Helmivauvat 2009 ~syyskuussa~

Mae
Moikka!

halit kaikille niitä tarvitseville. En ole kovin jaksanut kirjoitella, lukenut olen vain. Enkä oikein jaksa sitä tehdä nytkään.

Meillä Joonalla edelleen korvatulehdus vaan jatkuu. Nyt on kohta 3 viikkoa ollut antibiootilla, eikä toivoakaan paranemisesta. Ensi viikolla sitten putkitetaan. Lääkäri kysyi, että olenko kyllästynyt jo tulehdukseen. Ai että olenko?! No aivan varmasti. Sitten kysyi, että puhkaistaanko tärykalvot, niin olin sitä mieltä että tämä kun on sukuvika, niin ei sillä saada kovin pitkäksi aikaa apua, vaan putkitus edessä joka tapauksessa. Joten tehdään se nyt.

Mä vaan pelkään pahinta, ettei nekään auta. Meillä kun on sukurasitteena iso, märkäinen kitarisa, joka aiheuttaa noita tulehduksia ja näin pieneltä sitä ei vielä voi poistaa. Joten toivotaan nyt, että edes 4kk päästään eteenpäin näillä putkilla, että sitten lähempänä 1v. ikää voi poistaa sen kitarisan. Lääkäri nytkin katsoi sen ja sanoi, että on kyllä jo tosi iso. Mutta ei vielä märkäinen. Ja vaikka olisikin, niin ei sille oikein mitään voi tehdä, vielä. Että silleen.

Olen jaksanut olla aika rauhallinen ym. näiden juttujen kanssa. Mutta äsken kun tulin kotiin ja sain Joonan nukkumaan, tuli itku. Siis miten voi olla, että meillä molemmat pojat menee samalla kaavalla näiden tulehduksien kanssa. Tosin esikoinen oli jo 1,5v. kun alkoi tulehdukset, Joona menee vuoden aikaisemmin. Ja siis se on ihan hirveätä viedä oma lapsi leikkuriin ja nukutukseen. Onneksi tää putkitus ei oo ihan niin rankka kuin se kitarisanpoisto, mutta kun sekin tulee olemaan edessä joskus :(

Anteeksi oma napa, on ollut aika rankkaa eikä ole kovin positiivista oloa ollut. Mutta sillä on mentävä mitä annetaan. Itse kun ei voi näille mitään, valitettavasti :(

Mae ja Joona

Voi Mae! Tosi kurja juttu! :hug: Kyllä se vaan niin on että ite ottais kaiken sen sairastelun ja kivun niin paljon mieluummin jos vaan vois. Toivotaan vaan että ne tuubit nyt auttais...

Me oltiin aamulla silmälääkärillä pojan kanssa. Pojalla ollut syntymästään asti lievää karsastusta ja nyt vasta yli puoli vuotiaana sitä voitiin tutkia. Helpotukseksemme käynti oli tosi miellyttävä, tippoja laitettiin kyllä molempiin silmiin, eikä poika ees inahtanut! Tosi tarkkaan lääkäri tutki nuo silmät ja totesi ettei oo mitään hoitoa vaativaa taittovikaa tmv. ja tosi hyvin poika kuulema näkee (mistä ne senkin voivat ton ikäiseltä niin tarkkaan tutkia???) Varmuudeksi jäimme "kevyeen seurantaan" eli vuoden päästä käydään vielä tarkistamassa tilanne. Meil on kyllä suvussa aika paljon ollut tota karsastustaipumusta, mut se on aina mennyt omalla ajallaan ohi.

Mä kun lueskelin noita teidän 7kk nla-juttuja ni tajusin että meillä ei oo lainkaan 7kk:nlaa! Seuraava käynti on 8kk ja se on lääkärinneuvola! No, taas varmaan näitä eri paikkojen käytäntöjä.

Pojalla taitaa pukata ylähampaita, huomattiin tossa jo pari päivää sitten ettei suostu juomaan velliä vellituttiosan kanssa (se kun on semmonen kovempi) vaan ainoastaan sen pehmeemmän maitotuttiosan kanssa. Mun mielestä siellä ylhäällä pilkottaakin semmonen valkoinen viiva..

Joo ja päikkäreille nukahdetaan nykyään jostain syystä paremmin jos en mee heiluttamaan! Kohta viikko menty jo niin että laitan vaan sänkyyn ja siellä sitten kahistelee hetken ja nukahtaa omia aikojaan.. :eek: Kumma juttu, ei sen puoleen että en valita, tosi mukavaahan se on =) .

Nyt syömään jotakin muutakin kuin noita kriikunoita (meille tulee ihan hirveesti luumuja ja kriikunoita näköjään tänä vuonna...)

Glow
merkkiä pikasesti... Voi mikä yö oli meillä :attn: tuntuu että valvoin 03 asti, sitte alkoki ukon puhelin herätellä 6 aikaan :kieh: vakaasti harkitsen muuttoa nukkumaan toiseen huoneeseen. Miksi sen pitää käyttää herätystä sen sata kertaa, tuntia ennen ainaki alottaa ennenku nousee ylös :headwall: ja miks toi poju oli extra levoton? nukku se sit 2x 2 tuntia päivällä mut itte ei ehtiny kun leivoin ja siivosin... ja kävin ostaa ne rattaat :D kotiäipän iloja. ne paljon puhutut ja kehutut scooterit ostin.

Voi Mae, onpa kurjaa. Jaksamista sulle ja poitsulle. Kyllä se joskus vielä helppaa. Seranzulle kanssa tsemppiä, surullistahan tuo on mutta et sä mitään noille asioille mahda, yritä jaksaa vaan. Niin ja kiva kuulla Toukastakin taas.

Onpa Orchidilla reipas poika! Meilläkin on ryömitty jo kuukausi ja konttausasentokin löytynyt vaikka kuinka kauan sitten, mutta ei konttaamista eikä istumaan nousua. No, vikkelä on noinkin ja eiköhän ne sieltä kohta löydy nuokin liikkeet. Muutenkin poikamaista riehakkuutta tuntuu löytyvän, miehelle jo naureskelin että aika vipinät tullee kyllä olemaan heillä kun lähden töihin...

Imettämättä menty nyt 6 yötä (ei niin että laskisin.) Edellisyönä, tai siis aamulla 05.30, otin viereen valot päällä imettääkseni ja tarkoituksena että sitten noustaan uuteen päivään, no mitä vielä kun siihen nukuttiin molemmat ja niinpä sitten viime yönä poika taas odotti sitä rintaa. Kolmesta melkein neljään oli huutoa, ja uudelleen noin viideltä. Mutta pysyin tiukkana ja omaan sänkyyn nukutin ilman tisuttelua. Ei näköjään auta lipsua lainkaan.
Viime yön kruunasi mun armoton päänsärky ja meidän tosi nariseva sänk y (päätin että se onkin sitten seuraava ostos). Pojan nukahtaminen oli tosi herkillä enkä uskaltanut yhtään ylimääräistä narinaa aiheuttaa, niinpä jäi särkylääkekin ottamatta, järkevää!!

Ollaan parina viime päivänä reippailtu tosi paljon, nyt taitaa olla lonkankoukistajat ihan kipeet, pitäis varmaan venytellä. Odottelen niin niitä menkkoja että jo hetken toivoin kuukautiskivuiksi. Päätin myös että meneillään olevan Cerazette-liuskan jälkeen pidän pillereistä tauon, koska tuoteselosteessa lukee että voi toisilla vaikuttaa niin että kuukautiset jäävät pois kokonaan. Onko mitään kokemuksia?

Niin ja KÖ:lle kiitokset, mäpä tilasinkin kanssa unipussin tuolta antamastasi osoitteesta. En sitä Sterntaleria vaan Grobagin kanssa, raha ratkaisi.

almaa

puuh...kaikki pipinä :snotty: Ihme oirei kaikil ja kaikil erilaisii. Miehel, mul ja Jadennal kauhee räkätauti ja mul särkee tiäs monetta päivää pää ja nyt on ääni erittäin miäsmäinen ja kaamee hyljeyskä limoineen :x

Iltapuuron annon oon alottanu viikko sit mut ei se yäuniin ainakaa vaikuta.
Edelleen syä tosi pienii määrii kiintei viäl ja aattelin nyt alkaa ite niit väsää ja pakastelee alottaa lihanki.

Mä kans tos yks päivä mietin et mä en varmaa jaksais enää uutta raskautta tai lisää lapsia. En ainakaa nyt. Tää on nii ihanaa nyt ku isommat lapset on jo koulus ni ei oo niin hoidettavii enää ni saa rauhas keskittyy päivisin vauvaan ja ehtii olee sen kaa. Jos saisin vielä lapsia ni haluisin ainaki 6vuoden tauon :D mut oman iän pualest en sit ehkä kuitenkaa.

J+J6.5kk

pur
MAE :hug: :hug: tosi ikävää. Kuule oot varmasti tosi väsyny ja turhautunu ja itse lapsena korvakierteessä olleena ymmärrän hyvin palkosi. En tiiä ootko kokeillu mut oma kokemus lapsuudesta on noi toi ratamouute. Se kun löydettiin niin väheni ne tulehdukset, ei siis poistunu mut kuitenkin väheni. Perustuu siihen et hetin kun flunssan oireita on ilmassa sitä aletaan ottamaan ja se ohentaa limaa niin ettei pääse sit pakkautumaan ja kytemään. Nyt mulla on täällä tytön kanssa kokeilussa noi Frantsilan Karva Korva tipat, siinä on ratamoa kanssa ja muita voimakkaita ihan korvatulehdukseen vaikuttavia lääkekasveja, makso 11e luontaistutekaupassa. Ja mulla vahvasti semmonen olo et vältyttiin just ensimmäiseltä vakavalta korvatulehdukselta. Tosin mä olen myös laittanu korva käytävän eteen myös valmistamaani öljyä, joka kyllä sisältää pitkälti samoja ainesosia kin toi Karva Korva, höyryhengitystä ollaan iltasin annettu ja tippa eykalyptusuutetta rasvaan sekotettuna oon nukkumisten ajaksi levittäny rintakehään. Eihän nää välttämättä kaikille tehoo, mut saattaa se koittamisen arvosta olla. oikein paljon voimia sulle :hug: :hug:

ALMAA mulla tuli sillon ihan alussa minimaaliset menkat vaikka olin Ceratsetten alottanu sen jälkeen ei oo menkkoja ollu. En oo kyllä niitä kauheesti kaivannukkaa, enkä oo osannu olla huolissaan kun tosiaan lääkäri mainitsi siitä sillon kun niitä määräs, et näin voi käydä. Tosin nyt kun imetys alkaa lähestyä loppuaan niin oon huomannu kans mahakipuja ja noita täällä muitten mainitsemia PMS oiretakin. Että voihan nää liittyä kovatsi niihin imetyshormonien heilahteluihinki.

Siitä huolimatta et tyttö on ollu kipeenä niin hereillä ollessaan on nyt sitten alkanu ihan metritolkulla liikkumaan. Se meno on semmosta kummallista ryömimisen konttauksen ja karhukävelyn välimuotoo, mut kukin tyylillään :LOL: . istumaan on kanssa alkanu harjottelee kovasti. Ja mikään ei oo niin hauskaa kuin kävely ulkona uudet vaaleanpunaiset tennarit jalassa äitin käsistä kiinni pitäen. :heart: Ihan kunnon askelia ottaa.

Huomenia:)

..tosin yli 2,5h jo hereillä oltu.. Tänään lähetään pienelle syysmatkalle as.vaunun kans. Yhen yön reissu luvassa:) Tullaan jo huomenna kotiin ku sunnuntaina on sit vauvauinti. Se kyllä "rajottaa" viikonloppuja seuraavan 2kk ajan vielä. En raaski olla sieltä pois kun kuitenki pitää maksaa (lääkärintod. saa rahat pois, ei muuten).

Kävin eilen aamulla Ellenin kans neuvolassa tarkistuttaa korvat. Se on "rapsutellu" korviaan koko viikon ja alettiin epäillä, et näinkö se korvatulehdus sit on tullu. Selvittiin säikähdyksellä, ei korvatulehdusta! HUH! Oik. korvassa oli ehkä vähän vettä mutta tärykalvo liikku kuitenki. Ja vaikkua oli molemmissa korvissa kuulema paljo. Eli uimaan päästään korvien puolesta:)
Täällä on muitaki vauvauijia, nii miten te saatte ne korvat kuivattua uinnin jälkeen? ja yleensäkin kylvyn/suihkun jälkeen ettei sitä vettä jäis korviin...?

pur:n neiti ottaa jo askelia.. meillä Ellen seisoo mieluusti tuettuna pystyssä mut ei todellakaan ota askelia.
Reilun viikon ajan se on noussu lähes konttausasentoon ryömiessään mut silti menee eteenpäin ihan vaan ryömimällä. Tosin kerkee silläkin tavalla mm. kaakeliuunin tuhkaluukkuja näpertelee ja stereokaappia heiluttelee..

Ruuan suhteen ei oo onneks mitään ongelmaa. Kaikki uppoo:) Mä mietin, et mitähän vois oikeen sekotella ku tuntuu, et annan aina vaan pottu-porkkana seosta jossa on kukka/parsakaalia ja sit joku liha/kalapala.. Eli noita kasviksia mietin, mitä te annatte? Riisi ja makarooni tulee vasta 8kk..

Rosinante.. ei meilläkää ollu 7kk neuvolaa. Mun mielestä se ei kuulu "normaaliin" neuvolakäyntirytmiin, mut sinne saa mennä jos haluu. Meilläki on 8kk lääkärineuvola. Sit tulee ainaki se tutkimuspiikki, ei vissiin muita.

Miten noi influenssarokotteet?? Siis ei sikainfluenssarokotteet vaan ne ihan "tavis"-influenssarokotteet, eiks ne anneta vauvoille?

Nyt äkkiä eilisen BB:n loppu boxilta ja sit pakkaamaan... Omat vaatteet on viel kaapis ja Ellenin kamat on katottuna mut ei vielä as.vaunussa.

Viikonloppuja mammat ja muksut:)
Nanada ja Ellen 7kk1vko

Mulla alkoi tämä päivä hysteerisellä itkulla :snotty:

Alexi on ollut rinnalla viimeksi eilen aamulla klo 07. Eilen tarjosin rintaa vähän väliä, mut ei kelvannut edes päikkäreiden jälkeen niinkuin normaalisti. Työntää vaan itseään huutaen pois päin |O Ajattelin, et yöllä sitten imee tissiä niinkuin aina ennenkin.

Yö oli tosi rikkonainen, heräili puolen tunnin välein. Tarjosin ekan kerran tissiä 03, mikä oli aika aikaisin normaaliin rytmiin verrattuna. Sitten tarjosin 05, 06, 07... Muutaman kerran otti nännin suuhunsa, mutta irrotti siitä itkien otteensa. Kävi kuitenkin aina nukkumaan suht rauhallisesti omaan sänkyynsä tutilla tai ilman. Herättiin sit uuteen päivään 9.40 eikä vieläkään kelvannut tissi :eek:

Eilen ei suostunut juomaan edes vettä nokkamukista. Tissimaitoa laitoin joka ruokaan 20-40ml. Toinen alahammas puhkesi eilen... Iltapuuroa syödessä haroi toista korvaansa tosi paljon, oletan sen johtuvan hampaasta, koska just maanantaina tarkastettiin korvat ja ne oli kunnossa. Voisko olla kuitenkin korvatulehdus, vaikka ei ole räkänen tai kuumeinen?

Mä olen ihan sairaan huolissani :headwall: Kuivuuko tuo lapsi? Miten sen kalsiumin kanssa? Miksi se ei huoli tissiä?

Soitin aamulla jo imetystukipuhelimeen ja luin netistä imetystukilistan lakkoilujutun. Puhelinneuvoja sanoi, et syy lakkoiluun vois olla nuo hampaat. Että suu on vaan niin kipeä, et ei pysty imemään...

Miestäkin häiritsin töihin itkuisena, vaikka mitäpä se pystyy asiaan sieltä auttamaan, tai muutenkaan :| Tarjoutui kyllä lähtemään kotiin, mut vakuutin meidän pärjäävän vielä muutaman tunnin kahdestaan.

Neuvolan puhelintunti alkaa just. Jos sinnekin soittais, vaikka en usko sieltä mitään apua saavanikaan :headwall: Apteekista ajattelin pikaisesti hakea korvikejauhetta (meillä siis on se maitoallergia, joten marketin korvike ei käy) ja mitä mieltä olette kalsiumlisästä?

Nyt siskot rakkaat, kaikki neuvot on tarpeen! Mä olen ihan epätoivoinen ja itken vaan täällä kotona... Poitsu kattoo mua vaan pitkään, kun äiti vollottaa. Väsykin on, kun koko yön olen nostanut tuttia ja sitten murehtinut valveilla tätä imetysasiaa :ashamed:

Anteeksi tämä omanapanen kirjotus :ashamed: :snotty:

Valvonut Tuiskunen ja lakkoileva Alexi 7kk 1vko+

Tuiskunen Koita syöttää vettä (tai maitoa) t-lusikalla, meillä ainakin tepsinyt kun ei ole suostunut pullosta juomaan, siinä onkin "kiva" sitten 100ml lusikoida... hedelmäsoseet on myös suurimmaksi osaksi vettä joten jos niitä suostuu syömään niin no hätä, noi on kuitenkin yleensä parin päivän lakkoja. Meillä tosin tyttö ei suostu juomaan enää kuin aamumaidon, todella todella harvoin päivällä yhden kerran. Nesteet saa vedestä ja ruoista. Nestetasapainon korjaajia apteekissa on Osmosal ja Floridral mutta noi on yleensä jos on pidempään jatkunut oksentelu/ripulointi, hetkessä kuivumista ei tule ellei vauva sitten oksentele ja ripuloi ja ei syö edes ruokaa.

Apteekista saa Kalcipos tabletteja jota jotkut esim maitoallergiset vauvat syövät saamansa ohjeen mukaan jauhettuna ja ruokaan sekoitettuna, joistain apteekeista löytyy myös valmiiksi jauhettua kalsium-jauhetta.

Haavemamma Kiinteää ruokaa syövän vauvan päivän kokonaiskalorintarve on noin 1000kcal +100kcal jokaista ikävuotta kohden. Yksilöllisiä eroja toki on, paras yksilöllinen indikaattori tietenkin on se että nouseeko paino, jos ei nouse niin ei saa tarpeeksi energiaa eli ruokaa ja kaloreita on lisättävä. =)

On nää päivät vaan pitkiä ja uuvuttavia Yh: na kun ei ole ketään kelle hetkeksi antaa vauva vaan koko ajan ja kaikessa vauva on oltava mukana:) Sympatiat kaikille oikeasti yksinhuoltajille :heart:

Nyt potemaan päänsärkyä lepoon kun tyttökin nukkuu hetken :wave:

Tuiskuselle piti vielä sanoa että ettekös te ollut menossa sinne allergologille vai muistanko väärin? Allergologilta voi kysyä kalsiumlisästä kun on maitoallergia ja paljonko sitä voisi antaa sitten kun ei imetä enää ja kun Axu ei voi syödä juustoa, jogurttia jne. Ja onhan niitä soijapohjaisia jogurtteja jne ja sitten erityiskorvikkeet joihin on kalsiumia lisätty jonkin verran.

Tsemppiä Tuiskunen! Kalsiumin vuoksi en näin lyhyessä ajassa huolestuisi, kunhan lakkoilu menee ohi ottaa kyllä omansa taas. Tärkeintä on varmaan nyt varmistaa, että saa nyt nestettä jollain muotoa, joko eri tavoin juotettuna tai ruuan kanssa (hedelmäsoseethan on vettä suurelta osin myös). Mä esim hörpytän veden ruuan kanssa ja poika pitää siitä kovasti, tosin ei ole hampaita vielä tullut.
Ja syynä tuohon lakkoon on varmaan just nuo hampaat, eli mennee ohi. Älä panikoi, vaikka osaan kuvitella että omatkin hermot olisivat ihan riekaleina jos rinta ei yhtäkkiä kelpaisikaan.

Kiitos kaikille tähän astisista kommenteista :flower: Olette henkireikä tässä ahdistuksessa. Ja väsymys tekee tästäkin asiasta sata kertaa pahemman! :|

Lusikoin aamupalan kanssa poitsulle maitoa ja hyvin maistui. Ei voi olla kyse siis ainakaan siitä, että se maistuisi jotenkin oudolle... Olin näkevinäni, et pojan kieli on alapuolelta melko "musta", johtuisko juuri noista alahampaista, jotka outoina ja terävinä hankaa kieltä. Josko, kun tottuu niihin uusiin juttuihin suussa, sitten taas huolisi tissiä :$

Enpä olisi ikinä itsestäni uskonut, et tää imetyksen loppuminen (toivottavasti nyt ei kuitenkaan ole sitä ) ottais mulla itsellä näin henkisesti koville :headwall:

Nyt lounasta, vähän myöhässä, kun nukuttiin aamulla niin pitkään...

Tuiskunen ja Axu

Tuiskuselle tsemppiä! :hug: Ei kannata huolestua, meillä kans menny muutama päivä hampaiden takia tosi pienillä juomisilla. Meidän terkan mukaan ei vauva niin nopeasti kuivu jos kuitenkin syö esim. hedelmäsoseita mis on paljon vettä. Meidän käskettiin seurata pissaamista, jos vaippa kuitenkin kastuu niin ei tarvitse pelätä kuivumista. Ja tosiaan sen kalsiumin saannin kanssa ei haittaa vaikka jäis pari päivää väliin... Selvähän se on että suu on kipeä kun hampaita pukkaa, toivottavasti helpottaa pian!

Voi rotta kun mulla on jotenkin tosi paska fiilis. Oon yrittäny täyttää tänään sitä Kelan hoitovapaan nettihakemusta. Soitin pariin otteeseen siihen neuvontanumeroon, kaks eri muijjaa neuvoi eri tavalla täyttämään sen vuosilomaosuuden. Mä oon nyt ihan sekasin että kannattaako sitä hoitolisää hakee vuosiloman ajalta vai ei. Toinen oli sitä mieltä että sitä voi hakea jälkeenpäinkin ja toinen neuvoi hakemaan kaikki samalla kertaa. Mulla vaan tulee vasta joulukuussa tilinauha niistä vuosilomista ja saan silloin vasta ilmoitettua sen tarkan summan. Enkä tiedä kun lomapäivät jakautuu kahdelle kalenterikuukaudelle, että mitä se vaikuttaa... Mä niiiiiiin vihaan näitä hakemusjuttuja ja pähkäilyjä :headwall: !

Juu-u, se ois taas viikonloppu edessä. Ukolla taas joku henkilöstöpalaveri illalla töitten jälkeen, eli kotiutuu varmaan taas vasta sitten kun poika on jo nukkumassa. Arvaan että mäkin oon silloin jo aivan sippi taas.... Hohhoijjaa, koskakohan tämä elämä alkais vähän normalisoitumaan? Mä alan olla niin kyllästynyt tähän yksin olemiseen ja siihen että kaikkien kotihommien pyörittäminen on nykyään meikäläisen kontolla. Tekis mieli joskus vähän valvoa ja vetästä vaikka perskännit :LOL: , mut enhän mä voi kun poika herättää hyväs lykys monta kertaa yössä ja aamulla ylös viim. klo 06. Ja sitten alkaa taas uusi päivä ja sama kierros alusta :ashamed: . No joo, tulipa taas rutistua. Tosi onnellinen olen pojasta enkä vaihtais tätä aikaa mihinkään, mut kyl te tiiätte mitä tarkoitan... Äiti on vähän väsynyt.

Tuiskunen :hug: Jaksuja!! Saitkin hyviä vinkkejä joita itse koitan panna korvan taakke kun niitä meillä tarvitaan!

Sötnos Kiitos :heart: No puuro onkin kaiketi maidon lisäksi niitä eniten kcal pitoisia kun eihän noissa kasvissoseissa paljoa ole, että ei se 200 kcal sitten kerralla kait liiaksi ole.

Syöminen on täälläin taistelua, onneksi maitoa menee nyt vähän paremmin, että kompensoi :/

Rosinante
Aivan kuin mun suusta, mä kans pyörittäny nyt viikon tätä huushollia ku ukolla joka ilta jotain ja eilen sit ku hain sen illal kotiin tein vielä ruoanki ja jouduin koko aika sanoo "annoitko vettä, tarjooppa maitoo, vaihdappa vaippa"..eli ihan perusasioista joutuu silti pitelee huolta, mainitsin asiasta, sit se ärähti mulle istahtaessaan valmiiseen ruokapöytään, ni hups ku meni kaikki ruuat roskiin :eek: ..enpä ollu ennen tollasta sieppiä saanu :snotty: Sit jo kyrsi ku itel hirvee nälkä..laskin sataan ja kävelin ovesta pihalle, tein tunnin lenkin ja vähä savut pääs pihalle... Tosiaan grr!

Tän lisäksi viimeyönä vaavi herätti varmaan ainaki 5x ja tutti piti antaa. Maidon annoin jo sit klo 6, ku olin iha puhki. Kävi se ukkoki siel vissii kerran, ite nukuin sohvalla ku osoitin mieltäni :/ Maidon jälkeen sit nukuttiinki 11:a.
Ny nukkunu 3 tuntii päikkyjä ja sain vihdoin suursiivottua ja pakattua. Kerranki pakkasin ihan ekana omat kamani ja sit vasta vaavin ja yms. Eli mökille lähtö. Mun isä tulee rakentaa kuistin portaita ukon kans, eli minä hoidan vaavia. Eikä sit paljo keskustella ja puida asioita ku se isukki siinä matkassa. Meinaan kyllä illalla ottaa pari rentouttavaa ku baby menee nukkumaan.

Hyvää vkl:a, ihana keli!

HM ja pikkuinen 7 kk

pikaista merkkiä.. täällä ollaan taas flunssassa.. kitinäukkeli on taasen palannut.. eli toisinsanoen on hampaita taas odotettavissa viikon sisällä... ylähampaat on vissiin vähän kovempaa tekoa kun kaikki maholliset oireet tulee voimakkaammin esiin. viidettä hammasta odotellaan... yöt on huonoja :headwall: ite oon nukkunu parina yönä ehkä 3 tuntia, viime yönä vähän paremmin, mutta voikun väsyttää!!!!!

nii joo, meikäläisellä alkaa sitten 4.1 työt, äippäloman jälkeen pidän kaikki lomat pois. pomon kanssa juttelin tosta hoitovapaasta loman aikana ja se sano että niin ei saa tehdä!!! vaikka kela sano että on ok! ni mitähän tää nyt tarkottaa.. se tuumaili etten voi tehdä 2 päällekkäistä poissaolopyyntöä yhtäikaa eli loma ja hoitovapaa... keltäköhän nyt kyselen tuon oikeellisuuden????

Heips pitkästä aikaa! Kiirettä piisaa...
Asuntoa ollaan etitty. haluun noista pirun rappusista eroon. Hamsteri kuoli, kissa tosi kipeä lopetus uhan alla ja koiralla teetetään pennut. että kiirusta pitää.
Essure-sterilisaatio tosiaan sitten pistettiin. Oli tosi mutkaton homma! Mulle ei tosiaan sovi mitkään hormonaaliset ehkäisyt eikä se kupari kierukka.. Mut nyt on sitten huoleton olo! hmmm huoleton olo mistä! Eihän mulla ole sitä ukkookaan

Kyllä menee monella vaavilla samanlailla kuin meilläkin. Yöllä jostain syystä herätään kolmelta ja valvotaan tunti. Hampaitako lie tekee kun puuro nyt vähän tökkii!!!
Meillä ryömitään kovaa kyytiä peruutus vaihteella ja eteen päin mennään tosi hitaasti!!! :D
Flunssa ja kuume vaivaa myös täällä meitä, ettei vaan ois sika-tauti kun nythän se on monella todettu tosi lievänä.. No oispa sitten sairastettu jos sitä on!

Ps. olkaa tarkkana kodinhoidon tuen verotuksen suhteen.... Mä oon nyt puljaillu sen kanssa!

Pistän tähän meitin päivä rytmin unien ja ruokailun suhteen. Jos jollain on jotain kommentoitavaa niin otan mielellään vastaan:

Aamu herätys 6:00
Aamupuuro 7:00 neljän viljan /hedelmäsosetta 1dl
aamuunet 8:00-10:00 +maito 100ml
Lounas 11:00 lihakasvis sose/purkki
Päiväunet 12:00-14:00+maito 100ml
Välipala jugurttia puoli purkkia +maito 100ml
Iltpäiväunet 16:00 puoli tuntia
Päivällinen kasvis sosetta purkki+ maito 70ml
iltapuuro 19:00 neljän viljan/hedelmä sosetta 1dl
19:30 Yö unille+ maito 100ml
Yöllä ei herätä kertaakaan syömään.
Vaihteluja on hieman, mutta tosiaan aika vähän..
Mä ilmoittauduin nyt kanssa muskariin teitin muitten innoittamana. jospa se meijän vierastuskin vähän helpottaisi siitä!
Terveisin Memsku ja Helmi

Mae
audriina siis lapsesta saa hoitorahaa, vaikka et olisikaan kotona hoitovapaalla. KUNHAN lapsi EI ole päivähoidossa. Me saatiin esikoisesta viime kesä- ja heinäkuussa, vaikka oltiin molemmat töissä, mutta meillä hoidettiin ne muutamat päivät jolloin olisi hoitajaa tarvinnut, niin sukulais-/tuttavavoimin. Niin ja periaatteessa, kun olet vuosilomalla OLET töissä.

Meillä nukuttu 3 yötä ilman syöttöä :D 2 edellisenä yönä on halunnut maitoa n.7, mutta tänään heräsi vähän yli 8, eikä kiirettä syömään. Tosi kivaa.

kalsiumin saannista. Mun täytyy varmaan ostaa jotain lisää tolle pikkumiehelle, kun laskin, ettei se saa kun 200mg/vrk kalsiumia maidosta.

löysin muuten tällaisen http://www.fineli.fi/component.php?compid=2023&lang=fi

Mae ja Joona :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Memsku-74:
Heips pitkästä aikaa! Kiirettä piisaa...
Asuntoa ollaan etitty. haluun noista pirun rappusista eroon. Hamsteri kuoli, kissa tosi kipeä lopetus uhan alla ja koiralla teetetään pennut. että kiirusta pitää.
Essure-sterilisaatio tosiaan sitten pistettiin. Oli tosi mutkaton homma! Mulle ei tosiaan sovi mitkään hormonaaliset ehkäisyt eikä se kupari kierukka.. Mut nyt on sitten huoleton olo! hmmm huoleton olo mistä! Eihän mulla ole sitä ukkookaan

Kyllä menee monella vaavilla samanlailla kuin meilläkin. Yöllä jostain syystä herätään kolmelta ja valvotaan tunti. Hampaitako lie tekee kun puuro nyt vähän tökkii!!!
Meillä ryömitään kovaa kyytiä peruutus vaihteella ja eteen päin mennään tosi hitaasti!!! :D
Flunssa ja kuume vaivaa myös täällä meitä, ettei vaan ois sika-tauti kun nythän se on monella todettu tosi lievänä.. No oispa sitten sairastettu jos sitä on!

Ps. olkaa tarkkana kodinhoidon tuen verotuksen suhteen.... Mä oon nyt puljaillu sen kanssa!

Pistän tähän meitin päivä rytmin unien ja ruokailun suhteen. Jos jollain on jotain kommentoitavaa niin otan mielellään vastaan:

Aamu herätys 6:00
Aamupuuro 7:00 neljän viljan /hedelmäsosetta 1dl
aamuunet 8:00-10:00 +maito 100ml
Lounas 11:00 lihakasvis sose/purkki
Päiväunet 12:00-14:00+maito 100ml
Välipala jugurttia puoli purkkia +maito 100ml
Iltpäiväunet 16:00 puoli tuntia
Päivällinen kasvis sosetta purkki+ maito 70ml
iltapuuro 19:00 neljän viljan/hedelmä sosetta 1dl
19:30 Yö unille+ maito 100ml
Yöllä ei herätä kertaakaan syömään.
Vaihteluja on hieman, mutta tosiaan aika vähän..
Mä ilmoittauduin nyt kanssa muskariin teitin muitten innoittamana. jospa se meijän vierastuskin vähän helpottaisi siitä!
Terveisin Memsku ja Helmi
Ai niin tosiaan yksi maito välipala 70ml...lisäksi

Heippis!

HM tuntuu olevan siis muillakin samoja fiiliksiä. Mä en oo ihan noin radikaalia siirtoa vielä tehnyt että sapuskat heittäisin mäjelle, mut ei kaukana oo ollu! :LOL: Koitetaan tsempata ni kyl kai se siitä sit taas...

Täällä nukuttu viime yökin taas aikast hyvin. Nukkumaan menty 19.40, kahdelta herätty piereskelemään ja sit jatkettu taas unia. Aamuseiskalta oli herätys. Äippä kiittää. :heart:

Mulla on tullu vähän semmosia fiiliksiä että on jotenkin alkanut jo etukäteen surettaa ton pojan puolesta jos hän jääkin meidän ainoaksi lapseksi.... Siis mähän olen aina liputtanut vaan sen yhden lapsen puolesta mut nyt on jotenkin ehkä mieli muuttumassa... En tiedä, olis vaan kiva että pojalla ois tulevaisuudessa leikkiseuraa. Toki tuleehan niitä kavereita sitte hoitopaikankin kautta, mut mut.... Mä oon jo sen ikänenkin että kohta alkais olla kiire jos vielä meinataan yrittää. Toisesta syrjästä mä oon nytkin ollu välistä jo ihan hermoromahduksen partaalla kun mies on niin vähän kotona, ni mitä se ois sitten kahden kanssa. En tiedä kestäiskö pää... Vaikeita juttuja kun toisaalta ois tehtävä nopeita päätöksiä ja toisaalta on jo aikanaan sovittu että meille riittää vaan tuo yksi lapsi. Vaan eihän sitäkään tiedä vaikka eka tärppäsikin heti ensi yrittämällä, että toista koskaan tulisikaan vaikka kuinka haluais. Lapset on lahja. No joo, ei siitä sen enempää. Tämmösiä taas sitte mietiskelty... :whistle:

Nyt kurkkaamaan fb.

Audriina, kotihoidon tuen hoitorahan (-lisä riippuu sit tuloista) saa kun alle 3-vuotias lapsi ei ole kunnallisessa päivähoidossa eikä saa yksityisen hoidon tukea (näin hyvin tiivistetysti.) Eli miksi et voisi saada hoitorahaa ja palkkaa loma-ajalta, sehän ei ylipäätään töihin kuulu mitä Kelan kanssa teet (ja samoin ei Kelaa hoitorahan osalta kiinnosta mitä teet töiden suhteen niin kauan kun lapsi hoidetaan muualla kuin em).

Poika nukkui edellisyönä 9,5 tuntia putkeen. En ole yli puoleen vuoteen nukkunut niin pitkään (n 6 h), kyllä oli hienoa. Viime yö olikin taas hankalampi, edelleen sitä ensimmäistäkin hammasta odottelen, josko siksi siis.

Vauvauinnissa oltiin ja kohta tulee kaveri kylään, siispä paniikkisiivoamaan (ranskalainen siivous kuten joku sanoi, eli näkyvimmät paikat ja romut vaan). Kivaa lauantaita

almaa

Tuiskunen,m inä epäilen myös että hampaista voisi johtua.Nuo supot voisit testata ennen imetystä (huom puoli tuntia ennen arvioitua syömistä että kerkee kipulääke vaikuttaan) ja meillä lakkoiltiin kanssa yksi päivä.Mutta kun lapsi oli unen rajamailla annoin tisua niin alkoikin imemään eikä huitonut pois.Eli just heränneenä mutta unisena tai toisin päin voisit koklata kanssa.Ja korvakipuun ei tarvita aina nuhaa tai kuumetta, sillä se niin piru onkin selvittää kotikonstein mikä mättää..
Toivotaan että alkaa taas maistumaan maitopuoli sieltä mistä pitäis.

Meillä nuhaa,pientä känkkää,pottakakkailua,ruuan sylkemistä ja muutoin vain arjen iloja..

Yhteistyössä