oli juurikin noin, että alkukäynti rv8-10 ja sen jälkeen vasta rv20 uudelleensynnyttäjillä. Nyt on välissä rv13-16 käynti, jossa laaja terveystarkastus ja lääkäri rv16-18 paikkeilla. Sitten rv 22-30 ei ole käyntejä, mutta loppua myöten tihennetään, rv37-41 on kolme käyntiä kahden viikon välein. Rv 35-36 on vika lääkäri.
 
Taidan uskaltautua tuolta kuumeilijoiden puolelta tänne. :) Eli minulle saa laittaa seuraavaa:
Mussukkanuppunen, 28v, 24.2, 4.lapsi, OYS.
En osaa puhelimella laittaa punaiseksi.
Soitin tänään neuvolaan, nyt siis vasta 3+6, mutta koska selkeän plussan sain jo 3+3, neuvolantäti meinas että tämän kierron on ollut oltava lyhyempi kuin 28pv, mutta senhän näemme sitten ultrassa. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Pippurihäntä
Sissinen, ihana kuulla, että olit saanut hyviä uutisia ultrasta. :)

Kaneli88, täällä ahdistus nostaa myös hetkittäin päätään. Esikoista siis myös odotetaan. Välillä on rehellisesti sanottuna jopa sellainen olo, että mitä helvettiä me on menty tekemään. Lapsi on hartaasti toivottu ja erittäin tervetullut, mutta onhan tämä todella suuri elämänmuutos. Eiköhän nää paniikkifiiliksetkin ole ihan normaaleja ja kuulu asiaan. :)

Rouva kampiakseli, miulla on ollut tuota alavatsan kipuilua. Nyt on hieman helpottanut, mutta olenkin ottanut hieman rauhallisemmin. Kävelylenkit tuntuivat vielä viikko sitten olevan niitä kaikkien pahimpia kipuilun aiheuttajia, mutta nyt se on hieman helpottanut. Salilla jouduin myös pari päivää sitten pitämään hieman pidempiä taukoja sarjojen välissä kun alavatsa kipeytyi. En tiedä pitäisikö tuosta kipuilusta huolestua, mutta liikun aika aktiivisesti enkä osaa oikein paikallaankaan olla kun muuten on ihan hyvä olo.

Onko täällä muita jotka joutuvat jättämään harrastuksia pois raskauden takia? Itse jätin ratsastuksen nyt jo alkumetreillä kun ei tällä hetkellä ole edes vuokrahevosta ja tallilla alkaa kesäloma niin tuli aika luonnolliseen saumaan tämän harrastuksen laitto tauolle. Lisäksi harrastan tankotanssia ja tunneilla olen käynyt edelleen. Tuossakin on vaan se tippumisen riski ja jossain vaiheessa maha tulee olemaan tiellä, jolloin harrastuksen joutuu viimeistään lopettamaan. Vähän haikein mielin kyllä olen, sillä nuo on todella rakkaita harrastuksia. Tärkeintä on kuitenkin masuasukin hyvinvointi ja siihen verrattuna harrastukset jää kakkoseksi. Salille sentään onneksi pääsee ja koira huolehtii emännän lenkityksestä. :D
 
Ihana juttu Sissinen, kiva kuulla hyviä uutisia :heart:

Heilangalle peukkuja huomiseen ultraan :)

Rouva kampiakseli, mä tiedän tunteen ton pahoinvoinnin ja painon suhteen. Mulla kanssa ikäni ollut todella vilkas aineenvaihdunta niin pienikin huono olo heilauttaa vaakaa, ja kun ei sitä ylimääräistä painoa ole pois oikein jakaa. Neuvolassa nauroi th kun sanoin että oikein odotan painon nousua raskauden myötä :) mulla on myös liikkuessa nuo vatsan kivut. Ultraan pääsin sen takia että selvitellään miksi ei pysty kävelemään muutamaa kilometriä enempää ilman kipua. Senpä ansiosta on lenkkeilyt ja muut jääneet tauolle.

Nyt alkaakin pikkuhiljaa tulla uutisia varhaisultrista, niin jännää!
 
Kaneli88 sama juttu täällä noiden ahdistusten kanssa. Hirvittää ihan miettiä välillä , että mihin sitä on ryhtymässä. Silti samalla kuitenkin tää on niin ihmeellisen ihanaa. Meilläkin toivotto ja tekemällä tehty, kuitenkin ne peikot nostelee häntiään aina välillä. Pakko se on silti uskoa, että kyllä se luonto muovaa minustakin äidin, luonnollisesti sillä oletuksella että tämä pysyy kyydissä ja kaikki menee hyvin.

Harrastuksista puheenollen, tulin just ratsastamasta. Ajattelin tämän kesän vielä pysyä satulassa, omien olojen ja fiilisten mukaan tietty. MIes on ihan paineessa tästä, kun pelkää putoamista. Syksyllä sitten saa jäädä, ehkä jotain pientä köpöttelyä vielä mutta ei sen ihmeempää. Tallilta tosin mua ei pois saa, mutta itse ratsimisesta pakko luopua.

Ihanaa kuulla tosiaan näitä iloisia vu-uutisia, sain oman varattua 2.7 joten hiukan pitää vielä jännätä.
 
Tänään viikkoja 6+2. Keskenmenon pelko on kova, ja sietäähän se minulla ollakin.. Kun on kaksi keskenmenoa peräkkäin takana, niin prosentit kolmannellekin keskenmenolle on suuret.. Mutta toisaalta yhtä suurella todennäköisyydellä kaikki voi mennä hyvinkin..

Vu on minulla 1.7. Tosin eihän se mitään vielä lupaa, kun edellisissäkin oli kaikki vielä tuolloin hyvin mutta meni kesken sit 11+5. (Toinen oli kkm ja sikiö oli jääny viikolle 9..)

Sori tää negatiivisuus. Harmittaa vaan jos tämäkin menee kesken.. Me niin paljon toivotaan lasta <3 Suurin osa raskauksistahan menee ongelmitta, ja eiköhän sen kerro jo tää maapallon ihmisten määrä! Kaikki ollaan synnytty jostakin! Miksi omalla kohdalla lasten hankinta pitää olla niin vaikeaa. Surullista. Stressaavaa.
 
Sunflower
Olen pahoillani menetyksistä! On varmasti rankkaa yrittää lasta kun on useamman keskenmenon kokenut.
Toivon kovasti että tällä kertaa pääsette loppuun asti! Jaksamisia!

Harrastuksista
Moottoripyöräilen ja käyn salilla, no en ole voinut tehdä kumpaakaan kun olo on niin älyttömän huono kokoajan. Mutta pärrätä aijon vielä ainakin muutaman kerran kunhan olo helpottaa.. Salille tuskin uskallan palata, ainakaan raskailla painoilla. Mutta ehkä kevyemmillä ja käydä vaikka balancessa tms. Odotan vaan että tää olo helpottaa että pääsis liikkeelle!

Rv 6+6
 
Audrey: ihana kuulla etten ole ainoa ajatusteni kanssa. Itselläni jäi nyt myös ratsastus pois :( Harmittaa kovasti mutta ei voi minkään. Ens vuonna sitten taas.

Sunflower: kamalia kokemuksia sinulla takana :( Jospa nyt kuitenkin tämä kestäisi loppuun asti :) Täällä ainakin peukut pystyssä.

Kohta gynen aika :) Lääkityksistä ym. Saa nähä kurkkaako ultralla vai ei. Viikkoja on melko vähän niin en tiedä haluanko että kurkkaako vai ei. Se ois kamalaa jos sykettä ei vielä näkyis...
 
Harrastuksista: Mulla ei semmoisia harrastuksia ole, joita ei voisi raskaana jatkaa. Laulan bändissä ja keikkaa pystyin viimeksi heittämään jonnekin rv30 paikkeille, sen jälkeen kieltäydyin ja hankittiin tuuraaja. Vikalla keikalla se tuntikausien valvominen yömyöhälle, seisominen ja tanssiminen pari tuntia ja bäkkäri, jossa ei ollut makuupaikkaa, aiheutti aikamoisen kasan supistuksia ja kipuja, jotka onneksi levossa sitten heltisivät, eikä niistä kyllä mitään kohdunsuulle aiheutunut. Joogaa tai pilatesta jatkan mammaryhmässä, jos semmoinen löytyy, mihin saa ottaa lapsen mukaan. Päivittäisestä kävelylenkkeilystä huolehtii koira, ja kuntosalitreenin saan niin ikään päivittäin, kun kuljen 8kg mukulaa (ja kauppakasseja) kantaen hissittömän kerrostalon portaita neljänteen kerrokseen. (Mä en vieläkään kyllä käsitä, miten loppuraskaudessa tuo meinaa sujua... Lapsi kantoliinassa selkään?! Talvivaatteissa?! Tai sit mä opetan sen olosuhteiden pakosta kiipeemään reilu 1v ite portaat ylös)

Uskalsin puntarille... +900g onneksi vasta. Maha on kyllä iltaisin ihan kunnon pötsikki, eilen piti oikein miettiä, mitä laittaa päälle treeneihin, kun en vielä kamuille halunnut asiasta puhua.

Se ois niinku rv8 :)

PH 7+0
 
Sunflower toivottavasti tällä kertaa menee kaikki hyvin loppuun asti! <3

Paniikkiultrassa tänään käyty, kohdun ulkopuolelta ei löytynyt mitään ja sisäpuolelta löytyi "raskausrinkula" ja ruskuaispussi, tässä vaiheessa kun ei vielä tarvitsis näkyä yhtään mitään joten kaikkia niin hyvin nyt kun voi tässä kohtaa olla, nyt vaan toivotaan että jatkuukin normaalisti ja ihanaa kun kohdunulkoinen on nyt poissuljettu, huh! Ehkä uskaltauduin listautuakin...

Hippu / 28v. / 2. lapsi / TYKS / LA 20.12.2015
 
Viimeksi muokattu:
Sunflower86, Tsemppiä huolen keskelle! Toivottavasti tällä kertaa olisi parempi onni matkassa. Löytyikö edellisille mitään syytä miksi noin isoilla viikoilla meni kesken?

Harrastuksista: Mullakaan ei ole harrastusta jota ei voisi jatkaa raskausaikana. Eläinten hoitoa ja kuvataiteita. Ajattelin, että syksyllä aloittaisin ihan jossain opistonryhmässä tuon piirtämisen kun kotona ei ole aikaa kovin usein piirrellä. Joku kevyt liikuntaharrastus voisi olla jees kun on tuota taipumusta lantion löystymiseen.

Pippurihäntä, täällä on kans melkoinen pömppö jo. Aiemmat näkyneet vasta joskus rv 25 jälkeen niin nyt on jo semmonen pötsi etenkin iltaisin että joutuu löysiä vaatteita käyttämään. Kaivoin jo kevyet mammahousut käyttöön.

Kaneli88, onnea matkaan gynen reissulle. :)

ON: Kävin siellä gynellä taas. Oli eri gyne kun viimeksi. Nyt se patti oli hävinnyt, mutta jostain syystä multa kuoriutuu kohdunnapukasta päällimmäinen limakalvokerros pois. :O Ja sen takia sit vuotaa verta ja on kirkkaan punainen se napukka ja sitä pistelee. Voi kuulemma johtua joko hormooneista, syövästä tai jostain tulehduksesta (tai autoimmuunisairaudesta). Vauvalla oli kaikki hyvin ja vastasi täysin viikkoja. Katto samalla maksa, sapen ja munuaisen kun on ollut oik. puolen kylkikipuilua. Mutta papakokeen tuloksia edelleen odotellessa ja sen mukaan sitten jatkot.

rv 6+6
 
Hippu - lisätty, hyviä uutisia siis :)

Kampiakseli - Jopa osaa olla omituinen keissi. Vauvanalku kuitenkin paikallistettu ja kunnon hapessa, se on tärkeintä :heart: Nyt vaan kun se papa näyttäisi puhdasta niin selviäisit säikähdyksellä tuosta pahimmasta vaihtoehdosta.
 
Siinä kävi just niin kuin pelkäsin. Näkyi pelkkä ruskuaispussi. Vastaa viikkoja 5+jotain. Gyne rauhoitteli kyllä että kaikki vaikuttaa normaalilta ja että tod.näköisesti miulla tosiaan on viikkoja vähemmän kun epäsäännöllinen kierto. Kp 32 tehty negatiivinen r-testi ja sitten kp 35 haamu ja kp 37 digi raskaana 2-3. Ja miun la on laskettu keskikierron mukaan eli 28päivää mutta siis tod.näköisesti on ollut pidempi. Tuli miulla silti itku tuon reissun jälkeen :( En edes nähnyt alkiota. Seuraava ultra kahden viikon päästä :( Piiiitkät kaksi viikkoa. Ei oo mitenkään huippufiilikset lähteä Budapestiin tänään.

Kampiakseli: ihan hirmuisesti tsemppiä sinne! Onko mitään tietoa milloin papatulokset tulee?
 
Viimeksi muokattu:
Eipä ole tullut kirjoiteltua, vaikka päivittäin muiden kuulumisia olen lukenutkin. Tämä alkuraskausväsymys on vaan ollut jotain niin infernaalista taas!

Ruokailuasioista, täällä noudattelevat mieliteot aika samaa linjaa, eli suolaista ja rasvaista, ei makeita, ei kahvia. Ja todella spesifisiä mielitekoja vielä, tietyn valmistajan tiettyä leipää, tietty hampurilainen jne. Paino on takuulla noussut näiden outojen ruokakuvioiden myötä (en syö normaalisti leipää tai muuta vastaavaa lainkaan!) mutta en ole siitä kovinkaan huolissani. Edellisessä raskaudessa tuli 15 kg, jotka kaikki ja vähän enemmänkin jäi laitokselle ja nytkin alkupainoni oli vähemmän kuin edellisen raskauden aikaan.

Sain myös neuvola-ajan juhannuksen jälkeen, jonka myötä olen varmaan viisaampi sen suhteen, kuinka tarkasti tämä pitäjä haluaa uudelleensynnyttäjiä seurata. Joka tapauksessa itse saa päättää, haluaako sikiöseulontaa vai ei. Meillä nyt ei kovinkaan suurta riskiä kromosomipoikkeavuuksiin ole, mutta haluamme osallistua tarkempaan seulontaan ihan siitä syystä, että pääsisimme varhaisultraan.

Emme ole juuri kertoneet uutisia kenellekään, sen aika on sitten myöhemmin.

Minä jätin myös ratsastusharrastuksen tauolle, koska tämä väsymys ja huonovointisuus yhdistettynä ykköslapsukaiseni sekä koiriemme arkirutiineihin ei yksinkertaisesti jätä mahdollisuutta tallireissuille.

Summa summarum, kiva, että lista sen kun laajenee, ja onnea kaikille mukavia ultrakokemuksia saaneille, sekä kovasti tsemppiä epävarmoihin oloihin. Kyllä se siitä! Minä en muuten tehnyt kuin yhden raskaustestin (sekä edellisessä että nykyisessä) raskaudessa, ja ihan luottavaisin mielin jatkui silloin ja jatkuu nyt. ;) Eli ei ehkä ole tarpeellista liikaa niitä numeroita ja viivoja tuijottaa.

chshr 6
 
Viimeksi muokattu:
Harrasuksista, toistaiseki olen käynyt 3 kertaa viikossa body pumpissa ihan samoilla painoilla kuin ennenkin. Lisäksi kerran viikkoon 5km juoksulenkillä. Ei ole liikunta aiheuttanut kipuja ainakaan vielä ja muutenkaan ei ole juuri oireita. Prätkäillä ajattattelin koko kesän jos vaan vaatteet mahtuu päälle :) Viime yönä heräsin todella kovaan alavatsakipuun, mutta se onneksi helpoti pikkuhiljaa kun sai käytyä vessassa. Ilmeisesti täysi virtsarakko painoi kohtua tai jotain.. Hieman kyllä säikähdin.
 
Löysinpäs minäkin oikean ketjun :D Eli uusi helmiodottaja joukkoonne! :) kohta 22 vuotias kolmatta odottava, sairaanhoitajaksi opiskeleva mamma täällä heei! :) Toivottu kolmas pikkuinen tarttui matkaamme ensimmäisestä yritys kerrasta mikä vähän ehkä löi puulla päähän ;) Pojat on 01/12 & 06/13 syntyneet pienet vilistäjät :) Toivonmukaan pääsen mukaan vielä juttuihin ajanmittaan! :) Fb ryhmään olisi kiva päästä mukaan! :)

14.2./ Nettee/ 22v/ 3.lapsi/ SatKs
 
Kaneli88: Mä sain haamun edellisestä kp42 eli ovis oli ollut yli 10 päivää myöhässä, kun mun normaalikierto oli n. 31 päivää. Sama juttu esikoisesta aikanaan... Eli niillä menkkojen mukaan lasketuilla ajoilla mentiin aika kovaa metsään kummassakin, täysin normaalit raskaudet ja terveet lapset kuitenkin :) Eli todellisia viikkoja vastaava löydös teillä kuitenkin, joten hyvältä näyttää! Iso halaus!
 
Kaneli88, älä nyt suotta stressaa! Asia on varmasti juuri niin, että epäsäännöllinen kierto on vaikuttanut siihen, että keskikierron mukaan laskettuaika ei päde. Mulla oli ennen ekaa raskautta todella satunnainen kierto ja ekassa ultrassa muuttivat laskettua aikaa kuukaudella! Jos sanoivat siellä, että kaikki on hyvin, niin kyllä se niin silloin on.

Sunflower86, asiaa ei kannata etukäteen murehtia, vaikka se onkin helpommin sanottu kuin tehty ikävien kokemusten jälkeen... Raskaus voi mennä pieleen niin monessa kohdassa, että sitä ei edes kannata ajatella. Ja jotenkin niitä gagaroita tähän maailmaan kuitenkin siunaantuu. Ja itse kuvittelin, että mun kolmas raskaus menisi yhtä normisti kuin kaksi edellistä, mutta niin se vain meni kesken viikolla 16 eikä syytä saatu selville. Keskenmeno oli yllätys, sillä olihan "turvaviikot" jo ylitetty. Hiukan pahalta tuntui maata sairaalassa samalla osastolla synnyttäneiden kanssa :(.

Rouva Kampiakseli, toivottavasti kaikki kunnossa papassa. Inhottava tilanne. Ja outo!

Harrastuksia ajattelin jatkaa vielä tovin. Futista ainakin viikolle 12 saakka ja senkin jälkeen käyn varmaan vielä treeneissä, mutta en peleihin uskalla. Salibandy on nyt muutenkin tauolla, kun on kesä. Agilitya treenaan kunnon mukaan (yleensä juoksukunto on hyytynyt puolivälin paikkeilla) ja muut harrastukset ovatkin vähemmän fyysisiä, joten niistä ei väliä :). Mietin, että se edellinen keskenmeno saattoi johtua siitä, että sählyturnauksessa viikolla 13 joku mies jyräs mut selälleen ja vaikka sikiön pitäisi silloin vielä olla lantion suojassa, niin ehkä istukka irtosi iskun voimasta tai jotain :(... Selitystä keskenmenolle en saanut, mutta tällä kertaa aion varmuudeksi olla varovaisempi.

Illacrimo, Kaneli88, Audrey ja muut normaalit, jotka ymmärtävä ahdistua edessä olevasta elämänmuutoksesta: se on täysin ymmärrettävää, että ahdistaa! Onhan kyseessä suuri mullistus sekä omassa kehossa että varsinkin elämässä. Minä ajattelin valvoessani ekan lapsen kanssa lukuisia öitä, että mitä helvettiä meninkään tekemään... että kyllä ne ihmiset ovat onnekkaita, jotka saavat öisin nukkua ja lähtevät aamulla pirteinä töihin. Meni ihan jokin tovi, ennen kuin osasin mieltää itseni äidiksi (enkä edelleenkään ole mikään äidillisin ihminen) ja ymmärsin sen, että lapsi ei pilannut minun elämääni ja että olen edelleenkin kykenevä keskustelemaan esimerkiksi politiikasta, kulttuurista ja urheilusta enkä vain lapsista. Ja teillähän on 9 kuukautta aikaa valmistautua pieneen ihmeeseen :)!

Kauhea romaani tuli tästä nyt... Sanonpahan vielä sen, että painon nousu ärsyttää täälläkin: juuri olin saanut itseni jonkinlaiseen kuosiin edellisten raskauksien jäljiltä ja ostanut kaapit täyteen kivoja vaatteita, niin taas mennään :kieh:... Tavoitteeni on pysyä alle 100 kilon. Pituus mulla 175 ja lähtöpaino varmaan 84 kiloa... Edellisen synnytykseen johtaneen raskauden aikana painoin päivä ennen synnytystä 99,7 kiloa, joten lähelle meni rajapyykin ylitys! Hankalaa vain, kun on koko ajan nälkä!!!

väpä ja joku 7 + 2
 
  • Tykkää
Reactions: Pippurihäntä
Mahtavaa Heilanga!!! vitsi miten olen onnellinen näistä iloisista uutisista!
Pääsi muuten tänään itselle erikoinen mieliteko, oli _aivan_pakko_ saada rullakebab. Mä en koskaan , koskaan, koskaan syä moista. Nyt söin. :LOL:
 
Kiitos Tsempeistä kaikille! <3 Noista saa niin iloa ja voimaa taas hetkeks eteenpäin! :)

RouvaKampiakseli Eivät tutkineet mitenkään että mikä voisi olla syynä.. Nyt vasta jos tämäkin menee kesken, niin aloittaavat tutkimaan mistä johtuu.. Lääkäri sanoi, että sinulla on ollut vaan huonoa tuuria.. Ensimmäinen meni kesken su-ma yönä ja kohtu tyhjeni kotona wc-pönttöön useassa erässä (jos näin voi sanoa) Maanantai aamuna pääsin ultraan, niin näkyi enää vaan jäänteitä ja verta.. Toinen keskenmeno alkoi perjantai aamuna kotona, mutta verenvuoto loppui sitten.. Pääsin aamupäivällä ultraan, niin kohdussa oli rv 9 viikkoa vastaava sikiö jolla ei lyönyt sydän. Jouduin osastolle lääkkeelliseen tyhjennykseen, ja tällä kertaa koko raskausmateriaali (kätilön sanojen mukaan raskaussäkki) tuli kerralla ulos.. (Itse mielessäni ajattelin, että miten helppo sitä ois ollu tutkia, mutta se meni vain yleistuhkaukseen..) Väpä Minäkin jouduin vielä synnytysosastolle tyhjennykseen, kun normi osastolla ei ollu paikkoja.. :S Mutta sinulla on kyllä ollut kauhempaa kun jo noin isoilla viikoilla! :( Surullista ja epäreilua! :(
 
Oi miten ihania kuulumisia osa on ultrasta saanut! Niitä lukiessa jaksaa omaa varhaisultraa odottaa joka on jo ens viikon torstaina ja jos siellä sitten nyt joku tosissaan masussa majaansa pitää niin siitä ei sit oo enään kun kolmisen viikkoa nt-ultraan.

Tervetuloa vaan uudet!

Täällä on ainakin harrastuksista ollut puhetta, itsellä ratsastus jatkuu niin pitkälle kun vaan satulaan pääsen ja sieltä alas. Aikasemmissa raskauksissa oon ratsastanut 37+ viikoille asti ja neljä päivää synnytysten jälkeen oon taas jo satulaan itteni kammennut. Myöskin kotikuntosalilla jatkuu treenailu niin pitkälle normi painoilla kun se vaan hyvältä tuntuu. Kuten myös päivittäiset 5-10kilsan lenkit koiran ja rattaiden kanssa joissa esikolla seisomalauta kiinni.
Ei sitä osaa itselle tärkeitä harrastuksia niin kauan sivuun pistää kun kaikki hyvältä tuntuu, omien olojen mukaan siis mennään ainakin täällä.
Vaikka mulla on ihan järkyttävä väsymys, palelu ja huonovointisuus jonka seurauksena halaillaan pönttöä aika usein niin kummasti sitä jaksaa kun harrastuksista saa niin hyvän fiiliksen.

Painosta, mulla tuli ekaa odottaessa 17kg ja tokaa 8kg. Molemmista jäi 1,5kg roikkumaan mukaan. Esikkoa kun aloin odottamaan ylipainoa oli n. 10kg mut synnytyksen jälkeen sain olemassa olleen ylipainon ja melkein kaikki raskauskilot pois, ainoa tosiaan mikä jäi oli tuo.1,5kg. Nyt kuitenkin tän kuopuksen jälkeen sain 9 kuukaudessa 30 kiloo pois ja sen jälkeen on hiljalleen vielä 6kg lähtenyt. Eli täällä paino on nyt ihan "normaali".

ON-osio...
Täällä riesana on pahoinvointi ja oksentelu mitä ei oo aikasemmissa raskauksissa ollut ikinä. Vähänkään kun yrität syödä jotain kunnon ruokaa niin jo se hissi tulee samantien ylös, tällä hetkellä siis vaan ananasmehu ja raikkaat hedelmät ja kurkku pysyy jotenkuten sisällä. Kuten jo aikaisemmin mainitsin niin myös väsymys ja palelu on jotain ihan kamalaa. Mielitekoja ei oo muuta kun kasvisliemessä keitetyt makaroonit mutta kun nekään ei sisällä pysy -.- hajut käy myös ihan äly herkästi nenään.

Täällä ei alkushokin aiheuttaman paniikin- ja pelontunteen sekoituksen jälkeen oo ollu minkäänlaista pelkoa, huolt tai paniikkia minkään suhteen vaan oon kauheista oloista huolimatta nauttinut ihan täysillä tästä odotuksesta. Koska tää tuli niin yllärinä ja nopeesti sen rv17+ maaliskuussa tapahtuneen keskenmenon jälkeen niin päätin että vaikka hetki sitten itkettiin ja surtiin menetystä niin nyt mä nautin tästä odotusajasta niin paljon kun vaan mahdollista koska stressaamalla ja huolehtimalla multa menis vaan kaikki nää ihanat fiilikset ja tuntemukset ohi ihan turhaan koska tähän en ite pysty vaikuttamaan kuin loppujen lopuks käy.

Joten nauttikaahan mammat ihanista raskauksista, tää on jotain niin ainutlaatuisen ihanaa ja jännää aikaa <3


BlackPearl jolla ei mitään muistia viikoista
 
  • Tykkää
Reactions: Pippurihäntä
Kiitos kaikille rohkasusta. Oma mieli on hieman parempi vaikka pelottaakin. Positiivisesti kun miettii niin pussi oli oikeassa paikassa ja oireita miulla on kuitenkin edelleen. Kai se tyyppi siel sitten on millin kokoisena vielä. Parin viikon päästä sen sitten näkee. Nyt tää kaneli lähtee koneeseen.
 

Yhteistyössä