Helmivauvat 2010

  • Viestiketjun aloittaja Kappe82
  • Ensimmäinen viesti
susa08
En ole ketjusta erehtynyt ;)
Tulin onnittelemaan Salamaa!! Olen tässä seuraillut myös teidän ketjua kun on muutama "tuttu" jo tuolta haaveilu puolelta...
Ajatella, vuosi sitten haaveilimme nyyteistä ja nyt meillä kummallakkin on pieni tyttö :) Paljon Onnea!
 
Haidiina86
Ihanaa kun Kappella ja Salamalla arki sujuu jo jotenkin. Tuota nukkumisasiaa olen tässä pohtinut itsekin. Meillä pinnasänky on makuuhuoneessa muutaman metrin päässä sängystämme. Olen ajatellut että vauva nukkuisi alusta asti pinnasängyssä enkä ota pientä omaan sänkyymme nukkumaan. Varsinkin kun meidän sänky ei ole seinän vieressä niin en kyllä uskaltaisi ottaa pientä sinne...no saas nähdä miten tässä tulee käymään. Voi olla, että helpompaa onkin nukkua pienen kanssa samassa sängyssä...ainakin kätilöopistolla ja neuvolan valmennuksessa sitä suositeltiin ehdottomasti (vähän ehkä jopa tuli sellainen fiilis ettei muuta "oikeaa" paikkaa vauvalle ole kuin vanhempien sänky!!!)
Kertokaahan te muutkin miten teillä nukutaan?! :D

Lauantaina olisi tosiaan se laskettuaika. En vaan usko yhtään, että vauva olisi tulossa ulos vielä vähään aikaan. Jotenkin on sellainen kutina, että pieni tulee syntymään ystävänpäivän tienoilla. Itse toivon, että se tapahtuisi ensi keskiviikkona niin sitten ku pääsee kotiin olisi viikonloppu ja mies olisi kotona. Hän ei meinaan nyt voinut ottaa isyyslomaa, koska työtilanne on todella surkea.. :( Joskus myöhemmin sitten!

Kävin tuossa juuri värjäyttämässä ripseni ensimmäistä kertaa ja hittolainen, että se mömmö kirveli. Olin ihan varma että sokeudun ja kuvittelin jo, etten tule koskaan näkemään omaa lastani :O :O Hohhoijaa..joo mulla on vähän turhan vilkas mielikuvitus! Kaikki meni kuitenkin hyvin ja nyt on sitten nätit tummat ripset! jee :)

eipä tässä muuta.. odotuksen ja arjen iloa :)

haidiina 39+4
 
Tiitu81
Salaman perheelle hirmuisesti onnea perheenlisäyksen johdosta!!!! =)

Täällä kävi myös supistustenvarastelija viime yönä. ;D Hetken jo luulin, että tulisi lähtö, mutta ei kun ei! No jouduin sitten tänään vielä raahautumaan neuvolaan.Ei mitään uutta siltä saralta. Yliaikaisuuskontrolliajan sain varattua keskiviikoksi ja ilmeisesti sitten silloin aletaan käynnistelemään, jollei sitä ennen ole mitään tapahtunut.

Huh; nyt täytyy alkaa laittamaan esikoista unten maille...
Ensi yöksi paljon supistuksia niitä haluaville ja unta kaikille jo pienokaisensa syliin saaneille! =)


Tiitu 40+6
 
Salama83
Kiitoksia vielä onnitteluista ja Susalle myöskin iso onnenhali! :) On tämä lapsen saaminen vaan ihmeellistä aikaa. Siitäkin olen hämmentynyt, kuinka luonnostaan kaikki sujuu. Eli vaikkei ole kokemusta vauvanhoidosta, niin silti otteet tulee jotenkin selkäytimestä ja tunnen tekeväni oikein lapsen kanssa. Toki epätoivon hetkiäkin on, kuten esim. viime yönä. Olin vaihtanut vaipan, ruokkinut työn ja sylitellyt, mutta nukkumaan neiti ei mennyt millään. Aina kun laittoi pinnasänkyyn, alkoi julmettu itkeminen. Siinä me sitten itkettiin molemmat sohvalla, kun olin ihan neuvoton. Neidille ei kelvannut rintakaan enää, joten oli jotain muuta vaivaa kuin nälkä. Onneksi on tuo maailman kultaisin mies, joka otti vauvan ja lähetti mut nukkumaan. Sain tunnin torkkuakin, koska mies sai lapsen hetkeksi rauhoitettua, mutta sen jälkeen piti käydä antamassa sapuskaa. Loppuyö menikin oikeastaan hurjan hyvin, sillä nukuttiin varmaan enemmistö ajasta. Tosin välillä piti syöttää, mutta se sujuu hyvin unihorroksessakin. Mulla on kyllä vielä epäselvää, kuinka meidän perheen nukkumisjärjestelyt hoidetaan. Tyttö nukkuu vieressä samassa sängyssä ehdottomasti parhaiten, mutta itse en ole varma, onko se pidemmän päälle järkevä ratkaisu. Nimim. tahdon joskus jotain romantiikkaa vauva-arjen keskelle. Vinkkejä otetaan vastaan nukkumisjärjestelyistä... :)

Tiitulle toivon roppakaupalla supistuksia, ei ole kiva odotella. Olokin on varmaan jo aika tukala?

Nyt menen googlailemaan aiheesta "vauvan nukkumapaikka"... Vaikkei näihin kysymyksiin kyllä varmasti yhtä oikeaa vastausta olekaan.
 
Kappe82
Nukkumisjärjestelyistä... Me nukutaan koko jengi samassa pedissä. Tai siis me ollaan lyöty yhteen 80cm ja 120 cm leveet runkopatjasängyt, joten koko poppoolle on hyvin tilaa. Mun suunnitelma on nukuttaa kaveri omaan sänkyyn siinä vaiheessa kun hiukan alkaa rytmit selkeytymään, ja kun muutenkin tuntuu "valmiimmalta" siirtoon. Sairaalassakin pidin kainalossa koko ajan, kun oma sairaalasänky sai aikaan suunnattoman eroahdistuksen ;)

Nyt kestitsemään mummoa ja enoa :)!
 
Salama83
Kappella on hyvän kuuloinen nukkumisjärjestys. Miten se omaan sänkyyn nukuttaminen luonnistuu sitten myöhemmin, onkohan kovan työn takana?

Mun anoppi on töissä keskososastolla ja hän on ihan mahtava tuki tämän vauvarumban keskellä. Just jutteli miehen kanssa puhelimessa ja antoi vinkkejä näihin meidän yövalvomisiin. Sanoi, että kannattaa kokeilla pinnasängyn siirtämistä makkariin ihan siihen sängyn viereen, niin vauvan voi saada rauhoiteltua kosketuksella. Niin ja että tuttia voi kokeilla myöskin (koska osa vauvoista täyttyy nopeasti ja imemisen tarve saattaa jäädä). Noh, näillä vinkeillä kohti ensi yötä. Huh! Ajattelin aiemmin, että mahdetaanko me mitään tuttia ottaa käyttöön ollenkaan, mutta aion kokeilla.

Havahduin muuten äsken siihen tosiasiaan, että tässähän ei varsinaisesti enää kuulu odotuspalstalle :D Mutta siirrytään sinne vasta sitten kun kaikilla on nyytit sylissä :)
 
Riinuli kirjautumatta
Alkuun heti onnea Salamalle pikkuneidistä.
Täälläkin pikkuneiti nukkuu vieressä kun ei kertakaikkiaan omaan sänkyyn asetu nukkumaan, tokihan vauvan voi kääriä peittoon tai vilttiin niin ei säpsähtele omia käsiään ja saattaa paremmin nukkua omassa sängyssä.Salama, meillä on neidillä useasti noita itkukohtauksia yöllä ja päivällä ja niihin ei auta kun kantelu pystyasennossa, annan vauvalle rela tippoja ja myös disflatyl tippoja mutta ei niistä isommin ole apua ollut. Meillä ei tutti kelpaa alkuunkaan saa vaan isomman itkun aikaiseksi jos yrittää tuttia suuhun laittaa.
Tiitulle ja muillekkin supistuksia kaipaaville toivotellaan kovasti supistuksia =)) Josko niitä näin saisi lähetettyä. Mutta taas tissiä kuulutaan kaipailevan, joten palaamisiin!
Riinuli ja neiti 2vko2pv
 
köppänä
Pikana nukkumisjärjestelyistä:
Nukun nyt vauvan kanssa eri huoneessa kuin muu perhe, samassa sängyssä vauvan kanssa nukutaan. Joskus hiippailen makkariin miehen ja esikoisen sekaan, silloin vauva makkarin pinnasängyssä... meillä siis esikoinen, pian 3v, nukkuu meidän sängyssä tai omassaan, joka on kiinni meidän sängyssä. On aina ollut erittäin helppoa mennä nukkumaan yms. kun kaikki köllivät samassa pedissä. (Toinen lapsi käytiin tekemässä sitten eri huoneessa!). Tämä ei kuitenkaan liene suositeltavaa mikäli tavoite on saada vauva joskus omaan huoneeseen tms. Niin minäkin alkuun ajattelin, että siirrän vaikka 3kk tai 6kk iässä omaan huoneeseen ja mitä kaikkea, sitten huomasin, että vähimmällä päästään kaikki kun vauva nukkuu vieressä ja sitten taaperovaiheessa en enää itse varmaan olisikaan saanut unta jos poika olisi nukkunut jossain muualla! Lapset on vain hetken pieniä, nautitaan siitä!

Perhepedin puolesta:
Perhepeti
 
Noelia
Uskaltakaapas hävitä täältä ja jättää mut odottamaan loppukuuta!! Ihanaa Salama, että teillä on lähtenyt arki hyvin rullaamaan! Itkukohtauksilta ei varmaan voi kokonaan välttyä, mutta jaksamista niiden kanssa ja Riinulille myös.

Mä pääsin tänään vihdoin ja viimein ultraan. Neuvolantäti oli nähnyt koneelta, että lähete oli taas kadonnut jonnekin bittiavaruuteen ja pian sainkin kättäriltä soiton, että heti vaan sinne. Kätilö totesi sekunnissa mahan päältä, että kyllä se on pää mikä on alas päin ja niin oli ultrassakin asian tila. Kolmisen kiloa oli typyllä painoa ja oli sen verran alhaalla, että ei enää käänny minnekään. Hyvä näin ja nyt sitten vaan odotellaan.. Pitkiä ulkoilulenkkejä olen tehnyt esikoisen kanssa ja tuntuvat painavan vaavia ainakin oikeaan suuntaan =)

Mä just kielsin miestä tuomasta vauvalle pinnasänkyä varastosta.. ei esikoinenkaan siinä montaa tuntia nukkunut ainakaan alkukuukausina. Mulle oli helpompi kun vauva oli vieressä ja puoliunessa vaan lykkäsin tissiä suuhun.. kukaan ei herännyt yösyöttöihin ja alkukuukaudet meni ihan inhimillisillä unilla. Toivottavasti sama toimii nytkin. Jos tila loppuu, niin melkeinpä kans mieluummin levennän sitä omaa sänkyä niin että kaikki sopii. Niin ja 4-vuotiaana esikoinen rupes suosiolla nukahtamaan omaan sänkyyn ja pysyikin siellä jonkin aikaa:D Romantiikkaa on saatu harrastettua riittävästi.
Mutta nyt- Martinan vatsaa vahtaamaan!
Noelia 37 ja 2?
 
Ohdis
Pikana pyörähdän ennenkun pitää herättää koululaiset :)

Mä olen täällä kukkunut jo jonkun aikaa. Viime yönä nukuin putkeen 4,5 tuntia ja se tuntui ruhtinaalliselta! En muista milloin olisin noin pitkän pätkän saanut nukuttua..varmaan noin 9kk sitten :)

Vielä ois 3,5 tuntia äippäpolin kokoarvioon..mua jänskättää ihan hirveästi :D

Ohdis & täysiaikainen Voitto 37+0

Aijaa.com - 5695615.jpg
 
Ohdis
Terveisiä äippäpolilta!
Mulle tehtiin vauvan kokoarvio ja se oli nyt n. 3,4 kiloa joka on vähemmän millä mua on peloteltu ;)
Käteen tuntuisi kuulema hieman isommalta, joten aikaa todennäköiselle käynnistykselle olisi sitten laskettuna päivänä 26.2. (eivät käynnistä jos vauva alle 4 kiloa, mikä kuitenkin epätodennäköistä lääkärin mukaan.)

MUTTA, mun kohdunkaula on hävinnyt ja parille sormelle avoinna joten lähtö voi tulla millon hyvänsä!! *tuulettaa*
Nyt tenavien kanssa kaupoille supistuksia hakemaan ----->
 
Salama83
Wuhuu, Ohdiksellakin alkaa pian ihan varmasti tapahtua! Toivottavasti sait niitä kaipaamiasi supistuksia kauppareissulta :) Komia vatsa myöskin, piti oikein miehellekin näyttää. Kuulemma mulla oli ihan saman kokoinen, vaikka olen jo ehtinyt unohtaa sen koon itse :D

Mäpäs sainkin viime yönä nukuttua peräti 2 h:n pätkiä. Vauva pötkötteli vieressä pinnasängyssä ja kun alkoi levottomaksi, laitoin käden selän päälle tai kokeilin tuttia suuhun. Jos ei auttanut, sitten otin rinnalle. Meni aika kivasti. Jesjesjes! Toivottavasti unijaksot alkavat tästä pidentyä ja mäkin voin joku aamu sanoa tuntevani oloni levänneeksi.
 
köppänä
Salama; kun vauvas sitten kerran nukkuukin putkeen sen kuus tuntia tai vaikka enemmänkin, niin ei ole kuule juhlaa sekään, rinnat räjähtää ja saat olla niitä tyhjentämässä tippa linssissä ;) Mä jo laitoksella naureskelinkin, että p mitään vauvantahtista imetystä, vaan äidintahtista, kun rinnoista tuli maitoa reisiä myöten ;) Onneksi homma on meillä jo tasaantunut ja maidonkerääjät ei ole enää käytössä. Liivinsuojat on kyllä välistä ihan märkänä, mutta siirryn niissä kankaisiin versioihin kun tämä vielä vähän tästä rauhoittuu ja tasaantuu.

Vauvat on fiksuja kun nukkuvat paremmin vieressä / lähellä, ei voi muuta sanoa.

Tsemppiä Ohdikselle ja muille vielä vauvaa odottaville!
 
Kappe82
Hyvä kuulla Salama, että siellä on saatu hiukan paremmin nukuttua. Ja varmasti helpottaa sitä mukaan kun aikaa kuluu. Pikkuset ovat varmaan vielä aika puulla päähän lyötyjä, kun ovat joutuneet ulos kohdun suojista. Kyllä se siitä.
Ja kaikki itkeskelyt ja herkistelyt tosiaan kuuluvat nyt asiaan. Hormonit vie nyt meitä kun litran mittaa, koitetaan kestää ;)

Ohdiksella näyttää lupaavalta. Tuskin tarvii käynnistykseen asti odotella :) Ja hieno masu sulla. Tuntuu jotenkin itsestä jo kaukaiselta tuo raskausmaha, vaikkei siitä ole kuin hetki. Hassua.

Noelia; Minä lupaan ainakin pysyä "linjoilla" niin kauan kun kaikki on jakaantuneet. Vaikka ei tulisi kirjoiteltuakkaan, niin päivittäin käyn kyllä katsastamassa kuulumiset.

Jaksamista ja kivaa viikonloppua kaikille!

Kappe & Oiva 10 pvää
 
Haidiina86
Oih miten tää aika taas vaan menee..justhan kappekin synnytti ja nyt lukee jo että oiva 10päivää!!!! mitääää!? onko siitä tosiaan jo 10 päivää!? hui :0

Mulla oli tänään taas neuvola. Vähän jäi sellainen surkea mieli kun vauvan sydänäänet kävivät siellä 115 tuntumilla. Ääniä kuunneltiin varmaan reilun 10 minuutin ajan..välillä syke pomppasi 150 tuntumiin ja muutaman kerran tosiaan laski jopa sinne 115. Neuvola täti oli vähäsen huolissaan, mutta ei lähettänyt mihinkään jatkotutkimuksiin kun ei sentään alle 110 mennyt. Nyt pitää vaan olla tarkkana, että vauva liikkuu..ja kyllähän se liikkuu! onneksi! pelottaa vaan ihan kamalasti että yhtäkkiä en vaikka enää tuntisikaan liikkeitä..ja nyt en kyllä todellakaan aijo makaa hetkeäkään selälläni, jos siinä asennossa kerran syke laskee samantien alas. Haluun jo synnyttää ettei tarvitsisi koko ajan ajatella ja tunnustella, että liikkuuko pikkuinen :0

apuva nyt alko salkkarit :D

haidiina 39+6
 
Noelia
Haidiina,

Tuttua tuo sun huoli noista sykkeistä.. kun meidän esikoisella vaihteli syke loppuraskaudesta jopa välillä 70-170, mutta silti sai syntyä omia aikojaan 41+5 ja ihan terveenä syntyikin.. Ite olin vaan jo ihan hajalla siinä vaiheessa ja NIIN väsynyt, ja mietin vaan koko ajan että mikä sillä on ja liikkuuko se..

Koita olla hirveesti murehtimatta ja yritä saada levättyä vielä ennen synnytystä! Tsemppiä!

t. Noelia
 
Salama83
Haidiina, tiedän niin tuon tunteen. Itse olin ainakin huojentunut, kun sai vihdoin vauvan pihalle eikä enää tarvinnut tehdä liikelaskentaa. Kun se stressasi mua kyllä paljon. Minäkin toivotan sulle hyviä hermoja ja stressivapaata loppuodotusta, kaikki kyllä varmasti sujuu hienosti. Vaikka onhan loppuodotus kyllä kirjaimellisesti ODOTUSTA, voi tuntua puuduttavan pitkältä (etenkin tuon sykeasian takia). Oliko sulla käytössä kotidoppler? Silläkin saisi varmaan vähän helpotettua omaa oloa. (Tietty tässä vaiheessa tuommoista ei kannata ostaa) :) Meillä neuvolassa sanottiin, että on aina tervetullut kuuntelemaan sydänääniä, jos on huolta ja muutenkin. Joten voithan soittaa sinne ja mennä uudestaan kuunneltavaksi.

Mäpäs sainkin nukuttua viime yönä 2,5 h pätkiä! LUKSUSTA! Nyt pikkuinen uinuu kantoliinassa tässä rinnassa, tosin liikehtii siihen malliin, että kohta varmaan herää. Kantoliina on kyllä ihan paras keksintö.

Mulla rinnat on pinkeät "silikonipallot" siitäkin huolimatta, että imetän parin tunnin välein. Yöllä ei ilkeä maata kuin selällään, kun kyljellään maatessaankin sattuvat. Kiva kuulla, että tuotanto tästä jossain vaiheessa tasaantuu. Sitä odotellessa. (Vaikka tykkäänkin kyllä siitä, että tiedän maitoa ainakin tulevan tarpeeksi, kun sitä suihkuaa suihkussakin ja vaikka töllöä katsellessani). Liivisuojukset on kovassa käytössä.

Salama83 ja ihanaIHANAihana tyttö 8 pv
 
Ohdis
Vähän jäi sellainen surkea mieli kun vauvan sydänäänet kävivät siellä 115 tuntumilla. Ääniä kuunneltiin varmaan reilun 10 minuutin ajan..välillä syke pomppasi 150 tuntumiin ja muutaman kerran tosiaan laski jopa sinne 115. Neuvola täti oli vähäsen huolissaan, mutta ei lähettänyt mihinkään jatkotutkimuksiin kun ei sentään alle 110 mennyt.

Pikana tulin kurkkaamaan teidän kuulumiset.
Haidiina, mä kun olin äippäpolilla perjantaina kiinni siinä käyräkoneessa niin vauvan syke heitteli 120-170 välillä ja kysyin asiasta, niin sanoivat että se on normaalia ja huolestuisivat enemmän jos syke kulkisi tasaista käyrää. Epätasainen käyrä kertoi kuulema, että on virkeä ja hyvinvoiva sikiö. Joten älä huoli :}

Ohdis & Voitto 37+1
 
Viimeksi muokattu:
Haidiina86
eilisen ahdistus stressailun jälkeen heräsin tänään kuitenkin ihan ilosena..positiivisin mielin eteenpäin. Kyllä tuo vauva onneks liikkuu jatkuvasti niin ei ole tarvinnut huolestua tai ruveta tökkimään mahaan! hyvä kuulla että muillakin tuo syke on hyppinyt alhaalla..eiköhän oma vauvakin ole siis ihan kunnossa :D

Ihan uskomaton fiilis kun tänään on laskettuaika. Kaikki rakkaat sukulaiset ja ystävät on soitellu, että joko jotain tapahtuu..melkeen koko päivä onkin mennyt puhelimessa :D mitään ei kuitenkaan ole tapahtunut. ei supistuksia eikä mitään muitakaan oireita. Hauskaa kun mieskin tokaisi tänään ekaa kertaa että olisipa vauva jo täällä...se siis näköjään odottaa myös innolla tulevaa vaikkei aina ihan siltä vaikuta kun ei sen katsetta saa irti pleikkarista :O

jeih..nyt menen syömään laskiaispullia nam nam nam. :D

haidiina tasan 40
 
Riinuli kirjautumatta
Kiva että Haidiinalla on positiivinen mieli ja tosiaan samaa on minullekkin sanottu että liian tasainen ei saisi olla tuo vauvan sydänkäyrä.
Toivottavasti saadaan pian uusia vauvauutisia tähän ketjuun =)
Täällä on köppänän tavoin maidontulo aikasta reilua ja olen joutunut lypsämään välillä kun rinnat on ollu ihan räjähdyspisteessä ja lakanat saa vaihtaa melko tiuhaan kun maitoa tulee yli äyräiden.
Käytin pikkuista eilen ensikerran ulkona ja varmaan tänäänkin käydään ulkona piipahtamassa kun näyttää ihan hyvältä tuo ilma.
Jahaa aina kun pääsen nettiin niin joku alkaa huutamaan, nyt kaatui pikkumies täytyy mennä.
 
Salama83
Jee, Haidiinalla paukkui täydet viikot! Mahtaa olla jännää odotella :) Kypsyttääkö jo vastailla niihin "joko tuli" -puheluihin? Ihan kuin kukaan jättäisi kertomatta, että lapsi on syntynyt :D

Meikä ei nukkunut viime yönä about ollenkaan. Vauva oli NIIIIIIIIIIIIIIIIIN virkeä ja itkuinen, ettei siitä tullut mitään. Eikä kelpannut sapuskakaan. Ihana mies sanoi sitten kolmelta, että jospa hän lähtee vauvan kanssa jotain leffaa katsomaan. Ja oli alakerrassa aamuviiteen asti. Meikä veteli sikeitä tyytyväisenä pari tuntia, on sekin jotain. Tänään nyytti on tietty tuhissut koko päivän, on "vähän" rytmi hakusessa.

Mahdoinkohan jo sanoa, että tilasin Vauvattaresta Aventin käsikäyttöisen rintapumpun? Maksoi postikuluineen muistaakseni 54 e ja tuli kahdessa päivässä kotiin asti. Toimii tosi hyvin ja helpottaa kummasti oloa :)

Salama83 ja vauva 9 pv
 
Haidiina86
Juu kyllähän nuo jatkuvat kyselyt, että joko nyt, rupee hieman ärsyttää. ja kuitenkin eilen vasta oli se laskettuaika eli jos tässä menee vielä se pari viikkoa niin taidan vaihtaa numeroa ettei tarvitse kysellä :D

On tää kyllä jännää aikaa..ollaan miehen kanssa ihan varmoja ettei vauva synny ennen ensi viikonloppua. Molemmilla on vähän sellainen kutina, että h-hetki sattuisi ystävänpäivälle :) Saas nähä meneekö veikkailut oikein.. mitään ei ainakaan vielä ole tapahtunut.

Ainut mitä toivon on se, ettei menisi niin pitkälle että joudutaan käynnistämään. Haluun niin kokea sen "jännityksen", kun jotain alkaa tapahtua. Ja haluun nähä miehen ilmeen kun synnytys käynnistyy..meneeköhän se ihan paniikkiin?!

Ajattelin kokeilla kaiken maailman poppas-konsteja, jotta synnytys alkaisi jo. Paljon seksiä ja illalla mennään ystävien luo saunomaan (mummoni mukaan kuumasta saunasta siirtyminen kylmään suihkuun käynnistäisi synnytyksen). Hahah..sehän olisikin kiva, jos mummon vinkit tepsisi ja rupeisin synnyttämään ystävien saunassa :D:D Onko teillä jotain konsteja joita voisi kokeilla?

Toivottavasti Salaman ensi yö menee paremmin ja pikkuinen suostuu nukkumaan. Mun täytyy herätä huomenna jo kasilta varaamaan aika lääkäriin, kun iski sitten vielä silmätulehdus. Mulla se vaan välillä iskee eikä siitä pääse eroon kuin lääkärin määräämällä lääkkeellä. Äitini kertoi tuossa tänään, että sain ensimmäisen silmätulehduksen jo Naistenklinikalla heti synnytyksen jälkeen..niin ne pöpöt liikkuu sairaaloissakin. Toivottavasti saisin silmät nopeasti kuntoon..olisi meinaan ihan kiva nähdä se oma vauva jo siellä synnärillä :D

kivaa sunnuntai-iltaa

haidiina 40+1
 
Salama83
Täällä yövalvomiset jatkuvat. Nyt mies pelasti mut aamukuudelta ja tuli pienen kanssa alakertaan, nukuin iloisesti kasiin asti. Sain yölläkin pieniä pätkiä torkuttua, mutta aika kevyeksihän se jää. Nyt nyytti tuhisee taas niin kovin onnellisena, ei päästä inahdustakaan. Kunpa keksisin konstin kiepauttaa unirytmi vähän toisenlaiseksi. Lisäksi sain flunssan ja nyt pelkään, että tartutan sen pikkuiseen. Toivottavasti äidinmaito suojaa äidin flunssalta... :)

Haidiina, ystävänpäivä ois hyvä päivä saada vauva. Tosin mikä tahansa on hyvä päivä saada vauva <3

Salama83 ja neiti 1 vko 3 pv
 
Kappe82
Pakkaa vissiin oleen ihan pienillä noi rytmit aina vähän päälaellaan. Saatko salama päivällä nukuttua? Kunnon päikkärit antaa mukavasti lisäpotkua :) Mä oon koittanut öisin olla turhia höpisemättä pojalle, enkä pistä yövalon lisäksi muita valoja. Yöksi vaihdan aina yöpuvun. Josko näistä "vihjeistä" joissain vaiheessa hokaisi koska on yö. Tosin nukkuu nytkin aina sen kolme tuntia putkeen, joten ei sinänsä valittamista.

Meillä on huomenna eka neuvola pojan kanssa, jänskää. Tänään lähdetään ekaa kertaa sukuloimaan toiseen kaupunkiin. Saa nähdä miten menee ;) Marketteja, kahviloita ja kirppareita ollaankin jo koluttu. Ylihuomenna sais sitten aloittaa virallisesti ulkoilunkin. On tosin luvattu vissiin taas kovenevia pakkasia.

Jokohan joku on synnytyspuuhissa...
Ja JENNIIII!!! missä oot?? Täällä ollaan vallan huolissaan.
 
Noelia
Moi!

Mä en usko enää mihinkään SSS-juttuihin! Jos itse saisi jotekin edistettyä synnytyksen käynnistymistä, niin mullakin olisi jo nyytti sylissä.. On tullut sen verran paljon saunottua, lykittyä lunta, hiihdettyä jne. eikä ole supistanut vielä kertaakaan :D

Mä oon ollut varmaan enemmän liikkeessä ja ulkona kuin normaalisti ja joka päivä on tehty 2-3 tunnin hiihtoretkiä, lumitöitä, jne. Tänäänkin olin esikoisen kerhon kanssa monta tuntia metsäretkellä ja vielä ois tarkoitus shoppailla pari tuntia. Vaan vauvaa ei näy! Ei ole tietty vielä kiirekään, mutta jotenkin tässä vaiheessa tulee NIIN malttamattomaksi! Koska vauvalla on jo ihan mukavasti kokoa ja nyt olisi itsellä energiaa vielä ponnistaa.. Kuukauden päästä olen varmaan jo niin väsy, että vauvan saa kaivaa taas imukupilla ulos! Unissa ei ole paljoa kehumista, kun eka pyörin kahteen saakka ja sit yleensä kolmelta esikoinen kömpii viereen potkimaan..

Yih, Salamalle parannussäteitä! Vauva ei helpolla flunssaa saa, mutta itselle on kurjaa jos ei saa nukuttua sitäkään vähää nenä tukossa jne.

Ja toiset pääsee jo ulos vauvojen kanssa! Voi kun ootan sitä päivää.. Toisaalta, ihan hyvä että kaupunki ehtii aurata kadut ennen sitä :D Aika kovalta hommalta näytti taas tänään rattaiden lykkiminen tuolla hangessa.

No mutta, mä jatkan odottelua. Tiitusta ei ole kuulunut vähään aikaan, niin tules kertomaan miten etenee! Taitaa vauva olla jo sylissä ;)

Noelia 37+5 PLÄÄH!
 

Yhteistyössä