Helmivauvat 2010

Ihanasti olette kirjootelleet viikonlopun aikana =) Ja lämpimästi tervetuloa kaikille uusille :wave:

sanv Kiitos kaunis noista loruista/leikeistä, täytyykiin tulostaa ne sillä tulevat varmasti tarpeeseen :heart:
Noista teidän itkukohtauksista: Kuulostaa ihan samanlaisilta kun meidän pojalla :/ Tulevat kyllä ainoastaan päivisin päikkäreiden aikaan niin, että laitan pojan unille ja n. 5min päästä hän herää aivan järkyttävään huutoon :eek: Huuto oli varsinkin ensimmäisillä kerroilla niin kova, että jopa meidän koirat reagoivat siihen! Meillä siis poika kärsi koliikista joten meidän koirat on täysin jo immuuneja vauvan itkulle :LOL: Ja tosiaan kun sain pojan rauhoittumaan ja nukahtamaan uudestaan niin meni taas sen 5min ja sama homma toistui! Näin siis muutamana päivänä peräkkäin.. Noista ensimmäisistä "kohtauksista" taitaa olla melkeinpä kuukauden päivät ja olivatkin välillä pois, mutta eilen poika taas heräsi kesken unien huutoon :( Yleensä en ole ollut sängyn vieressä kun poika on tähän huutoon herännyt, mutta eilen satuin olemaan ja huomasin, että pojan kroppa ikäänkuin jäykisty kun tuo kohtaus tuli joten vaikuttais kovasti mahanpuruilta :/ Mä en ole ollut huolissani näistä, koska muuten poika on ihan normaali oma itsensä eikä millään tavalla kipeän oloinen! Varmasti vaan "pelästyy" sitä kipua nukkuessaan jolloin tulee suurempi parku! Toki jos näitä alkaa päivittäin tulemaan niin sitten pitää viedä toinen lääkäriin.

saunasta olitte puhuneet. Tosiaan suositushan kai on, ettei alle vuoden vanhaa saunotettaisi, mutta *nyt saatte kivittää* me on käyty ensimmäistä kertaa saunassa heti sen jälkeen kun poitsulta napa irtosi eli n. kahden viikon ikäsestä lähtien :eek: Tietenkään sauna ei ollut tukalan kuuma eikä löylyä heitetty ja pojan amme oli lauteilla jossa kävi välillä "vilvottelemassa" :) Meillä kun on vanha omakotitalo, missä suihkuhuone on todella kylmä, oli mielestämme parempi ratkaisu hoitaa kylpemiset aluksi saunassa missä mukavan lämmin, kun kuitenkin helmikuun alkua elettiin! Nykyään poitsu on jo kova saunoja ja kerta viikossa lämmitetään sauna sen verta aikasin että pikkumieskin pääsee mukaan ja me heitetään jo vähän löylyäkin :heart: Ja voi että toinen nauttii :heart:

vauvakuumeesta Ei ole vielä eksynyt tähän talouteen :LOL: Muistan kun miehen kanssa vuorotellen kannoimme koliikista kärsivää huutavaa lasta ties monenettako tuntia ja molemmat tais sanoa yhteen ääneen: EI IKINÄ ENÄÄ :LOL: Tottakai nyt kun elämä tuon pienen ihmisen kanssa on muuttunut helpommaksi ja aina vaan ihanammaksi sitä välillä miettii, että mitä jos sittenkin ;) Mutta saa nyt nähä, kunhan tuosta yhdestä sais edes kasvatettua kunnon kansalaisen :D Ja toisekseen mä rakastun tuohon pikkumieheen päivä päivältä vaan enemmän ja haluan nauttia hänen vauva- ja taaperoajastaan täysin (tai tässä tapauksessa tyhjin ;) ) rinnoin!
 
Dolly04 sehän tässä olikin ongelma kun tuo meidän poika oli mahakipu-vauva (ei koliikki,vaan itki ja kitisi mahaansa ekat 2,5kk päivin ja öin, muttei yhtä jaksosesti), mutta nämä huudot olleet jotenkin niin erilaisia, siksi käytin lääkärissäkin.. Tänään siis en antanut d-vitamiinia ja hyvin on mennyt tämä päivä :ashamed: ottaa vaan nii päästä kun pitää taas alkaa kokeilemaan niitä eri merkkejä.. pitää vaan nyt odottaa muutama päivä että johtuuko niistä vai mikä oli homman nimi.

ärsyttää olla tällänen hapannaamamarisija, on vaan ollut niin tajuttoman huonoja öitä että potuttaa kaikki.:headwall:

Nyt nukkumaan kun poikakin nukkuu tyytyväisenä. huominen päivä, parempi päivä
 
sanv hei, kyllä kuka tahansa vähän valittais, jos ois monta huonoa yötä takana. :hug: Ja mä ainakin huomaan, että kun se alku oli sitä koliikki-itkua, niin oon tullut jopa vähän pelokkaaksi vauvan itkua kohtaan, jos niin nyt voi sanoa. Tulee välillä sellanen epätoivoinen fiilis, että ei kai tää itkeminen taas ala. On niin tuoreena muistissa se väsymys, kun yöt läpeensä valvoi ja unista ei ollut tietoakaan. Vaikea välilä suhtautua tytön itkuun "rennosti". Toivottavasti teillä ens yö parempi!

Tyttö kävi jo yöunille, ihan ihmeellistä, kun yleensä aina valvoo puolille öin. Tuntuu, että on ihan oikeasti ollut vaikutusta, kun on antanut vähän lisämaitoa ja velliä. Tyttö ei edes tankkaillut puolen tunnin välein tänä iltana, söi kerran ja nukahti. Ei ole edes mahaansa valitellut. Uskaltauduin laittamaan saunankin päälle, että jos sinne miehen kanssa päästäis vielä tänä iltana. :) Tuntuu ihan typerältä, etten tajunnut, että tyttö itkee osin nälkäänsä.
 
maamo82, minä nyt en enää edes voi tulla raskaaksi, kun minulle tehtiin synnytyksen yhteydessä sterilisaatio. MUTTA kaksosten kanssa, jotka ovat nyt 10v, olen kokenut, mitä on hoitaa kahta pientä vauvaa ja sitten taaperoa. Kaksoset olivat kyllä helppoja; söivät, nukkuivat ja olivat hyvin tyytyväisiä. Varsin nopeasti heistä oli myös seuraa toisillensa. Aina on löytynyt kaveri kotoa ja yhä leikkivät yhdessä. =) Vaikka pääsin helpolla kaksosten kanssa ja suorastaan nautin hetkistä heidän kanssaan, on tämä yhden vauvan kanssa puuhailu ihan eri maata kuin mitä se kahden pienen kanssa oli. :attn: Poju on muutenkin ihan erilainen tempperamentiltaan kuin kaksoset. Olen sitä aina sanonutkin, että "pojusta ei olisi kaksospuolikkaaksi". :LOL: On aivan mahtavaa, että olen saanut kokea tämän vauva-ajan yhden vauvan kanssa ja aijon ottaa tästä kaiken irti. Eli jos minulla olisi vielä mahdollisuus tulla raskaaksi, odottaisin, että poju olisi ainakin 4v. Vaikka onhan tässä tosiasia se, että pojulla ja kaksosilla on ikäeroa melkein 10 vuotta. Kaksoset kyllä leikkivät pojun kanssa ja ovat kiinnostuneita hänestä, mutta kyllähän tuo ikäero vaikuttaa siihen, etteivät he leiki aina samoja leikkejä (enkä sitä voi vaatiakkaan!). Leikkikaverit täytyy pojun kohdalla hakea kodin ulkopuolelta, kun äitin seura ei enää riitä. ;) Minulla on varmaan jatkossa krooninen vauvakuume ja tuo vauvakuume on minulle tuttu tunne, kun se putkahtaa mieleen aina tämän tästä. Mutta pojussa on minulle ja koko perheelle vauvaa pitkäksi aikaa!

-mervi-elina ja poju 5 kk
 
ikuisuus :hug: Täällä vähän sama homma tuon itkun suhteen :ashamed: Jotenkin sitä on vielä niin herkillä sen alun huutojen jäljiltä, että yksikin huono kitinäpäivä saa mielen matalaksi! Luojan kiitos näitä huonoja päiviä on enää harvoin ja yleensä tuo on kyllä hymyileväinen ja iloinen poika :heart:

päikkäreistä Vaikuttaako teillä päivän ohjelma päiväuniin? Kotona jos ollaan nukkuu tuon yleensä osan päikkäreistä vaunuissa ulkona ja toisen osan mun kanssa sisällä! Eilen oltiin kuitenkin juuri päikkäriaikaan kiertelemässä kirppareita ja mä ajattelin, että tottakai poika nukkuu vaikkei kotona ollakkaan, niin mitä vielä!! :kieh: Autossa nukkui kaksi pientä pätkää, kun siirryttiin kirpparilta toiselle, muuten oli hereillä ja kitisi ja marisi väsymystään :( En ottanut vaunuja mukaan, kun ajattelin ettei kuitenkaan niissä viihdy vaan mentiin ihan vaan autokopalla.. noh näin jälkeenpäin ajatellen ehkä ne vaunut olis ollut ihan jees ajatus, jos poika olis vaikka suostunut nukkumaan! Kotiin kun päästiin oli toinen ihan kuoleman väsynyt ja nukkui sitten mun kanssa tunnin päikkärit.. Eli ilmeisesti ei tarvi enää lähtee päikkäriaikaan shoppailee :(

Löydettiin muuten kirppikseltä matkarattaat pojalle, 30?, ei paha ;)
 
Pähkämö
Dolly04 Meilläkin päivän ohjelma vaikuttaa päiväuniin - paljonkin. Jo pelkästään se, että mies on viikonloppuisin kotona, sotkee toisen päiväunet :LOL: Mutta siis selvästi kaikki, mikä poikkeaa normaalista arkirytmistä, vaikuttaa päiväuniin ja toisinaan myös yöuniinkin tai niille nukahtamiseen.

Pitkästä aikaa hieno ilma - eikun pihalle puuhailemaan =)
Tervetuloa uusille tuttavuuksille :wave:
 
Pähkämö
Ainiin, ikuisuus. Meilläkin on vauva, joka ei tykkää kylpemisestä. Napatyngän irtoamisen jälkeen kylvetettiin jokusen kerran, mikä meni ihan ok. Sen jälkeen on pikkuäijää käytetty suihkussa (ja saunassa), kun se tuntuu jotenkin helpommalta kuin kylvettäminen ja kylvettäminen siis jäi. Nyt kun kylpyä kokeilee, on toinen ihan totinen ammeessa, tuijottaa vaan tuimasti ja alahuuli meinaa koko ajan tehdä u-käännöksen. Ei mikään nautinto siis! :D

Nyt sinne pihalle puuhailemaan!
 
Pähkämö kylveys kuulostaa samalta kuin meilläkin. Huuli väpättää ja yrittipä veteen laittaa hitaasti tai nopeasti niin kauhea huuto alkaa heti kun veteen joutuu. Suihkussa sen sijaan käy ihan mielellään, että mistä lie johtuu. Haaveilen, että päästäis syyskuussa aloittamaan vauvauinti, mutta pitää varmaan tyttö totuttaa tohon kylpyynkin ennen kuin sellaista uskaltaa ajatella. :D Onhan tässä aikaa ja jos se kylpeminen vaikka olis mukavampaa sitten kun vauvat osaa itse istua.

Dolly onneksi teilläkin on helpottanut. Meilläkin on ihan suht iloinen tyttö, mutta kyllä tuo tyttö vaativa on monessakin mielessä. Mutta itkut on vähentyneet ihan huimasti ja se on aivan ihanaa. :heart: Meillä päivätouhut kyllä vaikuttaa päiväuniin. Mitään rytmiä noille unille ei ole ollut sen jälkeen, kun helteet tuli ja tyttö alkoi kiukutella vaunuissa, sitä ennen päiväunet alkoi aina kellontarkasti vaunulenkillä. Nykyään tyttö nukkuu missä ja miten sattuu, mutta yritän kauppareissut saada hoidettua niin, että tyttö olis nukkunut päiväunia ja olis sen verran pirteä, että jaksaa istuskella matkarattaissa kaupassaoloajan.

Miten ihmeessä te saatte vauvan nielemään soseita? :D Keittelin bataattia ja laitoin sekaan vielä omaa maitoa ja soseutin ihan samettiseksi, mutta tyttö vaan sylkee kaiken ulos, mitä suuhun yritän laittaa. Ja virnuilee päälle. Pitääkö vaan olla kärsivällinen ja joka päivä kokeilla ja odottaa sitä päivää, että tyttö päättää niellä, vai onko tähän jotain niksiä, mitä en vaan ole tajunnut?

Kaunis aurinkoinen päivä, mutta me nökötetään sisällä, kun tyttö ei suostu enää olla vaunuissa mitenkään päin. Ei auta enää edes se, että nostaa pääpuolta ylöspäin. Toivottavasti tää vaihe menis nopeasti ohi, olis ihana päästä ulkoilemaan.
 
Meilläkin on nyt muuttunut niin, että shoppaillessa ei enää nukutakaan vaunuissa niin kuin ennen. Ehkä tunnin nukkuu ja sit herää jo katselemaan ympärilleen, että missä sitä oikein ollaan. Aikaisemmin kun nukkui kolmekin tuntia kaupunkireissuilla.
Olen ollut aika ihmeissään kun meidän poju on ruvennut yhtäkkiä nukahtamaan itsekseen tutin kanssa. Aikaisemmin nukahti aina vaan rinnalle tai syliin. Yhtenä iltana ihmettelin kun vauva rimpuili pois sylistä kun yritin siihen nukuttaa. Laskin sitten omaan sänkyyn ja laitoin tutin suuhun, ja hän rauhoittui ja nukahti heti siihen :) Tuli jotenkin ihan tyhjä olo, kun on tottunut siihen jokailtaiseen tissittely ja kanniskelu showhun :LOL:
 
huh, ihana päivä. Viime yönä herättiin 1-2 tunnin välein hyssyttelemään poikaa, nyt oli selvää mahakipua. Tänään ja eilen päivällä taas on mennyt todella hyvin, vähän kitisty mahaa, taitaa todellakin johtua niista d-vitamiineista :/ noh, ei muuta kuin sinnikkäästi kokeilemaan eri merkkejä.. Äti tuli aamusta auttelemaan, viime viikko oli niin kamala että itku oli herkässä koko ajan, nyt sain tehtyä rauhassa vähän "omia hommia"(pyykkiä, tiskiä, kauppaa, yms mukavaa ;) ). Ja tuntuu kyllä paremmalta.

Käytiin sit vielä vaunuilemassa, kun meillä kävi ihan samaten kuin teillä ikuisuus että vaunut vaan hermostutti poikaa helteiden jälkeen.. Mutta nyt meni kummallisen hyvin ja poika nukkunut vaunuissa jo 2tuntia, mikä siis aivan ennen kuulumatonta :p
Päiväuniin todellakin vaikuttaa se mitä on tehty päivän aikana, mutta toisaalta sehän on ihan hyvä, tietää että vauva on oppinut jonkinlaiset rutiinit ja osoittaa että niin hänen on hyvä ja turvallinen olo ja että huomaakohan äiti että nyt meni jotain "pieleen". Mutta kyllähän niitä rutiineja tohtii aina silloin tällöin "rikkoa", ja pakkokin välillä on.

Onnea Dolly hyvästä kirpparilöydöstä! mäkin tilaisin niitä!
 
oonkos mä nyt ihan jäljessä vai saako tän ikäsen jo laittaa matkarattaisiin? :ashamed:
Kun ikuisuusko se ainakin jo niissä tyttöä pitää?
Meillä kun ei rattaissa oikeen enää viihdytä,ku sen hetken jonka nukkuu..kun eihän sieltä sitten enää mitään näe :/
Mites sitten istutatteko vauvojanne? Kun vielähän ei saisi,mutta mites toista estät kun punkee ittensä istumaan ja kaamee huutohan siitä tulee jos makuulla sylissä pitää :headwall:
Ja juu täähän on mun toinen lapsi jo :LOL: nää asiat vaan ehtii unohtumaan :D
 
Kai rattaisiinkin voi laittaa jos rattaat saa makuuasentoon. Neuvolan täti sanoi minulle että 5kk ikäisenä hän kokeilee miten tyttö istuu, jos selkä kestää istumisen voi aloittaa harjoittelun, lyhyitä aikoja kerrallaan esim syöttötuolissa.

Meillä tyttö on ollut kuitenkin vain vaunuissa ulkona, eikä vielä omistetakaan rattaita. Toivottavasti kohdalle sattuisi joskus hyvät ja edulliset =) Välillä ollaan istuttu terassilla kahvilla koko perhe, äiti ja isi aurinkotuoleissa ja tyttö omassa sitterissä. Ihmeteltävää riittää! :heart:
 
Hitsiläinen, nyt mullekin iski sitten lenssu... Inhottavan kurkkua kutittava yskä ja nuha. Kiva kulkea pitkin kämppää vessapaperirulla toisessa kainalossa ja tyttö toisessa :)

Tietääkö kukaan onko carmolis-yrttitipoista tai pastilleista mitään haittaa jos imettää??
 
Niin ja sylissä makuulla ei todellakaan viihdytä meillä, ellei sitten olla jo melkein unessa :LOL: Huuto pääsee jos yrittää ns."vauva-asennossa" pitää. Istutaankin sohvalla usein niin että vauva nojaa minua vasten pystysuorassa, minun mahan/rinnan päällä, pidellen pepun alta kiinni. Tästä asennosta on hyvät näkymät joka puolelle ja jalat ja kädet voi sätkiä niin paljon kun sielu sietää ja hyvin saa otetta äidin hiuksista :D
 
krisu en mä niissä rattaissa ole vielä pitänyt, laiskuuksissani noin kirjoitin, vaikka tyttö on siis turvakaukalossa matkarattaissa. :ashamed: Mutta kai niissä rattaissa vois jo olla, jos pitää selkänojan matalana?

maamo82 meilläkään ei viihdytä "vauva-asennossa", oikeastaan ei olla viihdytty ihan ekoja viikkoja lukuunottamatta.

Yritän illemmalla lähteä pienelle vaunulenkille tytön kanssa. Saa nähdä kuin käy, ei ole moneen viikkoon oikein ollut hyviä kokemuksia noista yrityksistä. Olis vaan niin ihana päästä vähän kävelylle!
 
Meilläkään poika ei viihdy sylissä yhtään makuuasennossa, ei ole viihtynyt kuin ihan vasta-syntyneenä. Joskus jos nukuttaa, saattaa kapalossa hetken viihtyä niin, mutta itkuksi yleensä menee.

Mä olen kanssa miettinyt niitä matkarattaita, kun niistä on täällä ollut puhetta. Miehen työkaverilla olisi vissiin myytävänä käytetyt. Minkähän merkkiset ois hyvät...?

Meillä myös huomaa, että päivän ohjelma vaikuttaa päiväuniin, vaikkei poika niin kellontarkasti päikkäreitä muuten nukukaan. Poika kun ei oikein tahdo nukkua kuin kapalossa omassa pinnasängyssä, niin tuntuu välillä tosi hankalalta lähteä minnekään kotoa..tuntuu ihan rääkkäämiseltä välillä, kun ressukka ei sitten saa unta. Autossa kyllä nukkuu, mutta matkat on yleensä sen verran lyhyitä, ettei sinä aikana tarpeeksi saa unta.

Olisi kiva mennä jonnekin äiti-lapsipiiriin tai muuhun..täällä kai olis joku, mutta semmoseen aikaan, että poika yleensä silloin nukkuu. Tämä meidän sosiaalinen elämä alkaa olla aika rajoittunutta...nytkin kun on joitain vieraita käynyt, poikaressu on ollut ihan väsyksissä ja itkeskellyt. Silloin kun täällä on muitakin, tuntuu pojan olevan vielä vaikeampi nukahtaa. On kai tottunut liian hiljaiseen eloon.. :)

Yöt täällä menee edelleen aika surkeasti... :/ tuntuu, että aina mä kirjoittelen tänne jotain valitusvirttä, mutta alkaa olla aika jaksamisen äärirajoilla jo...poika on alkanut heräillä nukkumaanmenon jälkeen ekan kerran melko tarkalleen 2,5h jälkeen ja siitä sitten vähenee aamua kohti eli toi on pisin unipätkä...ei kuitenkaan tunnu nälkäiseltä. Viime yönä sitten vielä kakkasi aamuyöstä ja sen jälkeen kesti 45 min ennen kuin nukahti uudelleen..huh! Onneksi nukkui 1,5h aamupäikkärit!

Kokeiltiin tänään tommee tippee-tuttipulloa ja poika oli ihan kauhuissaan! :| Varsinkin kun sisällä olikin korviketta eikä äidinmaitoa! :) Täytyy kokeilla vielä uudestaan joku toinen kerta.
 
Meilläkin poika monesti "istuu" sylissä niin että mun käsi on pyllyn alla. Olen kaikilta ja neuvolassa kysynyt ono se "istumista", ovat sanoneet ettei ole kun kuitenkin nojaa rintaa vasten niinkuin maamo82 kuvaili. Ja vänkää kyllä siitä koko ajan istumaan...

Nyt saatiin puuhamatto vasta ja poika on ihmeissään! Ja matkarattaat ostettiin käytettyinä. Ne saa makuuasentoon, voipi poika niissä letkotella. Testiajona on ajettu vain sisällä ympyrää...

Vkonloppu oltiin mummolassa, taikka yksi yö. Automatka 3 tuntia meni loistavasti! mennentullen. Ja eka yö pois kotoa meni myös hyvin. Nähtiin varmaan kaikki sukulaiset (oli hautajaiset :'( ) eikä poika hermoillut ihmismäärästä tai oudoista paikoista. Olen innoissani! No, tuttipullosta ei ollut suostunut juomaan kun olin melkein 6 tuntia siellä hautajaisissa ja poika jäi isänsä kanssa mummolle.. Tänään kokeilin itse juottaa. Ekaksi menni hyvin, kunnes kulmat menivät kurttuun kun tajusi että äidin silmät ovat kauempana kuin normaalisti, että tässä on jotain mätää.. Ja lakkasi syömästä. Sain siis huijattua vähän aikaa.
Join muuten lauantaina saunan jälkeen yhden oluen, ihan kokonaisen. Koko yön oli rinnat ihan muhkuraisina maidosta!! Muutoin tässä tuntuu että maito loppuu kun muutaman kerran poika jo lutkuttanut tyhjää tissiä. Pitäis ostaa ykkösolutta jääkaappi täyteen..
 
Minä olen käyttänyt matkarattaita jo pari kuukautta :wave: Meidän rattaat saa aivan makuuasentoon. Mutta ei tuo neiti siellä muutoin viihdy, mutta siis kaupoilla ollessa kun rattaat liikkuu. Meillä on abc-merkkiset, vanhat mutta toimivat. Joissain gracon rattaissa selkänojaa ei saa kunnolla pystyyn ja se on inhottava sitten myöhemmin kun jo osaa istua.
Sylissäkään ei ole viihtynyt selällään piiiitkään aikaan.
Tyttö nostaa jo päätään kovasti kun makaa selällään maassa. Ja mukava leikki on se kun tartun häntä käsistä kiinni ja lasken " än yy tee HEP" ja nostan käsistä istumaan. Nykyään jo yrittää itse nousta kohdassa "tee", ei malta odottaa loppuun asti :LOL:

Moikka uusille :wave:

Meillä ei päiväohjelma oikein vaikuta nukkumisiin mitenkään. Laitan tytön kylässä ollessa nukkumaan jos hän väsynyt. Ilta kuuden kauneus unet on ollut nyt muutaman viikon. Joka ilta aika tarkkaan klo 18 neiti ottaa noin puolen tunnin tirsat ja sitten iltapuuhat ja iltamaito ja yöunille noin klo 20
 
Voi että kun nämä teidän kirjoittamat jutut kuulostaa tutulta..meillä poika ei myöskään viihdy sylissä selällään vaan kampee pystyyn, samoin sitterissä...
Ja eipä tuo meidänkään poika viihdy tuolla vaunuissa muuta ku sen ajan ku ne on vauhdissa :kieh: No tänään sitten keksin että laitan pojan rintareppuun ja eikun ulos.. Käytiin päivän posti hakee laatikosta eli matkaa tuli yhteensä noin 2km...Ja poika tykkäs kovasti, suuttu ku otin pois repusta :ashamed:
Pitäis myös hommata nuo matkarattaat...
Poikahan vetäskin pitkät unet..kävi 20.00 nukkumaan ja nyt nous ylös |O eikä varmasti nukahda takas ennen puoltayötä
 
Minä ajoitan shoppailut päiväuniaikaan, kun poju kuitenkin vielä nukkuu 2-4 tuntia päiväunia. Ostokset täytyy kyllä pyrkiä tekemään tuossa ajassa, koska kun herää, ei sitten enää viihdy vaunuissa. :attn:



Meillä poju ei enää viihdy yhtään makuulla, kun on sylissä. Aina pungertaa itsensä istumaan. Ei enää edes halua nojata minuun, vaan pyrkii entistä istuvampaan asentoon. Väsyneenä viihtyy sylissä makuulla. Tuo kuva on otettu 3 viikkoa sitten.

ikuisuus tuo nielemishomma kuulostaa hankalalta, eikä minulla oikein ole tietoa, miten tuossa tilanteessa pitäisi toimia. Itse ainakin jatkaisin sitkeästi yritystä!

-mervi-elina ja poju 5 kk
 
Kylla kuulostaa taallakin todella tutulta tuo, etta sylissa ei viihdy makuultaan muuta kuin syottaessa. Nain ollut melkein alusta asti. Aina haluttaisiin sylissa istua seka suihkuttelu kivempaa kuin kylpeminen.

Meilla ei tytto nuku nykyaan paivalla kuin puolen tunnin tai tunnin unia. Mutta nukkuukin kylla sitten yonsa putkeen. Eilen meni 21.00 nukkumaan ja vielakin nukkuu =)

Kaytiin tyton kanssa eilen Ikeassa, kun tanne sellainen avattiin viime viikolla. Siella ei ollut muuten ollenkaan ostoskarryja joissa olisi ollut kaukalo. Ja niinkin paljon oli aiteja pienien vauvojen kanssa :( Eli tytto turvakaukalossa siella karryissa. Sopiihan se noinkin, mutta sitten ei mahdu oikein mitaan ostoksia. Joka tavallaan kylla hyvakin ;) Tytto ei hereilla ollessaan yhtaan tykannyt maata siella karryjen pohjalla, vaan sylissa piti kantaa etta neiti naki.

Hain myos sita lansinoh voidetta, kun neidin iho ihan taynna punaisia laiskia :ashamed: Toivottavasti tuosta olisi apua, kun jotenkin en sita kortisonia...

Ikuisuus, ei meillakaan sita sosetta oikein osata viela syoda. Jostain luin, etta siina 4kk kieppeilla lapsen motoriikka kehittynyt niin, etta osaa paremmin sita sitten niella, eika tyonna kielella ulos. Eli en usko siihen oikein muuta kikkaa olevan kuin sinnikas harjottelu ja aika. Vaan viisaammat ja kokeneemmat voipi tietaa enempi.
 
meijän turvakaukalon saa siihen ostos kärryjen päälle ku avaa sen mihin lapsi menee istumaan, katoppa sarina13 saako teijän? siinä pitäs olla semmoset kolot siinä istuimessa.. =)
sain pikkumiehen aamu unille just, hei semmosta vääntöä, ei millään malttais nukahtaa =)
 

Yhteistyössä