Helmivauvat 2010

  • Viestiketjun aloittaja Kappe82
  • Ensimmäinen viesti
Salama83
Hihihihi, Tiitulla ja Kappella tosiaan myöskin jännät ajat käsillä. Etenkin Kappella, kun kerran tiheästi ja kivuliaasti supistelee. Mahdatkohan olla jo sairaalassa? :) Sitä toivoo, että teille alatiesynnyttämään lähtevillä ei tulisi mitään vääriä hälytyksiä, vaan homma käynnistyisi vauhdilla (ei kuitenkaan liian) ja pääsisitte tositoimiin :) Itse sen sijaan pelkään lapsiveden menoa ja supistuksia, sillä toivon lapsen tulevan vasta sovittuna sektiopäivänä. Jotenkin tuntuu, että sairaalassa on silloin paremmat valmiudet hoitaa homma kotiin eikä tarvitse mihinkään kiireelliseen leikkaukseen lähteä. Saas nähdä.

Mulla on tänään hieronta, piti nimittäin varata vähän hemmottelua ennen vauva-arkea :) Varasin tuon viime viikolla, kun selässä oli pari kipeää pistettä. Nyt ne ovat sulaneet jonnekin pois, mut kyllähän tuo hyvää tekee joka tapauksessa. Lisäksi tänään täytyy käydä lävistysliikkeessä hommaamassa uusi koru mun korvan rustolävistykseen, kun tuo nykyinen on semmoinen, etten saa sitä millään itse irti. Ja sektioon mennessä pitää ottaa kaikki korut, mukaanlukien lävärit, pois.

Mahtia, että Riinulillakin sujuu hienosti siellä, mitä nyt unenpuute vaivaa. Toivottavasti saat kuitenkin lepäiltyä isoimpien lapsien ollessa koulussa? Upeaa myös tuo, että imetys luonnistuu (siitäkään kun ei mitään takeita saa). Kuinka olet palautunut synnytyksestä, vieläkö istuminen tms tekee tuskaa?

Mua vähän huolettaa Jenni, kun ei olla kuultu hänestä sitten lähtöhetkien. Tosin voipi olla, että kaksosten kanssa on vaan niin kova kiirus, ettei malta/ehdi koneelle istahtaa. Yhdestäkin varmaan menee arki totaalisen sekaisin, sillai hyvällä tavalla. Moni muukin aiemmin vakkarina kirjoittanut on hävinneet vähän jonnekin taka-alalle, toivottavasti kuullaan heistäkin vielä lisää.

Asiasta toiseen, mun sairaalakassi painaa IHAN uskomattoman paljon, vaikka olen koittanut pitäytyä vain välttämättömimmissä. Mutta jotenkin sitä vaan kertyy kaikenmoista. :O Kehtaankohan mä sen kanssa edes mennä osastolle, hehe... Noh, enköhän. Ylihuomenna musta tulee varmaankin äiti (paitsi pitää aina jättää pieni varaus sille tosiasialle, että vauva on voinut kääntyäkin ja lähetetään kotiin kypsyttelemään).

Ihanaa keskiviikkoa kaikille ja synnytystuulia!

Salama83 38+1
 
Ohdis
Huu, täällähän alkaa tapahtumaan! Kappe, jee!! Ei tiedä vaikka sulla ois siellä käärö sylissä jo :}

Meillä supisteli taas eilen säännöllisesti ja sitten lakoi harvenemaan. Yöllä heräsin pariin napakkaan supistukseen mutta siinä se sitten taas olikin. Varmaan kohdunkaula kohta sillä mallilla että mun ei tarvi käydä sairaalassa kun tiputtamassa vauva ulos ;D

Mullei vielä ole sitä sairaalakassiakaan.
Toisaalta, sinne pitäs kyllä ostaa suklaata ja karkkia, että mitä sitä turhaan vielä pakkailemaan kun tärkeimmät kerran puuttuu......

Väsy. Ihan armoton väsy. Kellahdan kohta tästä tuolilta tohon lattialle ja kuorsaus kuuluu naapuriin asti. Toiveajattelua. Ehkä kerkee vetämään pikaiset (tirsat) ennenkun pitää noutaa kuopus eskarista.

Ohdis & Voitto 35+5
 
Haidiina86
Huhhuh..että kaikilla muilla jo supistelee kovastikin. Onkohan mussa jotain vikaa, kun voin sanoa ettei mulla ole tullut ainoatakaan supistusta. Harjotussupistuksia, siis niitä missä maha vain kovettuu, on toki tullut, mutta kivuliaista supistuksista ei ole tietoakaan. Odotankin tässä, että miltähän ne oikeat sitten oikein tuntuvat :O

Mä kävin eilen tutustumassa Kätilöopistoon. Kierroksesta jäi kyllä todella hyvä fiilis. Synnytyshuoneet oli paljon mukavammanoloisia kuin olin odottanut...uskon, että siellä viihtyy oikein hyvin, kunhan synnytys vain sitten etenee hyvin. Kätilö esitteli siinä samalla kaikkia laitteita ja vehkeitä mitä käytetään tai voi halutessaan käyttää kivunlievitykseen. Kierroksen lopuksi meille kävi myös esittäytymässä edellisenä yönä syntynyt pienokainen poika äitinsä kanssa. Uskomatonta miten fressissä kunnossa se äiti oli vaikkei synnytyksestä ollut vasta kuin reilu 10 tuntia aikaa. Ja poika oli mitä sulosin..kovin pieni (48cm, 3kg)!

Sain muuten hankittua sen muutosverokortin, mutta eipä tuo prosentti pahemmin laskenut. Sain 17,5% kortin... Pistää niin vaan vihaksi, että siitä pienestä äitiyslomarahasta verottaja vie vielä melkein yhden viides osan! Uskomatonta että tuolla pitäisi elää! Onneksi vauvaa voi sentään imettää eikä sen tarvitse nähdä nälkää vaikka vanhemmat näkisikin :O

Huomenna taas neuvola. Viime kerralla vauvan pää oli melkein jo kiinnittynyt niin saas nähdä oisko se nyt kiinnittynyt kunnolla. Uskon kyllä että on, koska paine alavatsassa on kasvanut eikä vauva liiku enää niin railakkaasti kuin ennen.

Haidiina 38+4
 
chadel
Uskomatonta miten kärsimättömäksi sitä on muuttunut vaikka tosiasia on että laskettuun aikaan on vielä 2viikkoa ja yksi päivä ja oon nyt jo ihan turhautunut että kun se ei jo synny. Kun oli niitä kovia supistuksia tuossa jossain vaiheessa raskautta niin veikattiin että tämä vauva syntyy ennen aikojaan ja nyt kun se ei sitten synnykään niin olen henkisesti valmistautunut synnyttämään aiemmin ja mieli tekee tepposet kun se meneekin nyt sitten laskettuun aikaan tai yli.

Tuntuu että tällä vauvalla ei ole minnekään kiire, se liikkuu paljon mutta supisteluja ei enää ole ollenkaan eikä muutakaan mitä voisi ajatella synnytystä ennakoivaksi. Kohdunkaula on hieman pehmentynyt ja lyhentynyt senttiin mutta mitään muuta ei ole tapahtunut. Tai no nyt eilen kun olin lenkillä niin viilteli inhottavasti kutakuinki sinne itteensä ja myös muutaman kerran ku nousin sängystä aamulla mutta tuo on ihan normaalia ja sitä on ollut raskaana olevilla ystävilläkin joten se ei sitte merkkaa kans mitää. blaah.

kaikki muut sanoo että no onpa hyvä että se on siellä mahdollisimman pitkään että saa hyvät eväät elämän alkuun ja tunnen itteni aiva itsekkääksi äidiksi ku toivon että se jo syntyis. Ajateltiin kokeilla seksiäkin taas tässä kun sitä nyt ei ole enää hetkeen ollut kun tuo mun alapää on niin herkillä että pelkään että se sattuu... josko seki vähä sitte vauhdittais asiaa =) eikö kenelläkään muulla ole alapää herkkänä?

kertokaa tuoreet äidit sitten vähän miten arki on lähtenyt käyntiin ja miten esimerkiksi yöt on menneet?
 
köppänä
Hei Haidiina, älä stressaa veroista ja prosenteista, vuoden lopussa verottaja kyllä ottaa lisää tai palauttaa eli verokortin prosentilla ei ole merkitystä, verot menee aina loppuviimein sillä oikealla prosentilla, toki veroja ylipäätään menee varmaan kaikkien mielestä liikaa (mutta nytkin verovairoilla olen täällä sairaalassa "viikkotolkulla") ;) Itse maksan aina liikaa veroja ja sitten iloitsen palautuksista, toiset maksaa aina liian vähän ja manaavat mätkyjä ;)

Minäkin alan vähän huolestumaan Jennistä, mutta ehkä Jenni on vielä sairaalassa tms.
 
Tiitu81
Oih! Ei ole Kappesta kuulunut sitten aamun eli on tainnut tosiaan lähtö tulla! Ihanaa! <3

Tänne ei sitä vastoin ole saatu sitä mitä on tilattu vaan enemmänkin päin vastoin; supistukset ovat loppuneet kokonaan ja tämänpäiväisen neuvolaultran mukaan minkäänlaista kiinnittymistä ei ole tapahtunut. Sf-mitta kivunnut viimeviikkoisesta taas sentin eli on nyt huimat 38.5. Jonkinmoista jättiläisvauvaa siis odotellessa. ;D Paino sentään oli pudonnut 400g. Esikoista odotellessa se enteili synnytyksen lähestymistä, joten tarraan nyt sitten siihen ainokaiseen oljenkorteen, ja toivon sen tarkoittavan samaa nytkin. Tosin tänään laitettiin lähete yliaikaisuuskontrolliin, eli ei se missään tapauksessa enää viikkotolkulla vatsaan voi jäädä muutenkaan. ;D

Chadel: Tiedän tuon ärsyttävän tunteen: Esikoista odottaessa jouduin raskauden puolivälistä sairaslomalle ja sairaalakassi käskettiin pakata sillä "Synnytys voi käynnistyä koska tahansa". No 10 päivää meni yli lasketun ajan ja ne päivät oli pitkiä! Jättäisivät mielummin tuollaiset sanomatta kuin aiheuttaisivat kuukausia kestävän piinaavan odotuksen. =D

Tiitu 39+6
 
Noelia
Oi eiii miten jänniä hetkiä monilla, ja toisilla taas on jo viikon vanhat vauvelit kainalossa :D Onnea vielä kovasti, etenkin Riinulille että kaikki meni hyvin hurjasta alusta huolimatta. Onkohan Kappe päässyt synnärille, vai miten kävi?

Kamalaa jänskäillä täällä ketjun loppupäässä, ois pitänyt mennä maaliskuisiin, hih. Mulla tulee huomenna viikko siitä neuvolasta kun muka sain lähetteen ultraan, ja Kättäriltä ei ole kuulunut mitään. Olen potenut koko viikon flunssaa, joten en ole jaksanut kysellä perään kun en sinne ultraan voisi kumminkaan mennä. Synnytyksen lähestymisestä ei ole mitään merkkiäkään ja kaikki vaivat on helpottaneet kun flunssan takia tulee levättyä vähän yli tarpeen.

Se vain harmittaa kun tuo vajaa 5v esikoinen on nyt kotihoidossa ja voimia ei ole oikein mitään touhuta :( Olen suunnitellut niin monenlaista puuhaa meille, kun kerrankin on aikaa. Mutta nyt sit vaan makaan ja muksu tuijottaa vuoroon telkkaa ja tietokonetta :(

Muutenkin on vauvatarvikkeet vielä varastossa, kirppiskuorma odottaa viejäänsä ja sairaalakassille en ole suonut ajatustakaan. En ehtisi missään nimessä vielä synnyttää! Ajattelin vielä pari viikkoa sitten, että ois jo kiire synnärille, mutta nyt tuntuu että vauva saa ilomielin kasvaa vielä. Olo ei ole ollenkaan valmis vielä synnyttämään. (JOS siis vaan pääsisi sinne ultraan näkemään tarjonnan ja että kaikki on muuten kunnossa..........).

Salamako sanoi jonkun ihastelleen kauniin kokoista vatsaa. Mua rasittaa kans, kun kaikki päivittelyt isosta vatsasta.. Ainoastaan ihana mieheni lohduttaa, että ei se nyt vielä niin iso ole (kuin vimeksi oli rv41++..) Itsestä se ei tunnu ahdistavan isolta, koska JUMALAN KIITOS en ole levinnyt kuin eteenpäin eikä selkäkään ole vielä katkennut. Niin on vähän hassua, että muut voivottelee sen kokoa kun itse olen ihan tyytyväinen enimmän aikaa.

Vauvelilla tuntuu olevan kaikki ihan hyvin. Melskaa välillä niin hurjasti, että ihmettelen mitä se touhuaa. Supistuksia en ole tuntenut, siis kipeitä.. En tuntenut kyllä viimeksikään ennen vesien menoa, joten ne oliskin uusi kokemus. Samantyyppistä vihlontaa on joskus kuin Chadelkin mainitsi, mutta vauva ei ole tosiaankaan kovin alhaalla kun kylkiluut meinaa ihan just haljeta.

Haidiinaa vähän kadehdin tosta Kättärin tutustumiskäynnistä. Toista odottavalle ei ole sellaista tarjottu, vaikka ekan synnytinkin aivan muualla. Ois kiva kun ois jokin mielikuva, minne on menossa. Mutta kiva että vaikutti viihtyisältä.

Mäkin kävin kaverin kanssa vaatekaupoilla viime viikolla ja AH!! Pian saa taas laittaa jotain muuta päälle kuin mustan trikootunikan ja mammahousut!! Siis NIIN piristävä ajatus.. Tiedossa on myös itselle pientä hemmottelua, jahka tästä nuhasta tokenen.

Mutta näihin tunnelmiin, kaikille sopivia supistuksia ja voimia ponnistuksiin!

Noelia 36 tasan (?)
 
Haidiina86
Noelia..mullakin kesti sen ultra-kutsun tuleminen kättärille noin 2 viikkoa ja viikko sen jälkeen oli se aika sinne ultraan! toivottavasti saat sen siis pian.
Ihme ettet pääse tutustumaan Kättäriin, koska kyllä tuolla kierroksella oli mukana yksi pariskunta joka odotti toista lastaan. Toki heidän esikoisensa oli jo 12 vuotias, mutta he olivat ainakin päässeet mukaan tutustumaan kätilöopistoon. Kannattaisikohan sunkin kysyä pääsisitkö vielä? Mun mielestä siitä oli todella paljon hyötyä ja rauhoitti mieltä kun näki miten kiva paikka se on.

kiitos köppänälle positiivisuudesta! eihän nuo veroasiat mun maailmaa kaada..joten turhahan niitä on murehtia :O

ei mulla sitten nyt muuta. Kävin tänään syömässä sushia..vaikka se taitaa kiellettyä ollakkin. Mutta siis se on vaaan niiiiiiiiiiiiiiiin hyvää! :)

Haidiina 38+4
 
Noelia
Haidiina, kiitos vinkistä, täytyy kysellä ja katsella tarkemmin ainakin, kun käyn siellä ultrassa. Edellisessä sairaalassa oli mukava se tutustumiskäynti, kun näyttivät vastaanoton ja jotain käytännön asioita. En nyt epäile, etteikö tositilanteessa sinne löydä mutta eipä tarvinnut ihmetellä minne auton saa parkkiin.. oli vähän muutakin siinä mielessä.

Niin, jos pääsen ultraan.. Musta lääkäri sanoi laittavansa 7pv lähetteen, mutta ei ole kuulunut viikossa ees kutsuakaan. Se tulee kuulemma kirjeenä, joten tuskin lähipäiville.. Höh, kun on tuo esikko kotosalla niin ois hyvä tietää aika vaikka sit ensi viikolla..... mutta tähän alkaa jo tottua.. jos joku täysi-ikäinen lääkäri sattuu kohdalle, niin ei se ainakaan täyttä suomea puhu ja taas saa soitella perään. Kolmatta lasta ei varmaan uskalla, se luultavasti pitää synnyttää omassa kylppärissä ja anopin tulla lämmittelemään vesiä. Nimim. "Iloinen veronmaksaja"
 
Salama83
Huomenta!

Mä olen nyt kahtena yönä peräkkäin nähnyt synnytyksestä unta. Ihan positiivisia unia onneksi, vaikkakin onhan ne aina vähän omituisia kuitenkin. Tänään en malttanut nukkua juuri seiskaa pidempään, kun lupasivat sairaalasta soitella päivän aikana huomiselle tarkempia kellonaikoja. Pelkään, että siirtävät sektion johonkin iltapäivään, kun mieluiten tahtoisin tietty tositoimiin jo heti aamulla. Ettei tarvitsisi koko päivä asiaa jännittää, yö riittäisi :) Vaikka eipä sillä, ihmeen rauhallisin mielin suhtaudun koko asiaan, ainakin toistaiseksi siis. Voi olla, että olen kauhusta kankeana ensi yönä tai viimeistään sitten, kun suhataan autolla pakkasaamun autioittamilla kaduilla kohti sairaalaa.

Onpas harmillista, että Noelia joutuu odottelemaan ultralähetettä epätietoisuudessa. Nostit kyllä silti hymyn huulille tuolla viestisti vikalla lauseella... :) Tai siis varmasti on totta tuo, että ensisynnyttäjiin panostetaan hurjasti ja siitä se kiinnostus sitten vähenee, toivottavasti ei kuitenkaan siinä määrin, että tarvitsisi anopin toimia kätilönä. (Sen jälkeen olisi varmaan mielenkiintoisia sukujuhlia ja perhepäivällisiä, ei tarvitsisi turhaan kainostella) :D Paranemisia myös flunssan keskelle! Nyt vaan lepoa, lepoa ja lepoa. Niin ja positiivisia ajatuksia (vaikka voikin olla hankalaa, kun nenä on tukossa ja olo kaikin puolin kurjahko).

Chadel, meikällä ei ole alakerrassa minkäänmoisia tuntemuksia, ei siis kipuakaan. Välillä oikeasti unohdan olevani raskaana, kun vaivoja ei ole nivelien jäykkyyden ja nälän lisäksi. Olen alkanut pohtia, että ehkä tämä johtuu mun vauvan asennosta: se painaa eri paikkoihin kuin perinteisesti ja siksi fiiliskin on ihan erilainen kuin monella loppuraskaudessa. Eli jotain positiivista väärässä asennossa. :)

Salama83 38+2

Ps. Mä oon NIIN saletti, että Kappe on jo synnyttänyt ihanan uuden ihmisen. <3
 
Salama83
Tulin vielä pyörähtämään netissä ennen huomista. Soittivat sairaalasta, että kasilta sinne ja joskus aamupäivän aikana sitten leikataan (paitsi jos on kääntynyt, mitä ei ole ainakaan toistaiseksi mun käsittääkseni tehnyt). Pitäkäähän peukkuja! Toivottavasti moni muukin saa käärön syliin viikonloppuna :)
 
Riinuli kirjautumatta
Salamalle hurjasti pidän peukkuja huomiseen leikkaukseen, kyllä sen kääntymisen jo lopussa huomaa, ainakin vakaasti uskon niin.
Istuminen onnistuu jo ihan hyvin ja toipuminen on hyvässä vauhdissa, tosin nyt kun on tuota synnytyksen kulkua miettinyt, niin tulee sellainen pelottava tunne kuinka siinä olisi voinut käydä, mutta onneksi kaikki meni hyvin.
Chadel kyseli kuinka arki on lähtenyt pyörimään, meillä ei tällä neidillä ole minkäänlaista rytmiä, syö 1-4 tunnin välein ja välillä myös itkeskelee ilmeisesti vatsavaivojaan.Mutta sanoisin siltikin että ei mikään "vaikea"vauva ole, nukkuu välillä 4 tuntia putkeen, mutta on välillä 3 tuntia hereillä.Aivan suloinen pakkaus neiti kaikenkaikkiaan on!
Jennin kuulumisia odotellaan täälläkin hieman huolissaan :/ ja Kappe on toisaan varmaan jo oman nyyttinsä saanut kainaloon kun ei ole mitään kuulunut.
Mutta maitobaaria kutsutaan melko vaativasti, että ei kun hei!
 
Tiitu81
Salamalle voimia huomiseen koitokseen! Täälllä myös peukut pystyssä! Kyllä kaikki hyvin menee ja huomenna tähän aikaan sinullakin on sitten jo oma pienokainen sylissä! Ihanaa! <3
 
Ohdis
Salama on varmasti mielessä tänään :} Onnea matkaan ja tulehan kertomaan kokemuksesta kun jaksat!

Meillä supistelee päivittäin jonkun aikaa säännöllisesti ja sitten ne johkin katoavat. Mutta jotkut on jo tooosi kipeitä. Päähän tässä menee, jos tätä jatkuu viikkotolkulla o_O

Ohdis & Voitto 36+0
 
Kappe82
Niinhän siinä vaan kävi, että synnyttämään päädyin silloin keskiviikkona. Ihmemiehemme näki päivänvalon iltapäivästä. Kokoa herralla oli 51cm ja 3490g.

Kaikki meni oikein hyvin. Kipeät supistukset alkoivat siis aivan yllättäen aamulla klo 5 ja muutaman tunnin päästä lähdettiin sairaalaan. Sinne kun päästiin oli kohdunsuu auki 4cm ja paineltiin suoraan synnytyssaliin odottelemaan jatkoa. Kaikki sujui mutkattomasti, mitä nyt lopussa hiukan sydänäänet laskivat ja epäilivät kasvotarjontaa. Ruvettiin väläyttelemään myös imukupin mahdollisuutta. En juurikaan tuntenut mitään ponnistamisen tarvetta, mutta aloin sitten vaan supistuksia seuraamalla puskemaan kaveria pihalle ja ihan nätisti normaalitarjonnassa sieltä putkahti. Kipupiikin sain alkuun, ja kun olin 8cm auki niin epiduraalin. Kalvot puhkaistiin.

Kokemuksessa ainoa miinus oli se, että synnäri oli tupaten täynnä, joten myös haave perhehuoneesta jäi. Toisaalta säästyipä sitten ne rahat hassattavaksi johonkin muuhun ;) Tänään pääsin kotiutumaan ja täytyy sanoa, että oli ihana tulla kotiin!

Kirjoittelen myöhemmin lisää kokemuksista....

Salama siellä onkin jo nyytti kainalossaan <3! ONNEA siis jo etukäteen! Kuulumisia odotellen sitten kun ehdit :)

Haidiina; olen elävä todiste, että nopeastikin voi tapahtua vaikka ei olisi kipeistä supistuksista tietoakaan. Mullahan siis alkoi synnytys suoraan niistä. Kaikki on siis mahdollista ;)

Palaillaan taas!

Kappe & Oiva 3pvää
 
Kappe82
Köppänä 36+37 (toinen), syntynee 18.1., poika --> poika s. 18.1. (53,5cm ja 4245 g)
Riinuli77 31+32 (viides) L.A 27.1 tyttö? --> tyttö s. 19.1. (53 cm ja 4420 g)
Tiitu81 27+29 (toinen) L.A 28.1, tyttö?
mimi:) 24+26 (kolmas) LA 30.1
Kappe82 27+32 (esikoinen) LA 1.2, --> poika s.27.1. (51cm ja 3490g)
Puhina 27+47 (esikoinen) L.A 4.2
Haidiina86 (esikoinen) L.A 6.2.
Salama83 26+29 (esikoinen) L.A 8.2., tyttö?
Tiitu-85 (esikoinen) L.A 10.2.
Jenni -81 (esikoinen/kaksoset) L.A 12.2
Chadel84 (esikoinen) L.A 13.2. tyttö
Tiptap (esikoinen) L.A 15.2.
Ohdakkeenkukka 29+38 (nelonen) L.A 26.2.
Noelia -79 (toinen) L.A. 24.2. tyttö?
 
Tiitu81
Oih! Ihan mielettömästi onnea teille Kappe perheenlisäyksen johdosta! <3

Täällä sitä vain edelleen odotellaan ja ihmetellään. Pienen liikkeet on nyt vähentyneet ja hurja siivousintoilu päällä. Juuri parhaillaan siivoilen keittiön kaappeja ja laatikoita ja siis mähän INHOAN kaappien siivoamista. =D Mitään muita "oireita" tai "vaivoja" ei sitten enää olekaan. No, keskiviikkona olisi taas neuvola. Toivon jälleen kerran, ettei enää sinne tarvitsisi mennä. Tuntuu jo turhalta koko touhu, eikä sieltä saa enää mitään konkreettista irtikään. =p

Tiitu 40+3
 
Haidiina86
Onnea tuhansittain Kappelle!!! Niin kai se van on sitten uskottava, että synnytys voi tosiaan käynnistyä hetkenä minä hyvänsä..ilman että olisi aikaisemmin edes ollut supistuksia! Onnea Onnea Onnea pienokaisen johdosta! :)

Täällä olo on energisempi kuin koskaan aikasemmin! Mun maha on niin pikkanen edellein ettei se juurikaan haittaa menoa..Nukun kuin tukki eikä mitään paikkaa kolota. Ei oo kyllä yhtään sellainen olo, että olisin raskaana. Mutta kyllähän sen aina muistaa kun kävelee peilin ohi :) Oon jotenkin ihan varma, että reilusti mennään yli lasketun ajan ennen kuin pikkanen suostuu edes tulemaan ulos. Tosin eipä tuo haittaa..onpahan nyt enemmän aikaa keskittyä vielä pelkästään itseensä kun kerran voi. Ajattelinkin ens viikolla käydä värjäyttämässä ripset niin näyttää sitten hieman paremmalta, kun tuskin sitä sitten päälimmäisenä ajatuksena on meikkaaminen kun pienokainen on sylissä.

eipä tällä erää muuta..

haidiina 39+1
 
Noelia
Kappelle ja pikku perheelle isot onnittelut, ja Salamalle myöskin koska varmastikin pian saamme ilouutisista raportin!

Haidiina, mäkin kävin ripsi/kulmahoidossa ja pomo heti kehui pirteän näköiseksi kun kävin tänään töissä :D Tosin, kun on nukkunut aamulla ysiin ja sitten menee työpaikalle sanomaan Moi ja Tsau, niin onhan sitä pirteä, hih hih!

Mulla on huomenna neuvola ja varmasti eläkeikäinen täti osaa käsikopelollakin koittaa tarjonnan. Se ultralähete on kai kadonnut koska vieläkään ei ole kuulunut mitään.. Saa terkka metsästää sen samalla. Olen pyörinyt kolme päivää pihalla lumikinoksissa kera kolan, pulkan ja esikoisen ja siitä ei ole vielä seurannut ensimmäistäkään kipeää supistusta tai mitään muutakaan, joten odotellaaaaaaaaaan.

Oikeasti kaikki liikkuminen tuottaa tuskaa, alkaen sohvalta nousemisesta, mutta pihalla raittiissa ilmassa riehuessa unohtuu helpommin että lantio on aika hemmetin kipeä. Sanoin jo miehelle, että jos joudun leikkaukseen, niin on kyllä huutava vääryys että pitää kärsiä noista liitoskivuista! Niitä ne kaiketi on... luulin jo helpottaneen viime viikolla, mutta sit tajusin että taisin olla vaan flunssan takia panadol-puudutuksessa useamman päivän.

Mutta, katsotaan mitä huominen tuo tullessaan ja tsemppiä Tiitulle, Haidiinalle ja muille joilla H-hetki on käsillä ihan pian!

Noelia 36+5
 
Salama83
Köppänä 36+37 (toinen), syntynee 18.1., poika --> poika s. 18.1. (53,5cm ja 4245 g)
Riinuli77 31+32 (viides) L.A 27.1 tyttö? --> tyttö s. 19.1. (53 cm ja 4420 g)
Tiitu81 27+29 (toinen) L.A 28.1, tyttö?
mimi:) 24+26 (kolmas) LA 30.1
Kappe82 27+32 (esikoinen) LA 1.2, --> poika s.27.1. (51cm ja 3490g)
Puhina 27+47 (esikoinen) L.A 4.2
Haidiina86 (esikoinen) L.A 6.2.
Salama83 26+29 (esikoinen) L.A 8.2., tyttö? --> tyttö s. 29.1. (49 cm ja 3920 g)
Tiitu-85 (esikoinen) L.A 10.2.
Jenni -81 (esikoinen/kaksoset) L.A 12.2
Chadel84 (esikoinen) L.A 13.2. tyttö
Tiptap (esikoinen) L.A 15.2.
Ohdakkeenkukka 29+38 (nelonen) L.A 26.2.
Noelia -79 (toinen) L.A. 24.2. tyttö?

Tervehdys!

Päästiin tänään kotiin ja olo on euforinen, itkuherkkä ja uskomattoman onnellinen. Perjantaina meille siis syntyi valloittava neiti, jota jaksaisin vain tuijotella tunnista toiseen. Kaikki sujui mallikkaasti, paitsi sektion jälkeen kipulääkitys ei aluksi toiminut ja kärsin järkyistä kivuista tunnin/pari tuntia, ei ole tarkkaa muistikuvaa. Mutta kaikki oli kyllä sen arvoista :) Parantuminen on lähtenyt tosi hyvin käyntiin ja maitoakin tulee mukavasti. Tyttö nukkuu pitkiä pätkiä päivisin, mutta öisin uni ei maistu kuin max 2 h kerrallaan. Viime yönä vaati huomiota suunnilleen puolen tunnin välein. Onneksi ehdin torkkua päivisin :) Nyt pitää mennä, pieni vaatii huomiota! Tsemppiä kaikille tuleviin koitoksiin ja muille vauva-arkeen!
 
Kappe82
OnneaOnneaOnnea Salamalle neitokaisen johdosta <3! Hienoa että paraneminen on lähtenyt hyvin käyntiin ja maitoa riittää :)

Meillä kävi tänään neuvolantätsä kotikäynnillä. Kaikki oli hyvin ja Oivan paino oli jo noussut syntymäpainoonsa, joten on ilmeisesti saanut maitoa tarpeeksi (vauvoissa sais kyllä olla sellanen maitomittari).
Eilen oltiin koko pesueen voimin kaupassa ja ulkoilemaankin olen (itsekseni siis) päässyt mukavasti. Meidän herralle ruoka maistuu n. 3 tunnin välein ympäri vuorokauden. Muun ajan nukkuu, pientä itkeskelyä ja ihmettelyä välillä. Napatynkäkin otti ja irtosi eilen. Kaiken kaikkiaan tosi hyvä fiilis, vaikka kovasti pelkäsin miten mielialan käy synnytyksen jälkeen. Ilmeisesti imetyshormonit sopii mulle paremmin kuin raskaushormonit ;) Oon kyllä äärimmäisen onnellinen, että mies on kanssa kotona ainakin seuraavat pari kuukautta. Ei tarvi yksin pähkäillä minkään asioitten kanssa.

Tiitu, mimi ja Haidiina synnyttävät varmasti hetkellä minä hyvänsä, vauvauutisia odotellessa siis.... Ja tosiaan Jennin kuulumisia minäkin olen kovasti odotellut. Toivottavasti saadaan pian kuulla että kaikki on hyvin!

Hyviä vointeja kaikille!

Kappe & Oiva 6 pvää
 
Salama83
Kappe, jos sulle sopii imetyshormonit, niin mulle ei vissiin. Tai sitten eilen oli vain herkkä päivä. Siis fiilis oli tosi onnellinen, mutta silti itkin ihan tyhjästä. Sain esim. sähköpostin tutuilta, jossa onnittelivat ja paljon muitakin onnitteluviestejä, niin tuli parku niitä lukiessa. Ja sitten kun ajattelin sairaalan ihanaa henkilökuntaa, tuli itku. Menin sitten miehen kainaloon (vauva oli hänellä sylissä) ja nyyhkytin siinä hiljaa. Oli mies vähän ihmeissään. Sanoin kyllä, että ihan oikeasti olen onnellinen enkä allapäin, mutta jostain syystä nyt vaan itkettää. Noh, kaipa tämä on normaalia. Pitää jotenkin vaan saada itseni tasattua ennen kuin kutsutaan porukkaa kylään, etteivät ohjaa mua jonnekin pakkohoitoon. ;)

Yöt ovat kyllä yhtä tuskaa. Tyttö nukkuu päivisin sellaisia 3 tai 4 tunnin pätkiä, mutta öisin on hyvä, jos tunnin pötköttelee. Meillä oli/on tarkoitus nukuttaa tyttöä omassa huoneessaan makkarin vieressä, niin en herää joka ähkäisyyn. Mutta kyllä mä hänet viime yönä lopulta hain omaan viereeni sänkyyn makaamaan, kun uuten olisi tullut vietettyä yö lastenhuoneessa nuokkuen imetystuolilla neiti sylissä. Saapi nähdä, mihin sitä tässä päätyy. Mites teillä muilla nuo nukkumisjärjestelyt?

Kestovaippailu aloitettiin ja nuo äippäpakkauksen vaipat eivät ainakaan meillä pitäneet kunnolla. Tosin olen vasta kerran ne pessytkin, imutehohan paranee sitten ajan mittaan. Vaihdoin yölläkin ne jotain 3 kertaa, kuoria myöten, kun tuli vaan läpi. Lisäimu helpotti vähän ja kai se riisipaperikin, mutta silti olivat läpimärät. Noh, saapahan tyttö ainakin tarpeeksi maitoa (kuulemma virtsan määrä kertoo siitä enemmän kuin ulosteen).

Peukutukset teille, joilla synnytykset ovat vielä edessä! Kohta voidaankin sitten kaikki pulista vauva-arjesta :)
 
Ohdis
Kiva että Salama ja neitokainen on päässeet myös jo kotiutumaan! Eihän tuo neiti nyt sitten niin kauhean suuri ollutkaan, kuten huolehdit :}
Mukava lukea teidän ekojen päivien kuulumisia.

Täällä koko illan supisteli 7-10 min välein ja yöllä jatkui. Ei mitään hajua vaan että miten usein yöllä, kun en katsonut kelloa lainkaan mutta pari supistusta oli kyllä ihan jo sitä itseään, eli niin polttavia että mietin jo etten pärjää kotona kauaa jos vielä pahenee. Sitten ne loppui. Kuka pölli mun supistukset?

Ohdis & Voitto 36+5 (tänään Voitto olisi täysiaikainen jos neuvola olisi uskonut mun laskelmat eikä luottaisi sokeasti ar-ultraan :p )
 

Yhteistyössä