Pitkästä aikaa :wave:
Ennen kesää tainnu viimeks kirjotella :ashamed:
Alkuun vois laittaa meiän jätkän kasvut:
4kk 7730g 64cm
5kk 8450g 67cm
7kk 9795g 70,7cm
Liikkuminen: meillä lähettiin ryömimään vajaa 6kk, konttamaan 6,5kk, ja nyt ennen 7kk lähti kävelemään puita pitkin. Äkkiseltään luettuna helmikuiset näyttää olevan liikkuvaa sorttia
konttauskypärän hommasin myös kun tulee vielä ihan holtittomasti alas. Nyt kun on kohta 2viikkoo kävelly puita pitkin niin ei millään suostuis olemaan enää maassa... Kiipeemäänkin on oppinu, valitettavasti, lelulaatikkoon kiipee mielellään ja tv-pallille. Koko ajan saa olla silmät selässä ku toinen menee ihan tolkuttomiin paikkoihin *huoh*
Ruokailu: kaikki uppoo mitä pöydälle laittaa =) pikkasta vajaa 6kk alotettiin soseet ja nyt syö 5 ateriaa päivässä. Ihan intona on karpalo-omenaan
luulis että on hapanta mutta jätkä syö hyvällä ruokahalulla. Tuttipulloa ei huoli vieläkään, ei edes vettä suostu siitä juomaan. HYVIÄ vinkkejä tuttipullolle opetteluun otetaan vastaan...
Yösyöminen: valitettavasti sitä rintaa vaan kaipaa aina öisin, enkä mä oon jaksanu vielä mitään vierotusta alottaa :ashamed: esikoinen lopetti ite 11kk ja ajattelin, että saa tämä mennä samaan tahtiin jos tahtoo. Mä nukahdan aina yösyötöllä ite ja hyvin unet jatkuu aamuun asti poika siinä vieressä
syöttöön asti nukkuu omassa sängyssä. Yöt oli yhtä hulinaa yhdessä vaiheessa, mutta helpottu unipussilla
Päikkärit: nukkuu mun mielestä paljon... 1-2,5h 2-3krt päivässä ja kun yöllä nukkuu yhdellä syötöllä 12-13 tuntia (vertaan nyt esikoiseen joka nukku huonosti, tyytyväinen olen toisen unenlahjoihin
)
Harrastukset: muskarissa ollaan mekin, ja tosiaan on päikkäri aika mutta kyllä se hyvin herää ku muskari paikkaan mennään.
eroahdistus: on valtava, ei tarviin äiteen mennä ku jääkaapin oven taakse ku huuto alkaa välillä, välillä taas kaikki hyvin vieraidenkin kanssa. Pikkasen epäillyttää jättää kummitädille hoitoon ku olis omat synttärit tulossa että pääsis edes syömään ukon kanssa :|
hampaita: just tuli kuudes, alhaalla on 2, ja ylhäällä 4 jotka puhkes kaikki 1,5 viikon sisällä :/ voi sitä itkua ja huutoa lisäks oli toisella vielä korvatulehdus, joten mukavaa oli
Täytyy tässä aktivoitua ku kesäkiireet on ohi
Orchid ja peikkonen 7kk