Helmivauvat 2010

Tuo meidän nokkamuki on sellainen, että vettä tulee vain imemällä. Eihän siitä muuten mitään tulisi, kun mukia pyöritellään miten sattuu ja itse mukin syöminen kiinnostaa yleensä enemmän kuin siitä juominen =)

CCL, meilläkin varpaat löydetty. Vitsi että ovat vauvat notkeita. Aika hard core jumppaa! Kuulostipa ihanalta tuo teidän uintireissu.

Murukisu, "testit näytti että vois olla maitoallergiaa" siis eikö sitä todettu ja joudut ostamaan ilman kelakorvauksia tuota maitoa vai kuinka? Meillä maitoallergia esiintyy ihottumana ja muutenkin iho atooppinen. Lääkäri sanoi, että iho saattaa reagoida herkästi punoituksella uusiin ruokiin, mutta siitä ei pidä välittää. Että tuskin on allerginen juuri sille ruoalle, mutta iho vaan herkästi reagoi. Eli siitä ei tarvitse välittää. Jos taasen tulee oikein kunnon ihottumaa niin sitten sille ruoalle tauko. Ja yritetään uudelleen n. 3kkn kuluttua. Eli noin meitä neuvottu, mutta voi olla eri teillä. Ja aina kuulema parempi mitä enemmän käsittelee ruokaa. Eli esim. hedelmät keitettynä, ei raakana.

mervi-elina
, ihanan söpö kuva! Voi kun toinen nauttii =)


NuuNuu84, eihän se ole ollenkaan hullua lukea sitä iltasatua. Itsekin haluaisin sellaisen rutiinin ottaa, mutta meillä ei jakseta yhtään keskittyä jos nukuttaa.

Onnittelut vauvoille ja tietty ylpeille äideille uusista hampaista ja taidoista!
 
Joo meillä tehtiin vasta se ihotesti. Kelahan vaatii vielä maitoaltistuksen ennen kun saa sen korvauksen. Altistus saatiin vasta kahen viikon päähän eli kuukauden päivät tässä on nyt revitty rahaa sanonko mistä siihen maitoon :LOL: Kallistahan se on kun se ei kestä kun viikon just ja just. Mutta toivottavasti selviää pian, onko allergiaa vai pelkkää atopiaa. Siks näin pitkään on mennyt tutkimusten teko, koska oltiin maalla lomalla kolmisen viikkoa. Sain onneksi tutulta lääkräiltä reseptin allergiamaitoon jotai sain heti kokeilla. Ihokin parani vähän omasta mielestäni sen myötä, mutta saa nyt nähä miten käy.

Ruuissa oon vähän vältelly sellasia aineita mille tytön isäkin on allerginen, koska luultavasti tyttökin on kaikille samoille. Toki ollaan kokeiltu kaikenlaista ja jätetty pois ja taas kokeiltu uudestaan. Porkkana ja maissi oli selkeästi sellasia mitkä ei käyny, vaikka keitti. Toisesta tuli punoitusta/ihottumaa toisesta taas masu kipiäks. Tietty nyt vois taas koittaakin niitä, jos saa ihon suht hyvään kuntoon.

Eli rasvailemaan siis :)
 
murukisu Erikoiskorvikkeita saa huomattavasti edullisemmin histamiini.com:sta. Itsekin ennen korvaavuuden saamista ostin sieltä NC:a (4 purkkia 60 euroa). Loman aikana onneksi oli tullut korvauspäätös ja uusi kelakortti.

sarina Hienoa, että teillä on altistukset tehty!

Tiistaina oli neuvola, ja poju on nyt 65,3 cm pitkä ja painaa 7 330 g. Hyvin on ruvennut ottamaan kiinni allergian puhkeamisesta johtunutta kasvunotkahdusta. Kiinteitä ollaan syöty nyt kuukauden päivät. Lounaalla menee bataattia ja parsakaalia n. 1 dl, välipalalla luumua 1 dl ja päivällisellä bataattia ja kukkakaalia 1 dl. Hirssi on nyt kokeilussa, että saataisiin aamu- ja iltapuuro. Kasvikset ja hedelmät olen kaikki käsitellyt keittämällä kauan ja sen jälkeen vielä pakastanut, että proteiinit pilkkoutuisivat mahdollisimman paljon. Vähitellen jossain vaiheessa rupean kokeilemaan vähäisemmällä käsittelyllä, kunhan nyt saadaan vähän lisää ruokia käyttöön. Syöttötuolissa täälläkin syödään. Vettä annan nokkamukista sekä ruokailujen välillä että heti ruuan jälkeen. Ajattelin kokeilla nokkamukia myös korvikkeen juottamiseen, sitten kun sitä aloitellaan.

Poju oppi loman aikana kääntymään, ja nyt pyörii milloin mitenkin päin. Kova yritys on myös eteenpäin ja vähän jo pääseekin, vaikka ei vielä oikein ole käsien liikuttaminen hallussa, takapuoli ja jalat tekevät sitäkin enemmän töitä. Nukkumaanmeno on ruvennut olemaan yhtä huutoa ja tappelua, kun ei millään malttaisi nukahtaa. Ja keskellä yötäkin herää kääntyilemään sängyssä.
 
Neuvolassa käyty tänään. Pojan mitat nyt 8645g (4kk: 8070g) ja 66,1cm (64cm), päänympärys 45,5cm. Kovin paljoa ei ollut kasvanut, pituuskasvukäyrä meni vähä alasuuntaan, mutta terveydenhoitajan mukaan ihan normaalia. Poju ei saanutkaan kuin pelkän rota-rokotteen, kun täällä neuvola muuten heinäkuun kiinni ja yksi terveydenhoitaja vaan hoitaa tällaiset pakolliset hommat. Mittauksiakaan ei oltaisi ollenkaan tehty, mutta pyysin, kun poika on niin huonosti enää imenyt. Sovittiinkin, että alan nyt antaa puuroa ja soseita maistellaan entiseen malliin. Ajattelin sitten aloittaa ihan Elovena-hiutaleilla, ne vauvojen puurohiutaleet näytti olevan aika kalliita. Jotenkin tuntuu vähän pahalta, kun pojalle ei rintamaito niin enää maistu, olisin kyllä halunnut jatkaa vielä pitkään... :/ ihan tippa tulee silmään, toinen on kumminki vielä niin pikkuinen...tai siis toki aion jatkaa imetystä, mutta kai maidon tuotanto alkaa vähetä mitä enemmän poika syö kiinteitä. Kun on nyt jo vähentynyt, kun poika saattaa pitää päivälläkin jopa 5 tunnin taukoja, ettei huoli pahemmin maitoa.

Viime yö olikin sitten taas hirvei pitkästä aikaa! :( Poika nukkui vaan pari reilun 1,5h pätkää ja lopun yötä heräili 10-30 min välein...enpä oo sitte nukkunut kuin pari tuntia. Monesti just ois saamassa unen päästä kiinni, kun poika herää uudestaan. En tiedä vaivasiko nyt se, ettei päässyt vatsalleen vai oliko mahavaivoja. Mikään kun ei tuntunut auttavan. Neuvolassa suositeltiinkin heti 6kk:n ikäisestä unikoulua. Täällä sitä järjestetään neuvolan toimestakin, en tiedä sit miten. Täytyy kysyä seuraavalla neuvolakäynnillä, kun meidän oma terveydenhoitaja on paikalla.

Tosi reippaasti poika kuitenkin jaksoi neuvolassa olla vaikka oli huonosti nukuttu yö takana. Ja sen jälkeen maistuivat kotona päikkärit!
 
Murukisu, laitoit että iho parani vähän omasta mielestäsi, mutta ei sitten ilmeisesti kokonaan? Olet ilmeisesti antanut Almironia? Meille ei käynyt sekään, vaan myös siitä tehtiin altistus ja nyt käytämme Neocatea. Saimme b-todistukset kelaa varten ja viikon sisällä sieltä tulikin päätös hyväksytystä korvauksesta. Itseasiassa tänään tulivat. Kun jätin paperit sainoin, että asia on kiireellinen, että rahat loppu. En tiedä auttoiko, mutta kela täti laittoi ainakin niihin papruihin että kiireellinen.

Kanella, kiitti onnitteluista ja kun laitoit noin tarkkaan miten teillä syödään. Voi vähän vertailla. Me syödään lounaaksi pottua vajaa desi. Välipalaksi päärynää desi. Päivälliseksi taas pottua vajaa desi sekä vielä iltapalaksi desi päärynää. Ja noiden päälle juodaan korviketta 130-150ml. Miksi ette nyt käytä korviketta vaan vain vettä?

 
sarina Imetän vielä pojua, siksi ei saa mukista vielä muuta kuin vettä. Mulla alkaa koulu elokuun lopussa, joten siihen mennessä siirrytään korvikkeelle. Aion kyllä jatkaa omaa dieettiä vielä senkin jälkeen, jos poju haluaa iltaisin ja öisin tissitellä.
 
wiiru meillä reaktio ei kai tullu rotaviruksesta, molempiin reisiin laitettiin piikit ja en kysynyt että mitä ne oli... :ashamed: Jotenkin olin luullut, että kaikki piikit tulee ottaa vastaan mitä vaan saa. Olis ehkä pitänyt olla suostumatta, en tiennyt olleskaa että voi käydä näin. Poika siis neljättä päivää kipeän oloinen, mutta tänään nukahti ensimmäistä kertaa kolmeen iltaan itse ilman suunnatonta itkua. Toivottavasti yö sujuu normaalisti ilman itkukohtauksia(tarkoitttaa meillä n. 6 syöttöä...).

Mulla oli tänään pojan vesipullo hoitolaukussa, se ei kyllä oikein osaa sellaisesta nokkamukista juoda, mutta yritän aina välillä sitä tarjota. Ja tulipa vesi hyvään käyttöön, sain huuhdella maitopullon ennen uuden satsin lisäämistä. Olisin kyllä voinut laittaa sen korkin kiinni asti, oli kiva ylläri päästä kotiin ja huomata että laukku lainehti. Onneksi siellä oli vaippa, joka vissiin suurimman osan oli imenyt. :LOL:

Voimia Bebolle, toi on tosi rankkaa. :hug:
 
Hei vaan kaikille pitkästä aikaa! :wave:

On ihan HIUKAN vaan mennyt aikaa, kun viimeksi kirjoittelin odotuspuolelle.. Mutta kaikki teidän jutut olen lukenut lähes päivittäin, kirjoittaminen on vaan jäänyt "vähemmälle". :whistle:

Nyt oli pakko kirjottaa kun puhutte rokotuksista. Minulle terveydenhoitaja sanoi että jos vauva tulee rokotuksista kipeäksi niin se johtuu nimenomaan siitä DTaP-IPV-Hib -yhdistelmärokotteesta (kurkkumätä, jäykkäkouristus ja hinkuyskä ), näin ainakin ymmärsin. :) Meillä on oltu kuumeessa myöskin 3kk ja nyt 5kk neuvoloiden jälkeen kun saatiin toi kyseinen yhdistelmärokote. Mutta onneksi kuume on lähtenyt päivässä-parissa. Muuten sai kipeänä ollessaan illalla muutaman itkukohtauksen, johon ei auttanut kuin suppo.

Täällä istutaan bumbossa ruokailujen ajan, ja kova onkin syömään. Huuto tulee jos tarjoilu ei pelaa aluksi tarpeeksi nopeasti. :D Aloitin lounaasta, aika pian mukaan tuli välipala. Ja illalla sai aluksi iltamaidon tai velliä tai maidon ja vellin sekoitusta. Nyt viikko sitten aloitettiin maistamaan riisipuuroa ja neuvolassa sanottiin että voi ruveta syömään myös päivällistä jo. Eli 4 ateriaa menee täällä päivisin. Muuten imetän aina ruoan päälle, mutta tosiaan iltaisin ollaan annettu korviketta jo 3kk eteenpäin, kun omaa ei tullut tarpeeksi nukkumaan mennessä. Nyt iltamaito on vähän jäänyt kun on ruvennut saamaan puuroa, tämän jälkeen yleensä pelkkä imetys riittää. :)

Täytynee hipsiä nukkumaan, mutta joskos saisin itseä niskasta kiinni ja kirjoittelisin tänne taasen vähän useammin kun kerran vuodessa. :D
 
Hei taas!

Meitsi teki urakan.. Olen joskus villissä nuoruudessa (ja vähän vanhempanakin) pitänyt päiväkirjaa. Niitä on sitten hupaisa ollut lukea myöhemmin. Tästä raskausajasta ei ollut juuri mitään ylhäällä. No, mä selasin KAIKKI odotuspuolen keskustelumme ja kopioin omat juttuni tarinaksi. ei siinä nyt hirveen kauaa edes mennyt. Siellä vilahteli mm. miten mervi-elina joutui aikaisin sairaalaan, ja miten puntaroitiin mitä sairaalaan mukaan jne jne..

Mulla ollut voimakasta menkkakipua monta päivää... Ilman menkkoja siis. :/

Meillä ei syödä soseita edelleenkään kuin maistellen joka päivä. Yrittäisin jatkaa tuolla rinnalla mahd. pitkään. Katotaan nyt neuvolassa onko kasvua tarpeeksi..

Päivänjatkoa! :wave:
 
Leeloo85, piti oikein googlettaa, että mikä ihmeen bumbo. Innostuin sitten siitä niin, että menin piruuttani kaksplus markkina puolelle katsomaan, että löytyskö sieltä edullisesti. Ja löytyhän sieltä. Tänään haen oranssin bumbon kotiin. Että kiitti vaan, taas palo rahaa härpäkkeisiin :whistle:

Tehilla, tuo omien juttujen kopioiminen onkin todella hyvä idea. Kiitos!
 
Heissan pitkästä aikaa! Onkin tainnut vierähtää pari viikkoa viimeisimmästä kirjoittelusta. Oltiin viime viikolla Virossa, miehen sukulaisten luona ja myös pari yötä Pärnussa lomailemassa. Oli hikinen reissu, mutta oli kiva päästä vähän liikkeelle kotoa. Poika matkusti oikein kivasti ja nukkui yöt kuten kotonakin tai ehkä jopa vähän paremmin vaikka olikin vieraita paikkoja ja vieraita vauvansänkyjä. Päikkäreiden kanssa meillä ei ennen ole ollut hankalaluuksia, mutta reissussa oli kun oli niin kuuma eikä vaan malttanut alkaa nukkua ja huudoksi väsymys tietysti meni moneen kertaan. Ja vähän samaa on jatkunut nyt kotonakin tällä viikolla... Matkarattaisiin kuitenkin totuteltiin ja niissä tuli unikin aina välillä.

5 kk neuvolassa oltiin aamulla. Mitat 7910g ja 69,3 cm (4 kk 7305g ja 65,3 cm). Pitkä ja hoikka poika siis, eikä ihme että 68 cm vaatteet kiristää. Rokotukset saatiin myös, toivotaan että ei tule oireita, viimeksi taisi tulla vähän kiukuttelua, mutta ei kuumetta. Muuten kaikki kunnossa, "vauhdikas ja iloinen poika", kirjoitti täti kortiin.

Ollaan nyt syöty soseita 2 kertaa päivässä (toinen kerta kasviksia, toinen hedelmää) kuukauden ajan ja tällä viikolla aloitetttiin aamupuuro ja eilen myös iltapuuro. Määrät vaihtelee aikalailla ja välillä ei maistu ollenkaan ja tarjoan sitten uudestaan vähän ajan päästä ja välillä oikein hyvin. Yleensä syö n. puoli pilttipurkkia tai 4 jääpalakuutiota itsetehtyä. Nyt alkaa vähän hahmottua milloin on nälkä ja teinkin "aikataulun" jolla ajattelin että mentäis seuraava kk: klo 9 aamupuuro, klo 13 kasvislounas, klo 17 hedelmää, klo 20 iltapuuro. Illalla velliä jos tarvitsee/huolii. Muuten sitten imetystä joka välissä ja illalla ja yöllä... Maitoa tulee vieläkin oikein hyvin. Puurona meillä on nyt ihan tavallinen Elovena ja siihen laitan joukkoon hedelmää, muusattu banaani puuron kanssa on ihan ykkönen! Lihaa en ajatellut vielä antaa, ehkä sitten vasta 6 kk, kun on pakko.

Yöt
on edelleen huonoja, pojalla on hiki, nälkä tai tissi-ikävä tai jotain 3-4 kertaa yössä ja aamuyöstä tykkää nukkua muutaman tunnin tissi suussa :) Bebo tsemppiä, tiedän millaista touhua jatkuva heräily on... Hyvin poika onneksi nukahtaa omaan sänkyynsä illalla n. klo 22 ja harvoin yölläkään tekee muuta kuin haluaa rinnalle ja jatkaa unia. Aamuisin on nyt nukuttu jopa klo 9 asti koko perhe.

Liikkuminen on täälläkin alkanut. Kääntyilemällä ja "mittarimatona" liikkuu lattialla kovasti ja löytyy milloin mistäkin esim. sohvapöydän alta ja hankittiinkin jo turvaportti, jotta uskaltaa yläkerrassakin pitää poikaa lattialla

tehilla hyvä idea tuo päiväkirja. Esikoisen aikaan kirjoittelin myös yhdellä palstalla odotusaikana ja kopsasin kaikki omat tekstini talteen. Nyt olen vaan hukannut sen tiedoston ja kyllä harmittaa...

Nyt hetkeksi omatkin silmät kiinni, kun poika nukkuu.

Mini ja poika tänään 5 kk
 
Meillä muuten syödään soseet ja puurot tällä hetkellä lattialla maatessa... Syöttötuolia ei vielä ole ja sitteri on pojan mielestä aivan kaamea paikka. Saa nähdä oppiiko tuo koskaan syömään pystyasennossa?! :)

Pieniä hetkiä saisi alkaa istuttaa syöttötuolissa tai rattaissa, hyvin tuettuna + valjaat kiinni. Täytyy lähteä syöttötuolin ostoon joku päivä.
 
Moikka!

Täällä on tuo kääntyminen alkanut haitata yöunia. Tyttö on jatkuvasti mahallaan ja herää siihen. Viime yönä heräsin neljältä siihen, että tyttö potki jaloillaan pinnasängyn pääpuolta, oli repinut pinnasängyn reunapehmusteet ja lakanan ihan miten sattuu ja tyytyväisenä jumppaili. Ei tyttö mitenkään ilmoittanut hereilläolostaan, mutta en saanut nukahdettua ennen kuin tyttökin nukkui, joten annoin maitoa. Tyttö söikin liki 200ml, eli olisi varmaan hetken kuluttua maitoa halunnutkin. Tyttö ei mukamas osaa kääntyä takaisin selälleen, vaikka on sitä tehnyt jo reilun kuukauden. :kieh: :D Aloin jo miettiä, että päästään muuttamaan tästä kaksiosta isompaan asuntoon vasta sitten, kun tyttö on jotain 1,5 vuotta. Jos yöt on tällaisia, että aina harjoitellaan jotain, niin miten kummassa sitä selviää öistä sitten, kun pitäis aamulla lähteä töihin? No, ei auta, tässä rahatilanteessa ei ole mahdollisuutta muuttaa isompaan asuntoon.

tehilla hyvä idea kerätä vähän muistoja raskausajasta! Mä siihen neuvolasta saatuun Vau-kirjaan aina välillä kirjoittelin tärkeitä etappeja ja tunnelmia. Joskus luin kans noita vanhoja odotuspinon ketjuja läpi, oli hauska näin jälkeen päin lueskella sitä loppuajan turhautumista ja toisaalta myös alkuajan jännitystä ja odotusta. :) Ja mullakin on välillä noita menkkakipuiluja ilman menkkoja... Ärsyttävää.

Me maisteltiin tänään ekaa kertaa broileria. Tein bataatti-parsakaali-broileri muussia, joka maistui tytölle ihan hyvin. Tytölle uppoaa mikä tahansa, jos laittaa riittävästi bataattia. :D Peruna ja porkkana sen sijaan eivät ole ollenkaan tytön mieleen, jos ovat päällimmäisenä makuna.

Mä luulen, että meillä ne oireet tuli siitä tutkimusrokotteesta, koska siinä jalassa oli ihan kauhea paise ja koko jalka oli ihan kosketusarka. Voin toki olla väärässäkin, kun ne samaan aikaan laitettiin. Ja kun rokote on joko hepatiitti- tai pneumokokki- kunnasta riippuen, niin aika hankala kai sanoa, että oireet tulis just yhdistelmärokotteesta. Maanantaina mennään me ottamaan taas molemmat piikit tyttöselle.

Hyviä neuvolakuulumisia täällä taas oli ja onnea uusista taidoista kaikille vauvoille! Täällä on alettu hihkua ja pitää korkeita ääniä. Tytöllä on uusi leikki, istuu sitterissä ja tuijottaa jonnekin tyhjään, sitten katsoo mua, ponkaisee jaloillaan ja hihkaisee. Ja tätä toistuu kymmeniä kertoja... :heart: Eipä meillä enää mitään ihan pieniä vauvoja olekaan!

Tsemppiä edelleen kaikille huonoista öistä ja allergioista kärsiville! :hug:

Tässä meidän neidin kesäterveiset ja nykyinen perusilme:



Mies lähti aamulla koko viikonlopuksi kavereidensa polttareihin, me täällä tytön kanssa pidetään taloa pystyssä. Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Mini77 mä syötän tytön niin, että tyttö on mun sylissä puoli-istuvassa asennossa. Jos mies sattuu olemaan kotona, niin toinen pitää tyttöä sylissä ja toinen syöttää. Syöttötuoliin ei vielä saatu lupaa, kun tyttö kyllä istuu selkä suorana, mutta ei tue vielä yhtään itse istumista. Katsotaan sit 6kk lahjaksi. :)
 
ikuisuus Suloinen tyttö teillä! =)

Maisteltiin tänä aamuna sitten ekaa kertaa kaurapuuroa. Muutama lusikallinen meni ihan hyvin, mutta kun on tottunut niin hienoihin soseisiin niin alkoi vähän kakoa. Mutta kun laitoin joukkoon vähän luumusosetta, ei häirinnyt enää yhtään vaan hienosti alkoi maistua! :D Ajattelin nyt ensin antaa aamuisin puuron ja sitten vähän myöhemmin aloitella myös iltaisin.

Pitäisi alkaa katsella myös jostain syöttö tuolia, kun meillä ei sellaista vielä ole ollenkaan. Sitterissä kyllä toistaiseksi viihtyy vielä ihan hyvin, vaikka yrittääkin änkeä istuvaan asentoon. Turvakaukalossa sama juttu! Meillä alkaa pojalla mielestäni tulla turvakaukalosta jalat kohta yli, että pitääköhän kohta jo hankkia turvaistuin. Eikös niitäkin saa säädettyä puoli-istuvaan asentoon...
 
bebo, turvakaukalossahan saa kyllä jalat tulla tulla yli, mutta pää ei saa tulla. Ja ennen kuin pää tulee yli taitaa painorajakin tulla vastaan ja ihan varmasti ei kyllä esim. 1 v. viihdy autossa kaukalossa. Meillä kanssa tuo poika-pitkäsääri saa kohta pitää jalat koukussa automatkoilla.

ikuisuus, sylissä syöttämistä on kokeiltu reissussa, mökillä, rannalla ja tuo meidän vauhtipoju ei oikein malta pysyä sylissä aloillaan, vaan jalat ja kädet huitoo niin paljon että ruokaa on kaikkialla muualla kuin suussa...
 
moikka!

mä en olekaan ennen kirjotellu täällä, vaikka välillä olen lukemassa käyny, odotus-puolella varsinkin :)

meille syntyi poika, casper, 26.2. synnytys meni huippu hyvin eikä kestäny ku 3h.

poika on tosi pienikokoinen minun ipanaksi! ja se siis nyt vähän pistää miettimään noita ruoka hommia. vaikka poika on jo neljäs muksu, niin mun päästä on kadonnu kaikki tieto mikä kiinteisiin ruokiin liittyy :LOL:
siksi tulinkin utelee kuinka paljon teidän muksut syö kiinteitä päivässä?
capi syö kolme kertaa, pottua kahdesti, puoli purkkia kerrallaan ja siihen hieman hedelmää päälle ja sit illalla puuron hedelmäsoseen kera. aamuisin oon antanu velliä, ja vielä illallakin se kiskoo velliä kun puuro annos on melko olematon!

neuvolassa käytiin just ja pojan mitat oli 65cm ja 7110g! kolmesta vanhimmasta lapsesta hoikin oli tuossa iässä kilon painavampi!

niin, olen siis 27-vuotias, 4 lapsen äiti :) mieskin löytyy, ja koira. lapsista vanhin on 7v poika, menee ekalle. sitten on tyttö 4v ja toinen tyttö 1v6kk.
asustellaan pohjois-pohjanmaalla ja odotellaan syksyä että päästäis taas ulkoilee! täällä on niin paljon sääskiä että pihalla ei voi leikkiä :/ kävelyllä vain on käyty kun pienet istuu sääskiverkon suojassa ja isommat fillaroi :)
 
No eipä sitten vielä kiirettä turvaistuimen oston kanssa. Jos ny etsis vaan sitä syöttötuolia. Meilläkään ei taitaisi onnistua sylissä syöttäminen, kun poika liikkuu niin paljon.. :D On oikein kiemurteleva mato sylissä nykyään!

Tänään puhkesi muuten hammas nro.2! :heart: Pojalla oli hassuja ilmeitä aluksi kun eka hammas ilmestyi. Imi huulia sisäänpäin ja tunnusteli, että mitäs uutta tänne suuhun on ilmestynyt! :D
 
Onnea uusille taidoille ja hampaille :)

ikuisuus ihana kuva :D

Meillä on ollut tänään hulivili-päivä :) Tämä mamma on käynyt kirppiksillä ja kampaajalla. Mies oli neidin kanssa kotosalla ja minulla oli jotenkin vapautunut fiilis. :) Edessä tälle päivälle on vielä juhlavaatteiden silitystä ja tavaroiden pakkaamista. Lähdemme huomenna miehen sukulaisen häihin ja edessä on yö hotelissa, ihanaa. :) Toivotaan, että väen paljous ei neitiä hetkauta.

Minulla on alkanut tulemaan ristiriitaisia tunteita imetyksestä. :ashamed: Imettäminen ja se hetki on kaikkein parasta mitä tiedän, mutta jotenkin on alkanut ahdistamaan. En tiedä kyllä miksi. :'( Täytyy nyt siis miettiä oikein oikein tarkkaan ennen kuin mitään päätöstä asian suhteen teen.

Täytyypi lähteä hommiin, ettei ihan yötä myöten valvota. Oikein hyvää viikonloppua kaikille :wave:
 
Huomenta kaikille ja tervetuloa mukaan Mrs O :)

Meillä maisteltu lihaperunasosetta, kasvislihasosetta nyt reilun viikon ajan ja kokeilin muutaman illan velliä mutta oli kyllä sellaista laihaa litkua että taidan siirtyä suoraan puuroon :LOL: Katsoin kaupassa puuroja ja silmiin osui "Muksu" riisipuurojauhe 5-6kk, voiskohan sen jo aloittaa vaikka lihoja ollaan maisteltu vasta reilu viikko?

Meillä ei oo hampaita näkyvissä mutta sängyssä potkitaan kovin eteenpäin, lattialla vielä fundeerataan mites se taas onnistuikaan :heart:
 
meillä syödään tuota muksun riisipuuroa. aika mieto tuntuu olevan, ei mitään maha vaivaa oo ollu. iltaisin on saanu nyt kolmena päivänä puuron, aamulla aloin antaa tänään.
meillä ei lihoja olla vielä maisteltu, mut eiks se sillai mene et pari uutta makua viikossa olis hyvä tahti aloitella ruokia?

nellis88 mulla on kans samoja tuntemuksia imetyksen kans! sama homma oli vanhemman tytön kans kun sitä sain imetettyy kauemmin. esikoisen kans maito loppu ku poika oli 2kk, nuoremman tytön kans kävi niin et neiti ei enää 6 vkon jälkeen huolinu rintaa. loppujen lopuks selvis et se onki maitoallerginen.
imettäminen on ihanaa! varsinkin öisin kun poika nukkuu vieressä. ja se helppous! mutta, silti välillä tuntuu ettei jaksais enää :( nyt poika ei kyl välillä huoli rintaa, eikä mulla ihan riitäkään maito :/
jos maito nyt loppuis niin toisaalta se helpottaa, toisaalta harmittais ihan sikana! kummallisia fiiliksiä...

 
Meillä kokeiltiin tota Muksun riisipuurojauhetta, mutta ei todellakaan ollut mikään hitti. Tyttö suorastaan inhosi sitä kamaa, ja aikamoista liisteriä se jotenkin olikin. Ihan tavallinen kaurapuuro sen sijaan menee hyvällä ruokahalulla kaikkine sattumineen. :) Ja on paljon halvempaakin kuin nuo Muksu-puurot.

Tyttö päätti tänään viideltä aamulla (aamuyöllä ) että nyt on aika herätä ja alkaa seurustella. Kävi vasta äsken nukkumaan, ilmeisesti ensimmäisille päiväunilleen. Mulla on vähän silmät ristissä, kun valvoin eilen aika myöhään. Toivottavasti tää rytmi ei nyt sentään ihan näin aikaiseksi ole muuttumassa.

Imetys tuntuu takkuavan. Maitoa ei enää tule kauheasti, vaikka aina ensin annan tissistä ja sit pullosta, jos neiti vielä on nälkäinen. Tuntuu, ettei maito enää riitä öisinkään, vaikka taukoa imetyksestä on kahdeksankin tuntia. :ashamed: Tuntuu haikealta, mutta toisaalta helpottavaa, että tyttö nyt ainakin saa mahansa täyteen edes pullosta ja on paljon tyytyväisempi.
 
Kohta en enää jaksa näitä öitä...eilenkin semmoset 10-15 kertaa käynyt rauhoittelemassa itkevää poikaa... :/ ei kai noitten hampaitten luulisi enää vaivaavan noin kovasti, kun molemmat ovat jo läpi asti. Sitten mietin yöllä, et johtuiko kaurapuurosta, kun sitä eilen kokeiltiin ekaa kertaa. Mutta poika on kauraa saanut ennemminkin, tosin vellin muodossa, ja siinä ei tuoteselosteen mukaan kovin paljon kauraa ole.. Mies kun vielä aamulla sanoi jonkun poikkipuolisen sanan, niin itkuksi meni, kun tuntuu ettei jaksa!

Anteeksi kun valitan taas, mutta nyt tuntui et johonkin pakko päästä purkamaan pahaa oloa...ehkä tämä tästä helpottaa. Pitääköhän lähteä taas äitin luo yökyläilemään, kun poika siellä nukkui niin hienosti... :D

Eilen kävin pojan kanssa kirpparilla niin että poju oli rintarepussa. Käytiin vielä kaupassakin, ja hienosti jaksoi olla koko ajan. Ei äännähdystäkään päästänyt =) Oli vissiin niin paljon katseltavaa ympärillä.
 
ikuisuus ja Mrs O kiitos vastauksista! Ajattelinkin vaihtaa "tujumpaan" puuroon kun 6kk täynnä. Jostain luin että kuukausi tarvis olla väliä jos aloittaa lihalla ennen kuin antaa puuroa ja siis sama myös toisinpäin??

bebo Meillä oli viikon ajan ihan omituisia kitinöitä öisin ja olin niiiiin väsynyt joten ymmärrän hyvin sun tilanteen. Koita nyt ottaa päikkäreitä ja meet aikaisin illalla nukkumaan. Sillai se meni meilläkin ohi kun oikein varauduin ja menin jo 21 nukkumaan niin sitten nukuttiinkin kaikki rauhallisesti! :)
 

Yhteistyössä