Helmivauvat 2010

Karstaa ei pojulta vieläkään löydy. Kaksosista toisella oli silloin karstaa ja siihen tepsi öljy ja harja. Pojun iho on neuvolatädin mukaan hyvässä kunnossa. En ole yhtään rasvannut ihoa, kun ei ole pahemmin ollut kuiva.

Käytiin tänään neuvolassa.

Paino: 6970 g ( + 1,2 kg 3 kk painoon)
Pituus: 58 cm (+ 4 cm 3 kk pituuteen)

Soseita saa nyt antaa 2 kertaa päivässä ja noin 1 dl kerralla. Ruokaa siis annetaan nyt hurjasti paljon enemmän kuin olen antanut. Maitoa ja velliä saa päivässä mennä yhteensä sen 800 ml.

Pojukin syö hyvin antaumuksella nyrkkiä. Olen jotenkin ajatellut, että se on huippu kiellettyä, mutta se vaan kuulostaa niin mahdottoman söpöltä, että olen antanut toisen lumpsuttaa. :heart: Hiukan olen katsonut, ettei peukku eksy suuhun. Tuttia tuo ei edellenkään huoli.

-mervi-elina ja poju 4 kk
 
Meillä kanssa poika imeskelee nyrkkejä, tosin olen huomannut että se ei työnnä pelkkää yhtä kättä suuhunsa vaan ottaa molemmista käsistä kii ja imeskelee niitä yhtä aikaa :LOL:
Ja meidän pojulla kanssa sitä karstaa ihan mielettömästi...
Iho on osittain melko kuiva ja varsinkin taivekohdat, perusrasvaa olen laittanut...Poika haluaisi istua mutta ei uskalla hirveesti vielä istuttaa...sitteristä yrittää nousta vaikka se on makuuasennossa... kun poika on makuullaan ja käsistä ottaa vaan kiinni ni vetää itseään ylös... :D Mahallaan havittelee jo leluja ja yrittää lähtee eteenpäin mutta kun ei pääse :)
Vauhtia löytyy meidän pojalta melkoisesti... :saint:
Nyt on ruennu nukkumaan suunnilleen 21-22 ja herää syömään vasta 4-5välillä ja sit taas 7aikaa syö ja vaihdetaan vaippa ja vielä jatkaa unia 1-2tuntia...
Tänään voi sanoa että poika asu koko päivän tissillä kun söi tunnin välein ja siinä välissä otti aina pienet tirsat...Oli melko rasittava päivä ku ei ite kerenny tekee mitään... |O
 
Tyttö vetäsi 8h unet taas yhteenmenoon ja heräsi syömään vasta seitsemältä aamulla. Mä olen siitä asti odotellut, että heräiskö tyttö, mutta siellä se sikeitä vetelee edelleen. Kerrankin oon saanut rauhassa syödä aamiaisen ja käydä suihkussa. Vaikka saisi tyttö jo heräillä, alkaa äidillä olla tekemisen puutetta ja vähän ikävä. :D

Tyttö on nukkunut viime viikot oikeastaan meidän sängyssä, välillä yön ensimmäisen pätkän omassa pedissään, mutta mä en yksinkertaisesti enää syötön jälkeen jaksa siirtää tyttöä omaan sänkyyn tai vaihtoehtoisesti nukahdan ja herään parin tunnin kuluttua ihmettelemään, että nukutaan kolmisteen meidän sängyssä. Tyttö kuitenkin nukkuu ihan hyvin omassakin sängyssä, joten en usko, että tämä on ongelma. Tässä oli taas muutama kitinäilta, niin tyttö nukahtaa paremmin meidän viereen.

Meillä nyrkin syönti tuollaista nappi87:n kuvailemaan toimintaa, että kädet on yhdessä ja tyttö yrittää molempia nyrkkejä työntää suuhun.

Onneksi tänään näyttää paistavan aurinko, niin pääsee ulkoilemaan. Ja yksi kaverikin ilmoitti tulevansa kylään, eli ei tästä tulekaan niin tylsä päivä kuin eilen arvelin. :)

Tajusin, että siihen maagiseen 3kk ikään on enää 14 päivää. Mihin tää aika oikein menee?
 
Hei!

Tuntuu että täällä ei muita olekaan kun noita tylsiä päiviä. :ashamed: Kotona vaan möllötellään. Lähin ystäväkin asuu 60 km päässä. Toisaalta tämä on ok, mutta tässä tylsistyy ja samalla tulee huono omatunto kun ei kohta jaksa/viitsi tehdä mitään ylimääräisiä kotihommia. Nyt mä pesen muitten pyykkejä ja hoidan tiskit ja muut "pintapuoliset" siivoamiset. Pitäis varmaan viitsiä siivota kunnolla ja leipoa hulluna herkkuja pakastimeen tai jotain. Näitä ei kukaan ole vaatinut, mut itsellä hyödytön laiskimus -olo. Olishan tässä aikaa kun poika vetää noita 4-5 tunnin päikkäreitä. Pihahommia vähän olen sipistellyt,mutta eikai sitä kukaan huomaa. Taitaa ylipäätään nuo kotiäidin hommat olla sellaisia, että ne huomataan sitten vasta kun kukaan ei tee niitä. Autokin pitäisi pestä ja vaihtaa kesärenkaat.. HUOH

Poika ollut aika itkuinen. Sylistä kun laskee jonnekin niin katkera itkuparku pääsee. Vähän samanlaista tissiraiviria kun jokin aika sitten useana iltana.

Aurinko paistaa täälläkin. Eilen tehtiinkin vaunulenkki lumisateessa. Poitsu jo tuohon sängylle nukahti. Väännän sille vaatetta päälle ja lähdetään tekemään näkymättömiä töitä.. =)
 
Heipä hei kaikille

Mä oon alusta asti vaan lueskellu teidän juttuja, enkä ole vielä itse kirjoitellut tälle puolelle.

Meillehän syntyi poika silloin 23.2.
Tähän asti meidän pikku-ukko on ollut hyvä syömään ja nukkumaan, toivottavasti myös jatkossa :)

Täällä tällä hetkellä sairastellaan ensimmäistä räkätautia. Lauantaina alkoi hirveä räkäinen nuha ja rohiseva yskä. Maanantaina käytiin lääkärissä ja lääkäri tutki ja sanoi olevan normaalia räkätautia. Hoito-ohjeina sängynpään kohotus, keittosuolatipat ja rään imeminen. Noita on nyt sitten harrastettu urakalla, eikä tauti vieläkään helpota. Tänään sitten uskalsin ensimmäistä kertaa kokeilla höyryhengitystä, vaikka sitä ei kait näin pienille suositeltaisikaan. Auttoi onneksi hieman.

Meillä myös noita nyrkkejä laitetaan suuhun ja maistellaan. Neuvolantätin kanssa juttelin ohi mennen asiasta, kun nähtiin maanantaisella lääkärireissulla. Sanoi sen olevan normaalia kehitykseen kuuluvaa ja tulisi kuulemma antaa maistella ja imeskellä. Meillä vaan poitsulla niin kova imuote, että alkaa kädet olla jo punaiset :)

Meille myös tullut tuota karstaa ja juuri mietinkin, että millä sitä saisi pois. Harjannut olen tukkaa päivittäin. Jotenkin vain tuntuu, että jos sinne laitan öljyä niin sitten se tukka on ihan öljyinen ja klimppinen :(

Jännä on huomata myös, kuinka näin pienillä tuo rytmi muuttuu koko ajan. Meillä jossain vaiheessa nukuttiin n. 4-5h päiväunia putkeen, mutta nykyään nukutaan pieniä n. 1-2h unia useita kertoja päivässä.
Meillä nyt ollut muutamana aikaisempana iltana nukkumaan meno vaikeaa. On annettu pojan valvoa kymmeneen asti, jolloinka itse on lähdetty nukkumaan. Nukkumaan mentäessä alkanut kauhea huuto, eikä mikään kelpaa. Nyt eilen sitten vein pojan yhdeksältä meidän sänkyyn, syötin ja kun oli melkein unessa siirsin omaan sänkyynsä. Hyvin nukahti =) Tähän asti aikaisemmin nukahtanut aina niin, että laitettu suoraan omaan sänkyynsä. Nyt varmaan tuo flunssakin aiheuttaa kiukkuamista.

Mutta jospa sitä alkaisi myös tekemään noita näkymättömiä töitä, kun poitsu on ensimmäisillä päikkäreillä :)
 
Minä myös olen lueskellut näitä juttuja helmikuun vauvajuttuja..meille syntyi poika 11.2.
Vähän kateellisena lueskelen millaisia rytmejä muilla on jo..olen yrittänyt laittaa pojan iltaisin 21-22 välillä nukkumaan. Pisin pätkä jonka on nukkunut yöllä, on 4h 40min joskus pari viikkoa sitten. Nyt nukkuu max.2,5h ja sitten aamuyöstä alkaa heräillä n.10-30 minuutin välein pahimmillaan..kuuden jälkeen aamulla ei yleensä enää nukahda. Heräilee siis yöllä ähkimään ja kitisemään ja pieremään...
Cuplatonia ollaan kokeiltu, ei tuntunut auttavan. Nyt on kokeilussa Disflatyl. Poika vaan tuntuu moittivan sen makua, itsenikin mielestä se haisee melko voimakkaalle toisin kuin Cuplaton. Saa nyt nähdä onko siitä apua..meillä on pojan elinaikana ollut tasan YKSI yö, jolloin nukkui melko normaalisti noin klo 23-6.30!
Itsellä on vielä nukahtamisvaikeuksia. Oon yrittänyt itse mennä sänkyyn samalla kun poikakin, kun tiedän että yöstä tulee tosi katkonainen. Sitten kuitenkin kuuntelen pojan äännähdyksiä ja kahinoita, vaikka nukun korvatulpat korvissa..en siis meinaa saada unen päästä kiinni. Aamulla sit väsyttäis tosi kovasti, kun 5-6 välillä poika ei välttämättä enää nukahda...
 
NuuNuu ja Bebo tervetuloa juttelemaan! :wave:

Bebo juttelin unirytmeistä ystäväni kanssa, jolla on samanikäinen vauva. Heillä vauva herää joka yö kahden tunnin välein nukkumaan, ei ole siis näiden muutaman kuukauden aikana kertaakaan yöllä nukkunut pidempää pätkää. Kaikilla vauvoilla on oma rytminsä, ja siihen on mahdotonta vaikuttaa. Kärsivällisyyttä ja voimiahan usein herääminen vaatii, mutta toivottavasti iän karttuessa poika alkaa nukkua pidempiä pätkiä. Siihen asti paljon voimia ja kärsivällisyyttä. :hug:

Ja noista näkymättömistä töistä... Mä olen äitiysloman alusta asti siivonnut kerran viikossa koko huushollin, eikä miehen ole juurikaan tarvinnut kotia hoitaa. Ruokaa mies on saanut laittaa monet kerrat, mutta muuten huushollinpito on ollut mun vastuulla. Tietysti olen itselleni kaikki hommat ottanut silloin, kun aikaa on ollut, mutta toivottavasti mies ei luule, että näin jatkuu loputtomiin. Viimeistään syksyllä, kun mieskin on kotosalla päivät, niin saa hoitaa puolet kotihommista. :)

Tyttö tajusi tänään, miten asioihin tartutaan. Roikkunut koko päivän mun kaulakorussa ja nyt lelukaaren alla roikkuu leluissa ja heiluttelee niitä kovasti. Näyttää niin tyytyväiseltä, kun tajusi tästä maailmasta jotain uutta. :D :heart:
 
Niinhän se on että kaikilla vauvoilla on erilainen rytmi. Vauvakin vaan tuntuu aamuisin silti väsyneeltä, että luultavasti nukkuisi jos ilmavaivoiltaan saisi nukuttua..olen itse ollut aina iltauninen ja ei ole niin suuresti tuottanut vaikeuksia herätä aamuisin, mutta olisi se kiva viittä kauempaa nukkua kumminkin..Ennen poika nukkui vaunuissa päivällä jopa 4 tuntia, mutta nyt on alkanut heräillä sielläkin itkeskelemään. Melko vähän vauveli kumminkin itkee ihan suoraa huutoa, että eipä saisi valittaa. Vaunuista herätessä on aina kova itku ja silloin jos on yliväsynyt. Vatsavaivoja mielestäni enemmän kitisee, joten ei ihan hirmu kipeä kai kumminkaan ole..

Meilläkin oli pojulla tänään hauskaa, kun älysi, kuinka tartutaan äidin silmälaseihin ja vedetään ne pois. Ihan nauru tuli pojalla! =) Ei saisi kyllä tommosia opettaa, mutta ku toisella oli niin hauskaa..
 
Heippa kaikille uusille/vanhoille jotka ovat olleet jo odotus pinossa :wave:

Karstaa on vähäsen, mutta harjailemme päivittäin, eiköhän se siittä.

Iho on ollut syntymästä asti hyvä. Vain pari kertaa olen rasvannut ja samalla sitten hieronut vauvaa. Kävimme muuten kerran vauvahieronnassa ja tyttö todella nautti siitä. :heart:

Rytmi on aika säännöllinen ollut pitkän aikaa. Johtuu ehkä siitäkin, että meillä on esikoisen kanssa tietty rytmi ja yllättävä kyllä vauva on samaan rytmiin samaistunut. Paitsi että esikoinen menee aikaisemmin illalla nukkumaan, vauva syö vielä tuossa klo 21 jonka jälkeen menee yöunille.
Viime yönä saimme nauttia kunnon unet, tyttö heräsi vasta aamu viideltä, söi ja jatkoi vielä uniaan :heart: Mutta minä olin väsynyt kun oudokseltaan sai nukkua niin pitkän pätkän :eek: :saint:

Tyttö on tosiaan löytänyt ääni huulensa, jokeltu on muuttunut enemmän kiljahteluksi ja naurahteluksi. :) Kiljuu niin kovaa että korvaan koskee :LOL:

Tyttö kääntyy vain toiselta kyljeltä mahalleen, juuri siltä puolelta jonne pää on useimmiten. Mutta eiköhän se siitä toinenkin puoli löydy. Kaivelin esikoisen vanhoja leluja esiin, tyttö tarttuu leluun mutta eihän ne kauaa kädessä pysy. Nyt ihmetellään enimmäkseen omia nyrkkejä.
 
ikuisuusmitä tarkoitat?Tajusin, että siihen maagiseen 3kk ikään on enää 14 päivää. Mihin tää aika oikein menee?
Eli mikä maaginen 3kk ikä? en oo iknä sellasesta kuullu...meillä tulee sunnuntaina 3kk täyteen...
 
Tervetuloa uusille pinoilijoille!

NuuNuu84, me laitetaan sita oljya yleensa pari tuntia ennen kylpya, etta ehtii hautoa ja viela myssy paahan. Kylvyssa pestaan paa vauvashampoolla ja kylvyn jalkeen harjataan oikein kunnolla. Mielestani auttanut. Ja muutenkin joka paiva harjataan todella paljon. Auttanut mielestani tai sitten on vaan sen aika jo haipya... Minka ikaisilla vauvoilla tuota karstaa muuten yleensa esiintyy?

Tanaan torstai ja toukkatupa. Kerho alle 1v esikoisille ja heidan vanhemmilleen. Ensin vapaata oleskelua. Eli lapset leikkivat omiaan lattialla ja aiteet juo kaffetta ja juttelee. Lopussa puolisen tuntia on musiikkia ja leikkeja. Viime kerralla tytto ensimmaisen kerran hereilla leikkien aikana ja otti jo osaakin. Tahan asti vain nukuttu ja syoty =) Kivasti voi siellakin kokemuksia vaihtaa ja ensimmainen ystavakin jo loytynyt. Aidille =) Voin vain suositella.
 
nappi eihän tuo 3kk ikä minkään muun suhteen ole mitenkään "maaginen", mutta nuo mahavaivat tuppaa yleensä siihen mennessä helpottamaan. Meillä oli aika hankala alku mahakipujen kanssa, mutta nyt on jo kovasti parantunut, niin sen takia tuo 3kk ikä tuntuu meille olevan aika taianomainen. :)

Olipa ihana eilen kuulla, kun miehen kanssa juteltiin tästä vauva-ajasta, että miehen mielestä on ollut helpompaa hoitaa vauvaa ja olla isä, kuin oli ajatellut. Olin vähän yllättynyt, kun meillä ei todellakaan ole ollut mitenkään helpot ensimmäiset kuukaudet, mutta niin ihana kuulla, että mies on yllättynyt noin positiivisesti ja kokee vauvan kanssa olon luontevaksi. :heart:

Tyttö ehti hylkiä tuttipulloa viikon ajan, mutta nyt taas näyttää sujuvan edes jotenkin. Olen eilen kahdesti ja tänään kerran tuttipullosta juottanut, ja päätin aloittaa oikein kunnon tuttipullokuurin, että tyttö oppisi juomaan tuosta. Isovanhemmat olisivat jo mielellään ottamassa muutamaksi tunniksi tyttöä hoitoon, mutta ehtona meinaa olla, että ensin pitää kelvata muunkin ruuan kuin äidin tissin... Jospa se tästä taas lähtisi.

Kuulostaa sarina tosi mukavalta tuo kerho! Täälläkin on tuollainen, mutta se on seurakunnan järjestämä, enkä arvaa mennä sinne, kun ei kuuluta tytön kanssa kumpikaan kirkkoon. :ashamed: Kaverit käyvät siellä ja ovat kovasti kehuneet, harmittaa, kun itselle ei ole tuollaista kerhoa tarjolla.
 
sarina ei kuulu mieskään kirkkoon. Täytyy vähän tehdä tiedustelua, että voisko sinne kerhoon kuitenkin tulla. Taitaa tosin olla tältä keväältä päättymässä ja alkaa syksyllä uudestaan. On siellä kuulemma joku hartaushetki aina lopuksi, niin en tiedä, kuinka hassulta se tuntuisi. Olisi vaan niin kiva tutustua lähellä asuviin äiteihin ja vauvoihin.
 
Oliskohan tänään vähän parempi päivä?? Eilen masensi, hiukkasen tänäänkin. Mutta auton äsken pesin ja siivosin. Kasvimaata pitäisi sitten lähteä perustamaan, eilen jo aloitin. Eli IHAN HIRVEE homma kääntää maa ja nyppiä kaikki juuret pois. Syksyllä sen jo myrkytin niin hieman helpottaapi.

Täällä ei mitään tietoa mistään kerhoista, tai muusta. Pitäisi kai neuvolassa kysäistä. Mutta saattaa olla niinkuin ikuisuus epäili että päättyvät nyt ja syksyllä uudelleen.

Nyt lapionvartta heiluttamaan! :wave:
 
Ikuisuus Kerhoon vaan rohkeasti! :wave: Me olemme pari kertaa myös käyneet seurakunnan kerhossa. Ei siellä kysellä mitään henkilötietoja keneltäkään. Ainakaan meidän kerhossa. =) Alussa on pieni lyhyt hartaus, sitten on aamupala. ( 1? /perhe ) Sen jälkeen on leikkiä tai jokin teemahomma. Esim. tällä viikolla askarteltiin mummoille äitienpäiväkortit ja äidit sai ruusut :)
Alussa jännitin sinne menoa, mutta hyvin muut mammat ottivat vastaan.

Viime yönä ei nukuttu niin hyvin. Tyttönen heräsi " paskahommiin" yhdeltä ja sitten piristyi niin että vasta puoli kolme nukahti uudestaan. Minä torkuin vaipan vaihdon jälkeen ja heräsin sitten puoli kolme tosiaan syöttämään uudestaan. :saint:

Ulkona on aivan ihana ilma, minäkin palaan takaisin kukkapenkkiä kuopsuttamaan :wave: :p

tehilla toivotaan :hug: =)
 
Täällä käyty pojan kanssa 3kk neuvolassa ja lääkärillä..kaikki vaikutti hyvältä ja pieni mies oli 63,8cm ja 7260g :D :heart:
Lähete saatiin sairaalaan maitoallergia epäilyksen takia,voipi vaan olla,että ajan saanti kestää niin kauan,että mennään yksityiselle jahka ollaan käyty vakuutus ottamassa. Ei oo meinaan varaa maksaa noita apteekin maitoja kovin kauaa omasta pussista :/
 
Onko teidän neuvoloissa järjestetty vauvatapaamisia`? Meillä on. Eli ne ketkä ovat synnytysvalmennuksessa kokoontuvat vauvojen synnyttyä n. 5 kertaa niin että siellä on neuvolantäti mukana. Jollain kerralla on fyssari, jollain hammashoitaja ja niin edelleen. Sen jälkeen voi sitten itse sopia keskenään tapaamisia jos haluaa. Meillä on käytössä terveyskeskuksen "kerhotila". tai sitten näemme toistemme kotona.


Itse en nyt tytön aikana ole käynyt koska en käynyt valmennuksessakaan. Mutta esikoisen kanssa käytiin ja edelleen tänä päivänä näemme mammojen&lasten kanssa silloin tällöin. Vaikka tuo isompi vauva on jo yli kolme vuotta :heart: Mutta pointti oli siis että sitäkin kautta sain kivasti uusia ystäviä.
 
jee!! sain nukuttua päiväunet!!! aivan ihana fiilis, melkeen kolme tuntia porskuteltiin pojun kans! :) :) :) tämä pitää muistaa, ei luultavasti tuu turhan usein tapahtumaan :LOL:

Täälläkin karstaa päässä, pitääpä koittaa öljyhoitoa, lähteekö miten hyvin pelkällä vedellä pois? ku ei oo vauvashampoota...
 
krisu Millä oireilla teillä heräsi epäilys maitoallergiasta? Saitteko helpolla lähetteen eteenpäin neuvolasta? Meillä on kakka ollut nyt pari viikkoa ruskeaa kiisseliä eli ilmeisesti limaa on joukossa. Ajattelin nyt kokeilla maidotonta ruokavaliota itselläni ja katsoa, auttaako se. Toinen mahdollinen syy voisi olla jokin vilja, koska oireet alkoivat, kun rupesin syömään pitkästä aikaa leipää joka päivä ja lisäämään leseitä jogurttiin. Ensi viikolla on neuvola, joten pitää siellä kysellä tarkemmin vielä, miten toimitaan. Vakuutus onneksi otettiin heti, kun poju täytti 2 kk.
 
Poju nukkui klo 21-06 ( 9 tuntia!!!!). Heräsi tosi nälkäisenä ja olin ihan varma, että yö oli sitten tässä. Vaikka jo tohon unimäärään saa olla tyytyväinen. Poju söi maidot ja NUKAHTI! :xmas: Nukkui sitten vielä 1 tunnin. Aamupäiväunet jäi tänään väliin, mutta nyt päivällä on nukkunut reilut 2 tuntia. =) :heart:

Itse olen kanssa ollut puutarhahommissa. Otin 8 puuta pois, jotka oli laitettu messuja varten ja istutin 3 puuta ja 5 marjapensasta tilalle. Paljon olisi vielä pihassa hommia, mutta laiskamato iski! :whistle: :eek:

Meillä tuo 3 kuukauden maaginen ikä ei valitettavasti poistanut ihan täysin vatsavaivoja. Onhan niitä vähemmän, mutta kyllä poju toisinaan vielä vänkää ja itkee vatsaansa ja pieruja tulee urakalla. En sitten tiedä, että voiko keskosvauvan kehitystä verrata tässä vatsa-asiassa täysiaikaiseen vauvaa?

Neuvolassa neuvottiin joskus karstan poistamiseen sitä öljyä ja harjausta. Kaksosista toisella oli karstaa ja tuo konsti tepsi. :attn:

-mervi-elina ja poju 4 kk
 
Voi voi, meitä oli synnytysvalmennuksessa tasan yksi pari, me. Pienen paikkakunnan kiro. Että siitä porukasta tuskin kerhoa irtoo :LOL: :LOL: ...

Nyt PELOTTAA että taas iskee rintatulehdus. Olin pihahommissa päällä yksi paita ja päällä coretextakki. Tuuli reippaasti mut takin PITÄISI se pitää. Mut mulla oli tullu maidot liivinsuojien läpi ja paita oli märkä, ei hyvä.. Onneksi poika heräsi, imetin ja vielä pumppasin lopuksi mitä irti sain. Kokeilin muuten juottaa pullosta lypsämääni maitoa, ei oikein osannu poika imeä. Tietysti mahakin oli jo täysi, nälkäisenä voisi onnistuakin. Tulipa sekin kokeiltua.

sanv onnittelut päiväunikuvista!
krisu mitä oireita pojallanne on? Miksi allergiaa epäillään?

 
matami-mimmi meillä oli tammikuussa neuvolatapaaminen helmikuisten äitien kanssa, ja ollaan sillä porukalla nähty nyt viikoittain siitä asti. Ensi viikolla on neuvolan tapaaminen samalla porukalla, mutta sinne on nyt vähän hassua mennä, kun ollaan tapailtu jo jatkuvasti. :)

mervi-elina kaverillani on viisi viikkoa etuajassa syntynyt vauva, jolla ei ole ollut mitään mahavaivoja ainakaan nyt ensimmäisten viikkojen aikana. Tuntuu, että toi suoliston kehittyneisyys ei korreloi mitenkään sitä, onko vauva syntynyt ennenaikojaan vai lasketunajan jälkeen. Meilläkin pieruja tulee kovasti, mutta tyttö on nykyisin oppinut päästelemään ilmoja menemään ja se on helpottanut paljon. Aiemmin pierut taisivat jäädä mahaan kiertämään. OIkeastaan en enempää tuolta 3kk iältä odotakaan, nyt menee jo ihan mukavasti!
 
ikuisuus täällä kans "naisten työt" tehty ilman miehen apua, isyyslomallaan teki kyllä moitteetta yhdessä kotihommia, mutta saas nähdä kesällä kun loma alkaa, onko taito unohtunu! ;) minä kyllä pistän muistamaan.. :LOL:

Meillä ei oo neuvolatapaamista valmennuksessa olleiden kanssa. puhelinnumeroita käskivät ottaa että voi sitten soitella/nähdä kun sen aika koittaa, noh, ei tullut otettua, siellä osalla oli jo joku tuttu joka kans ootti niin en jaksanu ruveta tekemään tuttavuutta, kuitenkin ihan hyvät verkostot ja lapsiperheitä muutenkin lähipiirissä että kyläilemään kyllä päästään jos huvittaa.

onko mahakipuvauvojen äireet kokeillu jo suklaata, miten on käyny? minen kestä enää :p
 
sanv söin eilen pätkiksen ja eilen ja tänään olen uskaltautunut juomaan jopa kupin kahvia, eikä yöllä ainakaan ollut mitään kovaa itkua. Eli uskaltanen joku päivä syödä vähän enemmänkin suklaata... Mä en kanssa kestä, tekis mieli juoda pannullinen kahvia ja syödä levyllinen suklaata ja kilo omenoita. :D
 

Yhteistyössä