// Helmivauvat 2015 - kesäkuu //

Kiitti kaikille tsemppauksista. No en nyt malttanut odottaa että ne testit tulevat postilla huomenna vaan käppäilin apteekkiin heti sen auettua, ja onneksi menin. Näytti tällä kertaa RASKAANA 2-3 viikkoa, eli kyllä jotain on tapahtunut kun viellä kolme päivää sitten tosiaan näytti sen 1-2 viikkoa. Tiedän että ressaaminen vaan pahentaa asiaa, mutta lupaan tästä päivästä lähtien olla murehtimatta, nyt saa riittää. Soitan huomen aamusta heti sinne neuvolaan.

Voi teitä, koittakaahan jaksaa oireidenne kanssa! Mulla vaan on vähän mahaa nippaillut silloin tällöin ja häntäluu on ollut kipeä, mutta uskon senkin johtuvan muusta kuin tästä raskaudesta (ei sitä ihan kaikkea voi raskauden piikkiin pistää) :)
 
Heippa kaikille!
Mie ihan varovasti tuun vähä huutelemaan, testiin eilen saatu kaksi viivaa vaikka toinen vielä aika vaalea olikin. Vuosi tuli just täytee yritystä ja yksi keskenmeno tossa marraskuussa. Teen huomen aamulla testin uudestaan et jos sit uskaltais jo vähän iloita :D
Kierto on aika epäsäännöllinen ollut keskenmenon jälkeen, mutta laskettu aika on varmaan 22.2. :)

Onnea kaikille ja tarrasukkia paljon matkaan! :) täs jos joku päivä uskon että olen raskaana niin virallisesti liitn teidän joukkoon.
Mie juuri olin aloittanut käynnit lapsettomuus puolella, en kerenny käymään kuin ensimmäisissä testeissä :)
 
AnnuLiisa: Tervetuloa! Meil on sit tulossa samalla ikäerolla nää mukelot :) Jännä kattoo, miten vaikuttaa tää lyhyt väli synnytyksissä itse odotusaikaan...

J2nsku: Tosi hienoja uutisia :)

Onnenpisara: Pakko myöntää, että suhtaudun jollain tasolla aika skeptisesti tähän raskauteen juuri tuosta syystä, että mulla on nyt lähes oireettomat rinnat (vain satunnaista vihlomista nänneissä tai paineluarkuutta), usein loppukierrostakin ovat olleet kipeämmät ja turvonneemmat kuin nyt. Mutta mulla onkin ollut taipumusta yliaktiiviseen keltarauhaseen aiemmassa elämässä (kystat, päänsäryt ja nuo rintojen hullut kipuilut ja turvotukset ilman raskauttakin). Tosiasiahan on, että jos keltarauhashormonia on liian vähän, niin limakalvo ei jaksa pitää kiinni alkiosta vaan sekä limis että alkio vuotavat pois. Keltarauhasen pitäisi jaksaa puksutella viikkotolkulla sinne asti, että istukka alkaa hoitaa samaa tehtävää. Te siis joilla on kovasti tuota pingottuneisuutta sun muuta, niin se on kyllä hyvä merkki siitä, että hormonitasot ovat korkeat niin kuin pitääkin :)

Sissinen: Voihan räkä, tiedän hyvin tunteen, yölliset paniikkikohtaukset on ihan perseestä. Joku tässä raskausajassa on, että ne laukee päälle helpommin ja useammin. Mulla on nyt ollut rauhallisempaa, jotenkin onnistuis hyväksymään sen, että ne paniikit johtuu siitä että olen raskaana, ei siitä, että joku oikeasti uhkaisi. Onnea ultraan!

Chiligail: Alaselän ja lantionalueen rauhalliset venytykset on ihan must, mitä pitemmälle päästään. Suosittelen kyllä osallistumaan mammajoogaan, jos siihen on mahdollisuus.
 
Seawind ja Chiligail, tulkaaha kertomaan kuulumisia verikokeista!

Rouva_koo hyviä uutisia siis. Toivotaan että kaikki jatkuu hyvin!

Rouva kampiakseli, ihanaa, syke löytyi! TOivottavasti patti on vaaraton. Ja että raskaus etenee hyvin loppuun asti!

oma napa
ajattlelin tänään sittenkin soittaa neuvolaan aikaa. Vaikka 6pv varhaisultraan. Perun sen sitten jos sieltä ei mitään löydy. Ajattelin vain jos siellä on kesäryysis tai lomia tms, niin varaan ajoissa.

Olo senkun pahenee. EIlen illalla itkeskelin pahaa oloa ja kun vaan jatkuu ja jatkuu..
Tänään Sitten yökättiin oikein kunnolla huutojen kera, olis tullut huutoyrjöt jos vatsassa olisi ollut jotain. Turhaa yökkimistä ja kakomista. Alavatsasta asti sattui. Koirakin alkoi murisemaan ja haukkumaan ja välillä tuli siihen pytyn viereen katsomaan mikä mamilla hätänä.
Yritän tässä miettiä mitä pystyisin syömään, mikä ruoka olisi sellainen ettei heti pala nouse kurkkuun pelkästä ajatuksesta. EI ole.. Ei mitään mitä vois ees kuvitella menevän alas.
Pitää sitten taas soseuttaa mustikkaa ja banaania maustamattoman jugun joukkoon ja hakea rasiallinen viinirypäleitä. Tuo mustikkajugu on ollut mun pelastus kun olen refluxin aiheuttamissa mahanpoltoissa ja oksentamisessa vain maannut sängyllä enkä ole kyennyt muuta syömään. Samalla hieman rauhoittanut vatsaa..

Kohta lähden töistä kotiin, olo on niin karsee etten pysty mitään tekemään. Tää tietokoneen tuijotus saa vatsan vellomaan ja yäk. Huomenna pidän vapaapäivän. Ja illalla pitäis tyttöjen kanssa mennä jätskille. saas nähdä meneekö mikään alas ja pysytnkö lähtee kun tuo autoilu tekee niin pahaa..

Vali vali, tätähän mä itse halusin. Tosin en tiennyt että tää on näin kauheeta..
 
Millaisia hcg-arvoja teillä on ollut 4+0 tienoilla ? Itse kävin tänään verikokeessa ja tulos oli 189, nyt kyllä tosin vasta 3+6. Hoitajan mukaan arvo on hieman keskiarvoa jopa korkeempi mut silti pelottaa...
 
Pääseekö tohon verikokeeseen kukavain, ettei tarvitse olla mitään erityistä syytä, vaan riittääkö että on tehnyt positiivisen testin ja haluaa käydä verikokeessa. Kun katsoin tuolta yhdeltä sivulta niin sanottiin ettei niihin pääse hepposin perustein, vaan pitää olla kunnon syy. Mulla nyt ei oo muuta syytä kuin se että haluaisin tietää kuinka korkealla nuo arvot ovat... ja onko verikoe ilmainen, jos ei niin minkä hintanen?
 
onnenpisara
Minäkin olisin kiinnostunut siitä tiedosta, että millä perusteella verikokeeseen pääsee määrittämään HCG:n. Minultahan sitä ei otettu edes km yhteydessä, ennen kuin vasta kontrollissa tarkistettiin että arvo oli alle 5.
 
Pääsee kuka vaan kun pyydät neuvolasta lähetteen ja ilmainen on kunnan kautta. Muista pyytää lähete nimenomaan siihen verikokeeseen mikä kertoo hcg-arvon, laittavat usein siihen josta näkyy ainoastaan onko + vai -...
 
  • Tykkää
Reactions: J2nsku
Maikki1985, Tsemppiä pahoinvointien kanssa! Mulla oli tokassa vastaavaa. Jo pelkkä punainen väri pisti yökkimään. Mulla hieman ehkä autto noi seaband rannekkeet ja mehujää.

ON: täällä on valvottu melkein koko yö ja murehdittu/itketty. Päivä mennyt samoissa merkeissä. Oloa ei helpottanut yhtään labranhoitsu. Kävin papakokeessa ja sanoi näkevänsä myös sen patin. Kohdun suu oli täynnä verihyytymää. Ilmeestä näki et sekin ajatteli et jotain paha laatuists mahd. Semmoinen säälivä, välttelevä katse.
 
Kovasti voimia Rouva kampiakselille!! Milloin saat tietää tulokset?

Sympatiat myös maikille! Mulla ei VIELÄ ole tarvinnut yökkiä, mutta kurja olo eikä mikään tahdo mennä alas täälläkään. Kylmä kevytviili ja piimä meni ihan ok. Omena ja mehutkin alkaa ällöttää makeuden vuoksi. Apteekista muuten saa ilman reseptiä jotain matkapahoinvointilääkettä joka joitain auttaa. Pitäisi varmaan ensin jutella lääkärin kanssa, mutta monille terkkarikin suositellut joten tilasin sitä mieheltä apteekista haettavaksi. Myös B6 -vitamiinia pyysin tuomaan.

Onko kellään kokemusta lääkkeistä tai B-vitamiinista pahoinvoinnin ehkäisyssä?
 
Viimeksi muokattu:
Mukaan helmikuun odottajiin ilmottautuisin minäkin. Olo ollut erilainen jo pari viikkoa ja epäilinkin olevani raskaana, mutta ajattelin ettei se heti eka kierrosta tärppää, mut nyt kävi näin. Ensimmäistä yritettiin vuoden verran, joten siksi ajattelin toisenkin kanssa kestävän. Esikoisemme on tyttö 4/12.

Nämä sais siis lisätä listaan:
11.2 /Risutin/ 29/ 2. lapsi/ OYS

Tosiaan menkkojen mukaan ois la tuo 11.2, mutta tänään tehty clearblue näytti 2-3, eli hieman myöhemmin on tainnut hedelmöittyminen tapahtua. Varhaisultraan yritän saada aikaa kesäkuun vika viikolle. Jotenkin outo olo ja tosi epävarma olo tän raskauden suhteen. Kenellekään ei olla vielä kerrottu ja varmaan odotellaan sinne np-ultraan saakka. Tein ensin kolme negatiivista testiä, sinä päivänä kun menkkojen ois pitäny alkaa ja siitä seuraavana ja sitä seuraavana. Sit seuraavat testit tein tällä viikolla ma, ti ja ke ja ne eka näytti tooosi haaleeta viivaa, seuraava vähän tummempaa ja eilen semmosta vielä vähän tummempaa, mut kuitenkin haaleeta. :D Tänään sit tein vielä ton clearbluen. Hirveä pelko tuulimunasta, en tiiä miksi? Noiden haaleiden viivojen takia? Toivottavasti kaikki menee hyvin ja pieni helmi pysyisi matkassa loppuun saakka.
 
  • Tykkää
Reactions: J2nsku
Hcg laskussa. Tiistaina oli 713, tänään 589. Eli nyt tuli varmistus kohdunulkoiselle. Huomenna ultra jossa selvitetään tarkka sijainti, jonka jälkeen aion vaatia välitöntä leikkausta. En ota sitä riskiä että menee niin pitkälle että toinen munasarja tai pahimmassa tapauksessa molemmat joudutaan poistamaan. Mä olen niin vihainen, surullinen, ja pettynyt. Saadaankohan me ikinä sitä omaa kääröä. )': Ensimmäinen raskaus, ja heti pieleen.. Mistä mia rankaistaan, me niin oltais jo haluttu lapsi. Hitto, en tiiä miten päin olla. Pelottaa, että emme koskaan onnistu.. Onnea teille muille, toivottavasti ette joudu kohtaamaan samaa tilannetta.
 
Hei

Josko uskaltaisin liittyä ketjuun minäkin? Ja heti haluan toivottaa kaikille onnea raskaana olosta, ja esittää pahoitteluni niille, jotka joutuvat epävarmuudesta plussaamisenkin jälkeen syystä tai toisesta kärsimään!

Tiedot: LA 9.2./Ututyttö/40/1/Tays

On aika epätodellinen oli, vaan tänä aamuna sain jo toisen positiivisen tuloksen Apteekin omalla testillä. Tässä kuva: Kuiva kp38/28-32

Ollaan oltu mieheni kanssa ilman ehkäisyä liki suhteen alusta saakka (yli 1,5 v), koska kerroin hänelle heti alussa kuinka kovasti toivoin lasta, vaikken uskonutkaan sitä saavani. Olen aiemmin elämässäni pariin otteeseen myös ollut joitain aikoja ilman ehkäisyä, mutta ikinä en ole plussaa testiin saanut. Viime syyskuussa multa lisäksi leikattiin pois endometrioomakin vasemmasta munasarjasta. Munasarjasta jäi silti vasemmalle vähän jäljelle, oikea oli ok.

Mutta just n. kuukausi sitten kävimme mieheni kanssa keskustelun, että menemme yksityiselle selvittämään edes sen, missä on vika (miehellä kolme lasta ennestään, joten tod.näk. Vika minussa, jos ei muuta, niin ainakin jo korkea ikä).

Nyt sit jäi menkat tulematta, kp 29-30 tuli vain kerran päivässä paperiin verensekaista emätinvuotoa ja kp 31 seksin jälkeen samoin. Sen jälkeen ei vuotoa. Rinnat ja vatsa turvonneet ja kipeät. Joskus etoo vähän. Yöllä nukun paremmin kuin ennen. Niin ja viikko ennen plussaa meni jatkuvasti syödessä... Siksipä ajattelinkin vatsan ja rintojen turvotuksen johtuvan vain lihomisesta.

Eka testi näytti positiivista kp34/28-32, toinen kp 38.

Vähän tuntuu hurjalta liittyä palstalle, kun pelkään kovin kohdunulkoista, keskenmenoa tms., mut sit ajattelin et tää saattaa olla mun ainoa tilaisuus elämässä iloita raskaudesta, vaikkei se edes olisi "totta" tai kestäisi loppuun saakka... Tietysti myös kaikki seulonnat yms. pelottaa. mut jos silti uskaltais haaveilla?

En ole kertonut vielä kuin miehelleni, enkä varmaan pitkään aikaan muille kerrokaan, joten siksikin ryhmä olisi mukava tuki...

Neuvolaankin soittoa olen lykännyt, jotenkin pelottaa et jos siel ei olekaan mitään tai ei ole oikeassa paikassa... Mut mietin kovasti pitäisikö varhaisultraan mennä, jotta saisi tietää.

Pitkä viesti, pahoittelen, mut halusin jakaa ajatuksiani vähän pitemmän näin ekassa viestissä.
 
Hoplaa! Vihdoin hartaasti odotettu plussa!! En tiedä olenko yltiöpositiivinen ja uskallan jo tänne... :D
tänään uskalsin tehdä testin kun täti pysyi jo kolmatta päivää poissa.
eli kaiken järjen mukaan la olisi siis 15.2
ensimmäinen tilauksessa ja synnytyssairaalasta ei mitään hajua, joko kättäri tai naistenklinikka. :) oi tätä onnea ja iloa, kun vaan pysyis kyydissä tämä alivuokralainen!!
 
  • Tykkää
Reactions: J2nsku
~Seawind~, Suuret pahoittelut ja paljon voimia!! Toivottavasti pieni kuitenkin vielä löytyisi oikeasta paikasta. Jos ei niin toivottavasti pääset mahd. pian leikkaukseen niin pääset toipumaan.

sissinen, joskus juhannuksen jälkeen. Mulla tosin on kunnallisen puolen kontrolli ens tiistaina niin kasaan varmaan kysymyksiä sinne sitten. Jos voisivat syöpämarkkerit katsoa verestä jo nyt.

Tervetuloa uudet!!
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikki uudet!

Jepatin ja Illacrimo: Pankaapa tulemaan riviä, mitä haluatte listaan merkittävän, kannattaa laittaa punaisella niin huomaan varmasti lisätä tietonne listoille :)

Seawindille voimia tulevaan.

Äh, paljastin asian äidilleni tänään... Hänen kanssa kun haluaisin mahdollista keskeytymistäkin sitten käsitellä niin mieluummin kerron nyt kun asiat on vielä hyvin. Hän ilmeisesti aavisti jotain, koska emme ole puhuneet puhelimessa kuukausiin ja tänään hän soitti, olin jo itse soittamassa aikaisemmin päivällä kertoakseni, mutta viime tingassa tuli joku este ja puhelu jäi. Niin ne läheiset vaan tietää, kun on jotain meneillään!

Kokopäivä-ällötys on laskeutunut tännekin, mutta aika miedolla mennään vieläkin, tekee vaan suolasta ruokaa ja syömistä mieli koko ajan, mutta sitten ei maistukaan. Ihan kiva silti, että tuntuu vähän enemmän raskaanaolevalta, toivotan kaikki enenevät oireet tervetulleeksi tämän hiljaisemman kaksiviikkoisen jälkeen (toivottavasti en kadu tätä lausuntoa myöhemmin ;) )!
 
Iso iso hali Rouvan kampiakselille ja Seawindille! Aivan sydänalasta kylmää teidän molempien tilanne! :'( Toivon kovasti että kummankin kohdalla päästään mahdollisimman vähällä - vaikka kipeää se taitaa henkisesti tehdä joka tapauksessa.

Tuosta hcg:n mittaamisesta verikokeilla...meillä eivät ainakaan kunnallisella puolella mittaa jos ei ole painavaa syytä. Ihan mielenkiinnosta eivät ala kokeita ottamaan, koska ne lähetetään kuitenkin oysiin saakka analysoitavaksi.

Hurjilta nuoruusvuosiltani muistan, että mustikkakeitto oli kaikkein parasta krapulassa. Sen sai alas...ja ennenkaikkea se maistui samalta myös sillon jos tuli takaisin ylös :$

Tervetuloa uusille :wave: toivottavasti pysytään kaikki mukana tohinoissa.

Jotenkin on vaikea tajuta olevansa paksuna...täytyis alkaa taas miettimään mitä saa suuhunsa laittaa ja mitä ei. Voipi olla että juhannusriennot jätetään väliin tällä kertaa jollain tekosyyllä - ettei tartte puolelle maailmaa vielä jäädä kiinni. Oon aika huono salailemaan asioita.

Tänään ei ole onneksi ollut ällötysoloa...varmaan tuo viileämpi ilma vähän auttaa. Sain jopa raahattua itseni kuntosalille tänään! Tästä täytyis melkein pitää kiinni, ainakin pari kertaa viikossa. Esikoisen odotusaikana olin kyllä niiiiiin laiska - nukuin ja makasin sohvalla. Nyt ajattelin toimia toisin =)

Sarah ja sorsa 6+1
 
Seawindille pahoittelut tätäkin kautta ja voimia kovasti! Olen ihan varma että teidänkin aika tulee, vaikkei se välttämättä nyt siltä tunnu!

Voi ei kampiakseli, tuo epätoetoisuus on kurjaa! Toivotaan ettei sieltä löytyis mitään pahanlaatuista!

Voisin kysellä tuota pahoinvointiläääkettä alku-ultrassa.. Rannekkeet mulla onkin.. Ei ne ole vaikuttaneet mutta en uskalla poiskaan jättää ????
 
Tervetuloa uusille :) Kiva kun joukko kasvaa!

Täällä alkoi pienet pahaolo-kohtaukset viikolla 5... Nyt viikolla 6 on jo jotain ihan kamalaa! Tänäänkin piti makaa sohvalla liikkumatta vaikka kuinka kauan ja tuulettaa itteä lehdellä, nieleskellä ja puhista. Yhtään ei auttanu se että esikoinen hyppi ja pomppi päällä :snotty:

No, tää on mulle tuttua puuhaa.. Eskoisen odotuksen aikana kärsin tästä tasan 2kk. Ja pahin pelko olikin että tää toistuu tässäkin yhtä pahana, ja kas, siltä näyttää! Menisin mieluummin vaikka synnyttää viis kertaa kun kärsin tästä pahoinvoinnista :D

Muille pahoinvoinnista kärsiville vinkiksi, että ei saa päästää mahaa yhtään tyhjäksi, eli 2h välein on syötävä. Tietysti kaikille toimii eri keinot, mut mun pitää mussuttaa koko ajan ja mitkään hedelmät ei auta kun ehkä 10min. Kunnon ruoka auttaa pidempään. Mutta sieltä se takas silti pian hiipii :p

Edellisessä raskaudessa koitin kaikki mahdolliset poppaskonstit, eri vitamiinit, rannekkeet ja kaikki mahdolliset - ei auttanu.

Here we go again! :)) Tsempit kaikille tasapuolisesti!
 
Tervetuloa kaikki uudet! :wave: ja onnea odotukseen.
seawind olen todella todella pahoillani. Muuta en osaa sanoa, ei varmaan sanat riitä tällähetkellä lohduttamaan. :hug:
rouva kampiakseli Toivotaan nyt, että se olisi ihan hyvänlaatuinen. Otettiinko siitä koepala? "Lohdutukseksi" voin sanoa, että jos on pahanlaatuinen ilmoittvat kyllä asiasta supernopeasti. Meillä suvussa on ollut syöpiä aivan liikaa..siitä tämä kokemus tuloksista.
Toivotaan nyt todella, että ei oo mitään pahaa. Olet ajatuksissani. :heart:
 
Otin tänään postafen pahoinvointilääkkeen alkuillasta ja ison annoksen b-vitamiinia. Lisäksi mies toi vielä rannekkeetkin. Kunnon arsenaali siis, mutta olo on parempi, huomattavasti! En tiedä minkä ansioista, mutta sama se. Monia on tuo postafen auttanut netin mukaan... ohjeessa sanotaan että pitäisi neuvotella käytöstä lääkärin tai apteekin kanssa, mutta itse kyllä aioin noita syödä omin päin jos auttaa. Ruotsissa suosittelevat kaikille odottajille tuota lääkettä. Ja minä luotan siihen jos tutkimuksissa ei ole havaittu haittoja sikiölle. Jos olisi oikeasti haitallista niin paketissa lukisi että ei saa käyttää raskudeb aikana.
 

Yhteistyössä