Helmivauvat 2010

Meillä yöunille meno sujuu paremmin kuin päikkäreille meno. Päikkäreille nukahtaminen on välillä yhtä takkuamista.

Millaisia iltarutiineja teillä muuten on ennen yöunille menoa..? Meillä ei sen kummempia vielä, kuin että vaihdellaan vaippa ja yöpuku päälle, sammutellaan valoja jo hyvissä ajoin ennen nukkumaanmenoa eikä seurustella enää niin paljoa. Sitten rintamaidon jälkeen kapaloon ja nukkumaan omaa pinnasänkyyn. Kylpypäivinä ennen noita touhuja kylvetys.
 
bebo:meillä käytössä ihan tavallinen lakana ei siis mikään ison sängyn vaan normi kokoinen =) meillä kapaloidaan iltapesun jälkeen ja sitten vaan ruokaa naamaan ja röyhtäytykset ja poitsu jo täydes unes,viime yönäkin nukahti puol 8 ja heräs syömään puol 3 =) haluisin kyllä vähän venyttää tota unille menoa myöhäsemmäks että nukkuis aamuun asti mutta kun on jo tos 7 aikaan niin yliväsyny että pakko laittaa unille ja päiväunien kanssa täälläkin taistellaan aikas usein....
 
tänään taitaa olla normaalia vaikeempi päivä päikkäreiden suhteen..aamupäivällä nukutus kesti 40 minuuttia, vaikka poika oli ihan väsyksissä. Sitte heräsi melkei samantien, oli ihan väsynyt ja nukahti uuden nukutuksen jälkeen vielä hetkeksi.

Päivällä vaunuissa nukkui vaan 2x25 minsaa, sekin lenkin ja useiden uudelleen nukuttamisien jälkeen..
Kuinkahan väsähtänyt pikkumies meillä on illalla...toivottavasti yö menee paremmin!
 
Viime kerrasta on jo niin rutosti aikaa et melkee nolottaa... Mut tuo pienokaiseni on niin kertakaikkisen suloinen tapaus ettei koneel ehi notkumaan..sitä ei vaan malta. Sillonki ku poitsu ku nukkuu ni sitä vaan tuppaa jäädä pällistelemään ;) Miten niin oon hömppä :LOL:

Meillä arki rullaa hienosti. Rintamaitoa on piisannut hyvin, ainaki kundi on kasvanu komeasti :)
Tuttia ei kyl syö ja välist vaikuttaa et rinta on pelkkä huvitutti :p
Mut nyt en kerkee tein juttui lukemaan,ruoka-aika kuulostais olevan ajankohtainen. Mut palailen taasen ilmoille kunhan kerkiän!!!
 
Meillä poju nukahtaa suht helposti iltaunille, kun taas päiväunet ovat hiukan hankalemmat. Päivällä pällistelee ympärilleen ja sitten kuin taikaiskusta simahtaa. Illalla simahtaa heti iltavellin syötyään.

Pojun laskettuaika olisi ollut tuo 23.2.2010, mutta eipä tuo sitten malttanut pysyä masussa. :attn: :heart:

Huomenna lähdetäänkin äitienpäivä-vierailulle. Mukavaa päästä välillä kotoa muualle.

-mervi-elina ja poju 4 kk
 
Meillä yleensä tuo nukkumaan meno on tosi vaikeeta, mutta tänään oli yllättävän helppoo..kylvetys ja sen jälkee poika oli lattialla "ilmakylvyssä" noin puol tuntia ja sit rasvailttin ja yöpuku ylle, tissille ja massu täytten ja siihen nukahti.. :)
Säikähdin tänä aamuna ihan älyttömästi ku heräsin ja katoin kelloo ni se oli kaheksan :eek: poika heräs vasta sillo ekan kerran ja siis kävi nukkuu yheksän aikaa...eli 11tuntia nukku putkeen...toissa yönä nukku 22-06 eli senkin tosi hyvin... :D saapahan itsekin vähän nukkua...
Tänään en kehannu ulos lähtee ollenkaa ku oli niin sateinen päivä :ashamed: no jos sit huomenna pääsis ulkoilemaan taas =)
Tajusin muute tänää että meillä ei ole ainakaan viikkoon ollu masuitkuja ollenkaan enkä oo kyllä niitä disflatylejäkään enää antanu..ihanaa..toivotaan et nyt sit ois ohi...

Meille tuli kutsu alkuviikosta sinne tapaamiseen perhevalmennusryhmän kanssa... :)

Niin ja meijän poika taitaapi olla pitkäselkänen ku 62cm vaatteet on kaikki pieniä ja jopa osa 68cm vaatteista (varsinkin potkarit yms..)on haaroista "tiukalla"...mut on tuo isänsäkin melkee kaksmetrinen... :LOL:

Ootteko ajatellu lähteä millon noihin vauvajumppiin, muskareihin yms kerhoihin? mua kiinnostais lähtee mut en tiiä miten mikkelin seudulla niitä on järjestetty? :|
Mites usein teidän noin 3kk vanhat syö?

Nyt minä lähden suihkuun ja unille... :heart:

HYVÄÄ ÄITIENPÄIVÄÄ KAIKILLE TEILLE IHANILLE ÄIDEILLE...!!! :flower:
jo siis etukäteen toivottelin...me mennää huomenna mummilaa syömään ja viettämään äitienpä siellä..saas nähä mite päivä menee ku poika ei oo hirveen innokas kyläilijä... :D
 
Siinä se meni, ensimmäinen äitienpäivä. Käytiin miehen kanssa vähän kalastamassa. Oli kivaa, tyyni järvi ja lämmin ilma. Kalaakin saatiin =) .

Nappi87, minäkin Mikkelin seudulta! Jos siellä perhevalmennusryhmässä saat tietää noista muskareista ja muista kerhoista, kerrotko mullekin???? Olen ihan pimennossa :/ .

Parasta tässä päivässä oli se, että mies suostui ottamaan toisen vauvan tulevaksi!!!!!!!!!!! Eli toinen vauva saa tulla siis.
Nim. Kova vauvakuume :D :D
 
Meillä nukkumaan mennään n. 20-22 välillä, riippuen miten neiti on väsynyt..
siinä ekaks vaihdetaan yövaatteet ja sitten mennään iltasyönnille..joskus nukahdetaan tyytyväisenä tissille ja joskus taas niin että isi nukuttaa sylissä unille ja nostaa sitten neidin omaan pinnasänkyyn..=) että onneks meillä sujuu ihan kivasti toi nukkumaan meno..joskus kyllä myös tappelee sitä unta vastaan et saattaa nukahtaa ja nostetaan sänkyyn ja hetken päästä onkin taas hereillä ja sit taas nukuttamaan..=)

Kaikille hyvää äitienpäivää :heart:
 
meillä siis neiti 3 kktta ja kärsii masuvaivoista tai siis lähinnä ummetuksesta..on kokeiltu mallasuutetta ja nyt menossa luumu, eikä sekään oikein tunnu auttavan..eikä kyllä oikeen meinaa meidän neidille edes maistua..nyt ostettiin apteekista levolacia ja kokeillaan sitä kun kaveri sano että sen vauvalle auttoi se..mites teillä muilla..? onko ummetusta ja jos on niin mikä auttaa..?
 
Ihanaista Äitienpäivää myös täältä! :flower:

Mites teidän Äitienpäivät on sujunut? Saitteko paljon paketteja? ;) Mä en saanut mitään!! :ashamed: No tähän osasin kyllä jo varautua, kun ollaan molemmat tällä hetkellä ihan pennittömiä joten en mitään odottanutkaan :p Kahvitkin sain aamulla ihan itse keittää, kun mies oli töissä ja tuo poitsu on vielä vähän liian nuori siihen hommaan :D

Käytiin aamusella ensin mun äidin luona ja taas sama juttu kun viimekskin! Mun äitee kun alko poikaa riisumaan ulkovaatteista, sai toinen ihan järkyttävän raivarin :eek: Otin pojan sitte omaan syliin ja rauhoittuikin sitten hetken päästä siihen. No, pojalta piti vaihtaa vaippa ja ajattelin olla laiska ja annoin mumman (=mun äidin) hoitaa homman ni mitä vielä, taas järkyttävät raivarit!! Jouduin ihan oikeesti tehä töitä että sain pojan tästä rauhoittumaan :( Mä en nyt tiedä mitä pitäs tehdä, kun nää meidän kyläilyt menee nykyään aina näin.. Välillä on rauha maassa jos itse pidän poikaa, välillä sekään ei auta! Ja mulla tuli niiin paha mieli mun äidin puolesta, mä kun olen hänen ainoa lapsi ja näinollen poika ensimmäinen ja ainoa lapsenlapsi ja hää niin kovasti aina haluais poikaa hoitaa ja antaa mulle hengähdyshetkiä, ni poika vaan karjuu hänen sylissään :'( Äitini sitten vielä kysyi, että kuin se poika ei hänen luonaan viihdy.. aargh, kun tuntui pahalta :ashamed:

No juu, mä jatkoin sitten matkaa kummipoikani ristiäisiin :heart: ja mies meni pojan kanssa anopille. Anoppi on paljon ollut lasten kanssa, hällä itellään kolme poikaa ja muutama lapsenlapsikin jo niin häntä poika ei sitten taas vierasta yhtään, vaikka ihan yhtä usein näkevät kun munkin äitiäni!! Päätettiin nyt sitten äiteen kanssa nähdä muutaman kerran viikossa, josko poikakin tottuis. Ois mun äidistä vaan niin suuri apu meille, hän kun niin innoissaan katsois poikaa jotta saatais myös omaa aikaa :heart:

Täällä alotettu taas vellikokeilut, kun tuota korviketta menee niin älyttömästi!!! :eek: Eilen annoin kahteen otteeseen 50ml/kerta ja tänään myös. Kakkaa selkeesti paljon harvemmin kun pelkällä maidolla! Tänäänkin kakannut vaan kaksi kertaa, kun jos pelkkää korviketta annan, on melkeen joka vaipassa kakat, eli ehkä n. 5-6krt päivässä!

Poika on taas aikaistanut rytmiään. Nyt käy yöunille jo heti kahdeksan jälkeen mikä on ihan kiva, mutta kun tuo herää sitten pirteenä aamulla jo ennen seittemää |O Mä kun en ole koskaan ollut mikään aamuvirkku, ni meinaa tätä mammaa vähän aina väsyttää :D Tänään yritin pitkittää yöunille käyntiä yhdeksään asti, huonoin tuloksin, poika nukkunut jo reilu puol tuntia :whistle:
 
Meillä ei ole masuvaivoja nyt ollut kun käytössä on disflatyl edelleen. MUTTA kakka on ihan kuravettä ja epäilen tosiaan hampaita. Ala ien on turvoksissa kuin toisella olisi jalkapallo ikenen alla. Ilmeisesti ei ollutkaan vielä puhjennut vaikka reiän olin näkevinäni.

Dolly Kurja tilanne teillä äitisi kanssa. Uskon, että poika kyllä tottuu äitiisikin. Koittakaa vain mahdollisimman paljon nähdä ja sylitellä yms.Lapsi vaistoaa varmaan jos toinen jännittää sylissä pitämistä tms.
Meillä on vähän samanlainen tilanne, mutta lähempänä. Eli tyttö tahtoo huonosti syödä isänsä kanssa. Jos en ole kotona, saattaa kuulemma itkeä tms. Yleensä on niin aurinkoinen. Tämä vierastaminen (taimikälie) johtuu täysin siitä että mieheni on paljon töissä ja kovin vähän tässä arjessa mukana tällä hetkellä. Minä olen se joka syöttää ja vaihtaa vaipat, laittaa nukkumaan jne. On varmasti vauvalle outo tilanne kun äiti ei olekaan paikalla.

Äitienpäivä sujui mummojen luona vieraillen. Lempikukkiani sain lapsilta (isin ostamia ) :) :heart:
 
Yö meni normi kaavalla, kaksi herätystä. 1. klo 01 ja toinen klo 05.30 =)

Ulkona on kurja harmaa ilma. Mutta loppu viikolle on luvannut aurinkoa ja hellettä =) =) =) Kesä tulee :D

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille, huomenna sitten 3kk neuvola, tulen mittoja ilmoittelemaan sitten.
 
tehilla ihanaa että ajatukset natsaa seuraavan suunnittelussa! onnea yritykseen!

Oli kyllä ihana äitienpäivä, mies ei antanut mun tehdä mitään kotihommia. mitään isoa lahjaa se ei ostanut, eikä kukkia eikä kakkua mutta se oli odotettavissa :) mutta silti oli ihanaa, vierailtiin mummulat ja haettiin illaks ruuat kotiin ja nautiskeltiin, okei, riideltiin illalla, mutta silti oli ihanaa ja jäi niiiin hyvä mieli

Piti lähteä nyt aamulla vaunuilemaan ja kauppaan mutta tuo nukahti sohvalle enkä ollut ollenkaan ajoissa sen suhteen.. no, ehkä vähän myöhemmin jos ei sada..
 
Nukutuskeinoja tosiaan on tullut kokeiltua, että saa pojan nukahtamaan sisällä, kun on oikein väsynyt... Mutta nyt sujuu useinmiten ihan mukavasti, kun vaan huomaisi väsymyksen aina ajoissa. Yöunille poju menee kivasti, laitan väsyneenä omaan sänkyyn, harsoa naamalle ja tutti suuhun. Tuttia saa laittaa muutaman kerran uudestaa, mutta se yleensä riittää. Toivottavasti ei hukkaa tuota itse nukahtamisen taitoa, esikoisen kanssa on ihan riittävästi taisteltu nukkumisen kanssa...

Äitienpäivä meni mukavasti, sain aamupalan sänkyyn, tytöltä päiväkodissa tehdyn lahjan ja kortin ja pojalta 6h unipätkän :) Käytiin mun vanhemmilla eilen ja tosiaan, ihan kuin vierastamista olisi vähän ilmassa, ainakin kun paikka oli vieras ja monta uutta naamaa ympärillä. Ei siis kuitenkaan oikeesti vieraita, mutta vauvan maailmassa viikko sitten nähdyt on ventovieraita. Huutoa siis tuli ja vain mun syli auttoi.

Tänään yritän lähteä pitkästä aikaa liikenteeseen, jos vähän menis ostokeskukseen kiertelemään ja testaamaan uusia matkarattaita. Nyt suihkuun kun poika nukahti päikkärikehtoonsa.
 
Sain kaksosilta äitienpäivälahjaksi koulussa tehdyt lisko-avaimenperät... Helmistä pujoteltu lisko! :heart: Tyttö 10v oli tuonut jo perjantaina ja lauantaina sinivuokkoja!

Me vierailtiin äitienpäivänä minun vanhemmillani. Reissu meni ihan mukavasti. Tosin poju nukkui koko päivän aikana tasan 45 minuuttia + tunnin matkan autossa. Vanhemmillani on tapana lämmittää asuntoa liikaa ja eilenkin lämpöä oli 26 astetta. Ja silti äitini jaksaa hössöttää, että "Tuleekohan pojulle kylmä?" :xmas: Ilmeisesti tuo asunnon lämpötila teki sen, että poju söi maitoa noin 900 ml päivän mittaan + sitten aamu- ja iltavelli yhteensä 300ml. Söi vielä kahteen otteeseen kiinteitäruokia. :eek: :heart: Itseä hirvitti moinen syöpöttely ja odotin, että tulee isot puklut, mutta ei onneksi puklaillut. :attn: :whistle:

Poju on kyllä mahdottoman kova syömään. Tuntuu välillä, että aina loppuu lautaselta tai pullosta ruoka kesken. Aina söisi enempi kuin on tarjolla. Poju osaa itkeä hyvin surkeasti kun ruoka loppuu! Onneksi sitten rauhoittuu, kun huomaa, että vatsa onkin jo täynnä. Poju vaan taitaa tykätä syömisestä! :heart:

Tylsän näköinen ilma ulkona! Kehtaisko sitä iltapäivällä lähteä vaunulenkille...?

-mervi-elina ja poju 4 kk
 
Onnea Tehilla yritykseen! Itseänikin hieman kiinnostaisi pikkukakkosen hankinta, tällä hetkellä ei ole töitä ja koulustakin olisin ehkä viimeistään vuoden kuluttua valmistumassa niin jotenkin ajankohta "heti perään" kuulostaisi kivalta. Vaikka siis vielä vuosi sitten en edes tiennyt haluavani lapsia! :D

Onko täällä muita atoopikko-äitejä? Pelkään kovasti (okei, mä pelkään kaikkea mahdollista) että atoppinen ihottuma periytyisi pojalle. Mulla se on ollut tosi pahana lapsena ja sitten nyt aikusiällä puhkesi uudelleen. Koko raskausaika meni oikeastaan ihon puolesta tosi hyvin, mut nyt olen kuin pinkki kukkanen. :ashamed: Ja ennenkaikkea mun rinnat ja nännit on ihottumassa, varmaan pojan kuola ärsyttää sitä. Sattuu jonkin verran ja raapia tekisi mieli niin kovasti, mutta sitten iho menee verille. Bebanthenia ja lansinohia käytän ja ilmakylpyilen niin paljon kuin mahdollista, mut eipä tunnu auttavan. :( Toivottavasti ei vaivaa poikaa huono iho ikinä. Eikä huono näkö (mulla tosi huono), eikä tule polvivaivoja, eikä selkävaivoja, eikä migreeniä, eikä... Lista olisi loputon. :LOL:

Nyt poika tankkaukseen rinnalle ja tenttikirja toiseen käteen. :) Ihanaa arkea. :heart:
 
Äitienpäivä meni oikein hyvin. :heart: Sain mieheltä ihanan Kalevalakorun, käytiin katsomassa tytön isomummoa ja ilta oltiin miehen vanhempien luona. Mun äitini luona juhlittiin äitienpäivää jo lauantaina.

Onnea tehilla yritykseen, hienoa, että pääsitte miehen kanssa asiasta yhteysymmärrykseen! Minullakin vauvakuume kolkuttelee, mutta tilanteet ei salli pikkusisaruksen yrittämistä ennen kuin ehkä parin vuoden kuluttua. On vaan pakko saada miehen opiskelut valmiiksi ja meille isompaa asuntoa ja uutta autoa jne.

Jadel mulla oli nuorempana atooppista ihottumaa kaikkialla ja etenkin talvet oli tosi pahoja - kädet oli aina ihan verillä ja nukuin rasvahauteet hanskojen sisällä jne. Nyt muutama vuosi ollut onneksi helpompia, mutta pelkään myös, että tyttö saa samanlaisen ihon. Lapsena se ihottuma oli ihan kamalaa.

Eilen illalla oli pitkästä aikaa mahavaivaitkuja, kun anoppi teki iltapalaksi ruisleipiä kananmunalla. En ole syönyt ruisleipää enkä kananmunaa pariin kuukauteen, ja nyt sitten kerralla molempia. Tyttö huusi kuin syötävä mahaansa pari tuntia illasta, mutta sitten sai onneksi sellaisen määrän kakkaa ja pieruja ulos, ettei tosikaan! Ihan oikeasti mietin, että miten noin pieneen ihmiseen voikaan mahtua niin paljon ilmaa. Onneksi pierujen jälkeen sain tytön rauhoiteltua meidän sänkyyn nukkumaan, ja käytiin miehen kanssa ensimmäistä kertaa tytön syntymän jälkeen meidän omassa saunassa!

Päätettiin vaihtaa auto isompaan ja nyt olen autokuumeen kourissa. :D Täytyy raahata mies autokaupoille tällä viikolla, kun olisi niin kova hinku isompaan autoon. Nykyiseen ei mahdu vaunut mitenkään mukaan, mikä on suuri ongelma.

ikuisuus ja tyttö 2,5kk
 
Jadel, minäkään en ollut vauvoista kiinnostunut ennen omaa. Ja raskaana ollessakin pelkäsin omaa suhtautumista vauvaan. Mutta minustahan kuoriutui oikea EMO. Mulla ikää jo kohta 40, siinä mielessä(kin) olis annettava mahdollisuus heti toiselle. Jos ei vaikka nappaakaan niin helposti kuin eka. Toivottavasti tästä ei kehkeydy itselle mitään suorituspainetta, sitte ei onnistu ainakaan...
Mutta siis mahdollisuus kakkoselle annetaan ja katsotaan jos jotain tapahtuu. Ugh, olen puhunut!

Tuosta atooppisesta ihosta. Itsellä myös sellainen, tosin lievemmin. Nuorempana joutui jos jonkinlaisia rasvoja käyttämään. Pojalla nyt tullut reisiin (ulkosyrjiin) sellaista ihottumaa. Ei ole rasvat auttaneet. Mystistä.
Me lähdetään huomenna vasta ekalle kyläreissulle :ashamed: :) . Matkaakin jonkunverran, mutta ajoitan päiväunien ajaksi tuon ajamisen.

Eilen huomasin että poika ei reagoi ääniin. Ei käännä päätänsä äänen suuntaan, tässä vaiheessa normaalia? Mutta ei säpsähdä silmätkään jos paukauttaa käsiä yhteen pään takana tai sivulla... Synnärillä kuulokoe oli ok, mutta silti.. Paniikissa sitten netistä (ehdottoman totuuden väylä..) luin että jotkut vauvat on vaan niin "kylmähermoisia", etteivät moisista säpsähtele. Rävähtihän meillä perjantaina palohälytin päälle ja poika vain nukkui! Todella kylmät hermot,,, tai .. Säikytelkää nyt omianne ( :D ) ja kertokaa reaktiot!
 
tehilla Tsemppiä yritykseen! Meilläkin saisi toinen tulla heti, kun on tullakseen. Mulla on 1,5 viikon päästä skopia, jossa poistetaan kohtuun jääneet istukanrääppeet, joten sitten vain innolla odottelen hormonitoiminnan palautumista. Toissa viikolla kontrolliultrassa vasen munasarja oli vielä täysin talvihorroksessa ja oikeassa oli ehkä jotain pientä elonmerkkiä.

Meilläkin poju on alkanut reagoida koviin ääniin vasta ihan viime aikoina, ehkä reilu viikko sitten. Aiemmin sai vaikka seinät kaatua ympäriltä, eikä herra reagoinut mitenkään. Nyt onkin totuttelemista, kun pitää varoa ettei toinen säikähdä. Eilenkin tipahti tissi suusta, kun isi niisti nenän vieressä ;) .

Meillä alkaa nyt sitten allergiaselvittelyt. Omien havaintojeni mukaan ainakin ruis vaikuttaisi olevan pahis, josta menee maha sekaisin ja kakka muuttuu limaiseksi. Saa nähdä, löytyykö pahiksia muitakin. Imetystä haluaisin kovasti vielä jatkaa, jos vain saadaan pojulta oireet pois.
 
Ai niin, eilen tosiaan oltiin vanhempieni luonna. Siellä oli myöskin siskoni 1v4kk vanha tyttö. Hän tietenkin kiljahteli sponttaanisti ja pojulla meni joka kerta suupielet alaspäin. Poju nyyhkäisikin pari kertaa, mutta ei kuitenkaan itkenyt kunnolla. Ilmeisesti pelästyi tuota kimakkaa ääntä! :heart: Vierastamista ei ollut vielä havaittavissa, vaikka ollaan oltu hyvinkin paljon täällä kotona eikä meillä suurta ihmispaljoutta pyöri ympärillä.
 

Yhteistyössä