// Helmivauvat 2015 - kesäkuu //

Mie voisin myös hypätä mukaan keskusteluun. Cb:n digi antoi tänään tuloksen "raskaana 2-3" ja kai se on nyt uskottavava ja lopetettava tää testien tekeminen :D
Olen 26-vuotias, mies on vuoden nuorempi ja esikoista odotellaan. Soitin tänään jo innoissani neuvolaan ja eka neuvola on heinäkuun puolessa välissä ja nt-ultraan päästän heinäkuun lopulla. Nyt vaan kovasti toivotaan, että tuolla mahassa tosiaan kasvaa pieni ja oikeassa paikassa ja että pysyy matkassa aina tuonne helmikuulle saakka.
Miut saa siis lisätä listalle tiedoilla LA12.2/ Audrey/ 26v./ 1.lapsi/ EKKS
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille!! Ihanaa kuulla että pitkään raskautta toivoneillakin on onnistanut viimein. :)

Oli lapsettomista ystävistä puhetta... mulla ei ole lapsettomuudesta kärsiviä lähipiirissä. Mulla on ylipäätään vain yksi ystävä jolla on lapsi. Muilla ei ole vielä ajankohtaista ja yksi yli 30v. kaveri ei halua lapsia ollenkaan. Olisi kiva kun perheellisiäkin kavereita olisi. :) Täytyy varmaan jonnekin mamma-piireihin sitten hakeutua aikanaan. :D

Tämä palsta on kyllä tärkeä vertaistuki minulle!
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa chiligail ja audrey, ihana kuulla että noin pitkän odottamisen jälkeen on viimein tärpännyt! Samat tunteet täällä itsellä, kauhistusta, hämmästystä ja kaikkea muuta mitä vaan voi olla :D

Mullakaan ei ole ystävissä tai kavereissa lapsellisia. Miehen parhailla kavereilla ja niiden puolisoilla on lapsia, mutta asuvat sen verran kauempana ettei ihan lenkki /puistokamuiks niistä ois. Mutta onneks Tampere on sen verran iso kaupunki että uskon täältä löytäväni kohtalotovereita, ainakin harrastustenparista (vauvauinnit muskarit jms) sitten kun aika on. :)
 
Viimeksi muokattu:
Oi onpas tänne tullut paljon tekstiä ja uusia plussanneita, onnittelut!

Soitin vielä tänään neuvolaan ja pyysin lähetettä ultraan. Toivoin, että voisin perua yksityisen ajan, niin säästyisi nekin rahat. Siellä ei kyllä tiedetty mistään mitään. Ohjattiin soittamaan Hatanpään poliklinikalle, jossa soittoaika huomenna, mutta ei tiedetty voiko sieltä itse varata ajan vai pitääkö odotella kutsua. Mitään muuta asiaan ei osattu sanoa. Pakko sinne yksityiselle on perjantaina mennä, kun tuskin saan mitään aikaa ennen juhannusta, jos tää on tällaista.

Selkäkivuista neuvolatäti kyseli. Ovatko ne oire jostain? Mulla on ollut alaselän kipuja, teen tietokoneella istumatyötä pääosin, joten selkä rasittuu kyllä siinäkin. Onko teillä muilla selkäkipuja?

Ystävistä, minullakaan ei ole täällä Tampereella kovin montaa kaveria, joilla olisi lapsia. En ole täältä kotoisin, joten muutenkin on vähän täällä päin ystäviä. Esikoista odottaessa tutustuin harrastuksen kautta yhteen kaveriin, jolla oli laskettu aika 2 viikkoa minun jälkeen. Se oli kyllä huippua jakaa hänen kanssaan kaikki odotusajan asiat ja meistä tuli tosi läheiset ystävät. Hän on tällä hetkellä hyvin erilaisessa elämän tilanteessa avioeron vuoksi, joten hänen kanssaan ei samalla tavalla pysty asiaa jakamaan. Toki hän oli onnelinen puolestani, kun asiasta kerroin. Nyt tämä palsta on kyllä arvokas tuki!

Rva_Koo 6+0 !!!
 
Tervetuloa ja onnittelut plussasta uusille!!!

Itselläkään ei ollut lapsellisia ystäviä ennen esikoista (eikä ne ystävät ole edelleenkään saaneet lapsia). Aluksi esikoisen kanssa oli hankalaa, kun ei ollut ketään, jolta olisi kysynyt neuvoa ja vertaistuki puuttui kokonaan. Piti olla aktiivinen ja mennä muskariin, vauvauintiin yms kerhoihin, joista sai uusia, ihania ystäviä. Vanhat ystävät eivät tietenkään ole jääneet, mutta täytyy sanoa, että uusista äitiystävistä on tullut todella läheisiä ja tärkeitä. Kyllä lapsen kautta tulee tutustuttua todella helposti, jos vain haluaa ja on aktiivinen, joten ei hätää, vaikka lapsellisia ystäviä ei vielä olisikaan. Ja kun oma elämä voi ainakin alussa pyöriä aika paljon vauvan ympärillä, niin eipä tarvitse miettiä, missä vaiheessa toisen mitta on täynnä vauvajuttuja ;) Lisäksi sitten myöhemmin on paljon helpompi tavata lapsellisia ystäviä, kun itse saa yleensä keskustella rauhassa, kun lapset leikkivät keskenään.
 
Täällä on koko päivän enemmän ja vähemmän jomottanut mahaan ja sitten oli alkkareihin tullut tippa vaaleaa verta. Ei kai siitä nyt pitäisi vielä huolestua kovasti mutta kyllähän tää vähän häiritsee kun aina liikkuessa sattuu... huominen päivä pitäisi jaksaa liikkua koko päivä siellä ruotsissa. Saa nähdä kuinka käy. Ensi viikon ti olisi se gynen aika. Toivotaan ettei ole mitään huolestuttavaa.
 
RV 6+0 (edellisistä kuukautisista, mutta vois hedelmöittyminen on mahdollisesti tapahtunut myöhemmin, joten voi olla myös jotain RV 5+0 -
6+0 väliltä.

Hcg tänään 713,31 mIU. Nousu täysin normaali, mutta edelleen matalahko! Torstaina uusi hcg mittausm jolloin tulokseksi pitäisi tulla jo yli 1400 mIU. Perjantaina sitten ultra jossa sitten selviää 100% varmuudella onko raskaus normaali, tuulimuna, vai se pelätty kohdunulkoinen.

Pitäkäähän peukkuja perjantaina!!
 
  • Tykkää
Reactions: Pippurihäntä
uusi ilmottautuu varovasti mukaan eilen tehty parit haalean vaaleanpunaiset viivat kolmella eri testillä jotan ehkä se on totta=) kolmas lapsi olisi ja la. 18 tai 19.2...
ja oirettakin jo jonkin verran on=)

LA. 18.2 Ode84 30v./ 3.lapsi

ja mieluusti tulisin myös siihen helmivauvojen facebook ryhmään=)
 
Viimeksi muokattu:
Kanelille ja Seawindille supertsempit!

Täällä on kärsitty kovista lantiokivuista (häpyluu, häntäluu ja lonkat) eilinen ilta ja koko yö. Jatkuvasti kiristävä tunne alavatsalla. Kovalla penkillä istuminen näköjään saa kivut ihan täysin villiintymään. Lisäksi kun vatsassa kiertää niin olo on kyllä kaikkea muuta kuin ylevä. Joko siellä joku kasvaa nyt vauhdilla tai sitten se joku on menossa pois. Ihme kyllä olo on ihan rauhallinen, viikon päästä on kuitenkin ultra. Ja kun itse ei voi mitään tehdä, niin nyt vaan ihmetellään ja odotellaan. Samantyyppistä kipuilua oli kyllä viime raskaudessakin, mutta vasta paaaaaljon paljon myöhemmin. Mulla on edellisestä jäljellä semmoinen napakka tuubi/kevyttukivyö, laitoin sen jo nyt päälle ja ei se tunnu ainakaan haittaavan alavatsalla. Pitää näköjään alkaa taas muistutella raskausjoogaliikkeitäkin, lantionnostot tuntuvat ihan hyvälle juuri nyt :)

MUOKS: Etoomus on saapunut, vaikkakin lievää vielä...

PH 6+1
 
Viimeksi muokattu:
Täällä ei juuri muuta vaivaa kuin etominen... aika kamalaa olla töissä. Välillä sekä etoo että huimaa ja maha myös sekaisin. Nyt vasta 6+1. Kauhun sekaisin tuntein odotan että paheneeko tämä vielä paljonkin. Aamulla vaikea päästä liikkeelle kun heikottaa ja pulssi tosi korkealla. Kuinka monella on jo pahoinvointi alkanut?
 
Viimeksi muokattu:
Sissimen
Täällä pahoinvoinnit alkanut jo rv 5+3 eli 4pv sitten! Yökin, ruokaa pitää väkisin saada alas. Vatsassa kiertää, autossa ajaminen todella kauheaa.. Töissä käyn nurkan takana yökkimässä ja kakomassa kun yritän piilotella raskautta. Työssä oleminen on todella tukalaa kun on niin paha olo..

Ja kädet ristissä rukoilen ettei ainakaan pahenis ja menis äkkiä ohi! Tää on jotain todella kamalaa..

Poks rv 6+0
 
Viimeksi muokattu:
Seawindille varattu kaikki löytyvät peukut perjantaille! :)

Tänään on neuvolapäivä...jännittää lähinnä suostutaanko mua laittamaan ultraan näiden kipujen takia. Täällä on kans tosi kova kiristys alavatsalla

Pahoinvointia ei pahasti vielä ole, toki jos unohtaa syödä niin nopeasti tulee sellanen ällötysolo, toisaalta toivonkin ettei kovin pahoja oloja tule kun pahoinvoinnille olen niin herkkä.

Kanelille ja Rouva Kampiakselille tsempit!!

Tibt 6+1
 
Viimeksi muokattu:
seawind Minkä takia ne venyttää tota ultrausta? Kunnallisella ilmeisesti olet? Jos perjantaina eivät suostu ultraamaan niin mee jo ihmeessä yksityiselle.

Täällä on sellaista raivoa, että oksat pois. Mä oon niin kiukkuinen kun olla ja voi. Raskaus oireet on muuten ihan minimissä. Oli pakko tarkistaa tikulla, että vieläkö siellä joku asustaa. Näköjään on. :)
 
Voihan pahoinvointi ja muutkin alkuraskauden olot!

Mitenhän sitä ei muka muista esikoisen odotuksesta, että olis ollu tällaista ällötystä? Muistan kyllä silloin toisella kolmanneksella oksentaneeni usein aamuisin, kun oli flunssakausi ja lima jäi roikkumaan tuonne nieluun...sillon lensi laatta! Mutta mutta en muista että olis tällaisia oloja ollu näin aikaisin kuin nyt. Iltapäivällä/alkuillasta tulee usein todella kamala ällötys. Ei kunnolla okseta, mutta hajut ja ruuan ajatteleminenkin tekee pahaa ja sitten on sellanen möykky tuolla kurkussa tai palleassa - siis puhalluttaa koko ajan. Täytyy aivan keskittyä hengittämiseen... omituista!

Aivan järkyttävä päänsärky vaivaa myös keskellä päivää. Pikkuisen asiaa tutkaillessani huomasin päänsäryn johtuvan suurella todennäköisyydellä kahvin puutteesta. Ajattelin lopettaa kahvin juonnin jo kokonaan, mutta olen nyt pari pientä kuppia juonut päivässä.

Minäkin sain eilen varattua ensimmäisen neuvola-ajan. Menee kylläkin tuonne heinäkuun puolelle. Viikkoja silloin jo melkein 10. Neukkutäti lupasi mulle heti kärkeen ensimmäisen sokerirasituksen eli sellainen on luvassa varmaan jo elo-syyskuussa. Esikosta mulla oli paha raskausajan diabetes. Arvoja ei saatu kuriin kunnolla edes insuliinilla. Nyt elopainoa on toki 10 kiloa vähemmän kuin silloin odotuksen alussa. Toivotaan etten joutuis mittailukierteeseen taas.

Sarah ja sorsa 6+0 poks
 
Viimeksi muokattu:
Mua alkoi vähäsen (okei, tosi paljon) ahistaan kun lueskelin keskusteluja tuolla ja sain sen kuvan että on huono juttu jos digi näyttää RASKAANA 1-2 viikkoa. Mullahan tuli ekaks kahteen testiin peräkkäisinä päivinä hailakka punainen viiva, mutta kuitenkin täysin silmillä erotettava eri valaistuksissa. Että ei mikään haamujen haamu. Ja sit toi digi näytti raskaana 1-2 viikkoa. Tein ton digin kaks päivää sitten kun oli raskauspäivä 4+3. Tuolla jotkut kirjoitteli ettei uskois tohon 1-2 viikkoa (pitäis näyttää enemmän) ja että merkkaa kyllä tuulimunaa tai kohdunulkoista :( Mitä te ootte mieltä asiasta?
 
Täällä ensimmäistä lasta odotellaan tulevaksi helmikuussa 2015.Itselläni ikää 27.v. ja 6 kierrosta tärppäs!Ihanaa. Eilen tein illalla normaalin testin +:lla ja tänään vielä digin jossa tulos raskaana 1-2 eli kaipa tuohon nyt voi luottaa.
 
Viimeksi muokattu:
J2nsku: Digiin voi tulla 2-3 numerot vasta kun hedelmöittymisestä on mennyt reilusti yli kaksi viikkoa. Jos ovulaatio on ollut myöhemmin kuin kaksi viikkoa menkkojen alusta laskien, niin silloin se 2-3 tulee mittariin vastaavasti myöhemmin. Tuo saamasi tulos tarkoittaa vaan sitä, että hedelmöittymisajankohdasta on kulunut testihetkellä 1-2 viikkoa, ja hyvin voi lähempänä tuotoa kahta, mutta ei vaan rajan yli. Ja toisekseen digi on sen verran suuren sihdin testi, että tulosta saattaa heilauttaa pelkästään se, kuinka tujusta pissasta testin tekee. Se 1-2 ei siis tarkoita tuulimunaa, ollos huoleti :)

MUOKS: Mä sain digiin 2-3 lukemat menkoista laskien 4+4, siitä kaksi päivää ennen vain haalean plussan CB:n herkällä testillä.
 
Viimeksi muokattu:
Oletko maikki miettinyt saikulle jäämistä jos olo on noin paha? Jos tästä vielä mulla olo pahenee, niin pakko kyllä jäädä saikulle. Ei tule töiden tekemisestä mitään siinä vaiheessa... Kerroin lähimmille työkavereille ettei tarvitse pahaa oloaan salailla. Jotenkin helpompi sit olla... itsekin siedän pahoinvointia todella huonosti. Mutta eipä tässä muuta voi kun sinnitellä vaan.
 

Yhteistyössä