Helmivauvat 2010

Minä nukun aamupäivällä yleensä itsekin päikkäreitä, jos saan pojan nukkumaan. Yöt on niin katkonaisia, että oon yleensä ihan tööt aamuisin...kotityöt tietysti jää vähän vähemmälle, mutta jotain pientä tietysti saa tehtyä pojan ollessa hereilläkin tai sitten kun mies tulee töistä.

Eilen illalla kokeiltiin maissivelliä. Pienen määrän tietysti aluksi, mutta poika söi hyvällä ruokahalulla koko määrän! Sitten vielä perään tissille ja sama valtaisa ruokahalu edelleen. Koko päivän poika söikin tosi huonosti, että sitten oli jo hirmu nälkä. Syötön jälkeen sitten röyhtäytin, niin eiköhän suurinpiirtein kaikki tullut pulautuksena ylös! Onneksi ennakoin, ettei mennyt suoraan matolle, oli sen verran valtava lätäkkö lattialla! :LOL: POika kuitenkin nukahti melko hyvin, mutta yö olikin sitten vielä edellisiä kamalampi! Sai varmaan vellistä vatsanväänteitä, kun pisin unipätkä 1h45min.. :/

Meillä poika syö välillä tosi huonosti. Välillä huomaan, että silloin vaan maistuu "kunnolla", kun on väsynyt. Tänään kokeiltiin taas vaunutteluakin. Poika nukahteli sisällä jo rinnalle, mutta vaunuissa uni katosi kokonaan! Ei sentään itkenyt tällä kertaa, vaikka melkoisen lämmin olikin, vaan touhotti kaikkea muuta ja kiekui ja jokelteli vaan vaunuissa.. =)

sanv,mä oon E-P:ltä.
 
Laalaa täälläkin komentelija talossa!! Viihtyy kyllä edelleen pitkiä aikoja itsekseen (jopa ulkona vaunuissa) mutta välillä komentaa itselleen seuralaista :)
Eilenkin sain ajaa nurmikkoa ihan rauhassa, poika vaan nukkui vieressä vaunuissa ja herättyään vaan hengaili. Tänäänkin mietin että onkohan tuo poika ihan ok, kun niin itseään jaksaa viihdyttää. Mutta niinkuin todettua seuraakin joskus VAADITAAN!
Kerran oli muuten nauramista kun poika oli sängyssään ja me miehen kans omassamme. Pojan sängystä kuului vieno äännähdys, sitten toinen, ja kolmas ääni voimistui kerta kerralta aivan portaattomasti, niinkuin olis voluminappulaa hitaasti käännetty :LOL: Lopulta komennus oli jo KOVA.
 
Vauvauinnissa oltu! Meni hyvin, neiti tykkäsi. Uidakin yritti. Ainakin käsiä ja jalkoja liikutti siihen malliin että irrota nyt äiti, minä uin! Väsynyt oli jälkeenpäin ja nyt tuolla tajuttomana tuhisee =) :heart:
 
Pähkämö! teidän koirat kuulostaa ihan meidän koirilta! :LOL: Ihan sama meininki, mutta itse alkuun pelkäsin enemmän kuin mitään muuta että koirat tekee vauvalle pahaa. Mutta eipä ne sitten tehneetkään vaan hoitavat ja vahtivat hyvällä tavalla. Tämä meidän vahtaava kakara maisteli käytettyjä vaippoja roskiksesta kunnes oli pakko hankkia semmonen kannellinen vaipparoskis. Se on ainakin toistaiseksi toiminut. :LOL:

Jossain vaiheessa kyselin onko muita atoopikko-äitejä ja pari kohtalotoveria löytyikin. Mun oma tilanne on mennyt tosi huonoksi ja tänään sitten kävin lääkärissä ja tuloksena tuju lääkekuuri ja imetyksen vähentäminen. Mun rinnat on kauttaaltaan ihottumassa ja iho rikki ja märkii (too much information maybe... :ashamed: ) joten niiden pitäisi antaa parantua ja sitten toi lääke ei ehkä oo mitenkään hyvä juttu vauvalle. Tissejä en pysty ees oikein pumppaamaan koneella, vaan jotenkin käsin pitää sitten yrittää. Voi elämä.

Vauva on tottunut tissiin 24/7, joten nyt yhtäkkinen lopetus edessä eikä edes siis saa lohdutustissiä. Tuttia ei oo syönyt aiemmin ja nyt oon joutunut senkin sille antaa. Onneksi on pikkuhiljaa tottunut siihen. Maissivelliinkin on totuteltu nyt pari päivää ja korviketta juo myös. Viimeisen 3-4 viikon ajan pisin yöunien pätkä on heti nukahtamisen jälkeen n. 2,5h. Sen jälkeen on heräillyt 30min-2h välein. Oon todella poikki ja stressaantunut mikä vielä pahentaa tätä ihottumaa. Tästä tulee tosi vaikeeta ja toivon että pystyn jatkamaan imetystä sitten kun kuuri on ohi.. En vaan tiedä miten tullaan pärjäämään kun sitä lohdutustissiäkään ei ole saatavilla. Mutta ehkä yöunet sentään paranee ja päikkäreitä alkaisi vetämään. Jaahas, taas mä vaan valitan, mutta elämä on nyt aika hankalaa. :ashamed: :'( Onneksi vauva on kuitenkin niin ihana ja sen kanssa on niin kivaa olla, että tästä pärjätään.
 
Laalaa meilläkin komennetaan välillä oikein miehen äänellä, huutaa ja perään nauraa ja iskän syli ei iltosin kelpaa.. :)
meijän pojan mitat 3840 ja 48
käytiin kaupungilla kantorepun kyydillä :heart: ja oli oikeen kiltisti koko reissun.. nukkuki välillä..vähän hirvitti lähteä lämpimällä ilmalla mutta kannatti..väsähti niin mukavasti reissusta =)
 
Jadel :hug: Kuulostaapa kamalalta tuo sinun ihottumasi, toivottavasti lääkekuuri auttaa ja saat jatkaa imetystä!

Täällä myös yksi komentelija!! Oikeen välillä naurattaa, kun herra on mielestään ollut liian kauan yksin ja ääni alkaa asteittain nousta oikeinkin käskevään sävyyn :LOL: Sitten kun menee katsomaan mikä toisella on hätänä ni poistu vaan muikistelee tyyliin "sainpahan sut tänne" :heart:

Tänään on taas ollut huonot päiväunet-päivä! Käytiin eka vaunuttelemassa ja niihin nukahti samantein, mutta kun kotio päästiin (n. 30-40min lenkkeiltiin) jätkä heräs samointein! No ajattelin että syötän pojan ja otan sen viereeni sisälle nukkumaan, mutta päätin että huvituttina ei tämä mamma enää toimi (poika kun on tottunut lutkuttamaan tissiä nukkuessaan mun kanssa päikkäreitä :ashamed: ) ja siinä sitten taisteltiin ekaks 40min ja sen jälkeen toinen vihdoin nukahti, ilman tissiä, vain herätäkseen puolen tunnin unien jälkeen :kieh: Arvatenkin toinen ollut taas ihan väsynyt ja kitissyt lähes taukoamatta, mutta ei ole vaan suostunut nukahtamaan uudelleen vaikka kävin uudestaan vaunuttelemassa.. Heräs siis n. klo 14 ja äsken nukahti leikkikaaren alle, huhhuh |O
Ite oon taas ihan kuollu, ku on saanu taistella tuon naperon kanssa lähes koko päivän ja ilmakin on todella hiostava :x

Sori, valitusta myös täältä :headwall:
 
Täällä vedettiin viime yönä taas 10 tuntia unta =) päiväunien kanssa tapellaan melkein joka päivä mutta onneks yöt menee paremmin..maissivelliä on mekin annettu jo jonkun aikaa ja ei ole ainekaan vielä tullut vatsavaivoja.Nyt tämä äiti rupee telkun ääreen ja sit untenmaille..
 
Täällä kanssa yks varsinainen komentelija. Välillä tuntuu, että tyttö sanelee, miten meidän perheessä asiat tehdään, eikä vanhemmilla ole sanavaltaa lainkaan. :D

jontsulii kiva kuulla pitkästä aikaa kuulumisiasi!

sanv meillä käytössä "D-tipat" -merkkinen d-vitamiinivalmiste, tuosta ei ole meillä tullu mahavaivoja! Kokeiltiin jekovit ja gefilus-d:t ja molemmista tuli kauheet mahavaivat. Nuo D-tipat on sitä d3-vitamiinia. Eivät tietenkään kaikille sovi, mut meillä ainakin mahakipuvauvalle käyvät hyvin.

bebo harmillista, että maissivellistä tuli mahavaivoja. Toivottavasti se pieni masu siitä tottuisi!

Jadel kuulostaa rankalta. :hug: Toivottavasti lääkkeistä on apua ja imetyksen jatkaminen vielä onnistuu, vaikka pääasia kai on, että ihottumasi saadaan kuriin ja vauva kasvaa. Toivottavasti vauva hoksaa, että pullosta saa ruokaa ja hyväksyisi lohdutukseksi sylin ilman tissiä. Ymmärrän kyllä, että on hankalaa, kun meilläkin varsinainen tissitakiainen, jolle ei meinaa mikään muu kelvata. Tuntuu, että tyttö hakee monesti lohtua ja turvaa tissistä.

sarina ihana kuulla, että vauvauinnissa meni hyvin! Täällä alkaa syksyllä vasta vauvauinnit seuraavan kerran, jos tyttö tottuis kylpyyn sitä ennen, niin voitais mennä.

Mä oon niin kateellinen teille, jotka voitte käydä vaunulenkeillä. :ashamed: Meillä ollut monta viikkoa historiaa ja tuun kohta hulluksi, kun nökötän aurinkoiset päivät sisällä...

Täällä nukuttu tänään päiväunia 15min. + 20min. Tyttö väsynyt kuin mikä, mutta mä en jaksa enää edes tapella noista unista, käyköön unille jos käy, kun ei tunnu mun unille laittaminen tuottaa päivisin mitään tulosta. :ashamed:

Tulipas multakin valitusta, vaikka ollut ihan ok päivä.
 
Meidän pieni mies on myös kova komentelee...mutta sit jos kukaan ei mene juttelemaan takasin ni alkaa huuto... :LOL:
Meillä ei nämä vaivat lopu :( maanantaina käytii labrassa antaa taas pojan pissanäyte ja siinä kasvo enterokokki..no sit tänää käytii antaa uus näyte ja verikoe..huomenna aamusta sitte tiijetää tuo pissanäytteen tulokset, siitä terkkari sano et jos siellä vielä kasvaa se enterokokki ni mennään sairaalahoitoon..tulehdusarvot oli normaalit eli 8 ja pientä lämpöä on ollu..poika ollu tosi itkuinen ja nukkunu hirmuisesti mutta uni on levotonta :( ohjeet terkkarilta oli että jos kuume nousee rajusti niin suoraan päivystykseen..
Noh poika kävi tunti sitte nukkumaan ja toivon että nukkuis nyt kunnolla jos sit huomenna olis parempi päivä..
Mulle tuli ihan huono omatunto terkkarilla ku oon aina luullu et kuume mitataan näin pieniltä vielä pyllystä mut terkka sano että kainalosta mitataan, ei pyllystä :ashamed:

No jospa tästä nyt jotenkin selvittäis..Alkaa olla melko rasittavaa ku koko ajan jotai vaivaa...mä oon jo tosi väsy :'(
 
Pähkämö
Jadel84 Juu, hauskoja otuksia nuo karvakorvat. =) Meillä täytyy ottaa kylpyhuoneen ovesta ovenkahva pois, kun lähdetään kotoa ja kakara jää kotiin - osaa nimittäin avata kylppärin oven ja sen takaa löytyy vaipparoskis... :LOL:
Toivottavasti saat ihosi parempaan kuntoon ja voit taas jatkaa imetystä :hug:

nappi87 Toivottavasti labrakokeet tuovat selkoa teidän tilanteeseen ja lääkärit saavat asiat järjestykseen. :hug:
Tuosta kuumeen mittaamisesta; minulle on ainakin jäänyt sellainen mielikuva, että kuumeen mittaaminen kainalosta on sitä nykypäivää, mutta minulle esim. on neuvolasta sanottu, että vauvalta mitataan kuume pyllystä. Eli ohjeet tulevat sen mukaan, kuka niitä antaa. Älä siis suotta nolostele, pääasia että tulee mitatuksi. :hug:

|O Pikkuäijä päätti klo 4, että NYT on aamu...
 
nappi87 Minulle sanottiin laitoksella että pyllystä, kätilö-kaveri että kainalosta, neuvolassa että pyllystä! Luultavasti neuvovat niinkuin ovat itse tottuneet tekemään. Minä mittaan yleensä kainalosta mutta joskus pyllystä, kun ei meinaa aina tuo pikkumies pysyä niin kauaa aloillaan että tulisi tarkka tulos :)

Ikuisuus ostin kans niitä d-tippoja, aattelin pitää kuitenkin loppuviikon taukoa ennenkuin kokeilen, olin niin puhki ja maassa viime viikolla että oksat pois, nyt alkaa kuitenkin onneks jo piristymään :) Ja mustakin on tosi siistiä että täällä on oikeesti näin hyvä "ilmapiiri", vaikka joku tekis erilailla kuin toinen, niin ei oo sellasta tyhmää nälvimistä.

Ja siitä komentelusta! Kyllä, se on totisesti tullut taloon äitiä juoksuttamaan! Tahtojen taisto käynnissä :LOL:

Näillä mennään!
 
Joo sanv pidä ihmeessä muutama päivä taukoa tosta d-vitamiinista ja vedä henkeä. Toivottavasti noi vitamiinit kävisi teillekin, olis yks huoli vähemmän sitten!

nappi toivottavasti teillä poika tervehtyy pian ja tilanteeseen tulee selkiyttä. Kovasti jaksamista siihen asti! :hug:

Pähkämö meillä oli aiemmin kissat, jotka osasivat avata ovia. Käännettiin sit kiellettyjen huoneiden ovenkahvat silleen, että ne on pystyssä ja ne pitää vetää vaakatasoon kun avaa oven. Tajusitkohan? Melko helppo operaatio, eikä tarvii ottaa koko kahvaa pois. :) Ja tuosta asennosta eläinten ei kyllä pitäis saada ovia auki.

Täällä tyttö vetäs viime yönä taas 8h putkeen unta, sen jälkeen söi ja nukkui vielä muutaman tunnin. Kyllä on levännyt olo, kun ekaa kertaa nukuin itse 7h putkeen, kun yleensä alan joskus 4h jälkeen heräillä ja kuulostela, joka tyttö heräilee.

Tytöllä on tosi lähellä, että kääntyis mahalleen. Menee sulavasti kyljelle ja jalan jo heittää "yli", ja yrittää kauheesti potkia menemään, että kääntyis mahalleen, mutta käsi on niin pahasti alla, ettei pääse. Mutta eiköhän se pian keksi, mistä mättää...

Jaahas, kello onkin jo paljon, tulee kohta kavereita kylään.
 
Olen samaa mieltä, ihanaa kun täällä vallitsee niin hyvä henki ja kaikki tsemppaa toisiaan :hug: Varsinkin ensimmäisen lapsen kanssa sitä on välillä ihan hukassa joten on ihanaa kun täältä saa sitten neuvoja, apuja ja sitä vertaistukea :D

Viime yönä sain viimein nukuttua kunnolla :heart: Poika heräs syömään just kun oltiin miehen kanssa käymässä nukkumaan joten mies syötti pojan joten sainkin sitten nukuttua 23-03 jolloin seuraava syöttö ja 03-07 taas unta :heart: Seitsemältä otin pojan meiän sänkyyn ja normaalisti työnnän sille vaan tissin suuhun ja nukutaan vielä 1-1½ tuntia, mutta koska olen päättänyt lopettaa tuon tissittelyn oli aamu yhtä vääntöä |O Taas 40min kitinää ja hampaiden kiristelyä siitä, kun toinen ei sitä tissiä saanut :headwall: Tuttia yritin viimeseen asti toisen suuhun työntää ja 40min väännön jälkeen tuo viimein nukahti, tuttia imien :p Saa nähä miten sit kun on taas huonompi yö takana ja ite ihan väsynyt, ni olis vaan niin helppo antaa se tissi suuhun :ashamed: Toivottavasti tää taistelu ei kauaa kestä ja tajuis nopeasti, että tissittelyt on nyt tissitelty :D

nappi Kovasti jaksamista teille ja pikaista paranemista pojalle :hug:

Sain vasta äsken pojan ekoille päikyille |O Normaalisti käy helposti aamun ekoille unille, muttei näköjään tänään :headwall: Toivottavasti tokat päikkärit menis paremmin, lenkille se on varmaan taas lähettävä!

Tuntuu ihan kamalalta, pitäs alkaa täyttää hoitopaikkahakemusta :ashamed: Täällä hoitopaikkaa on haettava neljä kuukautta ennen hoitoon menoa, joten meikäläinen kun joutuu lokakuussa palaamaan töihin, on hakemus jo laitettava menemään! Tuntuu niin hirveeltä laittaa poika jo niin pienenä hoitoon, muttei mulla ole mitään mahdollisuutta jäädä kotiin! Katsoin eilen Kelan sivuilta, jos jäisin pojan kanssa kotiin saisin n. reilu 400? kk, eikä sillä makseta edes asuntolainaa, huhhuh :'( Miehellä sen verta pieni palkka, että vaikka maksaisimme lainasta pelkkiä korkoja, ei silti tultas mitenkään toimeen..

Nyt jotain positiivista, poika on löytänyt omat varpaansa :heart: Niistä pitää pitää kiinni aina ja kokoajan! Vaipanvaihto alkaa olla aika haastavaa, kun toinen vaan roikkuisi varpaissaan :LOL: Ihana muru :heart:
 
juu pojalla onkin taas jokin uusi pöpö pissassa..huomenna klo.9 sairaalaan lasten polille :( siellä sit katsotaan mikä se aiheuttaa nuita pöpöjä..ja katsotaan myös munuais virtaukset yms.. pitkään voi sairaalassa mennä että mun on otettava kuulemma eväät mukaan..
ho hoh..josko sit huomenna sais jo hetkeks hengähtää kun sieltä saadaan apua.. ja toivottavasti ei tarvii yöks jäädä..
Poika on ollu tosi väsy, nukku viime yönä 20-09 ja heräs kaks kertaa syömään.. ja sylissä vaan viihtyis.. |O
 
Joku kyseli, että mitä tietoja löysin niistä iltaraivareista. Lähinnä tutkiskelin ja oma olo helpottui, kun tajusin ettei olla ainuita joilla huudetaan illalla ilman mitään järkevää syytä. Iltaraivarit kuuluvat jotenkin tähän ikäkauteen vauvoilla ja menevät ohi onneksi jossain vaiheessa. Joillain kestää kuukausia ja joillan vain muutamia vuorokausia tai viikkoja. Jokaisella on omat tapansa ja keinonsa rauhoittaa pikkuinen ja neuvottiin yrittämään vaikka aina ei jaksaisia.
Meillä myös välillä päivällä raivoaa, kun pitäis käydä nukkumaan, mutta kun ei taida oikein malttaa. Mä luulen, et meillä raivoamiset johtuu just siitä ettei millään malttais käydä nukkuun ja iltaisin päivän tapahtumat väsyttää liikaa ja mietityttää. Erityisesti raivareita tulee jos päivän aikana tapahtunut paljon kaikenlaista ja jos ollaan kyläilty jossakin.
Meillä mies hoitaa pojan nukuttamisen silloin, kun tuo raivari iskee. Saa poikaan jotenkin paremman kontaktin ja poika rauhoittuu iskän sylissä, kun iskä keinuttaa ja hyssyttää. Joskus rauhoittuu ihan pian, mutta joskus saattaa mennä tuntikin.
Nyt kaksi iltaa ollut rauhallisempia. Ei ole huutanut ja raivonnut, vaikka nukahtaminen ollutkin vaikeaa. Olen tosiaan pistänyt pojan nukkumaan parin hereillä olo tunnin jälkeen, jolloinka aamupäivästä on yhdet n. 45min päikkärit, iltapäivästä nukkuu pari-kolme tuntia joko putkeen tai niin, että syötän välissä ja jatkaa unia ja sitten illasta on vielä yhdet 45min päikkärit. Yöunille käy vaihtelevasti eli 21-22.30 välillä.
Täällä ei vielä hirveästi kääntyillä itsestään, mutta jos laitan pojan kylelleen niin kääntyy siitä itsestään mahalleen. Muuten ei kääntyile. Kovasti hoitopöydällä punnertaa jaloillaan takapuolta ylös ja jalkojaan ja käsiään heiluttelee aina selällään ollessaan. Leikkimatolla ollaan päivittäin ja nyt on alettu tarttumaan ja heiluttelemaan leluja.
 
nappi :hug:

Dolly täällä sama surku tuosta töihinlähdöstä! :'( En millään haluais lähteä, mutta ei ole muuta mahdollisuutta (lottovoitto?). Oisin ikionnellinen jos voisin olla kotona edes niin kauan et poika täyttää vuoden, keväämmällä töihinlähtökin vois olla kivuttomampaa (työ vähän sellaista ulkohommaa, tai autoiluhommaa). JOs edes pystyis säästämään sitä varten, mut nytkin eletään kädestä suuhun, eikä meinaa rahat riittää maksuihin. :(

Käytiin kaupassa ja siirsin pojan vaunuihin nukkumaan. Täytyy vaan vähän kytätä kun ukkosta ilmassa, ettei poika unohdu sateeseen..

Hyi, näin viimeyönä unta että joku oli laittanut pojan retkottamaan sellaselle auton karjapuskurille (vaimikäsenyton), katsoin kauempaa, näin et poika putos maahan niskoilleen! Juoksin paikalle ja yritin soittaa ambulanssia. Uni loppui siihen. Yäk.

Lauantaina olis sitten niitä ylppärijuhlia. Pojulle pitäis olla jotain hienompaa, siis edes housut potkareiden sijaan. Yhdet samettiläppähaalarit on, mut onko jo liian pienet..
 
Nyt ei jaksa enää taistella öitä tytön kans. Kävin ostamassa korviketta. Vaikka oon jo kuukauden syöttänyt sitä bataattia ni silti tyttö on nälkäinen öisin. Aamuyöstä ei enää riitä maitoa itellä. Täytyy kokeilla korviketta sitten, jos tuo nukkuis paremmin yöt. Toivottavasti vaan ei lopeta sitten tissin syömistä kokonaan sen takia...
 
Nappi ja Jadal :hug: ja tietysti kaikki muutkin jotka painivat erilaisten ongelmien kanssa. :hug:

Minustakin tämä meidän ryhmä on mukavan aktiivinen ja neuvoja&tukea saa aina kun tarvitsee. Luen itse päivittäin,mutta aina en ennätä kommentoimaan kaikkea. Enkä sitten jälkikäteen välttämättä muista. :ashamed:

Meillä päivät menee vauhdikkaasti, pihahommia tehden,ulkoillen,kyläillen, milloin mitäkin. Olemme aika meneväistä sorttia ollut. Ensin ajattelin, että kun toinen syntyy jämähdämme kotiin, mutta niin ei käynyt. Toki välillä täytyy rauhoittaa ja nauttia kotona , ihan vain olostaan. :heart:

Neidillä tuntuu olevan kova kiire eteen päin. Ja kiukkuhan siitä tulee kun ei pääse. Pyörien kulkee jo olohuoneessa (mahalleen,selälleen,mahalleen,selälleen,mahalleen...ja katsos, tässähän onkin jo veikan rummut käden ulottuvilla :D ) Konttaus asentoon ruuvaa itsensä niin ettei napa enää ota maahan, mutta nyrkit menee suuhun niin eteen päin ei pääse. Suloista ja ärsyttävää. Huuto on hirmuinen kun kyllästyy jäämään paikoilleen. :LOL: :kieh: :heart:


 
NIIN sitä piti vielä sanoa tästä meidän porukasta että ainakin itselleni on ollut monesti tästä apua, varmasti muillekin! Vaikka mulla onkin ystäviä joilla on lapsia, niin eivät he kaikkea muista, mutta täällä kaikilla samanikäiset vauvat niin saa vertaistukea heti. Monta asiaa olisin itse pähkäillyt että "onkohan tämä normaalia" ja sitten täältä saanut kuulla että samaa on ollut muilla ja helpotuksesta on saanut huokaista. Ja muutenkin hauska seurata miten tuo lapsen kehitys kulkee kaikilla niin samaa tahtia. =)

murukisu tsemppiä , ja toivotaan että tissi kelpaa edelleen. Tuon takia minäkään en haluaisi aloittaa korvikkeen syöttämistä, mutta kohta siihen täytynee ryhtyä. Olen nyt kokeillut muuttaa taktiikkaa, aikaisemmin vähän säästelin tissiä, eli poika olis ehkä imenyt pidempään kuin annoin vaikka ennen yöunia. Ajattelin (jollain ihme logiikalla) että sit tississä oleva maito säästyy yöksi. Nyt mä teen päinvastoin, työnnän tissiä suuhun jatkuvasti siinä toivossa että maitoa sit kehittyisi taas enemmän. Hirvitti nämä tyhjäntuntuiset lätkätissit, mutta ihmeesti sieltä on riittänyt, vielä.
 
murukisu Ymmärrän sinua, yliväsymys on kamalaa. Kokeile ihmeessä korviketta jos siitä olisi apu teille. Toki voi olla se tiheän imun kausikin. Mutta voihan se olla ettei oma maitosi enää yksinkertaisesti riitä.

Me olemme joutuneet olemaan sairaalasta asti lisämaidolla ja aika pian minun oma maito loppui kokonaan. Käytännössä tyttö on elänyt korvikkeella. En koe sitä pahana, toki alkuun harmitti ettei oma maito riittänyt :'( Nyt olen sinut asian kanssa.
 

Yhteistyössä