Helmivauvat 2009 ~syyskuussa~

Heip!

Pakko tulla pikaseen urputtamaan; sovin tiistaiksi kävelylenkin vanhan työkaverin kanssa (ollaan nähty viimeks alkukeväästä ). Kyselin sitte ukolta että sopiihan sillekin sitte että oon tiistaina illalla sen tunnin-puoltoista pois. Sain nihkeen vastauksen että joo, mut hetken hiljaisuuden jälkeen sano että "niin tai voithan sä laittaa pojan nukkumaan yöunille ja mennä sitten!" Ai jumalauta kuulkaa mulla kilahti!!!! :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: |O |O |O |O |O |O Siis oikeesti, mä en oo ollu siis missään iltaisin! Ukko vielä jokunen viikko sitten oikein kannusti että mun pitäis jotain menoa kehittää itellenikin, lenkkiä tmv. Ite kun on harvase ilta jossain harrastamassa. Niin ans olla nyt kun mulla ois kerrankin jotain sovittuna, ni kehtaakin ehdottaa tommosta! Sihahdin siihen kyllä heti vastaukseks että kyllä hänkin varmaan pystyy sen tunnin olemaan pojan kanssa kun mä oon hänet sitte jo syöttänytkin. Ei tarvii muuta kuin viihdyttää vaan. Lopulta tajus kai itekkin miten tyhmästi oli sanonut, sitte olikin ihan jees jees-meininki, että tottakai sä meet ja kyllä hän sit hoitaa.... Mut ei siitä enempää, pakko oli teille taas tääkin episodi kertoa. Miehet :headwall: .
 
:wave: taasen

Rosinante: Huh, kyllä mullakin kiehuis jos mies olis noin uusavuton.. tai laiska. Hyvä et tajusi sitten! Vähän vastaava kävi kyllä meilläkin vaikka näitä lapsosia on jo kolme ja kokemusta löytyy. Piti viedä esikoinen lääkäriin ja mulle sattui sitten ton selän kans hoito päällekäin. Mies sit tokas, et voi viedä pojan lääkäriin mut et voinko mä sit ottaa vauvan sinne fysioterapiaan :eek:... sanoin sit, et on vähän vaikeeta viihdyttää neitiä kun on itse hoitopöydällä ja et helpompaa jos ottaa tytön mukaan sinne pojan lääkärikäynnille. Tajus kans itse, et näin on mut hieman olin, et :eek:.. Mies on kyl meillä sanonut ihan suoraankin, et se ei tykkää huudattaa vauvaa kun se kaipaa rintaa. Jos oon pumpannu maitoa niin ongelmaa ei ole.. aina sitä vaan ei jokatilanteessa ehdi ajoissa. Osaa tuo mies kyl antaa tytölle sit sosetta ja vettä, ei nälkään näänny =)

TÄ: :hug:

Meilläkin yöt risaisia.. johtuneeko hampaista, allergioista vai vain siitä, et päivällä ei kauheesti malta tissutella kun pitää seurustella.. Yöllä sit ottaa takaisin ja on rinnalla :|. Hommasin sen unipussin, toivottavasti auttaa.

Mun selkä taas on parempi, jee. Kaksi hoitokertaa takana ja pystyn jo istumaan =)

No niin.. nyt tulikin pojat kotiin harrastamasta.. alkaa action =)

Fiiu ja tyttö :heart:
 
:wave:

Repesin äsken ku miehen kans puhuttiin imetyksestä ja hän vakaval naamal toteaa mul että hän on aina ollu sellanen henkinen imettäjä!! :LOL: :LOL: :LOL: Voi hyvä sylvi sentään!!! :LOL: :LOL: hän kun on kuulemma aina hengessä mukana ku mä imetän!!Just,taas oikeen välähti!! :D
sellasta tän!myöhemmin viel kommentoimaan! :wave:
 
Moikka! :wave:

Vois tälläkin palstalla taas kesän jälkeen aktivoitua kirjottamaan. Oon kyllä käyny lukemassa teidän juttuja aina välillä, mutta kirjottamaan en ole ehtinyt/jaksanut ruveta... Meillä nukuttiin kesä tunnin-kahden pätkissä yöt ja asuttiin pojan mummolassa, kun alotettiin talon rakennus tähän lähelle, niin on ollut muuta mielessä... On kyllä väsymyksen ja (miehen) kiireiden keskellä ollu ihana käydä täältä vertaistukea. :hug:

tyyppien äippä :LOL: on kyllä harvinaisen hyvin hoksattu.

Meillä poika tuossa simahti puolen aikaan. Ei ehditty edes iltapuuroa syömään tai yöpukua vaihtamaan. Toivottavasti ei nuku pitkään, että ehtii nuo tehdä ennen kuin alkaa kunnolla yöunille. Nyt kun ollaan tosiaan rampattu täällä mummolla aina viikonloppusin, että mies pääsee rakentamaan, niin on tää iltarytmi aina viikonloppusin sekasin. Ei kuitenkaan haluta jäädä pojan kanssa kotiin viikonlopuksi, kun sitten poika ei näkis isäänsä hyvällä tuurilla kuin pari kertaa viikossa. Näin viikonloppusin ehtii kuitenki välillä oleskelemaan meidänki kanssa, kun ollaan täällä mukana.

Nyt väsyttääki jotenki ihmeellisesti. Oiskohan flunssa iskemässä, kun kurkussa on hassu olo ja nuha meinaa tulla. Mieskin on ollu jotenki vaisu päivän niin aattelin, että sekin on varmaan tulossa kipeäksi. Poika on onneksi kuitenki ollu muuten normaalin olonen, päikkärit vaan on ollu tänään vähän kadoksissa. Se nukku vaan kahdet puolen tunnin päikkärit vaikka yleensä nukkuu vähintään kahdet tunnin päikkärit + muutamat lyhyemmät tirsat...

Tällanen pieni päivitys tähän väliin ja yritän nyt skarpata täällä. Ja sitten telkkarin ääreen katsomaan Biisikärpästä. Se on kyllä tosi hyvä ohjelma. =)

Virme ja poitse
 
Henkinen imettäjä on aiva loistotermi :) Se vois hetkeks pistää hiljaiseksi.

Tämä fyysinen imettäjäpä oli sitten tiukkana viime yönä eikä imettänyt! Eka kerta ikinä! Ei tosin tarkoita, että olisin nukkunut, päin vastoin kauemmin kesti saada poika nukahtamaan ilman rintaa. Annoin vettä ja tuttia, tassuttelin ja taputtelin ja niinpä se vaan nukahti (kolme kertaa!!). Kunpa vaan onnistuisin jatkamaan näin ja päästäisiin niistä yöimetyksistä!!

Poitsu meni vasta 21.15 nukkumaan, toivottavasti nukkuisi pidempään kun tänäänkin heräili jo kuudelta. Haukotus.

Vauvanhoitoasiat sujuu suht OK ja ollaan jo vähän keskusteltu miehen kanssa miten tehdään kun menen töihin ja hän jää kotiin, esim soseet yms. Mutta että risoo kun ihmiset tulee sanomaan että varmaan tulee olemaan kurjaa ja kamala ikävä ja niin vähän aikaa enää jne jne. Voi kirosana, niin varmaan tulee mutta ihan todella vähän auttaa jos sitä täytyy nyt jo hokea ja pohtia. Eikä sitä asiaa noin vaan muutella, ohhoijaa.

Nyt nautin hieman suklaata, almaa
 
Täällä taas herätty kuudelta.. |O Ja lisäksi imetetty kolme kertaa. Yöhärdellit alkoi reilu viikko sitten, samoihin aikoihin kun tyttö oppi ryömimään. Vanhemmat on ihan kuolemanväsyneitä, ei me olla totuttu tälläseen ;)

Äh, nyt se heräsi aamu-uniltakin jo. Palaan paremmalla ajalla.
 
Huomenta

Kuudelta herättiin mekin, vaikka vasta ysiltä meni nukkumaan ja pari todella hankalaa heräämistä. Mutta en imettänyt!! Aika pitkään meni (2. kerralla varmaan 40 min ) että nukahti uudelleen ja nyt varmaan oppii odottamaan sitä vettä yöllä kun sitäkin niin suurella halulla joi mutta syliin en ottanut enkä imettänyt. Ja kynnys kasvaa koko ajan kun kaksi yötä on näin jo selvitty. Vielä ei edes väsytä, onneksi olen aamuvirkku itsekin.

Mutta se unipussi pitäis hankkia, niin hirveää vehtaamista, konttausasennon hakemista jne koko ajan. Kävin läheisessä lastentarvikekaupassa mutta siellä oli vaan ihan hillittömän paksuja pusseja ja en tiedä miten tuo hikipää niissä viihtyisi.

Nyt tehokasta omaa aikaa viettämään kun poika nokosilla!

almaa
 
Meillä kanssa herätään aikaisin ja valvotaan paljon. Ollaan lopettamassa yötissittelyt, kun se tosiaan meni ihan hulluksi.
Nyt kaksi yötä mennyt ilman yösyömisiä, mutta viimeyönäkin olin sitten poikaa rauhoittelemassa klo 01-4.45. Herättiin klo 6.30 aamupuurolle. Mutta vaikka valvoin noin pitkästi sain silti nukuttua enemmän yhtäjaksoista unta, kun imettäessä.
Ja sitten tapaus mies. Pyysin sitä klo 4 avuksi, kun alkoi omat hermot olla jo vähän kireellä. Tulihan tuo, ystävällisesti koitti nukutella puolituntia ja kertoi sitten, että poika ei nukahda. Ehdotti sitten, että pitäisköhän sille antaa jotain syötävää. :headwall: :headwall: :headwall: Kiitin avusta ja passitin miehen takaisin nukkumaan. Oltiin myös sovittu, että mä saan nukkua nyt viikonloppuna, kun olen ihan kuoleman väsynyt näistä yöheräilyistä. Aamulla ei liikauttanut eväänsäkään kun poika heräs, ja vetää nytkin sikeitä perse homeessa. Kai se sitten teki mielestään osuutensa, kun niin kivasti auttoi yölläkin. PRKL!

Almaa: :hug: Varmaan todella ärsyttävää.

Nyt koitan tainnuttaa pojan aamu-unille, jos vaikka itsekin pääsis nukkumaan.

Kuume ja Konsta 6kk+
 
Toukkaa täälläkin ikävöidään..

Kuumeelle piti sanomani, että kun meillä on tassutettu ja yritetty irti tisusta yöllä, niin miehen kanssa ollu kans diili että herää tassuttamaan, kun itse haisen tietty maidolle joten lapsi parka hilluu tisun hajunkin myötä enempi.. voimia sinulle :heart:

Ai juu sitä mun piti vielä kommentoida tota yöjumppaa mitä noi ipanat pitää pinnissuojat heiluen..Meillä kanssa tota jumppaa, konttausta ym. tapahtuu öisin, mutta onneksi nukahtaa sen jälkeen itsekseen.Nii ja sitten piti kertoa vielä että nyt neitokainen nukkuu omassa kolosessaan paremmin, kuten myös äiti. Sain kuin sainkin siirrettyä omaan huoneeseensa.

TÄ, toivotaan todellakin että olisi ihan pikkiriikkisestä vesivuodosta kyse.

Kareliinille jaksamista muuton keskelle.

Mun olis eilen illalla tehnyt iahn hirveesti mieli punaviiniä, mutta olin lasten kanssa kahden ja lasten yövieras yötä niin en tohtinut. Tai mulla on joku semmonen, etten juo jos olen yksin koko joukon kanssa jos jotain sattuu.Täytyy aina joku ajokuntoinen porukassa olla ja eilen se olisin ollut minä.Siis pääseehän taksillakin sairaalaan jos jotain sellaista olisi mutta en vaan osaa. Tiedä mikä siveyden sipuli musta on tulossa :LOL: :kieh: Täytyis jossain vaiheessa vähän relata, mutta lupasin ystävillemme illanistujaiset kun syksyn illat pimenee..

Niin ja väsy painaa ja sen huomaa.Mulla tulee aina silloin ihan kohtuuton makeanhimo.

halit kaikille, sini ja tyttönen
 
Voimia varmana tarvitaan tuon yötissittelyn katkaisemiseksi! :hug:

Meillä noustaan nyt pinniksessäkin seisomaan. Pohja vielä ylhäällä! Tänään muistettava tiputtaa alas. Herra meni sitten yöunille 23! |O Hilluu ja heiluu hihkuu ja kikattaa! On se kumma, kun päivällä jaksaa valvoa sen 2h maximi, niin eilen sitten 3h ilalla ihan sujuvasti! Pitäisi varmaan saada iltapäikkärit pois... Mutta ei vaikutusta ollaanko valvotettu 21.30 tai 18.30 ennen iltapäikkäreitä, silti yöunien alkaminen siirtyny sinne 22-23 välille. Ja meillä kun on tuota kahdenkeskistä aikaa muutenkin niin paljon :headwall: :headwall: Seksistä puhumattakaan! Sit väkiste katsottiin leffa ja 01 ei kyl ollu seksi mieles kummallakaan... :whistle: Ehkä sit joskus!!

Mä mietin nyt hirveästi ottaisinko tuon naapurin 1,5v poitsun hoitoon!!!! Tulisi lokakuun alussa! Vitsiläinen! Arvatkaas houkuttelisi jos näin voisin jäädä kotiin hiuka pidemmäksi aikaa.... Poitsuilla on se vuos ikäeroa niin olisi leikkikaveriakin omasta takaa. Täytyy varmaan ihan paperille laittaa plussia ja miinuksia. Tulee hiuka kiire hommaa sit liesisuojat ym turvavehkeet. Lisäksi tarvitaan hiekkalaatikko ja jotain muuta pihatekemistä. Tulisi sitten itsekin ulkoiltua enempi. Mut sitten ei kyllä enää voi niin vaan lähteä ystäville kaffettelee päivisin. Onkos jollakulla kokemusta hoitotätsynä olemisesta?

Ihanaa sunnuntaipäivää kaikille!
 
:wave: lukemassa

Jaksamista kovasti teille, jotka olette yöimetyksiä lopettelemassa. Meillä syödään vielä kerran yössä, tosin meillä ollaan korvikkeella. Mutta pitäisi silti varmaan vaan kylmäsi lopettaa tuo yösyöttö.

Joptain piti kommentoida, mutten muista mitä :ashamed: Meillä oli eilen juhlat kavereille, kivaa oli mutta kaamee väsymys... Taijan menää huilaamaan, ku tyttö päiväunilla. Toiste lisää sitten.

Ai niin, meillä aloitettiin eilen vauvauinti. Alun ihmetyksen jälkeen tykkäsi kovasti :)

Nessu ja Aino 6kk
 
onpa hiljasta! :wave:

Tääl laskettiin pinniksen pohjaa tänään!Pakko se on uskoa että meijän pikkanen se vaan kasvaa!!

On ollu aika raskas päivä tänään,esikoinen ei nukkunu päikkyi ja nyt tekee koko ajan kiusaa ja on muutenkin mahoton!! :kieh:
Huomenna on neuvola esikoisel,hänen puheen kehityksestä!

nyt syömään sämppyi ja muffei!! :p
 
:hug: kaikille yötouhuilijoille..
Meillä myös yöt risaisia vaikka yösyönnit loppunut jo aikaa
sitten mutta muutoin on sitten kaikenlaista kitinää ja kääntämistä ym.
ja heräilee 2-1000 kertaa yössä. Tuttia ja taputtelua et rauhottuu..
Poika nukkuu samassa huoneessa kun ei sille ole omaa mihin
vois siirtää. Helpottas varmaan sekin etten mä ihan jokaista
käännöstä kuulis, olen senverta herkkäuninen.
Unipussi käytössä mutta eipä se ole unia rauhottanut.

Pikku mittarimato ryömii jo vauhdilla, tutkii innokkaasti kotia ja
menee huoneesta toiseen. Matkalla syö kaiken irtonaisen eteensä
osuvan..

Ens viikko ollankin ihan kolmestaan kun mies lähtee työmatkalle.
Hohhoi, tuleekin raskas viikko.

täytys kai raahautuu petiin, kohta varppiin jo eka herätys..

iitukka ja veikka 6,5kk
 
maanantaita kaikille :wave:

Muuttotouhuista selvitty vihdoinkin *syvä huokaus* :whistle: Kolme päivää siihen meni ja nyt olis sitten vielä järjestelyä ihan kiitettävästi. Ei oo mitään ihan helppoo muuttaa ok-talosta toiseen ok-taloon kun sitä omaisuutta on hiukan enemmän kertynyt nurkkiin :/ onneks meillä oli hyvä iso muuttoauto johon meni suunnilleen kaikki tavarat. Nyt ollaan miehen kans ihan rikki, joka paikkaa särkee ja kolottaa ja meikäläinenkin nosteli sit kaikenlaisia painavia laatikoita vaikkei varmaan vielä sais niin painavia nostella sektion takia kun nyt vähän tuntuu alavatsa kipeeltä :/

Nyt jatkan teidän kirjoitusten lukua :wave:

Kareliini ja Sara pian 6kk :heart:
 
Glow
Heissan.

Mä alan pikkuhiljaa vähän ressata et kuin mä selviin sitten keväällä kun on uus vauva ja Onni 1v :eek: ja heti tulee huono-omatunto jotenki kummasti kun tollasta ees ajattelee :whistle: miksi? en tiedä!
Onneks se on kevättä ja kesällä toivottavasti saan jonkun pikkusiskoista meille vähän avuksi pitemmäksi aikaa!
Vaikeehan sitä on vielä hahmottaa mitä tuleman pitää. Eniten mietin, et miten sujuu imetys, mitä Onni tekee sillä aikaa?! saako se hepulit tms...
Haluaisin nimittäin et tällä seuraavalla kerralla imetys sujuis ja voisin täysin imettää noin 6kk, aion nyt neuvolassa jo siitä sanoo koska Onnin kohdalla sieltä ei juuri tukea saanu, vai onko se niin et ite pitää sekin asia hoitaa!?

Annoin eilen illalla Onnille Semperin iltavelliä ja kas kummaa, nukkui hieman paremmin. Ei tullut mitään pulautuksia tms niinkun jokunen aika sitten tuttelin vellistä. Oli se kyl väsynykin kun normaalin 2-3 tunnin sijaan oli 5 tuntia hereillä iltapv/illalla putkeen. 1 pullo meni yöllä maitoa, vaikka heräsi 4 jälkeen, ei kelvannut maito, kuhan höpisi hetken ja kävi nukkumaan. Aamulla normi herätys 6.30. Meillä on saattanu mennä yössä kolmekin pulloa maitoa parhaillaan!!! musta se on jo vähän liikaa.... jos toiset ton ikäset pärjää ilman mitään... ajattelin yrittää vähentää. Onnihan ei puuroa syöny, pidin taukoa ja nyt taas riisipuuro ja kaurapuuro menee jotenkuten, aamuisin nyt ajattelin antaa sitä ja illalla ton vellin. Iltaruoan syö viiden/kuuden aikaan. Vellin seitsemän jäkeen kun käy unille.

Jaaha, nyt ei millään ne normaalit aamu-unet kuulosta tulevan :headwall:
silmät kiinni pitää mölytä sängyssä ja potkia pinnoja. Olin yöksi ottanu reunapehmusteen pois yhdestä kohtaa et on helppo antaa tutti pinnojen välistä, niin eikös se äsken potkinu irtoavan pinnan siitä irti.
Sain huutiksesta huudettuu Brion pinniksen meille!! =) siitä ei pinnat irtoile ja pohja on matala!

Vaikuttaa vissiin vieläkin, kun eilen nukuin sitte kahdet 1,5 tunnin päikkärit Onninkans! nyt on piiiiitkästä aikaa pirtee olo!!!!
Mies lähti 5 lomaviikon jälkeen töihin, kyllä mä jo kaipaisin sitä kotiin :whistle: :D




 
Kurkkimassa täällä :) Vihdoinki kämppä hiljeni. Toi esikoinen kun sai jonku hepulin eikä meinannu millää käydä nukkumaan. Kuudelta on kuitenki tänä aamuna heränny, ja mä sen kanssa |O Joten pikkasen kaipas tätä kahvihetkeä. Glowsun ajatukset on niin samoja mitä mä tietenki mietin vuos sitte :D Tää on kaikkein raivostuttavinta noissa kahdessa pienessä että kun huutaa toinen niin sitten huutaa toinenki |O Mutta siis kyllä sä tuut pärjäämään niiden kanssa, ihan varmasti :) Meillä mies oli alkuun sen 3 vko kotona ja otti ton esikoisen kokonaan hoidettavakseen, mä sitte totuttelin pienempään ja siihen imetykseen. Onhan tässä tilanteita ollu jos jonkun laisia mutta pääosin kaikki kyllä on menny yllättävän hyvin vaikka toi kuopus onki semmonen kiukkuilija että :D

Nyt kahvia nassuun!
 
Merksmerks
Kolmas imettämätön yö takana, huomattavasti helpompi kuin kaksi ekaa (koputan puuta...) Poika siis kyllä heräili mutta nukahti edellisöitä nopeammin uudestaan. Kerran taisin jopa oikaista pitkäkseni odottelemaan mitä tuleman pitää (kiehnääminen ja riehuminen vaan jatkui mutta ilman mitään isompia tyytymättömyyden merkkejä ) ja oltiin molemmat nukahdettu!

Mutta päiväunille nukahtaminen olikin sitten aivan eri juttu taas tänään. Huoh. Panikoin taas jo miehen & pojan kotonaoloa ja suunnitelmia, että ottaisi ekat viikot ainakin rennosti jotta nähdään miten menee....

Karkkihimoa jne piisaa eikä painonpudotusprojektin tuloksetkaan oikein tyydytä. Mites muilla on mennyt?

Ja sit ruuanlaittoa, tiskiä, pyykkiä jne. Palataan taas
almaa
 
Maanantaita,

ihanaa että täältä sa vertaistukea jopa banaanikärpäs asioissa ;) Mä olen kanssa ihan raivona niitten kanssa, mut yt näyttäs et ne on kuollu yksitellen sukupuuttoon, jess!!

Toi henkinen imettäjä oli kyllä huippu :LOL: On noi ukot kyllä välillä niin mainioita ja siis välillä niihin menee hiin hihat. Niinkus se fb:s Mankelin flippi, olikos se Rosinantelta, niin kyllä sai nauraa.

Meil jo 2 yötä nukuttu kellon ympäri ja siis annan allalla aina puhtipuuron maitoon tehtynä, ni laskin et typy saa siitä 200kcal, ett musta aika paljo, mut hyvin nukkuu. Tietääkö Sötnos et paljonko tollasen 8,5 kg:n mötkyn pitäs saada/ateria. Siis tietty koko päivän syömisethän se ratkasee, mut niinku suunnillee?

Jassoo, nyt tuli mies töistä ja typy heräs vaunupäikyiltä. Ai niin siis meillä opittiin lauantaina ryömimään. Huvittava tyyli ja aika hissuksiin vielä mennään :heart:

Kiva keli, mukavaa viikkoa!

T: HM ja tytsky pian 7 kk
 
Glow :hug: Musta on ihan ymmärrettävää, että kahden vauvan kanssa pärjääminen mietityttää.

Almaa: meillä mennään ihan samoissa tässä yöimetyksen lopettamisessa.

Meillä ei vielä helpottanut tuo yö, mutta aurinkoinen päivä piristi. Siitä voimat seuraavaan yöhön. Kyllä toi on kovapäinen lapsukainen. Illalla ei meinannut millään nukahtaa, kun varmaan tiesi, että tissilakko on taas voimassa. Yöllä temppuiltiin kahdesta eteenpäin, kuudelta annoin sitten aamupuuron. Nyt ajattelin antaa yöllä vettä, jos on kovin levotonta, aamulla poika nimittäin joi ensitöikseen 50ml yhdellä kulauksella. Kai sellainen huutelu pistää janottamaankin.
Päivällä pyytää useammin tissille, olen kyllä antanut aina kun pyytää. Syö kuitenkin kiinteitä ihan normaalisti, eli ei täytä mahaansa maidolla.

Käytiin lääkärissäkin, kun Konstalla on kynsivallintulehdus, lääkäri päästi vähän mätää pois ja antoi antibioottivoiteen. Nyt vaan koitan keksiä keinon, että poika ei söisi voidetta... :/

Niin ja tuosta miehen ottamisesta avuksi tassuttelemaan. Viikonloppuisin se ehkä onnistuisi, jos sillä olisi yhtään pidempi pinna. Viikolla sen pitää lähteä aikaisin töihin, joten silloin mun on pakko heräillä, että mies jaksaa töissä. Mies ei vaan kestä yhtään Konstan itkua ja se varmaan hakisi vaikka kuun taivaalta, jos se saisi itkun loppumaan. Eli saattaisi pakastimesta pian kadota säilötyt maidot. =)

Mutta luotan, että ensi viikolla meidän elämä on jo paljon helpompaa. Tai yöt edes hiukan parempia.

Tulipas omaa napaa...

Kuume ja Konsta 6kk+
 
Heipparallaa :wave:

Selkä senkun paranee :D.. toka kerta OMT fysioterapiassa auttoi jo huimasti. Pystyn jo istumaan! Pahin kipu takanapäin, olen niin iloinen. Nyt on pakko alkaa kuntoilla itsekin.. ja miehellekin jo vihjasin, että jos hän ehtii golfata niin mun pitää kans saada samanverran kuntoilla =).. saas nähdä :LOL:

Glow: Kyllä sä pärjäät kahden pienen kanssa =). Ja ota vastaan kaikki apu minkä saat. Uusimassa Vauva-lehdessä taisi olla artikkeli sisaruksista eri ikäeroilla ja oli juuri yksi jolla pieni ikäero. Siinä oli jotain vinkkejäkin (esim. oli pinnasänky olohuoneessa, että vauva sai olla isommalta rauhassa jne). Meillä syntyi nuo isommat lapset 1v 8kk ikäerolla ja kyllä sitä oli välillä väsynyt. Selkeä rytmi auttoi, jos imetin niin annoin monesti isommalle myös maitopullon ja otin kainaloon tai luettiin samalla kun imetin. Jos yhtään kantoliinat tuntuu omilta niin sitä myös suosittelen, pystyt tekemään paljon asioita isomman kanssa niin että pieni kulkee mukana. Jos sulla ei ole vielä kantoliina tms. ja mietit ostamista niin kannattaa käydä jossain alan liikkeessä sovittamassa niin löytyy se sopivin (vaik sit tilaisitkin netistä tai ostat käytetyn niin hyvä saada joku esittelemään sen käyttöä). Imetys varmasti mietityttää.. se on niin erilaista eri lasten kanssa. Tukea kannattaa vauvan kanssa hakea esim. imetystukiryhmästä tai imetystukipuhelimesta. Googlaa imetystukilista, sieltä löytyy paljon käytännön vinkkejä eri ongelmatilanteisiin (näihin voi etukäteenkin tutustua). Neuvolasta en ole valitettavasti ikinä saanut kuin pikaiset tsempit imetysongelmiin :eek:.. Ja sano synnärillä, ettet lähde ennen kuin imetys sujuu =)

Yöimetys: Voih :ashamed: :/ ... meillä vaan liääntyy yöimetys kerrat. Neiti oikein närkästyy jos yritän vain paijailla takaisin uneen. Suht virkeä vielä olen mut jossain vaiheessa kuitenkin pitää yrittää päivän sapuskoilla tulla toimeen. Toisaalta kun on noita allergioita ja ei voi antaa korviketta niin yöimetys lisää maidontuotantoa tai ainakin pitää sen samalla tasolla. No, yö kerrallaan... sit jossain vaiheessa kun ruvetaan yövierottamaan niin mies siinä varmaan saa toimia yökkönä. Jännä juttu mutta meillä ei ainakaan kiinteiden mukaantulo ole vähentänyt imetyksiä.. päinvastoin. Unipussi oli käytössä viimeyönä ja kyllä se vähensi vehtaamista. Hieno juttu. Muutenkin tyttö tykkäsi siitä kauniista kuosista, paijaili ja ihmettli.

Henkinen imettäjä :LOL:

Kareliini: Onnea uuteen tupaan :flower:

Nyt kahville ja keksille :p... hmm.. pitäis jättää noi keksit vähemmälle jos meinaa, et tää uimarengas vyötäröllä sulaa joskus ;)

Fiiu ja tyttö, tänään 7kk :heart:
 

Yhteistyössä