Helmivauvat 2010

Pähkämö
ikuisuus kiitos ovenkahvavinkistä, mutta kokeiltu on jo! Kakara saa oven auki vaikka kahvan kääntäisi ylöspäin tai alaspäin tai vaakatasossa väärin päin. Ja ovi aukeaa siis avaajaan päin... Suunnitelmissa olisi seuraavaksi kokeilla sellaista pallon mallista kahvaa - jos sen saa auki niin melkoinen houdini kyllä on :D

Pikkuäijä heräsi tänään siis neljältä, nukahti onneksi uudestaan kuudelta ja heräsikin sitten vasta 10.30. Kivasti sain omia hommia tehtyä, mutta saas nähdä miten käy illalla unille käymisen kanssa. :whistle:

heippa kaikille, pitää nyt kirjotella ku mun "miehet" on päikkäreillä.. :D poika herää nykyään täydestä unesta suoraa huutoa..en tiiä, oisko vaan joku 4kk vaihe? sit nukahtaa uudelleen ku antaa tutin suuhun..viime yönäki heräs puol 12 ja ei oo kahteen kuukauteen heränny ennen ku aikasintaa 4 aikaan..
onko haittaa jos vauvan korvat menee kylvyssä veden alle? tullu mieleen ku menee aina ku käydään punkassa, poika tykkää oikeen kovasti kylpemisestä ja suihkuttelusta.ü aivan ihana aurinkoinen(niin kaikki muutkin =) )nauraa niin kovasti, on ne semmosia päivänpaisteita vauvat.. :heart:

Mensku, eilen siella vauvauinnissa ainakin vetäjä sanoi, ettei haittaa jos vauvan korvat menee vedenalle. Mutta ei hän varmaan mikään lääkäri ole koulutukseltaan (tai mistäs minä tiedän), mutta luulisi, että kokemusta on.

Meilläkin kovasti komennellaan ja välillä iltaisin raivotaan. Hankala välillä erottaa, onko itkun takana allergiaan liittyvä refluksi/mahakipu vai ihan muuten vain harmitus. Eilen iski vielä silmätulehduksen, joka ei näytä rauhoittuvan, vaikka olen nyt putsaillut silmää vedellä ja pumpulilla. Toivottavasti ei ole korvatulehdusta taustalla.

Huomenna olisi maitoaltistus, jos nyt sen voi tehdä, ettei poju ole liian kipeä. Toivottavasti saadaan samalla silmätipat, niin saa tuon silmän rauhoittumaan. Ja toivottavasti jotain selviää allergioiden suhteen. Olisi kiva löytää sopiva korvike tueksi, jos ei oma maito riitä tai jos imetysdieetti ei pidä poikaa oireettomana.

Joku taisi kirjoitellakin jo aiheesta..meidän neidillä on myös takaraivo "painunut/littana" vähän tois puoleisesti. Nukkuu selällään ja ennen oli usein pää kääntyneenä toiseen suuntaan. Nyttemmin nukkuu selällään myös, mutta päätään kääntelee eri suuntiin. Kyljellään nukuttaminen ei enää onnistu eikä nuku enää masullaan.

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1638930,225

:heart: :heart: :heart:

Joku jo taisi kirjoitella myös siitä että uusi helmikuisten pino on tehty...itse eksyin tuonne meidän pinoon ja vahingossa sattui silmään oma kirjoitus. Yöllä pakkasin kassia ja vielä piti käydä palstalla ennen sairaalaan lähtöä :LOL: :LOL: :LOL:

Haikeaa, nyt tuo ihana nyytti tässä sylissä =) :heart:

Mitähän piipiäiselle kuuluu? Ja monen muun aktiivisen kirjoittelin kuulumisia olisi kiva kuulla :)

Täällä myös on tuo takaraivo vähän littana toiselta puolelta mutta sairaalassa sanovat että kallo vielä "elää" aikalailla näillä kuukausilla.Me käydään siellä fyssarilla just siitä syystä että poitsu rupeis katselee myös toiselle puolelle ettei jäykisty toinen puoli niskasta kokonaan.Ja se piti vielä sanomani että mulle tää palsta on välillä ollu kyllä aika henkireikä kun huomaa että muillakin on samoja "ongelmia"kun meillä ja aina saanu neuvoja jos on jotain kysyny tai tarvinu vähän tietoja varsinkin kun on eka lapsi niin on ollu välillä vähän hukassa =) eli iso kiitos ja hali teille täällä :hug:

matami-mimmi sanos muuta, itekin taisin vielä automatkalta päivitellä kuulumisia sairaalaan mennessä. :LOL: :LOL: Ja nyt se pieni maha-asukki on jo 3,5kk ikäinen. :heart: Mutta kylläpä teidän tyttö on hienosti jo konttausasennossa!

Muakin kiinnostaisi monen odotuspinon aktiivijäsenen kuulumiset, esim. nimbe on tainnut kadota linjoilta kokonaan.

Pähkämö teillähän on etevä koira. :D Tosin taitaa olla hivenen eri asia kissa ja koira, etenkin jos kyseessä on iso koira joka tosiaankin yltää kaikkialle...

nappi toivottavasti selviää syy pojun tulehduksiin eikä ole mitään vakavampaa!

murukisu tuskin se, että välillä annat korviketta, lopettaa maidon tuloa. Mä olen antanut nyt noin 200ml maissivelliä vuorokaudessa ja loput maitona. Sitten kun näytää siltä, että tissit on tyhjät ja tyttö itkee nälkää, annan vellilä. Noissa vaihanneksissahan ei ole kauhean paljoa energiaa, että se bataatin antaminen ei välttämättä nälkää pidä, jos et sitä kauhean paljoa anna?

Olen jo aikaisemmin kirjoitellut tuosta neidin punaisista läiskistä. Neuvolassa sanoi lääkäri, että ihan normaaleja ovat. No, nyt ovat kyllä todella paljon pahentuneet. Kädet, selkä ja maha aivan täynnä noita läiskiä. Eilen kävin terveyskeskuslääkärille niitä näyttämässä. Epäili että saattaa olla maitoallergia. Itse kyllä vielä kallistuisin ekseeman puolelle koska ei ole ilmavaivoja. Luulisi noita nyt olevan jos maitoallerga? Joka tapauksessa sain ensin ohjeeksi rasvata 3 pvää kortisonilla ja sitten 3 pvää normaalilla rasvalla. Lääkäri soittaa ensi keskiviikkona keskusteltuaan ensin lastenlääkärin kanssa jatkotoimenpiteistä. Kanella, mitä oireita teillä on?

Meillä on käännytty nyt kahdesti vatsalta selälleen! :) Tämä on tapahtunut yöllä nukkuessa. Edellisyönä heräsin kauheaa tuhinaan ja neiti oli itsensä kääntänyt. Viime yönä taas heräsin kun piti niin kauheaa ähinää ja siellähän neiti yritti unissaan kääntyillä. Ja lopulta siinä onnistuikin. Ja ylpeä äiti oli tätä ihmettä todistamassa :D

Samaa mieltä helmivaavi ja muut, että tämä palsta tuntuu välillä olevan henkireikä! =)

Meillä on poika alkanut kääntyilemään selältä vatsalleen, ainakin sängyssä. Äheltää itsensä ensin kyljelleen ja siitä vatsalleen. Ja kova peruutusvaihde on päällä jos on lattialla vatsallaan! =) Eteenpäinkin kovasti yrittäisi mutta kun ei vielä onnistu niin taaksepäin sitten! =)

Meilläkin on tainnut olla välillä noita iltaraivareita. Alkoivat jo joskus 2kk iässä ja ihmeteltiin, että mitäs tämä nyt on...sitten oli viikkoja taukoa ja nyt on taas alkanut iltaisin kova huuto. Ei yöunille mentäessä vaan jo aiemmin. Viime yö oli pitkästä aikaa parempi, poju nukkui ekan pätkän melkein 4,5h. Ihanaa! Välillä näinkin, vaikka tuskin on pysyvä tila..

jes! hyvä yö takana! Tämä olikin tilauksessa :) nukuttiin pojan kans 19.30-6.30 kahdella syötöllä, plus mies herätti 22.30 kun tuli jalkkispelistä ja käytiin suihkussa. Voi pojat kun on hyvä olo. Vähän omaa napaa, mutta ärsyttää kun nyt tän viikon ollu jotankin nihkeää miehen kans, kinastellaa koko ajan tyhmistä, eikä oo oikeen selvitetty niitä pikkukinoja niin on koko ajan sellanen äksy olo, ja sit ku se ei oo oikeen kerenny kotonakaan olla niin ei oo es ehditty kunnolla jutteleen.. Harmittaa niin kamalasti ku ollaan yleensä oltu niin hyviä puhumaan asioista niin nyt on jotenkin kaikki jääny.

kanella toivottavasti saatte selkoa vaivoihin

oho, nyt jäi aamupäiväunet lyhyeen, pitääpä mennä. Ootteko muuten millä niistäneet vauvan nenää? Ostin kaupasta tuollaisen niistäjän, mutta en saa sillä oikeen mitään irti. siis sellaisen, mistä ensin painetaan ilmat pihalle ja sitten imetään nenästä räkää.. meillä on kotona joskus ollut sellainen jolla imetään itse sitä räkää sellaiseen "säiliöön", onkohan niitä vielä olemassa, kun ei tuosta oikeen tuu mitään..

matami-mimmi Kiitos kaunis tuosta linkistä vanhaan pinoon :heart: Melkein tuli tippa linssiin, kun lueskeli noita meidän helmikuisia fiiliksiä :'( :D Tuntuu, että tuosta olisi jo ikuisuus, mutta eihän siitä nyt loppujenlopuksi ole kuin 4kuukautta ;) Saman huomasin kuin muut, paljon on odotusajan porukasta jonneen kadonnut, olisi kiva kuulla heidänkin kuulumisia!

Mulle tuli eilen niiin paha mieli, kun tyhmänä laitoin Facebookkiin statukseksi jotain tyyliin "pitänee alkaa täyttää pojan hoitopaikkahakemuksia :( lokakuussa työelämään ois taas palattava.." ja 3 "kaveria" kommentoi, että kuinka mä RAASKIN lähteä sillon jo töihin ja laittaa pojan hoitoon :eek: Voi että sieppas ja kovaa!! Ihan kun se ihan oikeesti olis raaskimisesta kiinni :kieh: Totta h*lvetissä mä miljoona kertaa mielummin jäisin lapseni kanssa kotiin, saisin seurata kun toinen kasvaa ja kehittyy, mutta kun se ei yksinkertasesti ole mahdollista :ashamed: Laskut on maksettava ja syödäkkin pitäs ja tosiaan nytkin jo eletään niin kädestä suuhun kun vaan mahdollista joten mitä se sitten ois kun tulot tippuis vielä yli puolet :eek: Anteeksi purkautumiseni, tää on vaan niin kova paikka mulle ja tunnen olevani totaaliluuseri, kun joudun laittamaan lapseni jo noinkin pienenä hoitoon...

päikkäreitä ei eilen taas nukuttu kun ehkä reilu tunti koko päivänä :eek: Lenkillä käytiin ja testattiin muuten ne meidän matkarattaat, poika tykkäs ihan simona kun sieltä näki niin hyvin :heart: Mutta tosiaan, poika nukkuin lenkin ajan, mutta samantein kun kotiin päästiin oli herra taas hereillä! No mä en jaksa stressata noita päikkäreitä, jos ei toista nukuta ni sitten ei =)

Mä olen varovasti topspuikolla puhdistanut pojan nenän. Ts. jos nenässä selkeesti näkyy olevan joku isompi "klöntti" (yök :D ), ni ottanut varovasti sen pois!

Dolly04, ymmärrän kyllä oikein hyvin kuinka tollaset kommentit satuttaa. Itse joudun kanssa laittamaan tytön hoitoon marraskuussa :'( Samat syyt kuin sinulla. Ja juuri sain soiton, että auton remontti maksaa 450e. Juuri maksettiin 150e. En tiedä millä tuokin maksetaan...

Dolly04 tosi harmillinen tuo teidän tilanne. :hug: varmasti olisit lapsen kanssa kaiken mahdollisen ajan minkä pystyisit, mutta kun ei vaan voi..

Oon mä keittosuolatippoja laittanut (seurauksena hermostuminen ja tippojen nielaisu, ei vedä niitä henkeen niinkuin pitäisi) ja isoimmat mötköt nenästä kaivanut vanupuikolla mutta limaa on jossain "syvemmällä", äänikin vähän kähisee. :(pitäis vaan saada noita pois ettei mene korviin tms..

Dolly :hug: Tiedän tunteen, esikoinen meni hoitoon kun minun äitiysloma loppui. Pidin kesäloman ja talviloman ja sitten hoitoon. Nyt en vielä tiedä mitä teen,mutta luultavasti saman kaavan mukaan on elettävä, että rahat riittäisi jotenkin elämiseen. Koita päästää ikävät kommentit toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Ei se sinusta huonompaa äiti tee :hug: :hug: :hug:

Sanv Oletko kokeillut, että "höyrytät" suihkuhuoneen kuumalla vedellä ja sitten lämpöisellä vedellä huuhtelet naamaa/nenää. Meillä saatiin sillä konstilla limaa aina ulos.

sanv apteekista saa sitä räkäimuria jolla itse imetään se räkä. Olikohan sse tuo matami-mimmin mainitsema nenäfrida nimeltään. On miljuunakertaa tehokkaampi kuin tuo käsin "pumpattava". Suosittelen! Meillä vaan meinas aina itseltä lähteä taju kun imin niin innokkaasti räkää, ja vissiin väärällä tekniikalla :LOL:

Meillä ei ole yöunissa mitään muutoksia. Poju nukkuu klo 21-6, syö, nukahtaa ja herää klo 8. Olen tyytyväinen tähänkin, mutta vielä kun saisi tuon klo 6 syötön pois. :attn:

Käytiin tänään 5 kk neuvolassa. Mitat on seuraavat:

Paino: 8415 g (4 kk 6970 g)
Pituus: 62,5 cm (4 kk 58 cm)
Pää: 43 cm (4 kk 40,9 cm)

Pojun iho sai erityiset kiitokset ja maininnat! Istumisesta saatiin sellaiset ohjeet, että sylissä saa istua, mutta esimerkiksi syöttötuolissa saa istua vasta sitten, kun pystyy istumaan lattialla selkä suorassa. Poju sai kaksi rokotusta; rotavirus-rokotteen 3. osan ja yhdistelmärokotteen.

-mervi-elina ja poju 5 kk

Jaahas, mikähän meidän pikkumiehellä nyt on.. Meni eilen normisti ysiltä nukkumaan, ja nukkuu vieläkin.. No hereillä on ollut vaipanvaihdon ja syöttämisen ajan. No, joskus sitä nukuttaa, joskus ei. Tässä nukkumisessa ainoa varma on yöunille meno sekä klo 9 aamu-unet. Silllä välillä sit mitä sattuu. Laitan nukkumaan kun uniselle vaikuttaa, välillä ei nukuta tosiaan paljoa mitään ja tänään vissiin senkinedestä!

Dolly tosiaankin yrität nyt vaan tuollaiset kommentit unohtaa. Teet niin kuin pitää tehdä. Vain sitä tiedät, mikä ratkaisu on teidän perheellenne parhaaksi. Ja olet todella hyvä äiti, vaikka lapsi meneekin pienenä hoitoon. :hug:

Meillä on sinänsä hyvä tilanne, etten ole tottunut minkäänlaiseen toimeentuloon, kun mies opiskelee. Nyt tulot on "hurjat", kun ehdin olla 6kk töissä ennen äitiysloman alkua, mutta sitten, kun tulot tipahtaa kotihoidontuelle, ollaan siinä samassa tulotasossa, jossa opiskeluaikanakin kituutettiin. Jotain hyvää siinä, ettei ole ehtinyt saavuttaa minkäänlaista tulotasoa. Mies kun valmistuu vasta vuoden kuluttua ja siihen asti tienaa lähinnä opintotuen. Vaikka ei tääkään aina niin herkkua ole, mutta jos jotain hyvää pitää tilanteesta etsiä. :) Ja Dolly ihan samalla tavalla kuin joku voi sun ratkaisua arvostella, vois täälläkin moni arvostella mua siitä, että vauva on hankittu näin epävarmaan tulotasoon. Elämässä vaan pitää tehdä ratkaisut, jotka on omasta mielestä oikeita, ja olla sen enempää välittämättä muiden mielipiteistä. Kukin kun kuitenkin elää omaa elämäänsä.

matami-mimmi kiitos kookosöljy vinkistä!

sanv onnea hyvästä yöstä, ihanaa, että se vihdoin siunaantui!

Meillä maissivelli auttanut noita iltaraivareita. Enne meni vähintään 2h illalla tytön nukuttamiseen, kun tyttö söi, raivosi, söi, raivosi... Eilen illalla söi 120ml maissivelliä ja siitä puolen tunnin kuluttua nukutin tytön, söi vielä rintaa ja nukahti. Heräsi 8,5h kuluttua. Välillä tyttöä saa nukutella useampaan kertaan, mutta nukahtaa kuitenkin suht helposti, eikä raivoa enää iltaa. Eli tainnut tyttö illat huudella nälkää, eikä äiti vaan ole ymmärtänyt...

Muuten tänäkin aamuna tyttö valvoi kuudesta eteenpäin ehkä tunnin, mutta mä torkuin siinä vieressä. Oliko ne nyt sit päiväunet, kun tyttö jatkoi seiskalta unia puoli kymmeneen asti? Mä kutsun noita aina vielä yöuniksi, vaikka kai tota voisi "aamupäiväuneksikin" kutsua... :D

Pähkämö
sarina13 Pikkumiehen serkulla oli vauvana maitoallergia ja se kuulemma ilmeni hänellä vain ja ainoastaan iho-oireina; masu ei kuulemma vaivannut millään tavalla äitinsä mukaan.

Yhteistyössä