// Helmivauvat 2015 - kesäkuu //

Heilanga ihania uutisia sinulla! Samoin Sissinen ja Hippu, onnea. Komppaan edellisiä, on todella mukava lukea positiivisia ultralöydöksiä tai muita.

Kampiakseli, toivon todella, että patti osoittautuisi vaarattomaksi. Minusta viimeisin käyntisi gynellä antoi jo lupauksia siitä, ettei kyseessä olisi se vakavin mahdollinen asia.

ON: varasin eilen neuvolan, sain ajan 2.7. Neuvolan nainen ei kysynyt eikä kertonut juuri mitään puhelimessa. Postitse laittoi jotain tietopakettia tulemaan. Ei kertonut edes laskettua aikaa, vaikka viimeisten menkkojen alkupäivän kysyikin. Enkä tietysti tajunnut kysyä. Kuten en myöskään sitä, että onko hyvä että kumppani tulee mukaan ekalle käynneille? Hän puhui koko ajan ikäänkuin että minä (yksin) tulen, mutta jostain luin, että kumppanin olisi hyvä olla mukana ekalla käynnillä. Onko teillä kokemusta tai mielipidettä tästä? Elän uusperheessä, miehellä kolme lasta ennestään, joten hänelle tämä tietysti on tutumpaa kuin minulle, joten tiedon vuoksi ei varmaan tarvitsisi tulla. Mutta oli mies kyllä vähän yllättynyt, kun puhuin koko ajan menemisestä neuvolaan "minä" muodossa, ja ihmetteli, etteikö hän pääse mukaan ollenkaan :)

Olin hullu, ostin vielä CB:n digin vaikka kahdesti oon jo positiivisen tikuttanut, ehkä tää kertoo mun epäuskosta ja vainoharhaisuudesta jotain... :snotty: Sen sijaan sinne varhaisultraan en uskalla aikaa tilata, vaikka se nyt varmaan olis se järkevin teko... Ehkä yritän psyykata itseni tilaamaan sen ajan. Täs on vaan se, että kun ikää on jo yli 40, niin jotenkin mieltää, et tää on tod.näk. viimeinen ja samalla ensimmäinen) kerta kun voin raskaudesta nauttia, ja tahdon nauttia niin pitkään kunnes jokin mulle varmana osoittaa, että en ole (enää) raskaana.

Ututyttö 5+jotain
 
Ututyttö: Kun itse varasin neuvolan, meille sanottiin, että olisi hyvä jos mies tulisi mukaan ekalle käynnille. Vaan tosiaan taitaa olla vähän eri käytännöt eri paikkakunnilla. :) Ja sanoin kyllä neuvolaan, että mies luultavasti joutuu olemaan lasten kanssa kotona, koska emme halua heille vielä kertoa raskaudesta, koska ollaan niin alussa. Jos jotain tapahtuisi, heille olisi vaikea selittää asia. Ja ovat sellasia lörppösuita, että kertoisivat kaikille! ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Ututytto
Ilmoittaudun pinoon sitten kun olen käynyt ultrassa ja tiedän missä mennään.

Olen näköjään ainakin tähän asti ollut siinä onnellisessa asemassa että pahoinvointini on esiintynyt ainoastaan nälkänä. Tosin henkilölle, joka on tottunut syömään kaksi kertaa päivässä, on todella outoa joutumaan syömään parin-kolmen tunnin välein.
Nyt olenkin sitten yrittänyt opetella siihen että pääaterioidenkin koko olisi huomattavasti pienempi jotta päivän ravintomäärä pysyy samana. Sillä nimittäin ei ole mitään väliä syönkö kerralla koko hevosen vaiko vain yhden nakin. Se nälkä tulee kuitenkin parin tunnin päästä uudelleen.

Onko täällä muita jotka joutuvat jättämään harrastuksia pois raskauden takia? Itse jätin ratsastuksen nyt jo alkumetreillä kun ei tällä hetkellä ole edes vuokrahevosta ja tallilla alkaa kesäloma niin tuli aika luonnolliseen saumaan tämän harrastuksen laitto tauolle. Lisäksi harrastan tankotanssia ja tunneilla olen käynyt edelleen. Tuossakin on vaan se tippumisen riski ja jossain vaiheessa maha tulee olemaan tiellä, jolloin harrastuksen joutuu viimeistään lopettamaan.
Minäkin harrastan tankotanssia. Tosin jouduin sen lopettamaan jo nyt raskauden alkumetreillä. Voimat ovat hävinneet tyystin ja ilma-olkanousu tuntuu jo täysin mahdottomalta ajatukselta. Lisäksi rinnat ovat sen verran arat etteivät tykkää tangon hipaisusta. Ja nyt viime viikon loppupuolella kohdun seudulla tuntuu sellaista kovuutta, joka haittaa joissakin taivutuksissa.
Onnekseni minulla on kotona tanko, joten voin sillä silloin tällöin harjoittaa lihaksia ja edes yrittää ylläpitää lihaskuntoa.
 
Wuf
Jokohan sitä uskaltautuis tälle puolelle siirtymään
perjantaina tein jo ensimmäisen plussan ja tänään viikkoja on 4+1

Wuf/ 29 / 23.2.15 / HYS/ 2.

Oireita mulla on ollut jo viikon verran. Kahvia en ole pystynyt nyt viikkoon juomaan kuin kupillisen aamulla ja toisen iltapäivästä, enemmän jos juon tulee todella huono-olo. Minulla on myös makean himo kadonnut lähes kokonaan, mieskin ihmetteli kun en kaupasta herkkuja ole ostellut vaikka normisti mutustan päivittäis jotain pientä karkkia.
Muita oireita on lähes koko päivän kestävä kuvotus, johon on onneksi auttanut suolakeksit ja vesi lisäksi väsymys on nyt alkanut vähitellen lisääntyä.

Me päätimme, että teemme nyt saman kuin viimeeksikin eli emme kerro ennen ekaa ultraa kellekkään. Siskolleni kerron varmaan kuitenkin kohta jotta tarvittaessa saan tuon neidin hoitoon neuvolan tms ajaksi.

Harrastuksina mulla on lähinnä lenkkeily koirien kanssa ja koiranäyttelyt joten ei tarvitse lopettaa niitä, varsinkin kun näyttelyt jää jokatapauksessa tauolle joulukuun alkupuolella.
 
Tervetuloa wuf ja onnea!

Onko muilla ollut alkuraskauden oireena alavatsa nipistelyä? Mulla se tuntuu oikealla puolella, ei ole koko aikaista mutta esim nyt illalla on nippaillut aika paljon. Ei voi sanoo että on kivuliasta, mutta kyllä sen tuntee...
Luin netistä ja olisi ilmeisesti kohdun kasvukipua, ainakin oireet viittaa täysin siihen. Onko muilla ollu vastaava?
Muita oireita ei ole. Ehkä huonompi ruokahalu. Esim toi kismet on ollut tossa mun edessä nyt koko päivän eikä ole tullut syötyä, yleensä jos suklaata on, menee sekunnissa :)


Muokkausta : Jes, tein tuon viimesen digin mikä kaapissa oli ja näytti viimein 3+ :) Nyt ei testejä ainakaan tarvi enään miettiä, pari viellä on, saatan ne joskus huvikseni dipata.

Alkanut nyt väheneen vainoharhaisuuskin, ja meen ihan hyvin fiiliksin eteenpäin, jos jotain sattuu niin se on sen ajan murhe :) Tuli eilen katteltua miehen kanssa netistä pinnasänkyjä ja vaunuja sun muuta... Apua mitä kaikkee sitä tulee tartteen!

Hyvää keskiviikkopäivää kaikille odottajille :)
 
Viimeksi muokattu:
J2nsku: Mulla oli varsinkin edellisestä tosi voimakkaitakin alavatsakipuja alussa, vielä rv13 paikkeilla. Välillä se oli semmoista nipistelyä enemmän ja sitten oikeen niinku repimistä. Se tilavuus kasvaa kohdussa ihan älyttömästi, joten ei ihme, jos kudokset vähän protestoi :) Nyt taitaa olla valmiiks niin löysät paikat ettei ole alun jälkeen tuntunut, muutakuin noita aivastaessa ja sängystä noustessa tulevia kramppeja. Hienoa, että olet päässyt vähän zenimpään tilaan jo!

Wufin oireet on kyllä alkaneet aikaisin! No, niin mullakin kyllä oli viikko ovulaation jälkeen heti niitä repäisykipuja, miksi osasin epäillä olevani tulossa raskaaksi, mutta muut oireet ovat kyllä tulleet aika paljon myöhemmin. Me käydään kans koiranäyttelyissä, mutta tosi harvakseltaan, ehkä kaks kertaa vuodessa :)

Helsingissä 1. neuvolakäynti on se, mihin toivotaan kumppanin mukaantuloa. Pitää täyttää kaikenmaailman päihdekyselyitä ja muita, miehenkin. Ylipäänsä mies saa tulla kaikkiin neuvoloihin mukaan jos on aikaa ja halua. Meidän isäntä oli muutaman kerran ja piti sitä kyllä itse tärkeänä asiana. Toivottavasti se parisuhteen voimavarat planketti ei tuu taas eteen... Varsinkin kun edellisestä on niin vähän aikaa ja ne kysymykset tuskin ovat muuttuneet vuodessa :) Meitä lähinnä nauratti ne kysymykset, mutta kyllähän niistä ihan hyvät keskustelutkin saatiin aikaiseksi. Meillä on jauhettu niin monia juttuja uusperhettä perustettaessa ja tässä viiden vuoden yhteiselon aikana, että todettiin meidän elämän olevan aika hyvässä kuosissa nytten. Eikä tää oo hullummaks onneks menny tuon edellisen vauvan myötä.

Huh, nyt pakko kyllä myöntää, että hermostuttaa hiukka tuo päivän ultra. Saapa nähdä, mitä siellä oikein lymyää... Kuvottava olo on kyllä vaan pahentunut päivä päivältä. Eilen kauppareissulla oikein lemahti kaikki kaupan hajut nenään ja sitten kun kassajonossa sattui taakse semmoinen vähän paremmin marinoituneen laitapuolen miehen tyyppinen tapaus (vanha viina ja valkosipuli yhtäaikaa), niin meinas tulla kiire kaupasta ulos. Piti hengittää ihan suun kautta siinä kassalla ja psyykata itteensä pysymään kasassa, niin kertakaikkisen paha olo tuli siitä. Illalla en saanut unta, kun kuvotti niin kamalasti ja kävin sitten vähän yöpalaa nakertamassa, vaikka mitään ei olisi tehnyt mieli. Nää 8-9 viikot on aina olleet aiemmissa raskauksissa ne pahimmat, joten kyllä se siitä helpottaa taas.

PH 7+1
 
J2nsku, mulla ainakin säännöllisen epäsäännöllisesti vihloo ja juilii ja jomottelee milloin mihinkin naisellisten värkkien seutuville. Näin on ollut aiemmissakin raskauksissa, joten kaipa ne sitten kuuluvat asiaan.

Tervetuloa Wuf :wave:! Ja tsemppiä sullekin oireilujen kanssa. Täällä vaivana valtava väsymys, jaksamattomuus ja jatkuva kuvotus, joka ei kuitenkaan ole vielä kumuloitunut oksenteluksi. Niin, ja se nälkä! Koko ajan on nälkä... outoa.

Kuinka moni oikein aikoo käydä varhaisultrassa ? Minä en, vaikka ainahan se on kiva kurkistella sinne yksiöön... mutta en silti näe siinä varsinaisesti pointtia, jotta viitsisin siitä maksaa. Kiva silti lukea muiden ultrakuulumisista! Ja tulehan Pippurihäntä sitten kertomaan, mitä siellä näkyi :)!

Onko kukaan ajatellut, että entä jos tuleekin kaksoset :)? Olen ihan varma, että mulla on vain yksi asukas kyydissä (ei kaksosia lähisuvussa tms.), mutta pidän todennäköisenä, että joku meistä tulee kokemaan yllätyksen ja saakin ultrassa tiedon, että tuplat ois tulossa :)! Jännää...

Mulla on täällä kaverin pikkutyttö hoidossa (menivät rakenneultraan miehensä kanssa :) ), joten parempi ruveta seuraamaan oman likan ja lainatytsyn puuhia. Kovasti näyttää siltä, että minun ja ukon jalkapalloveikkauksia siellä piirretään uuteen uskoon :D.

väpä ja joku 7 + 3
 
Väpä
Meillä hoidoissa kasvoi kaksi isoa follia, silti meille tehtiin inssi. Se oli meille siis ok tämä riski. Suvussahan meillä ei kaksosia ole!

Ja ultrakuulumisia Sykkeet näkyivät, ja kaverukset vastasivat viikkoja eli RV 7.
Ja totta tosiaan siellä kasvaa nyt kaksi kaverusta! :heart:
Nyt kun molemmat rakkaat pysyvät vain loppuun asti kyydissä! Tuleva isäkin näytti silmin nähden onnelliselta! Olen niin niin onnellinen!
 
maikki1985 Oi, sulla oikein tuplat siellä. :) Hienoa! Meillä on suvussa kaksosia ja ajattelinkin, että mahtaako meillekkin sellaiset tulla, mutta yksi siellä vaan porskutti.

ON; Täällä eilinen ilo, on alkanut muuttua peloksi. Alamaha vihloo nyt niin paljon, että töistä ei meinaa mitään tulla ja seisominen on tosi pahasta. Tosi kiva, kun kampaajantyö ei paljon muuta ole. Nyt oon sit rullannu satulatuolilla.Mul o vielä nyt sellanen liukuhihna päivä, et tää taitaa olla ainut rako, kun kerkeän jotain popsaseen ja tänne kirjotteleen.
Tällästä kipuilua mulla ei vielä oo ollu. Se vihloo melkein tonne napaan asti.
Mä todella toivon, että se olis vaan jota kasvukipuilua, mutta valitettavasti pelkään pahinta.
Istuminenkaan ei näköjään oikein oo hyvästä. :(
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista! :)

Tervetuloa uudet! :)

maikki1985, Onnea tuplista! :) Jos sulla sen takia sitten on ollut niin kamalan paha olo välillä. Toivotaan, että kaikki sujuu jatkossa hyvin.

Heilanga, mulla oli kans ekasta tosi kovia vihlomisia jomotteluita sinne rv 12 tienoille asti. Tosin nytkin tästä kolmannesta jomottelee kans. Etenkin nivusia ja selkää. Mulla seisominen ja istuskelu myös pahentaa oloa. Hirvittää lähteä ens viikolla töihin kokeilemaan kun ei pääse 8-14h aikana pituuelleen ollenkaan. Ja sit kun vielä yököttää... Tsemppiä töissä oloon!

Väpä, mun oli tarkoitus mennä joka tapauksessa varhaisultraan, mutta ton vuodon takia onkin tässä sitten ultrailtu jo kolme kertaa kahden viikon sisään.

Pippurihäntä, tsemppiä ultraan! :)

ON: Neuvola ajan varasin myös. Se olisi nyt 3.7. Mua hiukan hirvittää vaikka eilen syke näkyi kun hiukan on nuo pahoinvinnit olleet nyt pari päivää helpommat. Tai sitten vaan mulla toimii oikeesti se kikka, että syö jotain ennen kun lähtee sängystä liikkeelle. Mutta väsyttää ihan tajuttomasti. Viime yönäkin unta 12h ja silti ei olisi jaksanut nousta aamulla. Nyt oon minäkin alkanut näkemään hyvin levottomia unia. Koko yö oli semmosta showta pään sisällä, että morjens!

Rv 7+0, poks!
 
Viimeksi muokattu:
Nopee puhelinpäivitys - yksi syke bongattu oikeasta paikasta, täysin omia laskuja vastaava (7+) kooltaan. Onnellista odotusta toivotti lääkäri, joka totesi, että tällä historialla kaikki menee varmasti hyvin nytkin :) Mul on synttärit viikonloppuna ja tää oli oikeesti paras lahja!

MUOKS: Kiitti kaikille onnitteluista :heart: Laskettu aika tarkentui lääkärillä olevan 4.2. Joku laskuri antoi 3.2. mutta viikot siis edelleen täsmää noihin menkkojen mukaan laskettuihin eli jatkan niillä np-ultraan asti. Vitsit, miten huikeeta tää on, aina vaan, vaikka jo kolmas kerta menossa :cool:

2. MUOKS: Ja kun siis edellinen syntyi 42+0 niin kuulemma tämä todennäköisesti venyy kanssa yliajalle eli jos nyt helmikuun aikana saatais masukki kotiutettua niin hyvä.

Lähetään pitkälle viikonlopulle maalle huomenna aamupäivästä eli jos jotain päivitysasioita tulee, niin hoidan niitä sitten taas alkuviikosta.
 
Viimeksi muokattu:
Maikki1985; ihania tuplauutisia! :)
Kyllä sitä aina miettii, että mitäs jos masusta löytyisi kaksi vauvaa. Miehen puolella on kaksosia, omalla puolella ei. Kummalta puolelta nuo "kaksosgeenit" tulee, tietääkö kukaan?
Vahvasti uskon että omassa masussa on yksi alkio, olis kait tuo kun tulis näiden jo olemassa olevien kolmen kaveriksi kaksi lisää, huh huh! :D
Minulla ei ole kummempia oireita raskaudesta, pissattaa vaan ja äkkinäisissä liikkeissä repäisee alavatsasta. Mut tutuilta "vaivoilta" tunnostavat.
 
Heippa kaikille!

Löysin tämän ketjun ja ajattelin, että liittyisin mukaan. On niin kiva tässä vaiheessa päästä rupattelemaan muiden samassa tilanteessa olevien kanssa, kun ei vielä voi/uskalla kenellekään kertoa :) Teimme miehen kanssa eilen illalla testin ja kyllä siihen testiajan sisällä haalea viiva ilmaantui - kuukautiset ovat pari päivää myöhässä. Nyt ollaan tietysti niin alussa, ettei mikään vielä ole varmaa, mutta LA-laskurin mukaan olen raskausviikolla 4+1.

Eli minut voisi lisätä listoille:

****** LA 24.2. Mustikkamaito / 37v / 2. lapsi / SatKs *****

(LA kylläkin muuttuu, sillä synnytän sektiolla ja se sovitaan noin viikolle 39-40)

Kirjoittelen padilla, joten en ikävä kyllä saanut muutettua fonttia punaiseksi :(
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Pippurihäntä
Ihania ultrauutisia - onnea vaan kaikille ja maikille tuplaonnea :heart:

Miehen puolella on kaksosia, mutta olen aika varma, että yksi kyytiläinen on meillä matkassa. Toivon ja toivon kovasti että ainakin se yksi. Maanantain varhaisultraan tuntuu olevan ikuisuus. Anoppi kertoi joskus, että kaksosuus periytyis niin, että meidän tytöllä on nyt mahikset tupliin. Miehellä ei ole kuin veljiä, mutta siis veljesten tytöillä olis mahdollisuus saada kaksoset. Tästä asiasta on kyllä varmaan loputtomasti mielipiteitä ja teorioita, mutta tässä nyt niistä yksi :)

Olen tässä esikoisen päikkäriaikana viihdyttänyt itseäni selaamalla alkupuoliskon masukuvia tuolta ketjusta. Jospa sitä jossain vaiheessa pääsis itsekin kuvia sinne laittamaan. Esikoisen odotusajan pilasin sillä koko aikaisella pelkäämisellä, niin ettei mulla ole kuviakaan itsestäni kuin pari aivan loppuodotusajasta. Toisilla näkyy vauvamaha jo tosi aikaisin! Jos mulle käy samoin, niin taidan kärähtää raskaudestani töissä heti alkajaisiksi elokuussa. Viikkoja silloin olisi se 13. Täytyy varmaan kysyä pomolta suoraa, että saanko vakkaripaikan vai lennänkö ulos koeajalla.

Tervetuloa mustikkamaito :wave:

Jokos joku on uskaltanut suunnitella doblerin ostoa? Vaikka eipä sillä taida sydänäänet kuulua vielä viikkokausiin...

Sarah ja sorsa 7+0 (poks)
 
Tervetuloa mustikkamaito!

Onnittelut Pippurihäntä hyvistä uutisista!
Täällä kans ultra takana. Pienen sydän löi ja verenkierto näytti hyvältä :heart: vastaa kuulemma oikein hyvin viikkoja :) Onnellista odotusta toivotti lääkäri ja nyt täällä ihaillaan tuota ultrakuvaa koko ajan :) vitsit mikä helpotus!
 
  • Tykkää
Reactions: J2nsku ja Heilanga
Tätä on nyt niin kiva lukea, kun tulee hyviä uutisa ultrista. :)

Täällä kipuilu muuttui menkkajomotukseksi ja nyt sekin hävis. Mennessä meni myös ällötys. Noh, arvatkaa oonko nyt sit ihan paniikissa, että kaikki ei oo hyvin. Mä niin toivon, et huomen aamulla kun herään niin oksettais. Hassu toive, mut ainakin voisin kuvitella siellä olevan kaikki ok.

tibt Sulla katottiin verenkiertokin? Ei meillä vaan. Se nyt oli muutenkin niin pikainen ultraus, et kuvastakaan ei saa oikein mitään selvää, kun nappas sen vaan jostain kohtaa. :/ Paremminkin pienoinen olis näkynyt.
 
Onnea tuplista ja kaikille hyvistä ultra kuulumisista! Täällä on todella paljon parempi mieli kuin eilen :) Mie oon raskaana kunnes toisin todistetaan ;) On tää matkaaminen jonkin verran rankkaa tässä vaiheessa. Tuli museossa todella huono olo ja nyt piti tulla hotellille ottamaan päikkärit.
 
Heilanga mulla sattu hyvä tuuri lääkärin suhteen kun totesi heti alussa, että hänellä ei ole kiire. Ehti katsella eri asetuksilla ja eri kulmista ja kertoili mullekin mitä missäkin on. Samoin kuvan kun nappasi niin jaksoi pyöritellä niin että tuli mahd. selkeä kuva :) olin kyllä tosi kiitollinen!
Tää ällötys on ihan kamalaa, pahoinvointilääkettä ei viitsis joka päivä ottaa mutta ilman sitä ollaan sängyn pohjalla...
 
Onnea ihanista ultrakuulumisista! Maikille tuplasti :) Jännittävää!

Tervetuloa uusille!

Täällä on halailtu aamulla pönttöä, mutta mitään ei kuitenkaan tullut, yökkimistä vain. Mulla on nyt vahvasti sellainen olo, että tyttö sieltä on tulossa, kun pojasta ei ollut pahoinvointia lainkaan.

Lähden ensi viikolla työmatkalle Italiaan. Mitäköhän siitäkin tulee, kun tuo 8 viikko saattaa olla hyvinkin pahimpia pahoinvointiviikkoja. En haluaisi matkakumppaneilleni kertoa raskaudesta. Juhannuksta onneksi vietämme ystävän luona, joka tietää asiasta. Olemme myös mieheni vanhemmilla, joten saattaa olla, että kerromme heillekin. Kälyn perheelle en haluaisi vielä kertoa. He tulevat appivanhemmilleni myös, joten täytyy katsoa onko sopivaa tilaisuutta.

Rva_Koo 7+1
 
Kiitos onnitteluista :) Täälläkin vanhemmat ja sisarukset kovin innoissaan.

Kaneli 88 hauskaa reissua, ja hyvä asenne! Raskaana kunnes toisin todistetaan!

Rva_koo No ei pidä maalata piruja seinälle :D toivotaan että sulle ei pahoivoinnit iske matkan ajaksi!

Tervetuloa uusille ja tsemppiä pahoinvoiville!
Ja onnea hyvistä ultrakuulumisista <3
 
Moikka!

Ihana kuulla, että noin monilla on edennyt niinku pitää
(vaikka tarkoittaisi sitten tuota oloa..)

Tänään 7+1 ja ensimmäinen haju-ällötys tuli kun astuin thai-ravintolaan lounaalle..huhhuh, maistui kyllä kun mukaan otti mutta oli kauheeta odotella sitä tilausta :D
Olo muuten vaan vähän turvonnu, fiilis bueno! Jussina laivalle, saa nähdä miten viihtyy.

Oi maikki kaksoset, upee juttu! Muillekin paljon onnea ultrakuulumisista <3
Heilanga, mikä olo?

Tää oli tämmönen pikavisiitti,
toivon myös rauhallista ja ihanaa Juhannusta teille kaikille!

:)
 

Yhteistyössä