Helmivauvat 2009 ~Tammikuussa 2010~

merkkiä heitän pikaseen

Tänään taas kiire päivä, kotitöitä, kauppaostokset ja kirpparille vein lisää myytävää.. Ukkokin tuli töistä kotiin kun kovin flunssanen :/

Glow'lle paljon jaksuja sinne sairaalaan :hug:

tapaaminen, alkukesä sopii hyvin!

sadee :hug: omasta rakkaasta lemmikistä luopuminen on aina vaikeaa ja niin surullista :(

Matmalle osanottoni.

Maitotuotteista, samat ohjeistukset ollaan saatu kuin Rosinantellakin, eli 10kk alkaen ensin hapanmaitotuotteita ja sit vähitellen siirrytään tavalliseen maitoon. Tänään annoinkin Nanin ja rasvattoman maidon sekoitusta, saapi nähdä kuinka sopii..

Nyt mentävä taas :wave:

Kareliini ja Sarakulta 10kk2vkoa :heart:
 
:wave: huh,merkkiä vaan, niin paljon tullut lukemista,että ei meinaa perässä pysyä... oltiin,nettipimennossa vkonloppuna,joten jäi luku/kommenttirästejä... :eek: kommenttirästit jää voimaan edelleen,mutta saimpa ees luettua... =)
 
Glow
KOTONA :wave:
Sopii toivoo että seuraava reissu on vasta 2 viikon päästä oleva kontrollikäynti TAI synnyttämään!
Olis niin kamalaa pienelle pojalle jos äiti taas yks kaks häipyy :'(
Pieni luottamuspula ja ihmeissään selkeesti oli tänään kun mä tulinkin kotiin. Sain sitten kaikki 5-6pv itkuhuudot kerralla. Nyhjäsi minussa, sylissä, makasi lattialla ja vaan huusi. Mutta illalla jo parempi =) uskalsi jäädä nukkumaankin tuonne ilman suurempia nukutuksia. Kyllä äidin sydäntä raastaa tämmönen! kun ei pieni voi ymmärtää....

Mulla on nyt tiukat ohjeet, milloin sairaalaan. Tosi herkästi pitää näytille lähteä, mut se on nyt hyvä kun on tiedossa ja itse ylilääkärin käsky mikä papereissa näkyy!! Enää ei tarvi silleen pelätä sitä paikkaa.
Kyllä nyt tänään lääkäri totesi että istukassa tosiaan on pieni repeämä 1cmx4cm, joka vuotelee. Veri voi jäädä jonnekin tonne matkalle ja vuotaa vain ajoittain... Kun nyt taas ei vuoda ja vauva sekä minä voidaan hyvin, voidaan hyvin olla kotonakin. Mitään kun en vaan nosta, en kanna, en hirveesti istu, kävele jne....
Vuotohan voi alkaa yks kaks vaikka nukkuessa, ettei siihen välttämättä tarvita edes "rasitetta" mutta kuitenkin.
Sisko on meillä nyt niin paljon kun vaan voi ja tarvii. Mies pääse ensviikolla sitte töihin. Neuvolasta soittelevat huomenna mahdollisesta kotihoitajastakin!! ainakin th tänään sanoi puhelimessa että meillä todellakin on siihen oikeus, varsinkin kun mulla on sairaslomalappu olemassa asiasta.... noh, katsotaan mitä sieltä saadaan....

Heh, pistettiin sitte patja olkkarin lattialle missä voi mamma ja onni makailla ja leikkiä :D oli onnista huisin hauska juttu.
Täällä sitä sit muuttolaatikoiden keskellä asustellaan muutama viikko vielä.... äitini oli viikonloppuna käynyt pakkailemassa jonkunverran ja tulee parin vkn päästä uudestaan.
 
Matmalle osanotot :hug:

sadee, lemmikistä on aina vaikea luopua. Kamalasti haleja sinullekkin :hug:

Glow mä täällä jännään ja pelkään niin kovasti sun puolesta. Ei sais, kun itsekin olet noin reipas :) Nyt tsemppiä loppuun ja toivotaan että pian pääset viettää normaalia elämää vauvan kanssa :hug:

Mä olen heittänyt nyt KAIKKI pullot pois! Meillä juodaan ainoastaan nokkamukista! Nukkumaan meno vähän hankaloittui, mutta ei haittaa ollenkaan, kun yöt on nyt nukkunu viikon ilman maitoa! :D Nyt se sit lopullisesti on hävinny mun vauva :ashamed: :heart: isotyttö...

tapaamisen voi mun puolesta siirtää, tosin olin jo suunnitellu kyytejä ja muita, mut kesäkin kelpaa.

maitoa meillä juodaan jo tavallista, tosin vielä ois muutamia korvikkeita, et kai ne pitäs pois juottaa.

Jospi ja Henni 11kk 2vko+
 
Onnea Kössin pojalle! :flower:

Mahtavaa Glow että pääsit kotiin! Toivottavasti nyt menee kaikki hyvin synnytykseen asti. :)

sadeelle iso hali. :hug: Lemmikin poismeno on todella rankkaa, tiedän omasta kokemuksesta. Vieläkin on ikävä omaa kissaa, joka jäi auton alle marraskuussa. :'(

Jospi Joko teillä syödään ihan omatoimisesti nokkamukista? Meillä menee sotkemiseksi, jos nokkamukissa ei ole venttiiliä paikallaan... Alunperin ajattelin, että heitän tuttipullot pois, kun aletaan juomaan tavallista maitoa, mutta niinpä sitä vielä tuttipullosta se maito juodaan. Tuntuu, että pitää ensin opetella oikein tuo nokkamukista juominen, ennen kuin heittää ne pullot pois...

Onko muuten kukaan vielä miettinyt vaipoista pois opettelua? Kaverini oli just alkanut opettamaan tytärtään, joka on kuukauden meidän poikaa vanhempi, kuivaksi. Itselläkin houkuttaisi kokeilla, kun poika täyttää vuoden, että onnistuisiko meillä vaipatta olo kotosalla. Kyllä varmaan jos jaksaa kiikuttaa poikaa usein potalle. :LOL:

Virme ja poika 11kk 1vko
 
Glow
voi, tilasin äsken ihanat 1v synttärikutsut ifolorilta :D maksaa juuuh, mut en vaan voinu olla tekemättä.... mun ystävä on niin ihana että se järjestää onnin synttärit!!! on niin kiva pitää ihan oikeena päivänä eli 14pv kun se on ystävänpäivä ja laskiainenkin vielä!
juuh, nyt nukkumaan.... mietin et nukkusinko peräti eri huoneessa kun onni, kun se on nyt nukkunu kokonaisia öitä kun mä en ole ollu kotona sen sängyn vieressä :eek:
 
Matmalle osanotto :hug:

Sadeelle myös osanotot ja :hug:

Meillä oli tänään kerhokaverisynttärit pojalla. Stressasin jotenkin hirveesti sitä järjestämistä ja tarjoiluja... En oo kuitenkaan tuntenut lasten äitejä vielä vuottakaan, joten suorituspaineita oli jostain syystä. Ihan tyhmää kylläkin :eek: Seitsemän kaveria kävi kylässä ja poitsu leikki tosi hyvin siellä muiden seassa :heart: Ja maisteli leppäkerttukakkuaan.

Nukahtaminen veikin sitten äsken tunnin :headwall: Taisi pikkusella mielessä pyöriä päivän juhlat...

Allergiaverikokeiden tulokset tuli tänään ja viljat on ok. Maidolle ja munalle on edelleen kielto, puolen vuoden päästä katsotaan uudelleen. Kakka-asiaa kysyin lääkäriltä ja sanoi, että kaikki muu on ok, paitsi harmaa kakka (sappiongelmia) tai musta kakka (verta). Elikkäs meidän kakka-asiatkin kunnossa :LOL:

Huomenna menen aamusta hakemaan e-pillerireseptin. En vaan kestä itseäni näiden pms-oireiden kanssa muuten :headwall: Nyt kun tuo imetyskin sitten on loppuslut, niin sen puolesta ok. Tsemppiä vaan Kuume ja Kvartti imetyksen lopetukseen. Onhan se haikeeta, mutta on musta ihanaa ottaa käyttöön normirintsikat ja t-paidat. Ihan tunsin itseni naiselliseksi kun puin kunnon push-upit päälle sunnuntaina ekaa kertaa vuoteen :LOL: Eikä ole tissit muuten ollenkaan pakkautuneet maidosta eli aika pientä ollut se maidon imuttelu viime aikoina sitten. Eli senkään puolesta ei sitten huolta.

Tuiskunen ja Axu viikon päästä 1vee :eek:
 
Onnea pullottomuudesta Hennille JOSPI. :wave:
Mä en tiedä mitä tekis ton pulloasian kanssa... Vierottaisiko nyt vai vasta, kun on hoito alkanut kunnolla. Kaapsu juo ihan hyvin mukista nokalla tai ilmankin... Mutta syöminen kun on nitä on... Niin oon ollu tyytyväinen, että edes sitä maitoa juo 5dl pv... Mukista tai lasista ei samoihin määriin päästä lähellekään. Mietin myös että annetaanko hoitoon ollenkaan pulloja mukaan... Jospa tuo pullo olisi vaan "kotijuttu", hoidossa sitten iso poika... Tavalliseen maitoon siirrytään ennen hoitoa kuitenkin ja ajattelin että sitä ei ruveta pullosta enää juomaan. Pullo voisi olla vaan velliä varten... Edelleen useimmiten syö yöllä.. Niinä päivinä ei jos on kunnolla syönyt ruokaa.. Mutta tätä tapahtuu kerta viikkoon..

HIENOA TUISKUEN helpottaa jo suuresti, että saa viljat kehiin... Kananmunaa ilman pärjää kyllä samoin maitokaan ei oo niin ongelma. :hug:

Me pidetää 1v juhlat oman porukan kesken miehen sisarukset ja vanhemmat ja kummit. Mun perheestä ei pääse kukaan... Äiti on niin kaukana ja broidi lähdös risteilylle just sillo. Hi eipähän tarvi niin paljon tehdä herkkuja.

Vaippojen kanssa mennään luulen, että kesällä sit ruvetaan reenaa ilman =) Pottaan ollaan saatu kolmet pissat ja yhdet kakat :wave:

Mä niin inhoan näit pakkasia, olis ollu ihanaa kun olis ollu kevät vauva, oltaisi nyt kotona ja ajan kohta olisi kesäkuu... sit olis menny elokuussa ihanasti töihin.. Talvel on NIIN tylsää ja ulkona ei tarkene tai ei voi tehdä mitään... En lakse pulkassa tököttämistä ja pihassa patsastelua tekemiseksi. Kesällä voi sit syödä roskia ja ihmetellä ötököitä ja uida!!

Pakkaset siis hiiteen ja kevät äkkiä tänne!
 
Sadeelle tosi isot :hug: myös, perheenjäsenen menetys on aina niin kamalaa, oli perheenjäsen karvainen tai ei :'(

Rosinante: joo, just sitä tarkoitin, että älä vaan anna kipakoiden neuvolantätien stressata tuollaisilla aikatauluilla, kun muualla maailmassa aikataulut on erilaiset ja kasvavat suunnilleen ihmisiksi, vaikkei aivan just kahden viikon tarkkudella sitä neuvolan ohjeistusta noudattaisikaan ;)

Italiassa muuten maitotuotteet aloitetaan paaaljon aikaisemmin, vauvajuustoa illallisella 6kk eteenpäin, jugurttia ja tuorejuustoja 8kk iästä eteenpäin, mutta sitten sitä varsinaista maitoa vasta 12kk eteenpäin. EN tiedä sitten mistä johtuu, mutta Suomessahan on keskimääräistä enemmän laktoosi-intoleranssia, kun taas Italiassa vähän. Saattaa kyllä johtua siitäkin, että maitoahan ei aikuiset muualla maailmassa edes juo, niin että ei ne sitten siitä intoleranssista oikein voi kärsiäkään :D Italiassa maitoa on aikuisilla käytännössä vain aamiaisella caffe' latten tai cappuccinon seassa. Cappuccinoahan ei itskut edes juo klo 10 jälkeen, mutta me miehen kanssa ollaan usein leikitty turisteja ja tilattu cappuccinot vielä lounaankin jälkeen :LOL:

Tuiskunen: voi kun oon kade, mä olen aina ollut alusvaatefriikki, mulla on yli 50 iki-ihanat naiselliset pitsi/satiini jne rintsikat sopivine aluspöksyineen ja täällä mä nyt oon viimeisen 1,5 vuotta käyttänyt sellaisia pesussa harmaiksi vanuneita ah niin karseita imetysliivejä. On muuten outoa, että sekä alunperin valkoiset että mustat rintsikat ovat kaikki nyt harmaita :p Muun värisiä en ole sitten löytänytkään :kieh:

Virme: tuossa kuivaksi opettelussa kannattaa ottaa huomioon, että siinä on kysymys ihan biologiastakin. Tytöt alkavat hallita virtsarakkoaan ihan siis biologisesti keskimäärin 18kk iässä, pojat n. 2 vuoden. Eli itse en kyllä aio stressata Gretaa asialla, kun sen ei anatomisesti ja fysiologisesti pitäisi olla edes mahdollista vielä moneen kuukauteen. Poikkeuksia kyllä varmaan löytyy, ehkä kaverisi tytär on yksi heistä! =)

Pottaakaan en ole sitten edes yrittänyt opettaa, kun tuon sain selville, kauhean monessa kirjassa varoitettiin, että asia saattaa stressata lasta yllättävän paljon, niin että mun puolesta ei ole mitään kiirettä. Moni 3-vuotiaskin pitää vielä vaippoja, itse aattelin, että jos sen ottaisi sillen päämääräksi, niin ihan hyvä olisi B)

Ja nokkamukista meillä ei juoda kyllä lainkaan, tai siis jos hörpyytetään, niin ilman nokkaa juo jonkin verran, mutta jos annan nokkamukin käteen, niin vedet on pian vaatteilla. Meillä voi käyttää vaan normaalia nokkamukia, ne sellaiset venttiilimukit on yhtä hyödyttömiä kuin tuttipullot, kun Greta ei ole hoksannut sitä imuuttelun iloa :D Eihän raukan ole mun rintojakaan ikinä tarvinnut imeä, kun ne suihkuttaa maidon suoraan kurkkuun ja toinen vaan nielee minkä ehtii :LOL:

Päätettiin ruveta pelaamaan uhkapeliä, eli keskeytettyä yhdyntää nyt, kun se gynen minimivuosi on kulunut leikkauksesta. Eihän sitä tiedä, vaikka sattuisi iloinen vahinko :whistle: Onpa jotain jänskättävää :LOL: Ei oo kyllä hajuakaan mun kierrosta, niin etten tietäisi, että koska voisi oikeasti ruveta jänskättämään. Tekemällä ei kyllä tehdä, mutta kyllä mua ihmetytti, että mies tuolleen halusi ruveta tulella leikkimään :eek: Ehkä tää vauvaelämä ei sitten kuitenkaan ole ollut ihan niiiin kauhean rankkaa edes tän kolmannen kerran. :heart:

Ollaan sitten kahdestaan Greetun kanssa seuraavat 7 päivää. Mietin, että pitäiskö käyttää miehen poissaoloa hyödyksi ja esim. kokeilla, jos saisin tuon yötissin pois. Se ei taida nyt itkemättä onnistua ja miehen työn vuoksi en oikein ole voinut riskeerata, että tyttö kovin itkisi. Eilen miehellä oli tosi rankka päivä, herätys klo4 niin kuin melkein aina, sitten nousussa joku idiootti oli lentänyt väärään suuntaan ja miehen eteen ja oli ollut enää 300 metriä eroa eli montakohan sekuntia, kovasti vaan sitten olivat kääntäneet vastakkaiseen suuntaan ja kaikki mennyt hyvin ja sitten laskeuduttaessa oli vielä lintu lentänyt moottoriin. Ei tuonut kyllä paistia kotiin, mutta tuollaisten päivien jälkeen on turha puhua lentäjien ylipalkkauksesta... Mutta hassua vaan on, että toi lentäminen on niille huumetta, just miehen kanssa siitä puhuttiin, kuinka siihen jää koukkuun, joku miesten juttu toi on, että tykätään kiihdyttää niin autolla kuin lentsikalla tuhatta ja sataa. Varsinkin laskeutuminen on kuulemma huippua, kun joka kertaa pitää ikään kuin ylittää itsensä. Paitsi ehkä silloin, kun moottorissa kypsyy lintu :D

Tv. Lentis ja Greta 11,5kk :heart:
 
Lentis:huiiii mikä tilanne!Mä viime yönä näin just unta et lentokone tippu tohon meidän talon lähelle :eek: heti tää alkaa ku ollaan puhuttu etelään lähdöstä syksyllä :/ mä ku niin pelkään lentämistä!

Glow:eek:tahan iisisti ja varmasti oli kiva päästä kotiin.Nyt vaan herkästi sit takas jos jotain tulee :hug: hyvinhän sulla rupee viikot oleen kasassa ja pian teillä on pikkanen sylissä:heart:

Me oltiin eilen pojan kummitätin kanssa ostoksilla ja käytiin vähän kattomassa vauvan vaatteita ku heille syntyy toukokuussa kans vauva.Voi että ne vaatteet oli pikkusia,onks toi meidän neiti ollu niin pieni :whistle:

jaahas mut neiti heräili,nyt täytyy mennä :wave:

hemuliina
 
Hemuliina mulle tuli heti mieleen tosta sun unesta että oletko katsonut sen Täydellisten naisten edelliskertaisen jakson? Siinähän se lentokone putos siihen keskelle taloja... Mulle käy meinaan usein niin että nään jostain telkkuohjelmasta tai muuten vaan hiljattain tapahtuneesta asiasta unta :) .

Lentis on sun miehelläs kyllä kieltämättä aika mielenkiintoinen (jos myöskin vaarallinenkin) työ. Kyllä se on ihan oikein että vaativasta ja vastuulisesta työstä maksetaan myös sen mukainen palkka.

Tuttipullot on mullakin vielä tallessa, en kyllä oikestaan ymmärrä miksi kun niitä ei oo enää moneen kuukauteen tarvittu. Kai maar ne pitäis pois nakata. Ei kait semmosia kannata säästää meinaan että jos ikinä tulis toista tarvitsijaa? Eikös ne tuttiosat mee huonoksikin?

Voi hyväset hyssykät kun täällä alkoi tuulemaan ihan kauheesti!!! Just sain pojan ulos nukkumaan ja nyt näkyy ihan vaakatasossa lentävän lunta ja nurkat vinkuu... Kääk :eek: . Jossain Lapissahan on aika kovakin myrsky nyt mut ei kai nyt sentään täällä ala myrskyämään...

Potta-asiaa vielä sen verran että meillähän töissä useesti istutettiin potalla ihan niitä pienimpiäkin lähinnä juuri sen totuttelun takia mut harvapa 1-vuotias sielläkään sitä asiaa varsinaisesti hoksasi. Ajattelin pojan kanssa totutella pikkuhiljaa ja sitten kun näyttää että alkaa olla jyvällä siitä touhusta (lue: tullut useamman kerran saalista), niin alan aktiivisemmin panostaa siihen kuivaksi opetteluun. Tod.näk. kuitenkin vasta kesällä kun on helpompi olla ilman vaippaa.

Jei, tänään on miehellä lyhyempi työpäivä ja huomenna vielä vapaapäivä! Ihanaa! Poikakin tykkää kun isi on kotona =) ..
 
Merkkiä!

glow; kiva että olet kotona mutta muista vaakaasento jne..

potta; meillä käydään useita kertoja päivässä ja saalista tulee lähes joka kerta, mutta taas korvatulehdus ja kuuri niin kakat on taas pitkin niskoja ym, joten vaippoja taas menee kun löysät kakat ei kerkiä pottaan.

no mun töistä soitettiin ja aloitankin jo aiemmin duunit, kun vähänlaisesti sijaisia saamatteilla, tosin sanoin että okei, joustan ja odotan myös sieltä päin joustoa jos tarvetta.Sanoin myös että tuleehan nää ylimääräiset tunnit ylitöinä ja hälyytysrahat..Tiedä mihin niin ison rahan kanssa joudunkaan :whistle:

palataan tytöt taas astialle
 
Minä ja mun suuri suuni :headwall: :ashamed: :headwall: :ashamed: Itse kun en pelkää lainkaan lentämistä, vaikka olen useammassa turbolenssissa ja take off-abortissa keitetty (aborting take off tarkoittaa, että keskeyttää nousun, äkkipysäys ei ole miellyttävää), niin enhän mä aina ajattele, että joku saattaa pelästyä näitä mun juttuja. Noita nimittäin sattuu aina silloin tällöin, mutta taatustui harvemmin kuin autolla ajaessa. Lento-onnettomuudet vain järkyttää enemmän, kun kyydissä on kuitenkin pari sataa henkeä, mutta lentäminen on siltikin turvallisin matkustusmuoto mitä riskiprosentteihin tulee. Finnair on muuten yhdessä Quantaksen maailman turvallisin lentoyhtiö, eli aplodit sille! =)

No, joka tapauksessa jostain syystä huolehdin aina miehestä, vaikka pidänkin lentämistä turvallisena enkä yhtään itse epäröi matkustaa. Toisaalta vielä enemmän olen aina huolissani, kun hän ajaa pitkiä matkoja autolla, että olen vain omaksi huvikseni neuroottinen... ;)

Rosinante: Oon kyllä sitä mieltä myös, että moni muu ammatti on törkeästi alipalkattu, kuten sairaanhoitajat ja kaikki lasten kanssa tekemisissä olevat. Ei vain ole valitettavasti samanlaisia painostuskeinoja kuin pienempien ammattiryhmien edustajilla. Lentämisessähän nimenomaan ongelmatilanteet ovat haastavia, ja niissä huomaa eron nuoren lentäjän ja kokeneen lentokapteenin välillä. Ja nousu ja laskéutuminen ovat aina jänniä, mutta muutenhn siellä vóisi istua apina kanikoita näpräämässä ihmisen sijaan. Muutaman kerran olen istunut ohjaamossa miehen seurana ja jostain syystä aina silloin oli ukkosmyrsky tai jotain muuta kivaa jännitystä lisäämässä :D Itse olen lentänyt Piper-pienkonetta, ja voin sanoa, että tylsempää harrastusta ei olekaan :LOL:

Voi että tuo Greetu on ihana, kun herää päikäreiltä huhuilee seisaaltaan pinniksessä ja sitten niin ihanan leveä hymy, kun menen sinne. :heart: Ja antaa noita moiskuja ja halailee :heart: Mutta tissimania ei ota laantuakseen, hiukan huolestuttaa :/ Nykyään menee tosi reteesti hupparille ja alkaa repiä itse auki. Eli meillä varmaan pian on se kuuluisa taapero, joka s-marketin kassajonossa vaatii "Tissiä, perkele". :LOL:
 
Tuulista päivää!

Ellen jäi sisälle nukkumaan, en raaskinu laittaa ulos -13c ennenkaikkee ton järkyttävän tuulen takia! Tuntu, et tukka pyöri päässä ku käytiin ruokakaupassa aamupäivällä!

Potta-asiaan piti kommentoimani.. Meillehän ilmaantui potta pukinkontista ja se on ollu ahkerassa käytössä siitä asti. Tyhjiä käyntejäkin on, mutta kyllä pääasiassa pottaan tulee pissa tai jopa pissa ja kakka tulee. Mutta pottailun onnistuminen edellyttää, et esim. herättyä vie istumaan potalle ja heti ruuan jälkeen. Jos esim. ottaa pinnasängystä meiän viereen aamulla köllimään niin turha toivoo, että pissaa sais pottaan -se on tullu jo vaippaan. Ja ruuan jälkeenki on heti mentävä istunnolle, koska parin minuutin kuluttua neitokaisen naamaan alkaa punottaa ja ähkiminen alkaa -siinä vaiheessa ei enää toinna potalle viiä, hätä on housussa.

Glow: nyt vaan iisisti kotona, niin hyvin menee. Pelottava tilanne, mut onneks sulla on jo "turvalliset" viikot vauvaa ajatellen..ei enää niin kovin pieni keskosvauva ois, jos syntyis..

Tuttipulloista.. Kokeilin tänään päiväruualla antaa Ellenille Nan:ia nokkamukista ruuan kans (tavallisesti juo vettä nokkamukista). Työnsi vaan nokkamukin pois, mut ku vaihdoin tuttipullo-suuosan (sen tissin näkösen) maitomukiin, niin sittenpä kelpas. Eli voi olla, että meillä menee jonku aikaa ennenku Ellen keksii että maitoo voi juoda nokallisesta NUK-pullosta eikä vaan siitä tuttipullo-versiosta..

Ai nii-i, vähäks mä olin eilen positiivisesti yllättyny.. Ellenin kummitäti soitti ja kysy, jos voi ostaa synttärilahjaks haalarin.. Olin ensin, et toppahaalaria ei tarvita johon hän sano, et keväthaalaria hän täs kattelee. Nyt sit tiiän, et Ellen saa 92cm:n Remun välikausihaalarin kummitätiltä:) Eli helpottaa huomattavasti kevään rahakuvioita ku ei tarvii haalarin ostoo ite miettiä. Isohan tuo taatusti on, mutta fleecehaalarin jos alle laittaa nii eiköhän se sit ala olla passeli.. Ja hyvällä tuurilla samalla haalarilla mennään vielä ens keväänäkin jos se on reilumpaa mitotusta (enemmän asiasta tietävät voi kertoo, et onko REMU reilua vai niukkaa mitotusta).. Ite tarvii vaan ostaa sellanen "rymyämiseen" soveltuva haalari, mut niitä löytänee kirpparilta sopuhintaan...

Äh, mun pitäs noita Ellenin pieneks käyneitä vaatteita alkaa nyt todenteolla lajittelemaan. Osan ajattelin antaa ihan hyväntekeväisyyteen ja jos osaa kokeilis jotain kautta saada myydyks.. Alkaa olee kaapin päällä niin monta laatikkoo täynnä pieniä vaatteita. Ja sit esim. sitteri ois saatava myytyä jonneki yms.. Ei oo ketään tuttua, joka oottais vauvaa joten ei voi antaa kenellekään muulle säilytettäväks. Ellenin pieni huone on ihan täys kohta kaiken maailman vauvatavaroista ja hän kun on kohta ISO taapertaja.

Kierukan käyttäjät!! onko teille muille ilmaantunu ihmeellisiä vihlovia kramppeja? Mulle tuli maanantaina ihan yht'äkkiä parin tunnin ajan järkyttäviä kramppeja alavatsan kohdalle. Pystyin olee ainoastaan kyykkyasennossa, makuultaan tai seisoessa tuntu ettei voi ees hengittää... Meen nyt huomenna tohon gynelle, jotta saan jotain varmuutta. Ennen moisia kramppeja ei oo tullu, sellasta menkkajomotusta aina sillon tällön mut ne nyt kestää..

Nyt makrulootaa vääntämään.. Ellen saa oman version laatikosta=suolatonta mutta muuten samaa. Se on yks sen herkuista.

Tuisku :wave: Nanadalta ja Elleniltä
 
Jos tässä pappaa ja "mummonkorviketta" odotellessa ehtis muutaman rivin tännekin laittaa...

pottailua ei olla vielä alotettu,vaikka meiltä potta löytyykin. Neitillä nääs on niin pikkuinen pepa,että se hulahtaa sinne potan pohjalle istumaan,jos en kannattele ylhäällä :LOL: :LOL: ... Aikanaan sekin otetaan ohjelmaan,muttei ihan vielä. 1-3krt päivässä yleensä neiti kakkailee,mitään säännöllistä toimintaa se ei kyllä oo,eli mihin vaan aikaan päivästä voi tulla,senkään puolesta ei pottailulla oo kiirus...

Jaahas,kakka-asiaa vaan tälläkertaa,nyt saapivat vaari ja "korvikemummo", palaan asiaan toiste

tatuka ja islanen :heart:
 
Lentis: En ole ikinä ajatellut, että tytöillä ja pojilla olisi ihan fyysistä eroa tuossa kuivaksi oppimisessa. Ihan kiva tietää. :)

Meillä tulee yleensä kakat pottaan. Joskus ehtii syystä tai toisesta tulla vaippaan. Pissa tulee melkein joka kerta, kun potalla istutaan. Mutta ei vielä käydä potalla ihan joka välissä, joten paljon tulee pissaa myös vaippaan.

Nyt CSI:tä katsomaan. :wave:
 
Iltaa,

tulinpahan lueskelemaan kuulumiset ja kertoilemaan että saadaan sittenkin pakata vaaleanpunaiset vaatteet pois ja hankkia poika värisiä tilalle :heart: Käytiin eilen yksityisellä 4D:ssä ja aiemman kunnallisen tyttö arvauksen tilalle saatiinkin liki sata varma poikalupaus. Mulla ihan silmäkulmakostui kun olin niin onnellinen miehen puolesta ja itsellenikin ihan iloinen asia. Olin jo vaan ajatellut ja asennoitunit että meillä sitten 2 prisessaa, mut eih.
Juhlittiin sitten asiaa koko family ravintelissa illastaen ja pikkuneiti, eli tuleva isosisko ( liikkistä ) , jaksoi oikein hienosti ja rauhallisesti vaikka illan päikkäreitä ei oltukaan maltettu kaupungilla nukkua :)

Mulla on vähän paska fiilis tulevien 1v synttärien kanssa, siskon kanssa on riita meneillään, kummitädin elämä on muuten vaan vuoristorataa ja mulla fiilis että tulee niinkus 'pakosta' paikalle, kummisetää en ole nähnytkään viiteen kuukauteen, vanhuksista osa matkoilla ja muutenkin olisin ehkä halunnut ihmisiä eriaikaan, mutten sitten jaksa ruveta järkkäämään useita kemuja, kun alkuun mietin että mitenköhän ne ja nuo keskenään tuntevat olonsa epämukaviksi tai noup jne... kunnes tulin järkiini ja ajattelin että se on aikuisten ihmisten oma asia, en voi tollasia ajatella muitten puolesta. Viipyvätpähän vieraat vähemmän aikaa jos näin käy :kieh: ..ja loppujen lopuksi kait itse vaan mietin tätäkin suurta päivää liian suurin odotuksin, niinkus pikkuneidin ekaa jouluakin ja itkuhan siitä sitten tuli, grr...
Taidan ajatella nyt liikaa tunteella pikkuasioita myöden :|

Aaaargh, liian kylmää ulkonakin, alkaa mamman aivot pehmetä sisätiloissa.

Hyvää yötä! :heart:

23+3 HM ja pikkuneiti
 
Sadeelle :hug: Hirveä hirveä tilanne kun koirasta on aika luopua, ihan täysin sama tilanne kuin perheenjäsenen kuolema :'( En halua edes miettiä vielä omalle kohdalle tuota tilannetta kuinka hirveää se sitten on, kun meilläkin on nuo kaks karvalasta, tyttökin jo tosi kiintynyt niihin ja kuinka paljon vielä tuleekaan kiintymään kun kasvaa :snotty: Ihan on jo henkeen ja vereen koiratyttö ja kaikki pitää olla koira-aiheista ja koirat kun lipasee tytön nassusta vaikka on kielletty (ja tietävät sen varsin hyvin olevan kiellettyä ) niin tyttökin työntää kielensä ulos jo valmiiksi :LOL:

Matmalle osaanotto :hug: Mun mummo kuoli neljä päivää ennen tytön ristiäisiä ja ei ollut fiilikset ihan katossa ihmisillä ja mietin et miten itsekin selviän koko hommasta silloin mut selvittiin. Onneksi ehti nähdä tytön ja pidelläkin sitä :heart:

Glowlle tsemppiä, kaikki menee varmasti hyvin :hug:

Pottailua ei olla vielä aloitettu, joskus sit :D Oon kanssa ajatellut että vielä tarpeiden tekeminen ei ole niin tiedostettua ja muutenkin niin isoja kehitysvaiheita tapahtuu tällä ikää ja aiemmin että tuon voi jättää myöhemmäksi.

Meillä juodaan se aamumaito joka on korviketta ja en todellakaan stressaa sen poisjättöä, en tiedä että miksi korvikkeen 100% pois jättämisellä tavallisen maidon tieltä olis sen kiireempi kuin imettämisen lopetuksellakaan kun imettäähän monet pitkälle yli yksi vuotiaiksi joten neuvolan neuvoilla pyyhin peppuni tässä ja monessa muussakin asiassa :kieh: Voihan sitä juottaa sekä korviketta että tavallista maitoa jos haluaa. Meillä tyttö ei ole ollut maidon perään joten ei juo tavallistakaan maitoa ruokien kanssa vaan vettä, kuten lentis sanoitkin, on meillä ihme maidonlitkimikulttuuri, ja kuitenkin paljon osteoporoosia joten maito ei ole ratkaisu siihen ongelmaan vaan D-vitamiini ja monet muut asiat mutta se siitä.

Haavemamma : Iiik, ihan mielettömiä uutisia :hug: :heart: Tosi ihanaa että pikkuveli tulee taloon :) Tytön proteiinin saantia kun olit miettinyt niin anna raejuustoa, edamia, mozzarellaa, tuorejuustoja (vaikka kastikkeessa) nyt ainakin. Meillä ainakin tykätään kaikista noista paljon ja teen tytölle joskun oman 'juustolautasenkin' mitä tykkää napsia ja laitan siihen viinirypäleiden ja appelsiinin paloja tai jotain hedelmiä ja sit vaikka mozzarellaa ja raejuustoa. Raejuustosta tykkää lämpimien ruokien seassa tosi paljon, tosin tykkää myös lihoista. Jonkun verran proteiinia on sit pavuissa ja herneissä ja niitähän voi ruveta antamaan justiinsa. Eikö Henni yhtään tykkää jos broilerinjauhelihaa kypsentää pieneksi muruksi ja sekottaa ruoan joukkoon huomaamattomaksi? Suosuiskohan syömään jotain vähäsuolaisia kinkkuleikkeitä itse syöden tai ruokaan hienonnettuna, vaikka kinkkupastaa? Meillä ainakin kaikki mitä voi itse syödä sormin on IN :D

Sitten muillekin tiedoksi jos ette ole olleet tietoisia niin kaupan nakkihyllyssä on kokolihanakkeja jotka on lisäaineettomia sekä nitriitittömiä ja niitähän voi hienontaa ruokaan ja proteiinia on ihan kuin lihassakin. Meillä tyttö on syönyt niitä sen omana 'kiuasmakkarana' kun ollaan laitettu saunaan mennessa saunamakkaraa kiukaalle ja on maistunu pikku-saunojallekin :D Grillimakkaroita löytyy samana versiona joita meillä aikuiset syö.

Lentis On kyllä jännä työ sun miehellä ja mä olisin kanssa koko ajan paniikissa ja seuraisin uutisia :D Tykkään tosi paljon lentämisestä mut nyt jotenkin on tullu kaikesta ihan ylivarovaiseks ja tuntuu ettei tota tyttöä vois muka uskaltaa viedä lentokoneeseen et jotain kumminkin käy :| No mut on kuitenkin vietävä koska vietettiin eilen hääpäivää ja mies anto lahjaks sellasen jutun että suunnittele ja varaa meille kiva loma kevääksi/kesäksi ja sitähän mä nyt oon suunnitellut netti sauhuten ja oon päätymässä vissiin etelä-ranskaan ja jos siitä kävis Italian puolella Alassiossa, lentis tiedätkö onko käymisen arvoinen paikka?

Tuiskunen Meillä kakitaan kerran päivässä normi koostumuksella :D Hyvä ettei enempää allergioita löytynyt mutta jos tuntuu ettei suolisto kestä jotain viljaa niin ei varmaan kannata antaa kun suolistooireilla voi ilman allergiaakin ja ärtynyt suolisto ei pysty käyttämään kaikkia ruoan ravinteita hyväksi.

Ai niin Haavemammalle vielä niin vaikka innoissani oon suunnitellut tytön 1v synttäreitä niin meillä kans samaa että ei meinaa mahtua saman katon alle kun miehen äiti ja isä päätti pari vuotta sitten riitaantua ja se on niin mahdotonta lapsellista kyräilyä että! Mutta tietävät että meille on tultava samaan aikaan tai ei ollenkaan ja ristiäisissäkin olivat sitten eri huoneissa :LOL: Just tänään miehelle sanoin että ne synttärit alkaa sit siihen ja siihen aikaan et mä en pöytää kata kuin kerran et samaan aikaan on tultava. On se jumalauta jos ei aikuiset ihmiset pysty edes hetken näkemään oman navan ympärille että siinä vietetään niiden lapsenlapsen synttäreitä eikä ne ole keskipisteenä niiden kyräilykarkeloiden kanssa :kieh: Muutenkin niin lapsellista ja ketään ei vois vähempää kiinnostaa et pääsis itsensä yli jo |O

UGH! Se siitä ja nyt nukkumaan :wave:
 
kiitos teille kaikille olette ihania :heart: Kyllähän nämä päivät ovat menneet sellasessa oudossa olotilassa. Suru on niin pinnassa vielä. Ei voi vielä puhua akusta ilman että tulee hirvittävä tuska sydämeen. valokvuia koitin katsoa mutta heti iskee kauhee kyynelvirta. ehkä sitten ajan kanssa... vielä ei ole edes täysin sisäistänyt asiaa ja välillä huomaa ajattelevansa että missäs se aku nyt onkaan.. :'( Onneksi on toi toinen karvakuono tossa lämmittämässä ja lohduttamassa. :heart: ja toki miehen kainaloon on aina hyvä mennä. Jotenkin vaan tuntuu että mun perheestä on viety osa pois ja millä saan sen enää ehjäksi. tiedättekös.. No, kyllä tämä tästä tosiaan ajan kanssa.

glow ihanaa kun pääsit kotiin. Nyt vaan tosiaan huilailet ja otat iisisti :heart: :heart: Ihanaa kun saat apua synttäreiden järjestämisessä :heart:

hm ihania uutisia, onnittelut pienestä pojasta :heart:

 

Yhteistyössä