Helmivauvat 2009 ~Tammikuussa 2010~

Matmalle osanottoni.

Tuiskuselle kakka-asiaan unohtui että meillä kakataan 1x pvä, paitti joskus jää 1 pvä välistä. Aika tiuha on teillä kakka tahti. En osaa kyllä asiaan sanoa juuta en jaata, mut vähän kuulostais että mahtaako tosiaan ravintoaineet ehtiä imeytyä..
 
Glow; tsempit sinulle, toivotaan että aiat järjestyy ja parhain päin :hug: :heart:

tissittelyn lopettaneille iso hali, mulla otti silloin niin koville ja itkuksihan se meni, minulla.

tää on mun viimeinen ehjä viikko kotona...sitten alkaa työt.Mutta nyt jo listassa päiviä että olen 1 vuorokauden ympäriinsä töissä ja loput viikosta vapaalla.Mutta välillä ottaa sekin koville ja välillä on ihana mennä töihin ja nähdä työkamuja ja se oma pyörityksensä siellä.Aina on puolensa ja puolensa.

nyt ostoksille,
sini ja neito 1v ja viikko
 
Olipas paljon tullut tekstiä, nyt koitan vaan käydä lukemassa kun ei tässä koneellaolemiseen oikein aikaa löydy muutakuin silloin kun neiti päikkäreillä :whistle:

Glow, paljon voimia sulle :hug: ihana asia että vauvalla kaikki hyvin! Toivotaan että kaikki menisi nyt hyvin loppuun asti eikä olisi mitään tulehduksia tms.

Huanita, kiva kuulla sinustakin! Hyvin on jo viikkoja kasassa :)

Kakka on meillä myös kovin erilaista, riippuu paljon mitä on syönyt. Välillä tuntuu että tulee samantien suoliston läpi kun just syönyt ja heti saa mennä vaipanvaihdolle, vatsa toimii kans 3-4krt/pvä.

On tää välillä vähän hankalaa noitten ruokajuttujen kanssa kun ei tiedä kuinka sais meneen kurkusta alas paremmin :whistle: Meilläkään ei oikein puurot maistu ja siks velli onkin edelleen kova sana aamuin illoin, oon koittanut saada vaihtelua ruokiinkin antamalla noita 8kk ruokia mutta kun ei uppoo niin ei, täytyis ne hienontaa niin sileeks joka kerta että maistuis. Meillä varmaan syödään sit aina noita 5kk soseita :LOL:

Pian loppuu akku, pitää lähtee laittaan lataukseen :wave:

Kareliini ja nuhanenä Sara
 
pur
GLOW :hug: :hug:

HM Kananmunassa ainakin ois protkuja. STÖNOS ois varmaa oikee tyyppi tähän vastaamaan. Mut ainakin meillä tyttö tykkää kananmunasta kovasti.

KAKKAASIAA Meillä ihan samajuttu ku TUISKUSELLA Mut just oon huomannu et nyt ku ollaan saatu noita allerga asioita kuriin se on paaljon paremmin sulanutta. värin suhteen mä oon tyytyväinen kun se ei ole harmaata tai ns syvänmeren turkoosia.
 
Huanitalle onnea! Ootkin jo tosi pitkällä!

Maissinjyviä näkyy meilläkin kakassa, oon ymmärtänyt että ne useesti jääkin ns.sulamatta ja on ihan normaalia että niitä voi kakassa näkyä. Porkkana/tomaattinen ruoka tulee meilläkin ns. oranssisena ulos... Mut jatkuva löysä kakka ja siinä sulamattomia paloja saattaa merkitä allergiaa tai ruuansulatusongelmaa.

Glowlle jaksuja! Onneksi oot jo noinkin hyvillä viikoilla. Mä olin eilen katsomassa kaksosia jotka oli syntyneet +35rv:lla, pieniä olivat mut söivät hyvin ja voivat muutenkin hyvin.

Mulla oli tänään vanha lapsuudenystävä käymässä kaffeella ja kylläpä teki taas hyvää saada vähän aikuistakin juttuseuraa! Saatiin juoruta oikein urakalla :LOL: .

Mua jotenkin stressaa toi tavallisen maidon aloittaminen, meidän neuvolantätsky sanoi silloin 10kk-nlassa että vuoden iässä pitäis olla sitten jo kokonaan siirtynyt tavallisiin maitotuotteisiin.... Mä oon antanut vasta vähän jogurttia :ashamed: . Kaipa sitä tarttis sitten vaan pikkuhiljaa alkaa maistelemaan.

Mitäköhän mun piti vielä kommentoida, nyt en taas muista.
 
Hui kun paljon tekstiä. :D

Matmalle voimahali ja pahoitteluni Mumman poismenon vuoksi. :( :hug:

GLOW haleja myös, viikkoja on tosi hyvin jo! Hyvin kaikki menee.

HM meillä tosiaan syödään nyt leipää ja jugurttia iltapalalla, joskus teen munakasta myös. Ollaan syöty kyllä lettujakin :D Jopa nakkeja... :eek: Velliä juo, mutta maissivelliä joten sieltä ei viljaa saa... Ruisleipäkin maistuu. Eipä nuo määrät päätä huimaa...

NANDANA on aika kova tuo lämpö uunissa.. Laittaisin ite vaan 200 jopa 175 ja pidennä hiukan sit paistoaikaa. Jauhojakin on ehkä hiuka vähä. Katso vaik netist vähä mitä muissa ohjeissa on... Harjoitus tekee mestarin :D Pääasia että ovat hyviä oli sitten likilaskuisia tai ei.

Nyt en ehdi enempää..

Halit vielä imetystä lopettaville. JA töihin lähtijöille. :hug:
 
mAtmalle osanottoni ja jaksuja hautajaisiin :hug:

Haavemmamma: kuinka annat sen kananmunan? Oletko kokeillut antaa pelkkää keltuaista niin, että keität sen samassa vedessä kuin pastan? Mä annan sillä tavoin, että paan sen sinne vauvapastan keittoveteen, mutta en siivilöi pastaa, vaan laitan vain niin vähän vettä, että se kaikki imeytyy siihen pastaan.

Greta ei onneksi nirsoile ruuan suhteen, mutta joskus vain ei ole tytöllä ruokahalua, nyt lähinnä nuhan takia joskus syönyt vain puolet annoksesta.

Rosinante: siis häh? Tarkoitan sitä neuvolantätiä... Joka paikassa sanotaan, että vasta 12kk aloitetaan tavallisen maidon anto, meidän vanha lastenlekuri sanoi, että 11kk voi aikaisintaan aloittaa, mutta että paras olisi aloittaa silloin 12kk. Ja Italiassa kestää 3 viikkoa se korvikkeen korvaaminen täysin oikealla maidolla, varmaan ylivarovaisia, mutta itse en kyllä aio pitää mitään kiirettä, keltuaistakin rupesin antamaan vasta nyt 11kk, kun tytöllä oli silloin sitä refluksia ja epäilen, että allergiat saattaa puhjeta herkästi. Nyt ei kyllä ole pariin kk näyttänyt olevan enää refluksia, eli ehkä oli kokonaan rakenteellinen juttu ja näin kasvaessa mahalaukun portti sitten vain tiukentunut iän myötä. (koputa puuta)

Tsemppihalit tissittelyn lopettaneille :hug: Pian se on varmaan itselläkin edessä :'( Varmaan helpottaisi, jos olisi itse asiasta vakuuttunut B) Eli psyykkaan nyt itseäni, että ei se taapero sitä tissiä enää tarvitse, niin vauva (siis taapero) aistii, että olen asiasta ihan seesteinen. Jos se aamu- ja iltatissi riittäisi, niin sitten imettäisin mielellään vaikka 2-vuotiaaksi, mutta en ole aivan vakuuttunut siitä, että moinen sopisi Gretalle ;) Meidän aamu-imetyspuolituntinen isossa sängyssä on esimerkiksi niin ihana aamurituaali, etten millään siitä hennoisi luopua, ollaan siellä usein kaikki kolme möyrimässä ja kutittelemassa toisiamme :heart:

Mies lähtee taas viikoksi lapsiaan tapaamaan :'( Saas nähdä kuinka koville ottaa, kun nyt olen vielä tottunut, että tulee kotiin joka päivä. No, parempi näin kuin silloin ennen, jolloin oli jatkuvasti reissussa.

Niin, ja appivanhempiin meni nyt sitten välit kokonaan poikki, riideltiin oikein kunnolla puhelimessa. Mies ei nyt voi kokonaan heitä "hylätä" kun ovat kaikenlisäksi taloudellisesti hänestä riippuvaisia, mutta kyllä hän vanhempiaan on tässä kironnut. Suku on pahin eikä perhettään voi alunperin valita, mutta myöhemmin kyllä voi valita, että mitä jaksaa suvultaan sietää, niin että meille ei ainakaan isovanhempia ole Gretan 1-vuotissynttäreille tulossa. Muutenkin taidetaan kutsua vain kummsietä perheineen, kun ei ole muuta sukua ja täällä Torinon seudulla vasta alettu solmia ystävyyssuhteita uusiin ihmisiin.

1-vuotiskuvausta olen miettinyt, mutta taitaa mennä kotikuvauksen puolelle. Tuumin tässä asiasta samaa kuin Sötnös ja täytyy sanoa, että miehen vanhempien lasten kuvat, jotka on otettu amerikassa ovat tuota... no, söpöjä, mutta jotenkin kauhean teennäisiä feikkitaustoineen... Jos onnistuisin itse nappaamaan hyvän ja luontevan kuvan typykästä, niin se taitaisi riittää.

Eilen sitten Greta jatkoi kävelyharjoituksia. Kolme askelta on t'hän astinen ennätys. Mutta ihaninta oli, kun musiikkia kuullessaan alkoi polkea tasajalkaa ihan kuin tanssittaisi :heart:

Hah, nyt meen vähän shoppailemaan, kun mies tuli kotiin ja ehtii olla Gretun seurana. Viikon ajan sitten olenkin liimattu tyttöön. No, niin olen ollut oikeastaan viimeiset 11,5kk ja vaikka joskus on ihan kiva viettää tunti yksinkin, niin kyllä sen tunnin aikana ehtii ikävä tulla. Musta on tullut Greta-riippuvainen, apua B)

Tv. Lentis ja mammankulta Greta 11,5kk :heart:
 
Glow
Hah, mitä juhlaa kun pääsee tähän osaston koneelle käymään :whistle: kohta varmaan vievät tämän liikkumisluvan kun istuskelen tässä vähän väliä.
Ei kyllä kauaa jaksa kerralla, on todella uupunut olo. Täällä on niin kovin salamyhkäistä ettei kukaan kerro mitään lukuja eikä idiottina itse älyä kysyä ja jää miettimään jälkeenpäin.
Mun verikoetulokset on kuulema "ok", hemppa on "tosi matala" ja jotkut leukosyytit? "aika paljon" koholla. Eivät sanoneet lukuja, eikä antaneet rautaa :eek: pitääkö mennä kuinka huonoksi että antaa vai itse ymmärtää pyytää?! Luottaa taas tähän hlö kuntaan....
Vaikka eilenkin yksi hoitsu sitten vahingossa kaatoi mun pissanäytteen illalla pois tarkistettuaan sen, ja sen piti viedä se vielä labraan vaan hups kuinka kävikään.
Vauva tosi laiska. Liikkeet on tuntunu tosi huonosti/ei ollenkaan ja johan täällä oli pieni paniikkitilanne kun sanoin ettei ole aamuyön jälkeen tuntunut mitään. Äkkiä käyrälle, eikä sydänääniä meinannu löytyä ollenkaan. Lopulta löytyi ja hyvät äänet. On seurattu tänään paljon. Paha vaan jos ja kun kotona jos sinne nyt pääsee joskus tästä.... pitäis seurata liikkeitä ja jos en niitä tunne :eek: Aamupäivällä tökin ja tönin vaan ei hievahtanutkaan. Kaikkee sitä ja saa sit ressata.

Synnytyksestä...noh, melkeinpä asiasta on tullu yhtä monta kommenttia kuin lääkäriäkin :/ Kuka sanonu millon mitäkin. Perjantaina sanoi että ihan normisti voi synnyttää.

Mä haluan nyt vaan kotiin!!!!!! ja tulla tänne sit seuraavaks kun synnytän... ja sitä voisin mieluusti odotella vielä ainakin 4 viikkoa. Pääsis vauva sitte uutee kotii eikä muuton/remontin keskelle. Että sekin vielä!
 
Lentikselle pikaseen; joo tosiaan näin meitä ohjeistettiin. Oon ymmärtänyt että suomessa suositeltais 10-kuisena aloitettavan hapanmaitotuotteisiin tutustuminen ja siinä 11-kuisena pikkuhiljaa tavalliseen maitoon ja 12-kuisena sitten jo pitäis pärjätä normimaidolla. Mä justiin tossa muistelin että meillä töissä ne pienet 10-kuisetkin saivat jo normimaitoa ja ihan sitä samaa ruokaakin mitä muutkin... Kait nää on taas niitä juttuja että eri paikoissa on eri ohjeistukset.
 
Jospi :hug:

topismama hyvä että siel ollaan jo terveit!

Glow :hug: jaksamisia sinne!onneksi sul o jo noin paljon viikkoi! :heart:


meil oli eilen ekat synttärit(joudutaan pitämään neljät ku kaik ei pääs sillo ku kutsuttiin ja ku jouduttiin siirtään niit Miron sairastumisen takia)Pippalois oli miehen veli ja hänen vanhemmat!Just ku appivanhemmat oli lähös ni Miro alko taas rajusti oksentamaan! :/ Mä nyt hiukan epäilen kananmunaa,ku o saannu sitä jossain muodos sinä päivän ku o oksentanu!Meni taas aika heikkoon kuntoon,nukku vähän aikaa ja sit oli oma ittensä!

Iso :hug: niil joil o hulabaloota öisin!Meilläkin oli ja lauantaina alettiin taas pitämään unikoulua ja meil se o ainaskin ny auttanu!
Meil o ollu ongelmana se että ei nukahda ite sänkyyn ja et yöl ku herää ni o otettu viereen!Miro o sit heräilly tunnin välein! :whistle:
Ollaan nyt sit tehty niin että viedään sänkyyn ja toivotetaan hyvät yöt!Sen jälkeen poistutaan huoneesta!Huutaa siel ku heikkopäinen,mut mennään aika nopeesti laittamaan takas makuulleen,tutti suuhun ja peittoa pääl!sit taas pois!Ekana iltana tää juttu kesti tunnin ja eilen 15min! =) Viime yön hän nukku 21.30-01(sit tutti ni nukahti)01-05.20(tutti ja unil)05.20-06.45!Tää oli meil hyvä yö!! :D Ja nukku tosiaan omas sängys!

Oon tän viikon yh:na ku ukko o perjantaihin asti keikkahommis Pälkäneel ja Kangasalal! :|
 
Matmalle Osanotot! :hug:

Glow On varmasti tylsää siellä osastolla! itse joutui silloin synnytyksen jälkeen olemaan 8 päivää synnyttäneiden osastolla, kun poika oli sinivalossa, niin kyllähän se aika kului hitaasti. Vaikka tietää, että kaikki on lapsen parhaaksi, niin ei se saa aikaa yhtään kulumaan nopeampaa. Ja kun kuitenkin on pieni huoli pikkuisesta... Onneksi pääset nyt liikkumaan. Jospa sinä pääsisit pian pois sieltä ja saisit olla rauhassa synnytykseen asti. :hug:

Kananmunaa Ajattelin antaa pojalle huomenna ensimmäistä kertaa. Ei vaan ole tullut aiemmin annettua. Saas nähdä mitä tykkää ja mitä massu siitä sanoo.

Meillä on yöt vihdoinkin parantuneet. Tietenkin on välillä hulina öitä jolloin herätään tunnin välein, mutta pääsääntöisesti nukkuu hyvin. Viime yönä heräili pari kertaa ennen kello kahta, mutta sitten nukkui puoli yhdeksään! Sai itsekin kivan pätkän nukuttua. Huomaa kyllä, että nyt jaksaa taas tehdä kotitöitäkin ihan erilailla kuin silloin, kun nukuttiin huonosti.

Tavallisesta maidosta mulle sanoi neuvolatäti, että 10kk voi alkaa antaa hapanmaitotuotteita ja sitten parin viikon päästä pikkuhiljaa tavallista maitoa. Ja luomumaitoa suositteli, kun se on vähemmän käsiteltyä. Meillä oli eilen ensimmäinen päivä kun sai pelkästään tavallista maitoa, sitä ennen sai iltamaidon korvikkeena. Ei näköjään vaikuttanu yöuniin se, että oli illallakin tavallista maitoa. :)

 
Merkkiä vaan tähän väliin. Eka työpäivä takana ja niiiin väsy olo. Huomenna olenkin sitten pitkän päivän iltavuorossa :p Mutta piti tulla lukee että pysyy kärryillä :D

Mutta Matmalle ja Glow'lle :hug: Rankkaa on läheisen poismeno, ja Glow'lla jännitys miten pieni masukki voi. Toivotaan että kaikki päättyy vielä hyvin :flower:
 
Huh, pitkä viikonloppu pois foorumilta ja hurjasti luettavaa ja kaikenlaista tapahtunut!

Matmalle osanottoni. Ihan totta, että pieniä saattaa vain ihmetyttää ja ahdistaa äidin ja muitten suru, ja siinä mielessä parempi jos pääset yksin hautajaisiin.
Glow, iso voimahali! Hurja juttu, mutta onneksi olet seurannassa ja varmasti hyvissä käsissä. Kurjaa, kun joudut olemaan erossa pojusta.
Maelle myös tsemppiä ja sympatiaa äitisi kanssa.

Luin kateudesta vihreänä Soikun kertomusta lehmien kanssa touhuamisesta, lapsi repussa metsässä, wau! Eipä sillä, rankkaa hommaa varmasti, mutta minä ihailen suunnattomasti lehmiä... ja ihmisiä, jotka ovat valinneet maa- tahi eläintalouden urakseen. Hurjan raskasta, mutta varmasti myös antoisaa. Uuuh, lehmiä. Mää sydän lehmät. Olin pikkulikkana mummon mukana navettahommissa, eipä uskoisi että minäkin olen joskus ollut hakemassa lehmiä laitumelta, tallonut paskassa ja jakanut rehua. Silloin olivat ajat erit, nykyisin sellaisia kymmenen lypsävän idyllisiä pikkunavettoja ei taida juuri ollakaan.

Puurot keitellään kokonaisista hiutaleista, hyvin maistuu taas, välillä oli hylkimiskausi. Neljän viljan puuro uppoaa hienosti, samoin manna-, riisi- ja kaurapuuro. Puuro syödään aamulla, illalla vain hedelmäsosetta ja sitä tissiä...
Eli imetys jatkuu, enkä ole sitä kiireellä lopettamassa. Tosin, yösyömisiä en niin ikävöisi jos ne saisi loppumaan. Vaikka aiemmin joskus kirjoittelinkin, etten ehkä haluaisi imettää taaperoa, ja olen kummastellut kävelevien muksujen imettäjiä, niin eipä tuntunut yhtään omituiselta tarjota lapselle tisua täydessä iltapäiväjunassa sunnuntaina! Vieruspenkeillä istuvat miehet käänsivät hämmennyksisään nopsasti katseensa pois, heh.

Minä en ole yhtään älynnyt, että joku yksivuotiskuva pitäisi ottaa! Mutta onhan se tosiaan aika yleinen tapa. Soikkuko se mainitsi Studio Karlingin, sen ikkunassa näkee kieltämättä aika hauskoja kuvia, mutta henk. koht. en jaksa maksaa studiokuvista. Ei ole oikein mun kuppi teetä viedä lasta lavasteisiin pönöttämään, jos joku kunnon kameralla varustettu synttärivieras haluaisi räppäistä jonkun otoksen luonnollisemmassa tilanteessa tässä kotosalla, niin sehän olisi oikein hyvä.
Kakun voisi koristaa noilla hienoilla kynttilöillä, jotka olen tuonut pari vuotta sitten Englannista ja joita olen jemmannut sopivaa tilaisuutta varten... nythän se koittaa!
Mun on pitänyt jo kauan ommella kankaiset viirit, jotka voi ripustaa kattoon, siis sellainen viiribanderolli tai mikänytonkaan, iloisista kangaspaloista. Pitkään nauhaan siis ommellaan yksinkertaisia kangaskolmioita, ja sitä koristusta voi sitten käyttää aina uudestaan, tai ripustaa vaikka lastenhuoneen kattoon koristeeksi. Josko saisi aikaiseksi ennen kekkereitä? Haluaisin kerrankin koristella ilmapalloin ja muin lisukkein, kun tykkään sellaisesta karnevalistisesta meiningistä (ja minua lapsettaa).


 
matma ja glow :hug: :hug:

Niinhän meillä sitten kävi että vietiin meijän koiravanhus eilen lääkäriin tutkimuksiin ja kävi ilmi että parempi päästää pois. :'( Kyllä on itketty ja paljon. pojille puhuttu että Aku meni koirien taivaaseen. On niin tyhjä ja paha olla. Aku kuitenkin lämmittää sydämessä, toi meille niin paljon. Oli kyllä niin ihana koira, mahtava huumorintaju, kommunikointikyky. Niin rakas. Kyllä ikävä on ihan valtava... :'( :'( :'( :'(

Tyttö treenaa kovasti seisomista ilman tukea. Nousee tukea vasten seisomaan, päästää tuesta irti, seisoo muutaman sekunnin ja taas äkkiä tuesta kiinni. :heart:

milloin ootte alkaneet sekoittaa tavallista maitoa nanniin? (tai miten ikinä annattekin.. ;) ) mietin vaan kun joskus tosiaan puhuttiin että 10kk jälkeen pikkuhiljaa totutellaan ja 1v iässä jo tav maidossa ja nyt taas kuullut paljon tota että vasta 1v iässä aletaan totuttelee.. meillä tyttö kyllä syö jo jugurttia, raejuustoa jne mut maitoa en ole vielä antanut ja tyttö sen 11kk nyt...

surun murtama sadee80 & tyttö 11kk
 
Glow
Täällä jännityksellä lääkäriä odottelen jos kotiin vaikka tänään...

MAITO asiaan, mä just hokasin tässä viikonloppuna että pojallehan vois ruveta antaa normaalia maitoa ruoan kanssa. Sitä ovat nyt pikku tilkkoja kotona maistelleet, eikä oo raportoitu mulle ainakaan mahavaivoista. Onni on ruvennu jättää sitä yömaitoa ilmeisesti kokonaan pois, eikä se tuttipullo korvike enää tunnu iskevän muutenkaan. Ilmeisesti siitä oltais sit pääsemässä suht helpolla. Esikoinen kyllä ilta/unimaidon veteli muistaakseni ainakin 2v asti, mukista. En muista missä kohtaa vaihdoin, varmaan just 1v täytettyä iltapullon mukilliseen. Se unimaito oli tapa :heart: joka on ollu mun kaikilla pikkusiskoillakin vanhemmaksikin asti kun 2v.

Voi kuinka toivon että tämän uuden vauvan kanssa sujuisi imetys täydesti! Ei jaksaisi sitä pullorumbaa. Ehkä nyt osaa hakea/kysyä apua imetykseen paremmin kun vuosi sitten....
Tosin, mietin jo että mitähän kaikkea kivaa Onni keksii sillä aikaa kun äiti yrittää vauvaa ruokkia rauhallisesti :whistle:

Jipii, meidän uuden kodin remontti on oltava valmis viimeistään 3 viikon päästä. Näin sanoi remonttifirman mies, kun hän lähtee sit reissuun :D että hän tekee sitten vaikka 24/7 mut valmista on tultava. Johan mun äiti ja kaverit ja kaikki on peloissaan et mä rupean pakkaileen ja ties mitä rempoo kun pääsen pois ja kaikki on kovasti lähetelleet terveisiä että he kyllä auttaa ja tekee niin paljon kun vaan voivat=minä annan tehdä.
On vähän vaikea "heittäytyä avuttomaksi" kun on aina itse ollut se joka auttaa ja tekee kaiken. Mut nyt ei muu auta.

Nonih, suihkuun ja lääkäriä odotteleen.

Mullahan alko tänään äitiysloma!

35+ :heart:
 
Sadee :hug: Vaikeaa on päästää irti lemmikistä, kun sen aika koittaa. Itselläkin vielä muistissa, muutama kuukausi siitä jo on, kun me jouduttiin luopumaan omasta koiravanhuksesta. Alkuun oli vaikea tottua siihen, että koira ei ollut enää vastassa kun kotiin tuli.

Me kokeiltiin toissa viikonloppuna tytölle tavallista maitoa Nannin seassa. En tiiä oliko siitä vai muusta, mutta pulautteli aikas paljon, mitä ei enää juurikaan ole. Vois nyt kokiella kohta uudelleen. Ei tarvitsisi hoitopaikkaan kantaa purkkeja. Mä vein äsken tytön hoitoon jo, vaikka menen itse vasta muutaman tunnin päästä töihin. Sinne jäi vähän itkemään ja mä itkin, kun autoon pääsin :ashamed: Rankkaa on pienelle ja äidillekin. Mutta ajattelin että pienelle alkuun parempi olla säännölliset hoitoajat, kuin se että toinen päivä on reilu 8h ja seuraavana 3-4 tuntia hoidossa. Kunhan tutustuu paikkaan ja hoitajaan, niin sitten vien myöhemmin aamupäivällä, kun menen itse iltaan.

Pitäis vissiin käyttää hyödyksi tää aika kotosalla ja siivoilla, mutta kun ei millään jaksais... Enkä kyllä osaa enää nukahtaakaan. Noh, illalla väsyneenä nukkuu ja huomenaamulla taas seittemäksi töihin :$

Tulihan purnausta, mutta jossain on purettava tätä stressiä työ- ja hoitokuvioista :ashamed:

Ja Glow'lle onnea äitiysloman alkamisesta :heart:
 
Innostuttiin sitten muuttamaan kodin ilmettä ihan urakalla: maalattiin käytävä ja Maxin huone, ostettiin Maxille sänky, meille uus tv- taso ja tietsikka pöytä :) Olohuoneen järjestystä vaihdettiin ja tänään saadaan se uusi taso ja Maxin sänky :) Tietsikka siirrettiin Maxin huoneesta (silloisesta "varastosta") olkkariin, oon niin tyytyväinen että vihdoin saatiin jotain aikaseksi :D Vielä tarvis päättää ikean reissusta jotta saadaan Maxin huone kokonaan valmiiks :) Minä tietysti haluisin mahdollisimman pian eli jo nyt sunnuntaina mutta miehen mielestä ei ole mikään kiire. Ärsyttää kun ne tavarat vaan lojuu sen tyhjän huoneen lattialla pölyttymässä :kieh:

Maidosta : Meillä juodaan jo ihan lehmän maitoa. Siirtyminen tapahtui vaan ihan yhtäkkiä kun ensin annoin tav.maitoa kerran päivässä ja lisäsin vaan aina kertoja ja sitten jätin korvikkeen pois. en siis sekoitellut korviketta ja tav. maitoa kun ihan "raakana" annoin eikä mitään oireita tullut :)

Kuvauksesta: Olen jo varannut 1v kuvauksen Maxin 1v päivälle :) Siinä samassa otetaan myös kuvat koko perheestä :) Hinta on 120e ja lupasi antaa kuvat meille myös digitaaliversioina :) Meille kaikille tulee kuvaukseen päälle Ed Hardyn paidat :) Maxillekin tilasin Losista kun suomesta ei mistään lasten paitoja saanut :D Ehkä hiukan kallista ja turhamaista mutta kun kerran halusin niin sitten halusin :D

sadee80 :hug:


Aamue ja Max
 
Näyttää olevan kovin hiljaista sillä rintamalla...

Ehdottaisinkin, että siirretään treffejä kesään, ellei nyt joku ota asiakseen järkkää tapaamista.

Kaikilla tuntuu olevan kovasti puuhaa ja menoa eikä vähiten 1v synttäreitä :D

Äänestyksessä 6.3 oli 16 ilmoittautunutta saapumaan, aika vähän siis... Muille päville vielä vähemmän.

MUOKS Nii siis tietty maaliskuussa... piti eikä helmi
 
Jospi: Parisuhteessahan on aina kaksi osapuolta kuitenkin. Voimia.

Glow: Toivottavasti viikot menee nopeasti ja saat pienen nopeasti syliin. :flower:

Mulle kans sopisi, että tapaaminen siirrettäisiin vaikkapa alkukesään. Maaliskuussa voi hyvinkin olla täys talvi vielä päällä, kesällä kivempi liikkua...

Synttärikakkua meni kokonainen pala. :D Yritin kermavaahtoa törkkiä vähän pois, kun maitotuotteet (edes jugurtti) ei toistaiseksi ole kovin hyvin sopinut. Mutta ei tullut masuvaivoja. Jospa tässä jossain vaiheessa pääsisi korvikkeestakin eroon..

-16 astetta taas. Poitsu ei varmaan opi kävelemään ulkona vielä tänä talvena, kun ei tuonne puistoon tarkene lähteä!

Kössi ja poika 1v
 

Yhteistyössä