Helmivauvat 2009 ~syyskuussa~

:wave:

yöimetys Tarttis varmaan ruveta lopettelemaan tota yösyömistä,mutta ton esikon yöhulinan takia ei oo viel rahkeet riittäny siihen! Meil oli tänään esikoisen neuvola ja mainitsin siel et imetän viel,ni hän oli sitä mieltä et ei kannata ottaa siit paineita!Et lopettelee sit ku meno rauhottuu! Ja Miro ei kyl syö ku kerran tai kaks yöl,välil o öitä et ei syö kertaakaan!

Jaahas,tais ukkeli nukahtaa!Ihanaa,ku nukahtaa ihan ite!Ain ei oo ollu sillai!

nyt syömään! Ei oo laihdutus menny kauheen hyvin! :ashamed: Mut mul on nyt suunitelma,sit ku täytän 30v(11.4.2011)oon ainaskin 25kg laihempi! =)

huomenna tulee joku ukkeli kattomaan tota vesivahinkoa!ja menee sit entisen asukkaan piikkiin!! :kieh: He ovat muutenkin sählänneet tääl vaiks mitä!! :kieh: :headwall:

tyyppien äippä ja Miro 7kk +

Imetysongelmista joku kyseli, kannattaa soittaa pikaisesti RAY:n tuella toimivaan imetystukipuhelimeen. Lehdestä luin että sitä ollaan lakkauttamassa niin jos näkevät että se on oikeasti tarpeellinen voisivat tulla toisiin ajatuksiin.
http://imetys.fi/imetystukipuhelin/
Mä soitin joskus Helmin ollessa ihan pieni kun maitoa tuli liikaa ja sain ainakin hyviä neuvoja!

Yöimetystä
mäkin meinasin alkaa lopettamaan, mutta meillä on tytöllä vielä niin pieniä olleet noi kiinteät ruokamäärät että en oo viitsinyt. Yleensä kun on kuitenkin syönyt vain sen yhden kerran ja joskus ei sitäkään niin ehkäpä ne jäisivät itsestään pois.

Yöhulinaa ei onneksi viime yönä ollut, huh! Jospa tuo vaihe nyt olisi ohi kun ryömiminen alkaa olla jo niin tuttua puuhaa ettei tarvi öisin harjoitella. Viime yö oli eka "normaali" yö reiluun viikkoon, tässä välillä söi 3-4 kertaa ja kiekui lähes joka tunti jotain... Tänään onkin ollut ihan eri fiilis taas kun sai yhdellä herätyksellä nukkua koko yön.

Mä olin lauantaina triathlonilla! Se oli sellainen miniversio tosin vaan (uinti 300m, pyörä 10km ja juoksu 3km), ei sentään kokonaista ihan tähän. Harjoitteluohjelma oli tiukka, uimassa oon käynyt viimeksi n. rv30, pyöräillyt oon viimeksi joku 3 vuotta sitten ja lenkillä oon käynyt tänä kesänä kerran, edellinen kerta olikin sitten viime vuoden kesäkuussa ennen kun alkuraskauden selkäkipu pysäytti :LOL: Vaunulenkeillä oon toki käynyt, mutta onhan se vähän eri asia. No, läpi meni kuitenkin ja aikaan jäi vielä parantamisen varaa ensi vuotta varten :D

Hienoa Fiiu että selkä on jo parempi! Ihan hanurista selkäkivut! Toivottavasti lähtee kokonaan ja saat vetreän selän.

Unipussin tilasin, mutta ei varmaan voida vielä käyttää kun meillä on niin kuuma! Mittarin mukaan 23-24 astetta ja tilasin sen paksumman pussin kun kuvittelin jotenkin että täällä on n.20 astetta enkä tyhmänä viitsinyt tarkistaa. Ja kun toi paksu oli tarjouksessa :headwall: No, talvi kun tulee niin ehkä saadaan lämpöjä alas jos patterit jätetään makkarista pienemmälle. Muutenkin ihan liian kuuma huonelämpötila toi 24, ei siis ole edes patterit päällä ja silti on noin kuuma. Kivampi kaikkien nukkua viileämmässä.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!
Kvartti ja Helmi 6kk+++

meille ei mitään erikoista! tasasta tahtia tällä kertaa.. pää ei kopsu enää yhtä paljon, vaikka vauhtia on sitäkin enemmän..

ajattelin tulla jakamaan teille ihanan "runon" jonka kuulin vauvakerhossa tänään.. heti piti ettiä se netistä!! :heart: http://www.perhekerho.net/hauskaa/105.htm

Audriina Kiva kun laitoit tuon runon tänne. Oon lukenu tuon aiemminki ja aina tulee kyyneleet silmiin kun sen lukee. Tuo pitää niin paikkaansa. :heart:

Meidän poika kakkasi tännään ensimmäistä kertaa pottaan! Oon nyt parin viikon ajan käyttäny poikaa potalla istumassa, niin ettei se ala pelkäämään sitä ja on se jo aiemmin pissannu pottaan, mutta nyt kakkasi ensimmäistä kertaa. Olin kyllä niin ylpeä että! Piti heti soittaa isälle. Ja mieli ois tehny ottaa kameralla kuva potasta, mutta en ihan kehdannut... ;)

Täällä on päikkärit kadoksissa. Poika ei oo nyt pariin päivään nukkunu ku vartin pätkiä päivällä. Ja illalla on sitten simahtanu ihan yhtäkkiä yöunille. Nytkin simahti puoli kahdeksalta ja vetelee vielä sikeitä. Enkä tajunnu vaihtaa vaippaa ja yöpaitaa päälle heti seittemältä, kun toinen näytti siltä ettei vielä nukahda. :headwall:

Kun noista yöunista on ollut puhetta ja meilläkin on pitkän aikaan yksi kolmen-neljän tunnin pätkä ollu juhlaa, niin nyt pitää hehkuttaa, että viime yönä oli ensimmäinen pätkä kuus tuntia. =) Tosin itehän en nukkunu niin pitkää pätkää, mutta onpahan toiveita siitä, että kyllä meidänkin poitse joskus alkaa nukkumaan paremmin.

Nyt jos menis suihkuun. Katsotaan niin poika päättää nyt herätä. No saispahan vaipan vaihdettua. :whistle:

Kuume, mä annoin kanssa yöllä vettä ja hyvin maistui, toivon vaan ettei siitä tule seuraavaa 'herättäjää' ts että täytyisi heräillä juomaan. Hiukan pelkäsin että viime yö menisi ketulleen, kun mies oli pojan kanssa kahdestaan illan ja 'ei saanut poikaa syömään puuroa' - epäilin että voi nälkä yllättää. Mutta samoin meni kuin edellisyöt, tai no 5.45 herättiin ja syötiin mutta varsinaisesti yöllä ei - laitoin valot päälle jne jotta poika ei kuvittele että on yösyönti. Nyt onkin ollut sitten seitsemästä asti torkuilla.

, mistä tilasit tuon unipussin? Mä en ole edelleenkään sitä hankkinut kun sain pääänpinttymän Sterntalerin unipusseista ja niitä taitaa olla vaan netissä. Minkä merkkisiä teidän muiden pussit on? Meillä on nuo yöt olleet nyt levottomia konttausharjoitusten takia, siis kun ryömimisharjoituksista päästiin.

Virmeelle onnittelut pottakakasta : ) Pitäisi tosiaan sellainen laidallinen pottakin hankkia, on tässä taas ostoslistaa.

Kivaa päivää kaikille,
almaa

Almaa, Kestovaippakaupasta tilasin ja pussin merkki on Grobag. Ne oli vähän edullisempia kun jotkut toiset pussit, mutta musta ainakin vaikuttaa ihan laadukkaalta kuitenkin. Pehmeä materiaali ja saa kuivata kuivurissakin.
http://www.kestovaippakauppa.com/?kat=10009

Mä nyt täällä jo mietin että pitäiskö tilata tollanen ohuempikin versio kun kerran täällä on niin kuuma. Talvella kylmällä varmaan menee toi paksumpi ja maalla mutta taitaa kyllä olla liian kuuma. Hmm. Mies kyllä riemastuu jos ohutkin pussi löytää tiensä meille :D

Muoks. Ai jaha, no ei tarvi ainakaan tuolta sitä tilata kun kaikki 1.0 togin pussit 6-18kk näyttäisi olevan loppu tilapäisesti... Paksumpia kyllä löytyy.

Mä oon niin onnellinen että meillä on kohta neuvola, niin pääsen sinne purkamaan taas sydäntäni noista hemmetin yöheräilyistä! Viime yö oli poikkeuksellisen "mukava", eli heräs ekankerran vasta 02, mutta kun annoin vettä niin ei oikein suostunu paljoa juomaan, eikä sen jälkeen nukkumaan. No sitten siinä pyörittiin ja siliteltiin puolisen tuntia ja aina kun näytti että rauhoittu ja läksin pois, niin eikö se sieltä päänsä nosta ja rupee itkemään. Sitten hain maitoa ja syötin sen, sammu kuin saunalyhty ja nukku sinne 06.30 asti!

Tänään ekaakertaa mennään vauvavoikkaan! :)

Meillä nyt kovasti harjoitellaan tuota konttamista, mutta eteenpäin ei liikuta. Heijausliike on tullu nyt ihan muutaman päivän aikana ja konttausasento on päällä lähes jatkuvasti. Voisinpa veikata, että ryömimiset jää sikseen ja neiti lähtee konttamaan.

Mä näin ihan kamalan unen! Äidilleni sanoin apteekissa, että ostetaan mulle raskaustesti, ihan huumori mielessä. No sitten tein sen siellä apteekissa ja kassalla täti sano, että onnea kovasti, tää on iloinen plussa! :eek: siis iloinen plussa? ja minä rupesin itkemään...olin ihan shokissa ja en voinu käsittää miten on mahdollista koko juttu, kun mulla on kierukkakin. En siis ois koko lasta halunnu! :LOL: Hirveä uni, aamulla ei naurattanut, mutta nyt kylläkin :D Mistähän lie tuokin on tonne aivokoppaan pamahtanu, liekkö eilisestä vierailustani ystävän luona jolla on viikon ikäinen vauva :p

Ootteko huomannu että lapsi levittää kädet, ikäänkuin päästäkseen syliin? Mä oon ihan varma että meillä tehdään niin. Aina kun tuun ihan lähelle, niin ottaa sellasen lentokone asennon ja sätkyttelee :) Kaikille ei niin tee. Ja toinen on sitten se, että jos mä olen toisessa huoneessa ja erehdyn vilkasemaan mitä neiti tekee ja sitten hän huomaa minut, niin alkaa kauhgea kitinä ja vininä (ennen tätä siis ollu ihan muina miehinä leikkimässä, ilma huolenhäivää). :kieh: Siispä, mun pitää aina tosi varovasti kurkkia :D

Voi että mä taas tänään vuodatin kyyneliä, kun otin Hennin syliin ja sit mulla soi Suvi Teräsniskan - Hento kuiskaus. Sanat sopi just siihen hetkeen :'( :heart: Mä vaan rutistin Henniä ja se oli siinä niin rauhallisena, poski mun poskea vasten...

Hento kuiskaus pimeässä
se pyytää viereeni vielä jää
hyvä on hiljaa olla tässä
mennyttä en luonas enää nää
syliisi unohdun
ihoosi painaudun
hetkiseen tarraudun
ja pienet toiveet toteutuu

Toinen mikä saa mulle kylmät väreet on Johanna Kurkelan - sun särkyä anna mä en http://www.youtube.com/watch?v=NjyzB1sqNDw&feature=related

Jospi ja maailman ihanin lapsi Henni :heart: :heart: :heart: :heart:

pur
Viikon kuumeilu vaihtu tänä aamuna juoksevaan räkään. No hyvä että valuu, ettei vaan pakkaudu tytön korviin. Mä sitä hermoilen kun meillä on Miehen kans molemmilla ollu lapsena paha korvakierre. Mut muuten ihan hyvin voi.

YÖHULINAT meillä alkanu tässä kans. Ensin alkaa itku joka ei lopu ennenku viereen ottaa ja sitten alkaa hulina. Kestää tunnin verran monotusta kylkiin, seinän raaputusta, naamaan läpsimistä ja iloista jokellusta. Ja kaupan päällisiksi tyttö on aikaistanut nukkumaan menoaan puol seittemään ja heräämistään puol kuuteen. Ei auta enään tissi eikä pullo, ylös on noustava ja se tuntuu varsin epäinhimilliseltä. Äsken onneks keksin asian positiivisen puolen. Tyttö menee pitkille aamupäikkäreille noin tunnin päästä, eli siinä saan hänen että omat aamutoimet tehtyy kun hän jo menee takas nukkuu ja sitten mä saan sen kaipaamani aamuomanajan. Musta on aina ollu mukavaa puuhailla aamusin omia juttuja kun muut vielä nukkuu. Nyt pääsin taas rakkaan harrastukseni pariin ja pullottelin tinktuuroita ja laitoin uusia tekeytymään....

JOSPI Pihla on tehny tota syliin pyytämistä jo monta kk

nyt se heräs.....

Heips!

En tiiä, mihin tää aika oikeen menee.. Viikonloput menee yhessä hujauksessa eikä kerkee oikeen mitää tekee..

Jaksamisia yökukkujavauvojen vanhemmille tai ehkäpä enemmänkin äideille:) :hug:

Meillä Ellen nukkuu aamu-uniaan, on nukkunu nyt jo tunnin. Eilenki se nukku vähä yli 2h aamu-unia. Se herää heti seittemän jälkeen ku radio alkaa hiljaa "pulputtaa" herätystä avomiehelle. Mutta ihmeen hyväntuulinen Ellen on vaikka tavallaan kesken unien herää. Sillä se haukottelee vielä kamalasti aamupuurolla mutta nauraa samalla:) Tosin eipä se viikonloppunakaan nuku klo08 pitempään joten meillä ollaan hyvissä ajoin liikkeellä myös viikonloppusin.

Eilen illalla olin jumpassa:) Oi ihanuus. Nyt tuntuu sit niskassa ja selässä että ne on todellakin jumissa ja kaipaa liikuntaa. Ellen oli sit kitissy koko 1,5h täällä kotona. Ja kun näki mut hikimärkänä nii ISO hymy ja kiljuminen.. Pikkasen se "söi" avomiestä, sen näki sen ilmeestä... Uusimmassa Vauva-lehdes oli just et ku vauva jää huutamaan ku äiti lähtee jonneki. Siin oli sit et pitää vaan lähtee, mut ikinä ei saa lähtee "salaa". Avomiehellä on nyt sit joka maanantai-ilta "omaa aikaa" lapsensa kans...;)

Jospin raskaustestiuni toi mieleen et mä tässä yks päivä mietin, et haluunko mä oikeesti enempää lapsia. Meillä kun on tavallaan kolme lasta joista yks on mun ja miehen yhteinen.. JOS tulis yks lisää, nii se tietäis et pitäs hankkii 2kpl isompia autoja, myydä as.vaunu tai hankkia isompi... talossa on kyllä tilaa.. Ja sit noita teiän yökukkumisia lukiessa tuntuu, et mukavuudenhaluisena ihmisenä tyydyn yhteen ihanaan neitokaiseen :heart:
Jospi, mainitsit tuossa et sulla on kierukka.. Kuin kauan se on ollu sulla ja kuin pitkään sulla oli tiputtelua? ja jos joku muukin palstailijoista on kierukan käyttäjä, nii saa vastata. Mulla on ollu nyt kierukka 3vkoa ja tiputtelee edelleen..kauhuskenaarioni on, että tiputtelee koko ajan eikä lopu ikänä:/

Tjahas, jos kattois nyt äkkiä eilisen BB:n boxilta ja sitte jotai hyödyllistä.. Eilen mä sain lyhennettyy makkarin verhot ja laitettuu ne ikkunaan. Tosin ikkunoita ei oo vielä pesty, odotan apuja..

Raikkaita syyspäiviä:)

Nanada ja Ellen

Meillä nukuttiin viime yönä! =) Tai valvottiin ainakin huomattavasti vähemmän, kuin ennen. Konsta kävi nukkumaan 19.30, yöllä oli hereillä tunnin joskus kolmen aikoihin, muutoin annoin ainoastaan muutaman kerran tuttia. Vettä joi innokkaasti kerran. Heräsi vasta klo 7.30. On kyllä loistava olo, kun on saanut nukkua! :heart: :heart: Nyt herra on aamu-unilla. Saa nähdä miten käy päiväunien tänään.

Meillä alkaa kanssa harrastukset tällä viikolla. Tänään ensimmäistä kertaa äiti-vauvajumppa ja torstaina sitten muskari. Kohta pitäis lähtee kaverin ja sen koirien kanssa lenkille, vaikka onkin ihan tosi kurja keli.

Kaverilla on raskausviikkoja 36+jotain ja kyllä aina välillä kadehdin sen masua. Nopeastipa aika kultaa muistot... Kun nyt muistelen loppuraskautta ihanan jännittävänä aikana, vauvan liikkeitä suloisen pehmeinä... Onneksi olen aikoinaan poiminut nuo raskausajan tekstit talteen, sieltä voi sitten muistutella itselleen, että ei se tainnut ihan noin hohdokasta olla.

Ajattelin käydä lastentarvike kirpputorilta katsomassa unipussia. Kun se on musta kamalan kallis uutena, mutta teillä on siitä niin lupaavia kokemuksia, että tekis mieli kokeilla. Kun pystyynhän tuo poika on nousemassa heti, kun hieman havahtuu.

Meillä kanssa pyydetään syliin, sekä lattialta, että toisten ihmisten sylistä. Ja nousee jalkaa vasten, jos on vaikka laittamassa ruokaa, kun haluaa syliin. Suuttuu ihan kunnolla jos ei pääse heti kun haluaa. Ja eroahdistus on alkanut. Tosi hienoa, kun vaikka siivoilee ja kulkee huoneesta toiseen, niin aina kun menee nurkan taakse alkaa kamala pelästynyt huuto ja poika tulee valtavaa vauhtia perässä tarkistamaan katosinko maailmasta. Jos olen samassa huoneessa voi leikkiä pitkiäkin aikoja rauhassa yksinään, mutta kun katoan näköpiiristä tulee heti parku.

Mutta nyt äkkiä suihkuun, kun poika vielä nukkuu.

Kuume ja Konsta 6kk+

Tyyppien äippä :hug:

Nanada: mullakin on kierukka, ollut nyt n. 6vkoa ja vuoto on oikeastaan loppunut. Ihan satunnaisesti saattaa tippa tulla, etenkin jos on innostunut olemaan lähikontaktissa miehen kanssa.

Voi itku TÄ! Kurjaa tuommoinen. Jaksuja!

Hienoa, että yöt on alkaneet paranemaan!!!!

Meillä alkaa Kaapsun nuha olemaan ohi! :wave: Töivotaan ettei ny sit enää lyö korviin....

Kaapsu myös pyrkii syliin.. :heart: Ihana toukka!

Meillä viis vaisaa siitä missä äippä on :LOL: Tekee tutkimusmatkoja ja saapi äippä tulla perässä... Pakkohan se on mennä, kun pikku tolvana nousee seisomaan, mitä kummallisimpiin kohteisiin.. Eikä ymmärrä esim tv tason hyllyjä vaan pää paukkuu ylempään hyllyyn. :eek: Tulee kyllä perässäkin, tutkimaan kylppäriä jne B) jon oon vaik pyykkei laittelemassa.

Meillä edelleen yöunille käyminen ei kiinnosta! Eilen 23 taas...

GLOW ihan varmasti mietityttää, miten kahden pikkuisen kanssa! Mutta pärjäät varmasti ja tosiaan ota apu vastaan ja OSAA myös apua pyytää ja vaatia!!

Mulla EI OLE ollenkaan ikävä raskausaikaa! Ei todellakaan ole mun laji.... Synnyttää voisin, mutta sitten taas se toipumisaika :headwall: :headwall: NO THANKS! :D

Piti mennä tänään katsomaan ystävän pikkuista tyttöä, mut niille tulee vieraita iltapäivällä ja jos haluan tulla niin aamupäivällä pitää mennä. No.. Ei me minnee päästä, kun en halua sekoittaa Kaapsun aamu-unia. Meen sit huomenna iltasella, kun PÄÄSEN kampaajalle! Voin kuvitella miten jättiläiseltä tuntuu mein pikkuvauva! Tämä neito, kun on vain reilu 3kg ja Kaapsu syntyessän miltei 5kg.. B)

S ja Kaapsu 6kk 2vko

Hei taas

kirjoitteli imetystuen mahdollisesta loppumisesta... valitettava juttu tosiaan kun on monella auttanut paljon. Tässä linkki adressiin, ken haluaa laittaa nimensä: http://www.adressit.com/imetyksen-vertaistukipalvelut-paattymassa-vuodenvaihteessa

Almaa: Mä ostin Steintalerin unipussin Babycare verkkokaupasta (suomalainen). Maksoin verkkopankin kautta, tuote tuli luvatussa 1-5 päivässä.

Jospi: Meillä kans painokontrolli tytöllä neuvolassa perjantaina ja aionpa minäkin hieman kysellä vinkkejä yöheräilyyn. Mun rinta taitaa nyt toimia tuttina öisin :eek:

Nyt väsyttää... kokeiltiin eilen perunaa ja sen seurauksena (uskoisin) oli yö tosi levoton. Kamalat ilmavaivat ja mahanväänteet :(. Ei siinä auttanut unipussikaan. Lopuksi otin pois siitä kun tyttö ei päässyt kunnolla nostelemaan jalkoja että saisi ilmavaivat ulos. Ainoa mikä hieman rauhoitti oli rinta.. ei juuri syönyt mut suussaan piti lohdukkeena. Nyt huomaan jo itsessänikin väsymistä kun näitä hulinoita on jatkunut jo muutama yö ja oma selkäkin vihoitellut (onneksi tosi jo paljon parempi). Heh.. pitäisiköhän soittaa imetystukipuhelimeen ja kysellä vinkkejä yöimetyksen lopettamiseen ;).

Tyyppien äippä: :hug:

Tyttö nukkuu niin täytyy siivoilla jos ehtisi sitten hieman huiliakin.

Fiiu ja tyttö, 7 kk :heart:

Glow
No juu, eka muskari nyt käyty. Kiva kun se on aamulla, mutta nyt on päivärytmi sekasin :/
just aamu-unien aikaan oli se, Onnihan nukku autossa mennen tullen mutta ei tunnu nyt enää nukahtavan, mut ei oikeen hereilläkään ole hyvä olla. Ja tunnin päästä esikon ja iskän haku eskarista ja töistä. Toi muskari matka on just semmonen "kiva" about 15 min torkku pätkä.... Nooh, ehkä tämä tästä.

Mä täällä taisin avautua siitä koira asiasta. Ai että mua kuulkaa korpeaa. Pahoittelen, jos täällä on todella eläinrakkaita ihmisiä mutta mulla on vaan niin mitta täynnä sitä koiraa ja mä luulin et asia oli jo sovittu että se lähtee, mut eikös ukko ala viikonloppuna kyseleen että "jos se viel jäis" |O mulla ihan vähä kilahti. Se ei siis kerrassaan tajua mikä ressi se elukka mulle on! Mä sitten sain järkyn päänsäryn eilen illalla/yöllä koko asiasta taas. En halunnu painostaa ja jankuttaa, mutta eipä toi äijä tunnu asian eteen tekevän mitään jos en jankuta :headwall: :kieh: oon niin loppu, niin loppu!!! niin idiootti asia.
Tekis mieli pakata kassit ja sanoo että takas en tule niin kauan kun se elukka täällä on. Sori vaan! Kiitos ja anteeksi.

Heissan pitkästä aikaa (mulle siis pitkä aika, kun on muutama päivä :LOL: )

Glow, tsemiä koira-asiaan :hug:

voi kurjuus vesivahinkoa :hug: Mä niiiiin tiedän ton tunteen, kun selviää mitä kaikkee kivaa edellinen omistaja on talolle tehnyt. Meillä on ainakin kaikki päin h*lvettiä ja niistä nyt sit vissiin oikeuteen mennäänkin perimään rahoja. Joku päivä sanoin miehelle, et tää talo on varmaan kirottu :headwall:

Kuumeelle :hug: ja tsemiä öihin! Kiva, et yks yö mennyt jo hyvin!

Perjantaina meinasin lähteä Kelaan, mut postipoika toikin paprut kotiin :D

Meillä on eka hammas. Tuli ihan kivuttomasti. Äitini huomas sen viime perjantaina syöttöpuuhissa :D

Yöimetystä jatkan minäkin vielä ja toisaalta ihan mielelläni, koska Axu ei huoli juurikaan tissiä päivällä. Eli ihan sen kalsiumin takia.

Miehen sisko laittoi juuri tekstarin, et Axun serkkutyttö oli tehnyt ekan pissan pottaan. Ja tyttö on siis kohta 3kk!!!!!!!!! On siinä anopilla saarnaamista mulle, kun meillä ei ole edes sitä pottaa vielä :headwall: Ajattelin asiaan perehtyä kunhan poikanen nousee itse istumaan.

Lauantaina oli ekan kerran viihteellä sitten raskaus- ja vauva-ajan. Ei ole kauheesti aikaisemmin tehnyt edes mieli. Oluen tai kaks olen kotona juonut saunan päälle, mut siinä se. Oltiin siis miehen työkaverin häissä ja mun äiti tuli Axun kanssa meille. Oli tosi kiva lähteä, kun tiesin et poitsu on hyvissä käsissä. Kiltisti oli syönyt ja mennyt nukkumaan mummin hoidossa. Ja pullosta juominenkin oli sujunut hyvästi :LOL: Pikkasen meinas pukata paniikkia vaatteiden kanssa, kun kuvittelin mahtuvani vanhoihin juhlatanttuihin, koska kaikki vanhat farkut menee kyllä päälle. Pe-iltana sitten intouduin sovitteleen pukuja ja ylläri; ykskään ei mennyt tissien kohdalta kiinni :headwall: :headwall: Pakko oli laittaa erillinen ylä ja alaosa. Onneks oli jotakin kotona, ettei tarvinnut lauantai aamuna rynnätä ostoksille :LOL: Joo ja punkkua join oikeen huolella koko illan, eikä noussut päähän sit ollenkaan :headwall: Tosin söin kyllä koko rahan edestä hääherkkuja, et varmasti vaikutti myös asiaan. Krapulaa oli kyllä sit sunnuntaina senkin edestä, heh! Mutta kivaa oli!

Vauvauinnissa aloiteltiin ja poitsu oli kuin kalavedessä :LOL: Nautti ja kiljui ilosta!

Kohta mennään seurakunnan Ekavauva-ryhmän aloitustapaamiseen. Katsotaans nyt millasta toimintaa se sit on. 6 kokoontumiskertaa on syksyn aikana.

Tuiskunen ja yksihampainen Alexi 7kk 5pv

Nanadalle...kierukka ollu nyt 2kk ja tiputtelu oli alkuun kans sen 3vkoa, sit rupes laantumaan. Ekat kuukautiset kesti 2 vkoa ja eka viikko tuli ruskeeta tuhrua ja koski mahaan, sit tuli 2 päivää kunnon satsi verta ja sit taas alko hiipumaan. Nyt ootankin "innolla" toisia kuukautisia, et onko samanlaiset kun sillon ennen raskautta kierukan kanssa.

mut nyt vauvavoikkaan!
Jospi

Heippa taasen!

Täällä taas kohtuu hyvin nukuttu yö takana. Poika nukkui 19.10-07.20, mut 05 heräs aamuvellille. Se on vaan näköjään se 10 tuntia semmonen raja kun nälkä herättää, mut onneks nukku sitte vielä sen pari tuntia päälle. Mä oon jotenkin ihan sikaväsynyt silti! En tiä vaikuttaako toi että on niin monta katkonaista yötä plakkarissa, ettei ihan heti saa kuitattua noita univelkoja. Eilen olin jo kasilta aivan valmis nukkumaan, siippa se oli taas soittotreeneissä ym. menoissaan koko iltapäivän ja illan, enpä siinä sitten jaksanu kovin iloista seuraa olla kun kotiutu siinä ennen kahdeksaa. On se vaan kyllä uskomattoman väsyttävää tota varmaan jo 12 kiloista punttia laahata ympäri huushollia ja keksiä virikkeitä. No, tänään pääsen työkaverin kanssa kävelylenkille illalla, toivottavasti ois vähän pirteempi olo kuin eilen..

Meillä kans se paksu 2,5 tog unipussi ja Grobag-merkkinen. KultaPienestä tilasin 37e.

Nyt kaffetta ennenkuin silmät lopsahtaa kiinni...

Iltaa,

täällähän on hiljaista, mutta ihan kiva kun itsekin tulee käytyä harvemmin, niin vähemmän sivuja luettavana.

Täällä kaikki ennallaan, paitti että kun tuo prinsessa nukkuu hyvin yönsä niin kissa vanhus aloittaa mouruamisen aamutunneilla siinä 5-6 |O Juoksentelee pitkin kämppää ja pöytiä ja maukuu, ruokaa tarttis niinku antaa, mut en anna prkl. Ja siis kissalla on aina nappuloita, mutku ei kelpaa ne, tarttis saada gourmetia. Hermot oli mennä viime yönäkin, valvottiin sit miehen kans molemmat. Vaavi jos joskus valvottaa niin silloin valvon vain minä :kieh: Kissa valvottaa molempia..että voihan katti matti!! Mökillä oli niin helppo laskea se pihalle. No alotin matokuurin sillä josko madot syö sen ravinnon..katsellaan.

Asensin tänään kans pistorasioihin suojia kun pikkuinen halutessaan ryömiskelee jo kunnon matkoja.

Ikävinä uutisina sain myös tänään että rakas pikkuveljeni eroaa kihlatustaan. He ovat olleet kolmanneksen elämästään yhdessä, joten mun on vaikeeta edes ajatella etteikö ne olis :'( ..en ole koskaan ottanut näin raskaasti kenenkään toisten eroa, että naama turvoksissa B) Oli jotenkin kumma tilanne kun syötin samalla iltapuuroa vaaville ja itkin ( mies ei ollut kotona) ja ihan kun pikkuinen olis yrittänyt piristää mua kun välillä ihmetteli vakavana ja sitten heläytti oikein leveän hymyn vähän että "hymyileppäs säkin äippä katos näin!" :heart: ..ja muahan vaan tietty itketti lisää. Voi ei. Sitten se ielä oikein nojaili pää mun rintaa vasten sylkyssä ennen nukkumaan menoa, snift. Ihanku olis lohduttanut :heart:

No nyt nukkumaan. Paikat eilisestä äiti-vauva jumpasta NIIN kipeet että todellakin oli tehokasta. Huomenna muskariin sitten jos pääsen sängystä enää ylös :)
Hyvää yötä! Miehellä onkin tässä joka ilta jotain, että saadaan olla ihan tyttö porukassa..

HM ja pikkuinen pian 7 kk

Heippa!

Väsyttää...ku ei moneen yöhön olla nukuttu. Isompi poika aloitti viime viikolla kerhon ja perhekerhossa käytiin keskiviikkona, no nyt on sit kaikilla ollut hyvä flunssa jonkin päivän.
Eli missään muualla ei olla käyty kun siellä kerhossa .

Miehellä on keuhkot kipeet ja yskä ja nuha, mulla kans yskä ja nuha, keskimmäisellä pojalla kuumetta ollut reilu 38 C + yskä ja nuha ( yskii yöllä, että meinaa tukehtua ) sit ku yskii herää vauva..Eliaksella kans yskä ja yöllä nenä ihan tukossa, ei ilma taho kulkea mistään kautta. Isoimmalla pojalla on oikeestaan nuha ilman yskää.
No me jätetään kerhot huomenna väliin ja mennään sit viikon päästä hakemaan uus tauti |O ...

Huomenta!

Nyt o sit nuha meijä pikkasel! :/ Kahesta asti ollaan oltu hereil,nukuttu vaan pieniä pätkiä!!Ja tänään tarttis alkaa pakata tavaroita ja tyhjentää kaappei ym.!! :whistle: No,kahvia vaan monta pannullista!!
Se on muuten kamalaa se nenun imeminen!!En tykkää siit yhtään ja toinen huutaa ku syötävä! :ashamed: sit mul o pöhkö pelko et mä unen pöpperöisenä vahingossa oon puhaltanu sin enkä imeny!! :ashamed: Joo,oon vähä väsy!

Ei muuta ku hommiin!! :wave:

pur
EROAHDISTUS :LOL: joo tota meitin neidil ollu kokoajan. Mä oon keksiny siihen semmosen et kun muutenkin laulan hänelle aika paljon niin sellasin hankalina päivinä jollon tosiaan ei sais lasia vettä ottaa ilman et hän on sylissä saati poistua eri huoneeseen mä laulan. Alotan laulun niin että Pihla näkee, että äiti laulaa ja jatkan laulua sit muualla. Usein miten toimii rauhottaa ittensäkki (ku joskus vaan ei ihan kokoaikaa jaksais ja alkaa ärsyttää :ashamed: ) ja Pihla antaa se pienen hetken kun jää kuuntelemaan äidin ääntää.

Alotin eilen kotihoidot varuiks korviin kun lekuri toissa pvnä sano et punotusta on mut ei oo viel tulehduksen asteel. No tietty kun räkätauti alko ni alko sit pian haroo enempi korviaki, voihan olla vaan painettakki mutkun ei niist kotihoidoist haittaakaan ole ni varuiks alotin. Illalla sit totesin, et oisin voinu alottaa aiemminki kun meinas mahdottomaks homma mennä. Hän ihan selvästi haro korviaan ja itku valittavasti. tein kaikki maholliset temput mitkä tiiän ja sain onneks tytön sit nukkuu rauhas puolilta öin aamuun asti. Nyt aamul tietty oli ihan tukos mut ei haronu enää korvia. Mut joo jatkataan hoitoja ja toivotaan et tilanne rauhottuu, en tykkää yhtään käyttää terveyskeskukses tyttöö kun siellähän niitä pöpöjä vasta onkin. Toissa päivänäki soitin ensin, kerroin tilanteen (sillon ei ollu ku kuumetta/lämpöö mut oli jatkunu viikon) ja kysyin heidän mielipidettään tarviiko tulla. Ja kun mentiin niin menin ulos odottaa, meillä on täällä terkassa yks tosi kiva sihteeri, joka muistaa nimeltä kaikki ja lupas tulla sanomaan kun on meidän vuoro.

tauko! :D

Glow hienosti sä pärjäät kahen pikkasen kanssa!meijän pojilla o ikäeroo 1v10kk ja ihmeen hyvin o menny!tosiaan apua vaan täytyy pyytää et saa välil hengähtää!

Fiiu hieno homma et selkä o jo parempi!

Audriina toi o ihana runo! :heart:

kuume tosi hienoa että teil alkaa helpottamaan noi yöt! :hug:

tuiskunen harmi et teil on kans ollu talon kans ongelmii!inhottavaa jos täytyy men oikeuteen! :hug:

jaahas,eikun jatkamaan! :wave:

Nyt mä tulin varmaan ihan hulluksi. Tilasin sit toisen unipussin, ohuemman version. Ei ollut tarkoitus mut tää oli musta niin sairaan söpö että olikin ihan pakko...
http://www.babygurgles.co.uk/sale-grobag-china-doll-p-529.html?osCsid=e3771ca788acc2b9d0ec6e231677fba9

Ja siis koitettiin eilen sitä paksumpaa niin tyttö oli ihan tulikuuma eikä saanut rauhoituttua siellä, oli kun saunassa. Ei siis voida vielä pitää sitä kunnes ilmat kylmenee ja kämppäkin toivottavasti vähän. Meillä kun on pieni asunto niin jos on pyykkiä pesty ja kuivattu kuivurilla on täällä kuuma!

, se nenän imeminen on tosiaan ihan kamala! Mä en saa edes kunnolla itse imettyä, en jaksa vetää niin kovaa. Ollaan tehty niin että mies on imenyt ja mä sitten yritän pyydystää sen rään äkkiä ennenkuin tyyppi ehtii imaista sen takas nenuun. Kauheaa rääkkäystä, mutta pakko tehdä jos toinen rohisee :/

HM, jaksamista veljen eron kanssa sulle! :hug: Ottaa koville kyllä nuo läheistenkin erot, vaikka ajatellaankin monesti ettei se muihin vaikuta mutta kyllä vaan vaikuttaa paljon! Toivottavasti pysyt kuitenkin tekemisissä tämän entisen kihlatun kanssa, oot varmasti osa hänenkin elämäänsä. Meillä on ollut lähiaikoina pari samanlaista itkutilannetta kun ensin se meidän perheen koira lopetettiin ja olin siitä surullinen. Kamalan vaikea lapsen edessä olla itkuinen ja silti koittaa selittää ettei ole mitään hätää... Toinen oli toissapäivänä kun mun hyvän ystävän koira kuoli yllättäen ja surin sitäkin, säälittää tuo ystävä kun muutenkin on ollut hankalaa ja nyt kävi näin tosi surullisesti... :'(

Nyt neiti taas heräsi ja puhelin on pirissyn pariin otteeseen, eli so long! :wave:

Glow
Haavemamma, mun sisko erosi keväällä avokistaan ja mua itketti se kanssa vaikka ei mua yleensä itketä tuommoiset. Mä olin kai niin tottunu et ne on "aina yhdessä" ja ne oli niin ihana pari mun mielestä, ei mitään dramaattista liittynyt tapaukseen... siskon avokki oli ja on se edelleen niin mukava kaveri. Hullua siinä oli se, et mä olin ensin enemmän huolissani et kuinka se mies pärjää kun siskoni vaan otti ja lähti mitään sanomatta ja mies kyseli multa sitten tiedänkö mitään.... :whistle:

Tulipa sit ostettua Onnille "konttauskypärä" mä olen tähän asti melkein naureskellu niille turhakkeille mut alko tuntuu että toi pää kolisee ihan vähän väliä niin josko se vähän joskus pehmentäis!! Itelle hivenen rauhallisempi mieli ja ainaki vielä se on antanu sen olla päässä, ei sitä kyl aina pidetä! Esikoisella ei ollu mitään seisomaan/kiipeily yritys touhua vielä 7 kuisena toisin kun tällä touhottajalla nyt! :D
Pistorasiat ei kiinnostanu esikkoa mutta Onnia todellakin kiinostaa joten suojat on tarpeen! Veikan huoneen oveen piti laittaa stoppari, kun Onni on sen oven kimpussa heiluttelemassa sitä... ja yläkertaan tietty asennettiin eilen Carenen turvaportti, on muuten melko edulliseksi portiksi todella hyvä.

Mä en nyt tosiaan tiedä mitä tehdään ratas asian kanssa :LOL: meillä on tällähetkellä vain matkarattaat! sain myytyä yhdistelmät jo pois tuplien tieltä, mut enkai mä tuplia rupee viel ostaa ja yksin Onnia niis kuskaamaan?? mut tuntus toisaalta rahan tuhlaukselle ostaa nyt pelkät jotku rattaat... mut ei noilla matkiksilla hirveen kiva oo lenkkeillä!! sen huomas taas tänäaamuna kun vei esikkoa eskariin.
Huutista selaamaan vissiin...

Yhteistyössä