Helmivauvat 2010

Meilläkin 30 vuotta talolainaa... Mutta täytyy vaan ajatella että joutuis sitä vuokraakin maksamaan koko ajan. Täällä ainakin hoitovapaa mahdottomuus, nyyh. Olisin halunnu olla kotona ainakin niin kauan kun poika olis vuodenvanha. Ei auta.
 
Meillä myös talolaina päällänsä. :wave: Hienoista kituuttamista ja laskemista, varsinkin nyt, kun olen äippälomalla ja aijon vielä olla hoitovapaalla... Menen aikaisintaan töihin tammikuussa 2012 tai parhaassa tapauksessa elokuussa 2012. Katsotaan nyt, mutta töihin ei ole kyllä kiire. Tykkään olla kotona vauvan kanssa! Ja ainakin nyt näyttäisi, että talouskin pysyy vielä joten kuten ruodussa, vaikka olisin pari vuotta kotona.

-mervi-elina ja poju 4 ½ kk
 
ikuisuus, minä toivon myös viileää kesää...meilläkään ei pojalle maistu päikkärit millään kuumissa vaunuissa. Eilen jätettiin ihan suosiolla väliin. Tänään sitten kokeilin lähteä vähän aiemmin kun ei vielä niin kuuma ollut, mutta itkuksi ja kitinäksi meni koko matka ja tultiin takaisin kotiin..Vaunuissa päällistä ei voi pitää, kun poika paistuu ja sitten kun päällä oli vaan pelkkä hyönteissuoja, silmiin paistoi koko ajan aurinko vaikka yritin kävellä varjoisemmissa paikoissa.
Autossa sama juttu, että hermot menee heti jos aurinko paistaa silmiin (auton ikkunoissa on kyllä ne aurinkosuojat). Vaikka eihän se kivalta itsestäkään tunnu kun aurinko silmiin paistaa.

Onneksi 2 yötä on nyt mennyt paremmin. Kapalossa pojan ei tunnu liian kuuma kuitenkaan olevan, tosin alla on vaan pelkkä vaippa.
 
Alina78, tiedän tuon haikean tunteen. Meillä on nyt pari muovikassillista pojulle pieneksi käynteitä vaatteita, kokoa 50-62 cm. Nyt enää harva 62 cm vaate menee suosiolla päälle. Pikkuhiljaa aletaan siirtyyn kokoon 68 cm. :'( Liian nopeasti tuntuu tämä aika menevän!
 
Yritin mennä tytön kanssa ulos, mutta ei siitä mitään tullut. 500metriä työnsin vaunuissa huutavaa lasta ja vaikka mitä yritin tehdä, ei auttanut. Tultiin sitten takaisin kotiin. Oon vaan niin hemmetin pettynyt ja surullinen siitä, että näinkö tää nyt menee, etten pääse kodin ulkopuolelle ennen kuin tulee viileät ilmat. Että kesän hienot päivät menee sohvalla istuessa. Että mun tämänkin päivän kohokohta tulee olemaan se, kun mies tulee kotiin ja mä pääsen täältä ulos. :ashamed: Anteeksi purkaukseni, tiedän kuulostavani itsekkäältä, kun eihän tyttö sille mitään voi, jos vaunuissa on ikävää. En vaan ymmärrä, miksi vaunuissa kiukuttelu on alkanut nyt jo kotona, ei tarvitse edes ovesta ulos lähteä kun jo on naama punaisena huutamisesta. Mikähän tähän olisi avuksi? :ashamed:
 
Meillä kanssa alkaa itku nykyään vaunuissa usein jo kotona. Tilasin netistä sellaiset vauvan aurinkolasit, onko jollain..? Saa nähdä suostuuko niitä pitämään, kun ei voi sietää lakin päähän laittamistakaan.

Sain pojan onneksi sisällä nukkumaan kapaloon omaan pinnasänkyyn, niin saa ressukka vähän edes lepoa..

Meillä kanssa paljon jo pitänyt laittaa pieneksi jääneitä vaatteita pois..tuli hankittua/saatua näitä pienempiä vaatteita varmaan vähän liikaa, koska en ole ehtinyt kaikkia vauvalla edes pitää..no, sitten vaan kiertoon seuraavalle tarvitsijalle!
 
Oltiin tassa muutaman paivan reissussa ja olihan ilmat! Mahtavaa!

Automatka kesti n. 3h ja noin puolessa valissa pidettiin tauko. Mennen tullen. Tuntui, etta tuon automatkan jalkeen illalla oli tytolla ilmavaivoja. Yleensa ei itke juuri ollenkaan, mutta nyt illat olivat aika itkuisia. Voisikohan olla, etta ilmaa kertyy kun istuu niin monta tuntia tuossa turvaistuimessa? Kellaan kokemusta?

Kiitos Tehilla onnitteluista!

Mervi-elinan pojasta aivan huippu sopo kuva =)

Mini77, mina olen kysellyt kokemuksia siita vauvauinnista :wave: Kerro ihan vaikka, etta mita teitte siella. Ja jos on jotain vinkkeja mm. mita kannattaa olla mukana, kuinka ajoissa menna, saunoitteko, miten pesut suorititte jne. Eli kaikki mita mieleen tulee :)

 
Meillä poika vaunuissa ilman sitä "kantta", hyttysverkko on ja sit olen virittäny sideharson siihen kuomuun (niinku talvellakin) noin niinku aurinkosuojaksi ja toimii ainakin meillä. Vaunuissa viihtyy ja saattaa nukkuakin jos liikkeessä pysytään. Muutoin on kyllä ollut nyt aika "vaativainen", ei jaksa kattolaudat kiinnostaa! Seuraa vaatii enemmän. Pitäis saada nyt se puuhamatto äkisti.
Poika tänään tosi uninen. Nukkui tosiaanyöllä reilu 10 tuntia melkein putkeen, melkein perään aamupvunia 2 h ja sit taas kohta oli unessa :| .
 
Tehilla laitoin yv:tä :wave:

Onnea Sarina :flower: =) Automatkasta saattoi hyvinkin tulla ilmavaivoja, itselläni on sellainen maha joka reagoi juuri noin pitkiin automatkoihin :ashamed:

Mervi-elina Suloinen kuva pojasta =)

Meillä ei meinaa enää tulla mitään vaipan vaihdosta, neiti pyörii ja hyörii ja on aina kääntymässä masulleen kun vaippaa pitäisi vaihtaa :kieh: :LOL:

Ulkona vaunuissa näillä helteillä on ollut vain body päällä. Ja tietysti hyttysverkko ( meillä pörrää ampiaisia :( ) Varjossa mittari näyttänyt +26´c tai enemmän. Mutta helle on vaikuttanut uniin joten päivällä nukutaan lyhyempiä tirsoja useammin. Yöllä onneksi mennää normaalisti. Ensin noin 6h pätkä ja sitten 3h ja sitten vielä 2h.
 
Ihana rauha! Kävin tytön kanssa hetken ulkona kävelemässä, kun ilma viileni ja taivas meni pilveen. Tyttö nukahti hississä, kun oltiin tulossa takaisin sisään, ja on nyt nukkunut puolisen tuntia. :)

Tyttö on alkanut ihmeellisesti touhuilemaan öisin sängyssään. Nukahtaa sängyn reunan viereen, ja yöllä kun herää syömään, on kääntyneenä poikittain ja jalat puskee pinnojen välistä reunapehmusteen alta. Ja tänään jätin tytön hetkeksi puuhamatolle, ja tovin kuluttua tyttö olikin kokonaan parketin puolella. Selällä ollessaan jaloilla potkii ilmeisen lujaa ja muutenkin tohottaa jatkuvalla syötöllä. :D

Aurinkolasit pitäis hommata meidänkin tytölle, jos auttaisivat vähän näitä aurinkoisia päiviä.

mervi-elina oli laittanut eilen ihanan naurukuvan!

Haikealla mielellä täälläkin laitetaan pieneksi jääneitä vaatteita sivuun. Nopeasti ne pienet kasvaa... :heart:
 
Vähän on meilläkin ollut hankaluuksia vaunu-unien kanssa nyt lämpimillä ilmoilla. Musta vaikuttaa, että poju vähän pelkää ainakin tuulta, kun se osuu häneen. Ohuen peiton tai lakanan alla nukkuu lämmöstä huolimatta hyvin, mutta ilman peittoa tulee äkkiä paniikki-itku.

Käytiin tänään allergologilla ja tehtiin ruoka-ainetestit. Ei selvinnyt mitään, kun ei varsinkaan suolioireiset allergiat vissiin useinkaan näin pienillä näy. Olen nyt 2,5 viikkoa viljattomalla ja munattomalla dieetillä, ja sitten tehdään maitoaltistus. Kovasti toivon, että oireet helpottais, eikä tarvitsisi ihan vielä imetyksestä luopua. Hassua, miten imetys yhtäkkiä tuntuu niin tärkeältä, kun ennen pojun syntymää mietin, että eipä taida olla yhtään mun juttu ja että jos yrittää sen suositellut pari kuukautta imettää.
 
Heippa pitkästä aikaa :wave:

Oon teidän juttuja lueskellut, mutten jaksanut kirjoittaa..

kääntymisestä.. Neea aloitti vatsalta selälleen kääntymisen 1kk iässä. ja samana päivänä kun tuli 2kk täyteen kääntyi selältä vatsalleen, luulin sitä vahingoksi mutta ei.. ympyrää vetelee kun innostuu.. samoin on sängyssänsä aina poikittain.. :D

täällä myös helteellä nukuttu toosi vähän päikkyjä.
Esikoinen (2v 7kk) livahtaa ulos heti aamupalan jälkeen, joten itsekin sinne on mentävä katsomaan ettei häviä pihalta minnekkään. Tyttö on yleensä ollut näinä päivinä vaunuissa kopassa missä ei oo sitä läppää siinä paikallaan, lauantaina oli pelkkä vaippa päällä siellä, muina päivinä ollut lyh. hihainen body. Tänään tyttö nukkui autossa molempiin suuntiin 30min. kun mummulassa käytiin. Onneksi autossa on ilmastointi!!

Sen huomas kyllä tänään ettei ole niitä normaaleja 4tunnin päiväunia ottanut kun simahti jo 8 aikaa yöunille.

mervi-elina
IHANA KUVA :heart: :heart:

kiinteistä olitte joskus jutelleet.. esikoisella aloitettiin ne himpun vajaa 3kk, tälle ajattelin aloittaa reilu 3kk iässä, koska tuntuu että koko ajan se vaan syö. .ja ruokahalu lisääntynyt.. paitsi näillä kuumilla päivillä syönyt sen normaalin verran :D ja onneksi hänelle kelpaa myös vesi janojuomaksi!!

Täällä myös 50-56cm vaatteet myyty pois.. kyllä mä joskus sen kolmannenkin haluaisin, mutta myin esikoisellakin heti vanhat pois.. niitä saa kirppareilta sitten tyttö/poikamaisia samalla hintaan ja uudempaa tuotantoa ;D

Jaahas ja pyykit odottaa ripustajaansa...


-Nemu ja Neea 2,5kk
 
Kysymys poikien äideille ja miksei tyttöjen äideillekin. Syytä huoleen? Pojan pissa on nyt vkonlopun aikana ja jälkeen alkanut tuoksahtaa voimakkaammin. Ihan pissalle mutta niin että nenään tulee vaipasta tuoksu. Pissaa myös tulee enemmän. Pissatulehdus? Kärttyisämpi (vähän) tuo on ollut, mutta sekin kuumuuden piikkiin. Toisaalta ajattelin että tuo helle on lisännyt myös pojan juomista -> lisää pissaa. Ja jos nestehukkaa on niin pissakin "voimistuu". Lämpöäkään ei ole.
Oikeestaan se kysymys on että jos muuta oiretta ei ole, rohkenisko odottaa ensivkon 3 kk neuvolalääkäriin?? Tuntuu typerältä hötkyillä, mutta typerää on jos tulee lääkäriltä noottia kun olen viikon katellut ja antanut olla. :/
 
Huomenta!

Ikuisuus, olen huomannut saman nyt meidan tytolla. Eli kun laittaa selalleen, niin loytyy vahan matkan paasta. Paattelin minakin etta jaloillaan potkii itseaan eteenpain.

Kiitos matami-mimmi!

Paivalla ei oikein oltu eilen ulkona, kun oli niin kuuma, mutta illalla sitten mentiin. Istuttelin siina vahan kukkia ja katetta levittelin. Tytto istui sitterissa. Mielenkiinnolla seurasi mita se aiti touhuaa. Nykyaan muutenkin tykkaa istua sitterissa ja seurailla aidin mielenkiintoisia askareita. Esim. vessanpesua ja astianpesukoneen tayttoa =) Ennen ei ole sitterista valittanyt, mutta nyt parisen viikkoa jo on siina ollut kiva istua. Aiti saa hyvin tehtya kaikenlaista. Juu ja miksei isakin. Meidan isa naet pelasi x-boxia ja tytto sitterissa seurasi hanta. Siina on kylla katseltavaa ja kuunneltavaa sen myonnan, kun peli kay oikein tiukaksi. Mutta kauan ei sovi pitaa niin tai oppii vain tooodella rumia sanoja :ashamed: Onneksi kuitenkin italiaksi, niin ei kaikki ymmarra =)

Sarina ja Eva 3kk ja yksi paiva =)
 
Pähkämö
tehilla kyseili poikien pissasta. Meillä on nyt pojalla ikää n. 3½kk ja ehkä parin-kolmen viikon ajan pissa on haiskahtanut voimakkaasti. Selkeästi haistaa vaipan ja vaatteiden lävitse milloin pissan tekee. Lisäksi pissan määrä on kasvanut siten, että aamulla kun pojan nostaa sängystä kainaloista ylös, on vaippa niin turpea, että bodyn nepparit aukeilee haaroissa :LOL: Vai kulkeeko meidän poika liian pienissä vaatteissa... :LOL: Mutta siis meillä ainakaan mitään muuta oiretta tulehduksista tms. ei ole ollut.

Takana pari valvottua ja kitistyä yötä. Viime yö nukuttiinkin alakerrassa sohvalla pojan kanssa ja heräsi vain kerran. Makuuhuone yläkerrassa ja lämmintä siellä reilusti enemmän kuin alakerrassa. Niin se lämpö vain vaikuttaa pienen uniin :| Nyt harkinnassa josko pinnasänky siirretään alakertaan ja poika nukkuisi omassa huoneessaan...
 
Pähkämö kiitos, tämä jo rauhoitti kuulla että sama ilmiö havaittu muuallakin! :D Mä nyt vielä kysäisen siellä tohtorissa, mut taitaa olla ihan normaali-ilmiö.
Tänään onneksi pilvinen, sateinen päivä. Voi maistua pojallekin kunnon pihapäikkärit. On noista heikoista päikkäreistä ollut se etu meillä, et viimeyökin meni yhdellä ainoalla syötöllä!! Saa äitikin nukkua. Aion mennä tonne vienoon sateesen minäkin kurkkuja kylvämään! :)
 
tehilla, itse ainakin haistan pojun vaatteiden läpi, jos on pissannut. Ja pissaa tulee paljon. Jostain luin joskus, ettei yösyötän aikana tarvisi vaihtaa vaippaa. :eek: Joo, ei onnistu meidän pojulla, jos nukkuis samalla vaipalla koko yön. Poju menee nukkumaan klo 21 ja usein herää klo 5-6 syömään ja ei kyllä ole käynyt mielessä, että samalla vaipalla mentäisiin aamuun asti. :xmas: Joskus TAYS:ssa pojulta otettiin pissanäyte, sellainen pussukka pippelin päälle, jne... Omasta mielestä pissa haisi jonkinverran, mutta lääkärin mukaan pissatulehduksessa haju on pistävämpi. :attn: Vaippaavaihtaessa poju saattaa pissata parikin pissaa ennenkuin vaipan saa paikoilleen ja pissaa tulee paljon!

Eilen tuli postista se Vauvan vaaka-cd. Pari laulua ja leikkiä kerettiin aamupäivällä mennä ja pojua nauratti kovasti. Aivan ihana cd! :heart:

Poju nukkuu nyt sisällä, tuttuja aamupäiväunia. Välillä on kuulunut itkuhälyttimen kautta naurua ja olen käynyt katsomassa, mutta ei ole ollut hereillä. Näkee varmaan jotain hassuja unia?! =)

sarina13 ihana kuva! :heart:

-mervi-elina ja poju 4 ½ kk
 

Yhteistyössä